menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
avatar van west
Nicolage Rico schreef:
Ik dacht ook even dat we geweigerd zouden worden. M'n maat keek me de hele tijd aan met ogen die zeiden: "$##*&$&*#!!"

'Oh, jij bent voor Feyenoord dus', en dan toch naar binnen mogen. Een echte liefhebber, die steward!

Zeg nog even hierover: ze worden kampioen!!!!!!

avatar van luigifort
Als t er daar zo aan toe zou gaan als hier kan t Ajax publiek weer naar de Kuip en de Feyenoordfans naar de Arena komend seizoen

avatar van Gretz
Ataloona schreef:
Iemand hier nog HOU - OKC aan het kijken (nba-playoffs)? Of is iedereen de Classico aan het kijken? (ik vraag het maar hier, want op MuMe weet ik nu niet meer zeker of ik nog antwoord ga krijgen )

Zojuist twee rampzalig slechte vrije worpen van Robertson (OKC) gezien. Die gaan in Shaqtin' a fool komen Verder weer een leuke wedstrijd. Totaal geen defensie aan beiden kanten, maar wel lekker veel snelle aanvallen, al zijn de ploegen nog niet bepaald effectief. Ook bizar hoe slecht OKC is als Westbrook op de bank zit. Een flinke voorsprong opgebouwd, hij gaat banken, en hupsakee; Houston loopt - notabene zonder Harden - 7 punten in...

Edit: Westbrook. Mijn god, een triple-double en dat al in de eerste helft. Ook defensief ontzagwekkend goed met een aantal blocks en steals.

Robertson, wat een drama ja, vooral in Q4. Je begint onderhand medelijden met Westbrook te krijgen dat hij met zulke matige teamgenoten moet doen.

avatar van Gretz
Nicolage Rico schreef:
Misschien toch Dick Advocaat als bondscoach.

Laat het waar zijn! Als hij over een half jaar maar niet vertrekt voor een zak met geld.

Veel liever Dickie dan Henk ten Cate. Advocaat is een van de weinige oudere coaches die er imo nog echt beleving in kan krijgen. Uiteindelijk heeft hij ook mede aan de basis gestaan van het eerste kampioenschap van Feyenoord in 18 jaar.

avatar van Gretz
west schreef:
(quote)

'Oh, jij bent voor Feyenoord dus', en dan toch naar binnen mogen. Een echte liefhebber, die steward!

Zeg nog even hierover: ze worden kampioen!!!!!!

Gelukkig voor jou geen rotstewarts in het Gelredome.

avatar van Nicolage Rico
Gretz schreef:
(quote)

Veel liever Dickie dan Henk ten Cate. Advocaat is een van de weinige oudere coaches die er imo nog echt beleving in kan krijgen. Uiteindelijk heeft hij ook mede aan de basis gestaan van het eerste kampioenschap van Feyenoord in 18 jaar.


Haha. In dat laatste geloof ik niet. Maar inderdaad: Dickie zou een prima keuze zijn. En sowieso alles beter dan Ten Cate. Op Blind na dan.

avatar van luigifort
Dickie is het meest geschikt voor die 5 wedstrijden op korte termijn. Ten Cate is meer geschikt voor de lange termijn, maar t zal wel Ten Cate worden.
Blind staat id onderaan het lijstje
Ms John Heitinga in de toekomst, al heeft die zn papiertje pas over 3 jaar

avatar van Nicolage Rico
Grapje toch wbt Heitinga?

avatar van luigifort
Ja was meer naar aanleiding van die cursus die hij niet mag doen...

avatar van Ataloona
Gretz schreef:
(quote)

Robertson, wat een drama ja, vooral in Q4. Je begint onderhand medelijden met Westbrook te krijgen dat hij met zulke matige teamgenoten moet doen.


