menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
avatar van Nicolage Rico
Ribbemaus schreef:
Ja, 1 zo'n bekerwedstrijd tikt wel aan.

Ik kan me niet herinneren dat Feyenoord zo'n zware poule had buiten Manchester United. De andere clubs zijn in ieder geval niet ver gekomen. Weet eigenlijk al niet eens meer wie het waren.
Ajax' poule heeft twee halvefinalisten opgeleverd, hoezo veel minder zwaar?

El Ahmadi was zeker goed, maar de beste van de eredivisie? Dan denk ik toch eerder aan Klaassen of jullie spits of wellicht zelfs Vilhena. Verder was Feyenoord de constantste dit seizoen, dus lijkt me logisch dat ze de terechte kampioen zijn. Ajax heeft het in het begin al laten liggen achteraf bezien.


Bekerwedstrijd was deels een grapje, hoewel het een extra duel is na de winterstop en Feyenoord speelde er ook 6 Europees. Fenerbahçe is een lastige tegenstander uiteraard. Celta speelde niet in z'n sterkste opstelling (nemen het toernooi in den beginne niet zo serieus). En 2 halve finalisten? Nu tel je Ajax zelf mee? Haha. Manchester United schat ik een stuk hoger in dan Celta. Verder een knappe prestatie van Ajax dat ze in de halve finale staan, hoor (ook al hebben ze gemazzeld qua de loting steeds).

Mensen herinneren zich vooral de laatste wedstrijden (vrij logisch). Maar El Ahmadi was verreweg de beste in de eerste seizoenshelft. Wellicht samen met Jorgensen. Nu speelt Karim ook weer sterk. Kale Klaassen speelde voor de winterstop helemaal niet sterk. Daarna wel - en heeft tevens veel belangrijke goals gemaakt (wat hij voor de winter ook al deed).

avatar van Gretz
Dat er binnenkort een Johan Cruijff ArenA staat in Amsterdam is voor mij het beste nieuws van de week. Mooi eerbetoon aan de grootste Nederlander die ooit bestaan heeft.


avatar van west
luigifort schreef:
Het zijn geen excuses. Het is een bewezen feit dat met een extra dag rust een team 40 procent meer kans heeft om te winnen dan met n dag minder.
Vermoeidheid speelt wel degelijk een rol. Ik zeg dit niet om excuses te zoeken voor de verloren titel of zoiets.

Er stond één (!) onderzoek maandag in de Volkskrant genoemd van die overbekende maar niet geheel onomstreden inspanningsfysioloog Raymond Verheijen, die duizenden wedstrijden door de computer had gehaald. En daar kwam geen 40 procent meer kans uit, maar dat die ploegen licht in het nadeel kunnen zijn. Ik vind het bijzonder flauw om daar zo uitgebreid over te beginnen. Bosz zei dat de ploeg tegen PSV de eerste helft niet goed stond en teveel fouten maakte. Toen waren ze pas net begonnen.
Dit zeiden ze van tevoren in Amsterdam:
Onvermoeibare Ziyech: bij PSV valt zeker wat te halen | NOS

Diezelfde Ziyech mocht trouwens 3x een vrije trap nemen op een mooie plek, Locadia 1x. Ziyech hierover: Voetbalzone - Meepraten over voetbal.
In de Volkskrant stond overigens dat Ziyech in tegenstelling tot zijn vrije rol bij Twente, nu veel meer energie in meeverdedigen en opjagen moest steken en dat dit hierbij een rol kon spelen.

Feyenoord heeft dit seizoen echt fantastisch gepresteerd in alle opzichten. Ajax was om allerlei redenen wat wisselvalliger. Zoek verder geen excuses.

avatar van Gretz
luigifort schreef:

Vermoeidheid speelt wel degelijk een rol. Ik zeg dit niet om excuses te zoeken voor de verloren titel of zoiets.

Is inderdaad gewoon bewezen dat 2 dagen tussen de wedstrijden onvoldoende hersteltijd is.

