menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
avatar van Johan de Witt
Vind je Dortmund defensief zo goed dan? Daar gaat Ajax heerlijk tegen kunnen voetballen.

En hoezo zou Ten Hag met drie verdedigers spelen?? Gewoon dezelfde opstelling als de vorige twee duels

avatar van luigifort
Het kan alle kanten op. Ik denk zelf 1-1. Maar het kan ook 3-1 worden als wij goed spelen of 1-2 als we gaten laten vallen zoals tegen Heerenveen. Dortmund zijn geen koekenbakkers. Daarom, meer gedegen spelen. Maar dat doen we ook wel in de CL, in de Eredivisie zijn we gewoon wat nonchalant soms.

avatar van Johan de Witt
Beide teams zijn gebaat bij een gelijkspel, dat scheelt al enorm. Ajax is uit vaak beter dan thuis dus zou ook tekenen voor een 1-1 vanavond.

avatar van Pecore
Johan de Witt schreef:
Vind je Dortmund defensief zo goed dan? Daar gaat Ajax heerlijk tegen kunnen voetballen.

En hoezo zou Ten Hag met drie verdedigers spelen?? Gewoon dezelfde opstelling als de vorige twee duels

Jij noemt drie spelers die verdedigend moeten denken en de rest die kan aanvallen, daar gaat mijn opmerking over. Dan levert ieder balverlies een kans voor Dortmund op. En ja, Dortmund kan aardig verdedigen, ze doen al een seizoen of drie niet anders. En als ze dan de bal krijgen lopen er een stuk of zes naar voren alsof ze op atletiek zitten.

Ten Hag ziet dat gevaar ongetwijfeld ook en zal waarschijnlijk Berghuis slachtofferen. En ik hoop Blind ook, al ben ik geen fan van Tagliafico.

avatar van Johan de Witt
Nee dan lees je me verkeerd. Uiteraard moet elke speler bij balverlies meeverdedigen. Zo gebeurt dat ook in de praktijk.
Je speelt gewoon zoals tegen Lissabon en Besiktas.
Die overigens beiden meer kansen hadden tegen Dortmund dan tegen ons.
En in de Bundesliga in van de meest gepasseerde defensies.

avatar van luigifort
Met de achterste 4 en Alvarez op het middenveld heb je in principe 5 verdedigers, dat is meer dan genoeg. Geen reden dus om Berghuis te slachtofferen. Ook al ben ik fan van Klaassen heb je met hem en Gravenberch (die verdedigend ook zijn mannetje staat btw) iets meer van hetzelfde dan met Berghuis.

avatar van Johan de Witt
Alvarez, Klaassen én Haller in je as is gewoon te weinig creatief. Maar inderdaad als je op een gelijk spel speelt is dat wel een optie. In deze fase niet.

avatar van luigifort
Nog meer meningen over de opstelling
Voorbeschouwing Ajax-Borussia Dortmund - ajax.supporters.nl (onderaan)


avatar van Abubakari
Doetmund is een goeie ploeg, geen twijfel over mogelijk, maar het is ook weer geen Bayern. Kijk maar wat een moeite ze hadden met Besiktas en Sporting. Dus laten we het nou ook weer niet overdrijven.

avatar van Pecore
Beter dan Bayern bestaat momenteel niet. Maar ik schat Dortmund dit jaar hoger in dan ploegen als PSG, Real en United. Maar ze hebben al jaren moeite om een heel seizoen constant te zijn, dat is zonde.

Hopelijk een spannende wedstrijd zometeen met veel goals.

avatar van Johan de Witt
Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Berghuis, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.


avatar van luigifort
Alleen Onana nog vanaf begin Nov

avatar van Johan de Witt
Nou idd als we maar geen Kjelltje krijgen

avatar van Pecore
Dus toch...

Ik hoop dat Berghuis een puike pot speelt, anders wordt hij het eerste geslachtofferd voor grote wedstrijden.

Een goede Onana is altijd lekker om erbij te hebben. Maar zijn gebrek aan loyaliteit is wel een dingetje. Die heeft lekker doorbetaald gekregen en loopt straks ook nog gratis de deur uit om ergens anders weer een zak tekengeld op te halen.

avatar van luigifort
Zat gister op de Ajax wiki te browsen qua Europees tussen 1997 en 2017, man man wat een ellende
Op 2 jaren na kwamen we nauwelijks een ronde door af en toe. Eruit tegen Lausanne, Kopenhagen, maar ook 2x dik tegen Spartak Moskou bv. Van die laatsten kan ik me niks meer herinneren

avatar van Johan de Witt
The wilderness years…

Ben blij dat we nu elk jaar spelen voor CL-overwintering. Mag/moet alleen wel weer een keer lukken.
Sporting pakt gewoon 6 pts tegen Besiktas, dus 2 of meer pts tegen Dortmund is wel noodzaak eigenlijk.

avatar van luigifort
Verschrikkelijk veel wildernisjaren ja, dat we dat volgehouden hebben zeg

avatar van Pecore
Maar die twee jaren waren dan wel weer erg mooi. Met een fantastisch team. Zelfde geldt trouwens voor die jaren van PSV zo rond 2005.

avatar van Johan de Witt
De Johann Vogel-years

avatar van Johan de Witt
Pecore schreef:
Dus toch...

Een goede Onana is altijd lekker om erbij te hebben. Maar zijn gebrek aan loyaliteit is wel een dingetje. Die heeft lekker doorbetaald gekregen en loopt straks ook nog gratis de deur uit om ergens anders weer een zak tekengeld op te halen.

Dat laatste gaat straks ook voor Mazraoui gelden.
En vorig jaar Brobbey.
Dat soort sentimenten mogen nooit een reden zijn om een speler niet meer op te stellen.
Uiteindelijk wil je het sterkst mogelijke Ajax zien en van sportief succes wordt sowieso de hele club beter.

avatar van Jason82
Johan de Witt schreef:
Daar hebben we Alvarez voor.

Berghuis juist onmisbaar voor de creativiteit, zeker als je met Haller speelt.
Davy op de bank.

Hopelijk maakt Berghuis het opnieuw waar!

avatar van Johan de Witt
Alle vertrouwen in Steven

avatar van luigifort
Johan de Witt schreef:
De Johann Vogel-years

De Toornstra van PSV, maar dan minder doelpunten

avatar van luigifort
Johan de Witt schreef:
Alle vertrouwen in Steven

Steven was altijd al een Ajax-voetballer, de branie, het gogme. Ook in Oranje is hij degene die die Ziyech-achtige passes richting en in de 16 levert...

avatar van luigifort
Zo zie je dat dat hele Club Brugge niks voorstelt

avatar van Johan de Witt
En PSG nog minder

avatar van luigifort
Besiktas uit wordt dus ook sowieso 3 punten...

avatar van luigifort
Het gerucht gaat dat Gretz vanavond bij Jong Ajax zit

avatar van Jason82
Als het loopt zijn we beestachtig goed... een genot om naar te kijken. Bepaalde fases blijft het ook opletten...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:06 uur

geplaatst: vandaag om 23:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.