Nou ja, in principe is dat nog één van zijn beste ploegmaten, maar enkel en alleen in de paint en defensief. Met het toestaan van tactische vrije worpen in de reglementen wordt het echter een blok aan je been als het in het vierde kwart nog dicht bij elkaar staat. Lullige voor OKC is natuurlijk dat ze door Westbrook net te goed zijn om eens een rampseizoen te hebben en mee te kunnen doen met de draftloterij Hopelijk zijn ze daar achter de schermen hard bezig om een geschikt team rondom Westbrook te bouwen. Dit is pas het eerste seizoen zonder Durant, dus het is geen ramp. Dat er wat moet gebeuren, lijkt mij echter wel evident.

avatar van Rudi S


Die zou ik nog geen pupillenteam geven.

Hyballa is wel vrij
op zich prima, is gewend te verliezen


https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/104216/bosz-trots-op-zijn-team-dit-is-ajax

Nuchtere woorden. Ook fijn die reacties eronder. Weinig Ajacieden die echt teleurgesteld zijn. Hoe anders was dat vorig jaar...

avatar van Frenz
Opvallend genuanceerd idd. Gezien het vertoonde spel dit seizoen (t.o.v. alles voor het resultaat De Boer) en het bereiken van de halve finale ook wel logisch. Als Ajax niet ontsnapt was in Gelsenkirchen, dan waren de commentaren wel anders geweest denk ik.

Oh ja, nog bedankt voor de felicitaties luigifort en Gretz, ik realiseer me nog niet helemaal dat ik straks op de Coolsingel sta. Ff kijken wanneer het precies is, mss wel geinig om wat af te spreken, kan nooit echt druk zijn

avatar van Nicolage Rico
Maandag 8 mei jonguh!

Ik ben er ook. Je herkent me aan m'n zonnebril.

avatar van west
Oh, ik heb een Feyenoord sjaal om. Kan niet missen!

avatar van Rudi S
Ik heb mijn Luuk de Jong shirt aan, maar dat zullen er wel meer zijn.

avatar van Gretz
Ik wilde mijn Jan Vertonghen-shirtje binnenkort weer eens dragen en moet in 't weekend van 7 mei in Rotterdam zijn. Ben ik nu vogelvrij?

avatar van Gretz
Chevy schreef:
https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/104216/bosz-trots-op-zijn-team-dit-is-ajax

Nuchtere woorden. Ook fijn die reacties eronder. Weinig Ajacieden die echt teleurgesteld zijn. Hoe anders was dat vorig jaar...



Frenz schreef:
Opvallend genuanceerd idd. Gezien het vertoonde spel dit seizoen (t.o.v. alles voor het resultaat De Boer) en het bereiken van de halve finale ook wel logisch. Als Ajax niet ontsnapt was in Gelsenkirchen, dan waren de commentaren wel anders geweest denk ik.


De meeste realistische Ajacieden doen dit seizoen gelukkig niet aan prijzenkastjournalistiek, als zul je er altijd een paar idioten bij hebben die gaan afgeven op het team wanneer Lyon net te sterk blijkt.

Wij draaien een uitzonderlijk goed seizoen en dat is heel knap gezien de 19 Europese wedstrijden. In de meeste jaren sta je dan gewoon bovenaan, nu is er 1 team dat net wat constanter heeft gepresteerd.

Achteraf moeten we stellen dat het voor Feyenoord een zegen is geweest dat ze in december niet van Fenerbahce wonnen. Het rustige programma na de winterstop heeft de smalle selectie behoed voor al te veel puntverlies.

avatar van west
Gretz schreef:
(quote)



(quote)

Wij draaien een uitzonderlijk goed seizoen...

Achteraf moeten we stellen dat het voor Feyenoord een zegen is geweest dat ze in december niet van Fenerbahce wonnen. Het rustige programma na de winterstop heeft de smalle selectie behoed voor al te veel puntverlies.

Beiden kloppen niet. De puzzelstukjes zijn pas in april in elkaar gevallen, waarbij Ajax 3x echt goed speelde. Maar zelfs in april was het matig tegen Schalke uit en PSV. De wisselvalligheid die er dit seizoen teveel is.