In Engeland speelt Manchester United steevast op maandag na een Europese wedstrijd. In navolging van inspanningsfysioloog Raymond Verheijen constateerde Bosz dat spelers binnen drie dagen onvoldoende zijn hersteld van hun inspanningen. Toch zou die fysieke belasting voor Ajax geen item zijn. 'Het spel wordt in het hoofd gespeeld', doceerde hij.

http://www.volkskrant.nl/sport/vermoeid-ajax-verliest-met-1-0-van-psv-kampioenschap-lijkt-beslist~a4490151/

Ik ben even gaan nakijken of Manchester United wel steevast op maandag speelt na een EL-wedstrijd en daar blijkt weinig van te kloppen. Alleen na de uitwedstrijd tegen Rostov mocht United op maandag aantreden.

avatar van west
Gretz schreef:
(quote)

Is inderdaad gewoon bewezen dat 2 dagen tussen de wedstrijden onvoldoende hersteltijd is.

Lees mijn reactie in het bericht boven je. Overigens zei Bosz steeds 2 dagen ( ). Even mijn telraam gebruiken: hé, het zijn er praktisch drie. In ieder geval 3 nachtjes slapen en 2 daagjes trainen voor de wedstrijddag.

avatar van Gretz
Kijk, dit is waarom ik graag met een klein clubje liefhebbers over voetbal/boeken/muziek/films praat.

Gewoon gezellig wat ouwehoeren, soms een wat langere of fellere discussie, maar wel gewoon altijd beide partijen die de ander respecteren. Soms even een een plaagstootje uitdelen (zoals een wijs man mij al zei), hoort er gewoon bij. Lachen met elkaar over bijzaken die we allemaal écht niet zo serieus nemen als misschien soms doet voorkomen. Dit is hoe een fijne community hoort te functioneren.

Over een minder dan een maand ligt het helaas weer helemaal stil wat betreft Europees topvoetbal. Al zal de Confederations Cup in juni ongetwijfeld ook wel weer vuurwerk gaan opleveren.

avatar van west
Ik baalde trouwens, want ik had eieren gekocht, zat er een Amsterdams ei bij (zonder schaal).

avatar van Gretz
west schreef:
(quote)

Lees mijn reactie in het bericht boven je. Overigens zei Bosz steeds 2 dagen ( ). Even mijn telraam gebruiken: hé, het zijn er praktisch drie. In ieder geval 3 nachtjes slapen en 2 daagjes trainen voor de wedstrijd.

Maar net hoe je het definieert inderdaad, maar die extra dag rust is dus wel hard nodig om de spelers weer topfit te krijgen. Hier legt Raymond Verheijen het goed uit:
Verheijen: 'Na EL maandag spelen maakt competitie eerlijker' | Ajax Life updates - ajaxlife.nl

Als je dit op een zo eerlijk mogelijke manier voor alle clubs kunt invoeren zie ik niet wat er op tegen is. Er zullen wat supporters zijn die lastiger op maandagavond kunnen reizen, maar voor mij staat het belang van een zo eerlijk mogelijke competitie bovenop.

Gretz schreef:
Ik ben even gaan nakijken of Manchester United wel steevast op maandag speelt na een EL-wedstrijd en daar blijkt weinig van te kloppen. Alleen na de uitwedstrijd tegen Rostov mocht United op maandag aantreden.
Iets waar in Engeland ook (terecht) over geklaagd wordt:
Never one to refuse a chance to complain, Mourinho has repeatedly criticised the demands that are being placed on his team across multiple competitions. The bulk of his criticism has been aimed at the Premier League's apparent lack of desire to cater for teams with busy European schedules.

"It's more difficult," the Portuguese said back in March. "We played 11 matches in the last six weeks and it's going to get worse. It's going to get easier for the other five teams because before it was only Chelsea and Liverpool and now Arsenal, Tottenham and City are also out [of Europe].

"I don't understand how we don't have any help in relation to European football. I've said this for many years. I think [the Premier League doesn't] give an S about the English teams in Europe. They simply don't care. Every [other] country, they try to help.

Man Utd fixtures: How the Europa League will affect the Red Devils' EPL season - Goal.com

If United make the final of the Europa League, they will play 10 games in the space of 32 days starting with the Burnley match this weekend. Combine that run with the games they have played since the start of April and it adds up to 16 matches - nearly half of a Premier League season - in 54 days, less than two months.

avatar van Gretz
Het probleem is alleen wel dat je er naar streeft dat er tussen wedstrijden steeds tenminste 3 rustdagen zitten, dat het dan niet meer mogelijk is om 3 duels in een week te spelen. Met de speelschema's die ze in Engeland hanteren ontkomt je er eigenlijk niet aan dat er soms maar 2 dagen rust tussen zitten (het absolute minimum). Maar laat dan clubs tegen elkaar spelen die allebei een dag minder rust gehad hebben.

avatar van Gretz
west schreef:
Ik baalde trouwens, want ik had eieren gekocht, zat er een Amsterdams ei bij (zonder schaal).

