menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
Running On Empty schreef:
KNVB wilde het programma op 10 dec jl. niet afgelasten (code oranje vanwege sneeuw).
Je zegt het goed, 10 december. Anderhalve maand dus om een nieuw veld aan te leggen (tijdsinvestering: één week). Er is gewoon geweigerd om geld te investeren.

avatar van Running On Empty
Chevy schreef:
(quote)
Je zegt het goed, 10 december. Anderhalve maand dus om een nieuw veld aan te leggen (tijdsinvestering: één week). Er is gewoon geweigerd om geld te investeren.

FC Utrecht heeft nog thuis gespeeld op zondag 17 december en daarna weer op vrijdag 19 januari. Die tijd klopt dus niet. Bovendien legt een club als FC Utrecht dat geld niet zomaar even op tafel, zeker niet na het falen van de KNVB terwijl men eind November een perfecte mat had. Ik begrijp jouw stelling niet echt. Voorzover ik weet is een winterperiode ook niet geschikt om even een nieuwe mat in een stadion te leggen.

avatar van iggy
Chevy schreef:
(quote)
En letterlijk iedere voetballer klaagt als er op dit veld van Utrecht gespeeld moet worden.

(quote)
Vreemd argument. Overigens speelt menig topclub op een hybride grasmat. Tot zover het argument 'voetbal dient op echt gras gespeeld te worden'.

(quote)
Kunstgras is absoluut niet goedkoper dan een grasveld. De aanleg van een kunstgrasveld is ongeveer 300.000. De aanleg van een natuurgrasveld is ongeveer de helft en het onderhoud ervan iets van 10.000 per jaar.

De reden dat kunstgras voor veel clubs aantrekkelijker is, is omdat het bijzonder lastig is om de perikelen zoals vandaag bij FC Utrecht te voorkomen. Zeker wanneer je niet even snel een nieuwe grasmat aan kunt leggen als amateurclub.


Dat veld in Utrecht is een uitzondering. En dat weet jij ook wel. Dus die stelling gaat al niet op.

Een hybride grasmat bestaat ongeveer 10 % uit kunstgras. Dat is heel iets anders dan een echt kunstgrasveld.

Dit zegt Nico-Jan Hoogma over kunstgras. De profclub (heracles) die de meeste en langste ervaring heeft wat betreft kunstgras in Nederland.
Hoogma geeft aan het Algemeen Dagblad toe dat zijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar echt gras. "Als alle clubs financieel de mogelijkheid zouden krijgen om een veld neer te leggen als in De Kuip, dan zeg ik: graag, dat moeten we doen, maar dat is niet zo. We kunnen de commerciële kant niet uit het oog verliezen. We moeten een club runnen."
Dus hoezo Is kunstgras duurder dan echt gras ?
Je zult er ongetwijfeld verschillende prijsklassen in hebben. Maar mij ga jij niet wijsmaken dat clubs als PEC, Heracles, Excelcior enz enz een duurder kunstgrasveld gaan aanleggen als echt gras goedkoper is. Die hebben het al moeilijk genoeg qua geld.

avatar van Running On Empty
En na alle klachten en uiteraard NA de wedstrijd tegen Ajax ......

FC Utrecht vervangt zandbak in De Galgenwaard


iggy schreef:
Je zult er ongetwijfeld verschillende prijsklassen in hebben. Maar mij ga jij niet wijsmaken dat clubs als PEC, Heracles, Excelcior enz enz een duurder kunstgrasveld gaan aanleggen als echt gras goedkoper is. Die hebben het al moeilijk genoeg qua geld.
De reden dat kunstgras goedkoper is, is omdat je als profclub geacht wordt altijd een strakke grasmat te hebben. En ja, dát kost wel meer geld, omdat je er doorgaans meerdere per jaar moet aanleggen. Als het je echter minder boeit hoe je grasmat erbij ligt (zoals bij veel amateurclubs), is het wel goedkoper. Een slechte grasmat is nog altijd veel goedkoper dan net kunstgras.

Dat veld in Utrecht is een uitzondering. En dat weet jij ook wel. Dus die stelling gaat al niet op.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1168448/koeman-snapt-veld-nac-niet
Lagere boete FC Groningen voor slecht veld - RTV Noord - rtvnoord.nl
Schreuder baalt van 'dramatisch' slecht veld - twenteinsite.nl
De Boer: Op dit veld kan je niet slecht spelen - foxsports.nl
Voetbalzone - Meepraten over voetbal.
https://www.vi.nl/nieuws/psv-hakt-knoop-door-gladde-grasmat-wordt-vervangen

Running On Empty schreef:
Voorzover ik weet is een winterperiode ook niet geschikt om even een nieuwe mat in een stadion te leggen.
Periodes na een wedstrijd tegen Ajax, Feyenoord en AZ daarentegen zijn de perfecte gelegenheid om je mat te vervangen, inderdaad.

avatar van Running On Empty
Chevy schreef:
(quote)
Periodes na een wedstrijd tegen Ajax, Feyenoord en AZ daarentegen zijn de perfecte gelegenheid om je mat te vervangen, inderdaad.

Het zit je dwars hè? Maar inderdaad een perfecte timing. Er komen immers nu weer teams in De Galgenwaard die wij voetballend in principe de baas zijn.

avatar van iggy
Prof-voetballers klagen over kunstgras
19-08-2017, 09:46
Arjen Robben, Wesley Sneijder en andere Nederlandse voetballers willen een verbod op kunstgrasvelden in de eredivisie.