Verder heeft Feyenoord wel degelijk last gehad van de te smalle selectie in maart/april toen 5 belangrijke spelers geblesseerd of geschorst waren. Je zag het verschil tegen Utrecht thuis toen ze weer meededen.

avatar van Ribbemaus
Feyenoord heeft het geluk gehad dat ze al snel uit de beker en Europa League werden gegooid anders waren ze nooit kampioen geworden.

Ajax heeft naast de gewone competitie nog 18 Europese duels gespeeld (en wellicht nog een 19e). Dat is een halve competitie. Dan is het niet zo vreemd dat het een keer wat minder gaat met zo'n jonge spelersgroep. Meeste puntverlies in de competitie werd trouwens geleden na Europese duels.
Vergeet ook niet dat de 2 moeilijkste uitduels in de competitie werden gespeeld na Celta uit en Schalke uit. Anders had PSV ook verslagen geworden.

Feyenoord mag dan kampioen worden, het is Ajax geweest waar in Europa over werd (en wordt) gepraat dit seizoen. En dat is toch wel iets om trots op te zijn.

avatar van Nicolage Rico
Als Ajax net zoveel blessures had gehad als Feyenoord, waren ze nooit 2e geworden.

avatar van Ribbemaus
Als je veel blessures hebt doe je iets verkeerd, zeker als je steeds een week vrij bent tussendoor.

Misschien eens goed de medische staf onder de loep nemen?

Vergeet ook niet dat Ajax een heel goed tweede elftal heeft dat zelfs nog een paar Europese wedstrijden won.

avatar van Nicolage Rico
Feyenoord is gewoon veel constanter geweest dit seizoen.

Die blessures zijn voornamelijk ontstaan op kunstgras. Hoop dat het snel verboden wordt. Daarnaast misten we de beste speler van de Eredivisie, El Ahmadi, een tijdje vanwege de Afrika Cup.

Vergeet niet dat Feyenoord ook 6 Europese wedstrijden heeft gespeeld in een veel zwaardere poule en nog een bekerwedstrijd meer dan Ajax.

Je mag ook gewoon toegeven dat Feyenoord dit seizoen de beste is.

Feyenoord kampioen....Terecht toch, over het hele seizoen.
Laat Ajax zich lekker concentreren op de halve finale in de EL.
Als ze daar stunten is er in ieder geval weer respect internationaal.
Dan maar volgend seizoen kampioen.

Het gehannes met een aanstellen van een nieuwe Bondscoach is ook weer een hoop gedoe.
Dickie vind ik geen onlogische keuze, maar op de toekomst gericht zou ik toch voor Ten Cate kiezen.
De belangrijkste Oranjespelers zijn ook wat in verwarring volgens de laatste berichten.
Zien Dickie niet zo zitten kennelijk.

avatar van Ribbemaus
Ja, 1 zo'n bekerwedstrijd tikt wel aan.

Ik kan me niet herinneren dat Feyenoord zo'n zware poule had buiten Manchester United. De andere clubs zijn in ieder geval niet ver gekomen. Weet eigenlijk al niet eens meer wie het waren.
Ajax' poule heeft twee halvefinalisten opgeleverd, hoezo veel minder zwaar?

El Ahmadi was zeker goed, maar de beste van de eredivisie? Dan denk ik toch eerder aan Klaassen of jullie spits of wellicht zelfs Vilhena. Verder was Feyenoord de constantste dit seizoen, dus lijkt me logisch dat ze de terechte kampioen zijn. Ajax heeft het in het begin al laten liggen achteraf bezien.

avatar van west
Ribbemaus schreef:
Feyenoord heeft het geluk gehad dat ze al snel uit de beker en Europa League werden gegooid anders waren ze nooit kampioen geworden.

Feyenoord mag dan kampioen worden, het is Ajax geweest waar in Europa over werd (en wordt) gepraat dit seizoen. En dat is toch wel iets om trots op te zijn.