Haha, op een schaal van 1 tot 10, hoe kwaad is deze Ajacied?
Oh nee, er is geen schaal.:D Maar nog een gerede kans hebben op een nog veel mooiere cup is een sch(r)ale troost.

avatar van west
De afgelopen 4 weken (Rostov thuis om te beginnen en Anderlecht uit en thuis erbij) heeft Manchester United 9 wedstrijden gespeeld, waarvan ze er 6 hebben gewonnen en 3 gelijkgespeeld.

avatar van west
Gretz schreef:
(quote)

Haha, op een schaal van 1 tot 10, hoe kwaad is deze Ajacied?
Oh nee, er is geen schaal. Maar nog een gerede kans hebben op een nog veel mooiere cup is een sch(r)ale troost.

Een gerede kans?

Ik geef ze 30% tegen Lyon, omdat Lacazette er mogelijk in Amsterdam niet bij is. Hoewel Lyon daar hoopvol over is. De topclubs uit Frankrijk zijn ijzersterk, denk ook aan Monaco en Paris St. Germain.

avatar van Gretz
west schreef:
(quote)

Een gerede kans?

Ik geef ze 30% tegen Lyon, omdat Lacazette er mogelijk in Amsterdam niet bij is. Hoewel Lyon daar hoopvol over is.

Ja, dat is dus wat pessimistisch. We zullen vooraf geen favoriet meer worden, maar een kleine 40% geef ik Ajax toch wel. Het balletje kan raar rollen (excuses voor het cliché) en Lyon is allerminst een constante ploeg. Overtuigende overwinningen wisselen ze af met kansloze nederlagen. Zo verloren ze 3 weken terug nog thuis met 1-4 van Lorient, een team wat maar net boven de degradatiestreep staat.

Als Ajax het kan opbrengen om zo te spelen als ze tegen Schalke deden zal het Lyon niet lukken om de goal schoon te houden. En je noemt Lacazette al, Lyon is wel erg afhankelijk van hem. Haal je zijn doelpunten weg dan blijft er slechts een Franse middenmotor over.

avatar van west
Gretz schreef:
(quote)

Ja, dat is dus wat pessimistisch. We zullen vooraf geen favoriet meer worden, maar een kleine 40% geef ik Ajax toch wel..... En je noemt Lacazette al, Lyon is wel erg afhankelijk van hem. Haal je zijn doelpunten weg dan blijft er slechts een Franse middenmotor over.

Zitten we niet eens zover van elkaar en dat in één keer!
Zonder Lacazette verloren ze maar net van Monaco. En dat terwijl ze een verlenging en penalty's in Istanbul achter de kiezen hadden.

avatar van Frenz
Er zit wel een beetje te weinig tijd tussen de posts over hoe vermoeiend het is om EL te spelen, ik word er een beetje moe van. Het gaat er ook zo constant over als dat Feyenoord dit seizoen speelde.

avatar van Frenz
Professor dr. G.B.J. Forumsch heeft al wetenschappelijk aangetoond dat de kwaliteit en inhoudelijkheid van de latere posts duidelijk achteruit gaan.

Waarvan acte

avatar van Nicolage Rico


Denk dat je er lang mee bezig bent geweest. Maar uiteindelijk hebben jullie van de basisspelers alleen Dolberg een paar wedstrijdjes gemist en Younes en Sinkgraven 1 wedstrijdje (en die laatste twee zijn nu niet bepaald jullie sterspelers. Younes ging na zijn korte afwezigheid pas goed ballen).

Wat heeft het voor zin om bijvoorbeeld een linkje van Klaassen te plaatsen dat hij een twijfelgeval was voor de volgende wedstrijd, terwijl hij gewoon fit was voor die betreffende wedstrijd (N.E.C. uit)? Bij gebrek aan echte blessures zeker?

Niet te vergelijken met het blessureleed bij Feyenoord dit seizoen.

avatar van west
Frenz schreef:
Er zit wel een beetje te weinig tijd tussen de posts over hoe vermoeiend het is om EL te spelen, ik word er een beetje moe van. Het gaat er ook zo constant over als dat Feyenoord dit seizoen speelde.

