menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:

Danjuma Groeneveld + Lang + Berghuis (en in de toekomst hopelijk ook El-Ghazi), echt een verademing in vergelijking met bepaalde types die vroeger de flanken mochten bevolken (ik noem bijvoorbeeld een Promes of Babel). Waarom heeft het 3 jaar moeten duren voordat Danjuma überhaupt weer een nieuwe kans kreeg?

Gretz schreef:
Danjuma Groeneveld + Lang + Berghuis (en in de toekomst hopelijk ook El-Ghazi), echt een verademing in vergelijking met bepaalde types die vroeger de flanken mochten bevolken (ik noem bijvoorbeeld een Promes of Babel). Waarom heeft het 3 jaar moeten duren voordat Danjuma überhaupt weer een nieuwe kans kreeg?

Grappig, ik dacht precies hetzelfde! Danjuma liet zich direct zien zeg, heerlijke creatieve spelers hebben we zo. Zelfs Montenegro en Noorwegen moeten er toch kunnen pakken zo. Blijft hoe dan ook toch nog even spannend door de andere uitslagen.

Jason82 schreef:
(quote)

Grappig, ik dacht precies hetzelfde! Danjuma liet zich direct zien zeg, heerlijke creatieve spelers hebben we zo.

Ja, en ook gewoon door hun voorkomen in de interviews vooraf en na afloop. Jongens die gewoon down-to-earth zijn en net & beleefd de pers te woord staan.

Jammer van die 90+9 in Riga, anders was Turkije al gezien geweest.

Gretz schreef:

Jammer van die 90+9 in Riga, anders was Turkije al gezien geweest.

Verschrikkelijk balen... maar goed, we moeten het nu gewoon zelf afmaken. Vervelend blijft dat het in die finales niet tegen mag zitten. Mezelf kennende wordt het weer afzien en billen knijpen die avonden

Jason82 schreef:
(quote)

Verschrikkelijk balen... maar goed, we moeten het nu gewoon zelf afmaken. Vervelend blijft dat het in die finales niet tegen mag zitten. Mezelf kennende wordt het weer afzien en billen knijpen die avonden

Scheelt wel dat Montenegro min of meer is uitgespeeld nu. Die moeten hopen op twee wereldwonders. Voor Montenegro ook geen enkel voordeel om op 0-0 te spelen. In het geval dat we daar niet zouden kunnen winnen en in de laatste do-or-die wedstrijd thuis ook niet hebben we op het WK niks te zoeken

Gelijkspel tegen Montenegro en gelijk tegen Noorwegen en we zijn door.

Maar over 6 dagen is veel belangrijker

Hopen dat deze lange blonde Noorse engel nog een weekje in de de lappenmand blijft.

https://twitter.com/i/status/1448666655509209096

Jason82 schreef:
(quote)

Die Turken hebben we niks meer van te vrezen, maakt echt niet uit dat die nog een late 1-2 scoorden, ja voor Noorwegen in de strijd om plek 2 maar voor Oranje niet. Met van Gaal aan het roer gaan we ons simpel plaatsen, zoveel stellen die Noren ook niet voor.

Zo zie je dus dat FC Utrecht zich alleen kan opladen voor een wedstrijd tegen Ajax...

luigifort schreef:
Zo zie je dus dat FC Utrecht zich alleen kan opladen voor een wedstrijd tegen Ajax...

Psychologie blijft een enorme rol spelen in de voetballerij

luigifort schreef:

Ja ja, het this me ook allemaal wat zeg. Zomaar een clubje die het durven om de dure beentjes van de Ajacieden niet te sparen. En vervolgens ook nog winnen. Shame on Utrecht !

LEGIOEN over FLUITCONCERT: 'Met de KLASSIEKER wordt het gekkenhuis' - YouTube

Het is duidelijk dat 010 een volksclub is zonder niveau Bij Ajax zitten allemaal dokters en advocaten. Beter niveau

Berghuis zal daar werken als een rode lap voor een stier, gewoon lekker thuis laten...