Dat was zoals toen al vaker gezegd werd, vast geen toeval. Tegen Vitesse voor de beker deden een paar vaste spelers ineens niet mee, die wel fit waren. Net als overigens bij Ajax tegen Cambuur. En de wedstrijden tegen Fenerbahce werden bepaald niet op zijn scherpst uitgevoerd. Dat waren opvallende dipjes, met een wel heel vreemde goal in Rotterdam. Een ander interessant gegeven is wel weer dat Feyenoord thuis van Manchester United won op donderdag vanaf 21.05 uur. Vilhena noemde dat de zwaarste wedstrijd die hij ooit had gespeeld. Vervolgens wonnen zij van PSV op zondag met 0-1....

Dan dat praten in Europa over Ajax. Geloof je dat nou echt? In een BBC programma hadden ze het er even over en ze zullen nog wat Europese, met name Duitse en Engelse, kranten hebben gehaald. Dat was overigens alleen na Schalke thuis. Maar ik heb bijvoorbeeld een tijd in Italië gewoond en daar kennen ze Feyenoord, Ajax en 'Eindhoven' natuurlijk, maar als je geluk hebt, krijgen ze een kleine stukje in de sportkranten.

Interessant vond ik dat PSV zondag met 4 spelers uit de eigen opleiding speelde, aan het einde met 5, en Ajax met 3. Dus dat jonge elftal is deels gekocht.

avatar van luigifort
Feyenoord speelde in September tegen Man U, dat is aan het begin van het seizoen, heel wat anders dan April lijkt me, aan het eind van het seizoen met al die dubbele wedstrijden gedurende vele weken.
Ik denk dat daardoor Ajax veel punten heeft laten liggen (of ze kampioen waren geworden weet je nooit). Point being: Aan de KNVB de taak om wedstrijden in de competitie na een CL of EL wedstrijd een dag te verplaatsen, in dit geval naar Maandag. Daar schijnen ze ms wat aan te gaan doen. Maar wil je wel zo'n topper op een maandag is de vraag. Anyhow, komend seizoen als Feyenoord, Ajax of PSV ver zouden komen in de CL of EL zou de KNVB dus wat meer mee moeten werken, ik neem aan dat zij ook willen dat het NL voetbal in Europa serieus wordt genomen.

avatar van west
In de tweede helft van PSV-Ajax was Ajax fitter dan PSV. Er werden teveel fouten gemaakt door beide ploegen. Daardoor bleef het bij 1-0, na een hele matige eerste helft van Ajax. Bosz was daar wel eerlijk in. Daar hebben ze het laten liggen. Dat had niks met vermoeidheid te maken. Het was ook bijna 3 dagen na die wedstrijd bij Schalke.

Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje slap om met dit soort excuses aan te komen.

avatar van luigifort
Het zijn geen excuses. Het is een bewezen feit dat met een extra dag rust een team 40 procent meer kans heeft om te winnen dan met n dag minder. En het gaat niet om die ene wedstrijd, het gaat om een heel seizoen. Het gaat ook niet om Ajax, het had elke ploeg kunnen overkomen, dus ook voor de toekomst zou het t beste zijn. Je zult t ook zien als Fey weer ns ver komt in Europa, wat dat betekent voor de titelstrijd. Ik speelde vroeger ook wel ns midweeks een eerste helft met pap in de benen en de 2e helft ben je dan door die moeheid heen geknald en speel je verder op karakter.

Je denkt echt niet dat Ajax een andere wedstrijd had gespeeld en meer scherpte had gehad als ze niet donderdag gespeeld hadden?
En dat Fey hetzelfde felle tegen Vitesse had gekund als ze donderdag een 120 min een topwedstrijd en zich helemaal leeg hadden gespeeld?

Vermoeidheid speelt wel degelijk een rol. Ik zeg dit niet om excuses te zoeken voor de verloren titel of zoiets.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:31 uur

geplaatst: vandaag om 12:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.