Ze vinden het slecht dat clubs uit het hoogste niveau spelen op kunstgras. Volgens de sporters is het niet goed voor het niveau van het Nederlandse voetbal, omdat andere Europese topclubs allemaal op echt gras spelen.

Waar ik ook kom in het buitenland, niemand begrijpt waarom wij op kunstgras spelen. Het is slecht voor de ontwikkeling van onze spelers. Voetbal is op kunstgras is een compleet ander spel
Oud-voetballer Ruud Gullit in het AD.

En dit is ook tevens het laatste wat ik er over kwijt wil. Anders wordt het weer zo'n ellenlange discussie.

avatar van Frenz
iggy schreef:
........Voetbal is op kunstgras is een compleet ander spel...........


Yeah! WK Kunstgras! Mss kwalificeren we ons daar wel voor dan.

avatar van luigifort
En Younes is weer terug

avatar van Johan de Witt
Labyad kan zijn oude shirt weer aantrekken

avatar van iggy
Erg goede zaak dat Feyenoord gewonnen heeft van PSV. Hopelijk krijgen we uiteindelijk een finale tussen Feyenoord-AZ.

avatar van Frenz
D'r zat iig weer ouderwetse overtuiging in en het voetbal (althans de samenvatting) was niet onaardig. Die Vilhena die er niks meer van kon (aldus Statler, of was het Waldorf?) vrat alle PSV middenvelders op en scoorde en passant.

avatar van Johan de Witt
Zeer voorspelbaar, PSV die zn aanvoerder en Bergwijn spaart en Fey zo de zege gunt.
Je zult zien dat Fey-PSV voor de competitie heel anders gaat eindigen..

iggy schreef:
Erg goede zaak dat Feyenoord gewonnen heeft van PSV.


Dit heeft alleen maar meerwaarde als je de beker ook daadwerkelijk wint

Maar het was een ouderwets Feyenoordavondje vol met passie, strijd en sfeer!

Wel mazzel dat Malacia zijn 2e gele kaart niet kreeg, want die had de scheidsrechter echt wel kunnen geven, maar ja aan de andere kant het is dat er een videoref aanwezig was anders had het 3e fraaie doelpunt van onze Nico gewoon geteld natuurlijk

avatar van iggy
Martial schreef:
(quote)


Dit heeft alleen maar meerwaarde als je de beker ook daadwerkelijk wint


Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet gaat gebeuren. Alleen AZ is een stevige tegenstander. Maar die maken het Feyenoord per traditie nooit zo lastig.

Ben overgens wel bang dat Johan de Witt wel eens gelijk zou kunnen krijgen wat betreft Feyenoord -PSV.

avatar van iggy
Koeman schijnt voor 4 jaar te tekenen bij de KNVB. Goede zaak.

En Feyenoord heeft zijn gewenste tegenstander in de kuip nog wel. Appeltje eitje.

iggy schreef:

En Feyenoord heeft zijn gewenste tegenstander in de kuip nog wel.


Eindelijk weer eens een thuiswedstrijd geloot

avatar van iggy
Martial schreef:
(quote)


Eindelijk weer eens een thuiswedstrijd geloot


Toeval bestaat niet.

avatar van Johan de Witt
Seizoen is weer geslaagd voor de Rotterdammers

avatar van Frenz
Martial schreef:
(quote)


Eindelijk weer eens een thuiswedstrijd geloot


Maar wel een zware tegenstander










idd, ironie Bikkel2

avatar van Frenz
Johan de Witt schreef:
Seizoen is weer geslaagd voor de Rotterdammers


Nog niet, hoor, Ajax heeft nog steeds kans op de titel

avatar van Johan de Witt
O ja, als dat niet gebeurt is het seizoen ook al geslaagd idd

Wat een brevet aan tactisch onvermogen geeft Van Bronckhorst toch weer af tegen VVV.
We halen Jorgensen er af, daarna pats boem penalty voor VVV en we laten Vente invallen, tja ... dan kan het ineens wel.

Feyenoord verliest dik en dik verdiend en krijgt de deksel op de neus door het laffe wisselbeleid van Gio, maar gelukkig hebben we de beker nog als dat de gifbeker maar niet wordt

avatar van luigifort
Neres de nieuwe Romario

avatar van Johan de Witt
Ten Hag nog niet de nieuwe Keizer

avatar van luigifort
Nee zeker niet
Ziyech verkopen

avatar van luigifort
Totaal geen mentaliteit natuurlijk dat Feyenoord

avatar van Frenz
Ik denk dat ik maar saaie verhalen van Hendrik68 ga lezen bij de buren over dat andere 'voetbal'

Wat een ellende, zeg. Tactisch onvermogen Martial? Laat dat tactisch maar weg, er viel voor Gio weinig eer te behalen. Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet 1 (één, uno, one) echte kans kunnen ontwaren in de samenvatting van VVV-Fey. #lekkermanzo'ngifbeker

avatar van luigifort
Een makkie voor Ajax
Mazraoui mocht een minuutje langer ballen en Neres zal wel naar Spanje gaan komende zomer...wat baalt die van de kou zeg
En PSV wint weer ns zuinig, dat wordt een fijne kampioen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:01 uur

geplaatst: vandaag om 00:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.