Zo is het. Feyenoord heeft dit seizoen echt fantastisch gepresteerd in alle opzichten. Ajax was om allerlei redenen wat wisselvalliger. Zoek verder geen excuses. Be a sport!

avatar van Ribbemaus
west schreef:
Interessant vond ik dat PSV zondag met 4 spelers uit de eigen opleiding speelde, aan het einde met 5, en Ajax met 3. Dus dat jonge elftal is deels gekocht.

Dat is een momentopname. Over het hele seizoen genomen speelt Ajax natuurlijk met meer spelers uit de eigen opleiding. Dat weet zelfs een meisje nog.

Overigens is Lyon lang niet van het niveau PSG of Monaco, eerder van Bordeaux of Marseille. Toevallig volg ik de Ligue 1 behoorlijk op de voet omdat ik een Franse tik heb, dus ik heb ook heel wat matige wedstrijden van ze gezien. Ze hebben ook al 13 wedstrijden verloren dit seizoen, dus we moeten ze ook niet groter maken dan ze zijn.

avatar van west
Ribbemaus schreef:
(quote)

Dat is een momentopname. Over het hele seizoen genomen speelt Ajax natuurlijk met meer spelers uit de eigen opleiding. Dat weet zelfs een meisje nog.

Wat krijgen we nou Ribbemuisje? We houden het toch wel vriendelijk hier?

Interessant vond ik dat PSV ZONDAG..... Dus dat jonge elftal is deels gekocht: Dolberg, Ziyech, Neres.....

avatar van Ribbemaus
Tuurlijk houden we het vriendelijk, was maar een gebbetje.

Bij Ajax hebben Veltman, Tete, De Ligt, Kluivert, Klaassen, Van de Beek toch heel wat minuten gemaakt dit seizoen. Is toch wel andere koek dan bij PSV, waar een uitstekende Hendrix nooit echt het vertrouwen krijgt.

Niemand ontkent dat Ajax spelers koopt. Ik zou zeggen wees blij dat Ajax een paar keer de portemonnee heeft getrokken en zo het niveau van de eredivisie omhoogtrekt. Anders had een Ziyech nu ergens op een buitenlandse bank gezeten, nu kunnen we nog van hem genieten.

avatar van west
Tete heeft haast niet gespeeld en Van de Beek breekt toch pas net door? Die had ik trouwens opgesteld tegen PSV i.p.v. Schöne, die wat uit vorm is. Hij is meer een soort moderne Feyenoord middenvelder: techniek en kracht gecombineerd.

Ik heb trouwens ook niet gezegd dat iemand ontkent dat Ajax spelers koopt en ik vond het ook logisch voor hen en goed voor de eredivisie dat ze Ziyech kochten.

avatar van Ribbemaus
Haha, vind Van de Beek nu juist een echte Ajax-speler daardoor. Maar komt ook door zijn blonde kop.

Overigens heeft Ziyech zo'n beetje meer gekost dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar, daar heb ik wel respect voor.

avatar van Nicolage Rico
Wat een heerlijk nieuws. Kongolo gaat zijn contract met een jaar verlengen. Vind hem echt geweldig. Wel blessuregevoelig...

Nadeel is wel dat hij volgend jaar niet veel geld oplevert. Of hij moet alsnog komende zomer verkocht worden.

avatar van luigifort
Iemand hier die beschikbaar is voor het NL elftal? We hebben nu bijna niemand meer over . Wel apart dat tig trainers niet willen, ik dacht dat het een eer was en de hoogste baan in het voetbal

avatar van Jason82
Als niemand wil hebben we Ruud Gullit nog. Wat mij betreft op voorhand ook een prima keuze. Alles staat en valt met fitte en goede spelers, de trainer moet er goede spirit in krijgen. Met een fitte De Vrij en Van Dijk hadden we niet van Bulgarije verloren.

avatar van Ribbemaus
Gullit met Fredje Rutten lijkt me een prima combinatie. Gullit heeft precies wat Rutten ontbeert en omgekeerd.

Wel een aanfluiting weer hoor van de KNVB. De vraag is of Van Breukelen überhaupt wel het volledige mandaat had en/of dat hij voor zijn beurt gepraat heeft.

avatar van west
En met Hoedt i.p.v. De Ligt en Van Persie (of Huntelaar) i.p.v. Dost hadden we ook niet van Bulgarije verloren.

Ik begrijp trouwens dat het Advocaat word. Klopt dat niet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.