Ja, of gewoon laten spelen en dan hooghouden langs de zijlijn, zoals Richard Witschge

HOOGHOUDEN RICHARD WITSCHGE TEGEN FEYENOORD | Juggling against Feyenoord (1997)

Uiteraard laten spelen, nooit je hoofd buigen voor een paar van die idioten.

Zin in vanavond! Een resultaat zou al top zijn, winst ideaal. Dan ben je al zo goed als door.

MATCHDAY!!

Lucas Bos - Pak Schaal Medley

Bijzonder dat we gewoon favoriet voor de winst zijn vanavond, tegen het toch niet bepaald kleine Borussia Dortmund

Licht favoriet dan he
Overal lees ik dat Klaassen speelt en Berghuis op de bank zit, terwijl ik Berghuis op 10 in de CL super vond icm Antony...

Dortmund is extreem snel in de counter dus voor de omschakeling is Klaassen eigenlijk onmisbaar.

Daar hebben we Alvarez voor.

Berghuis juist onmisbaar voor de creativiteit, zeker als je met Haller speelt.
Davy op de bank.

Ik zie Berghuis ook liever spelen dan Klaassen, ziet er allemaal net wat flitsender uit. Echter lijkt het me tegen sommige tegenstanders, zoals Dortmund en Liverpool, vragen om problemen om hem op je middenveld te zetten.

Ik zou liever zonder Haller spelen, die is te traag en te houterig, mist ook veel te veel kansen om dat te compenseren. Wat dat betreft is het jammer dat hij zoveel scoort in de CL. Het maakt het lastig om hem op de bank te zetten (al is Ten Hag niet iemand die moeilijke keuzes schuwt). Tegen sterke tegenstanders zie ik liever Tadic in de spits en veel snelheid op de zijkanten (al heeft Neres het niveau van een paar jaar terug nooit meer gehad).

Haller speelt altijd bij Ten Hag, en zeker nu hij CL-topscorer is. Opstelling lijkt me niet lastig te raden

Nee, Haller moet echt spelen. We hebben die kapstok nodig, dat heb je gezien. Je kunt dan veel meer vooruit voetballen en je hebt een afmaker. Met Tadic in de spits hebben we id heel veel goede westrijden gespeeld, maar niet altijd veel doelpunten gemaakt, ook omdat onze vleugelflitsers niet altijd even doeltreffend zijn. Daarom Tadic en Antony met Haller en Berghuis eromheen. Kan Haller de kansen afmaken of de bal vasthouden of doortikken naar een van die drie andere.

En dan een linkerkant met Tadic en Blind? Lijkt me erg kwetsbaar allemaal.

Ik ben niet per se fan van Blind op links, verdedigend gezien dan, liever centraal, maar Ten Hag kiest een ander centrum, zijn goed recht. Ik heb liever Nico op links. Blind dan centraal achterin of controlerend op middenveld. Het is niks voor hem om achter een snelle vleugelspits aan te rennen. Als ie centraal staat staat ie er al en hoeft ie minder meters te maken en zijn er anderen in de buurt om te helpen. Then again die pass vanaf links op Tadic tegen Heerenveen

Blind centraal kan echt niet meer, zeker niet tegen Haaland
Nee, Timber/Martinez/Alvarez moeten vooral verdedigend denken, de rest aanvallend.
Ik win ook liever met 3-2 dan met 1-0.

Ms anders 5-3-2, het gouden systeem, dan is er ook nog plaats voor Nico
Ik denk wel dat de sleutel tot het succes van dit team Martinez/Alvarez is. Ok, de aanval is ook top, maar zonder hen waren we echt niet in balans, niet met andere spelers dan deze Zuid-Amerikanen iig.

Met drie spelers verdedigen tegen Dortmund, naïever kan toch niet. Gelukkig denkt Ten Hag daar iets anders over.

Ik hoop op een overwinning van Ajax uiteraard, maar het gaat lastig worden. Dortmund heeft zoveel snelheid op de flanken en voorin en bovendien het middenveld om die kwaliteiten optimaal te benutten. En laat de omschakeling nou net kwetsbaar zijn bij Ajax, daarmee hebben ze al veel kansen weggegeven.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.