menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
luigifort schreef:
Kans op groepswinst is gewoon 100 procent. Volgende match Noren tegen de Turken. Wij hoeven alleen nog maar thuis gelijk te spelen tegen de Noren, de rest is sowieso kat in het bakkie...

Nou ja, Turkije in deze vorm kan prima nog een keer onderuit gaan. Echt niet uit te sluiten dat ze klop krijgen van Noorwegen in deze neerwaartse spiraal. Alleen als we zelf alles winnen hebben we in de laatste wedstrijd tegen Noorwegen aan een gelijkspel genoeg.

luigifort schreef:
Kans op groepswinst is gewoon 100 procent. Volgende match Noren tegen de Turken. Wij hoeven alleen nog maar thuis gelijk te spelen tegen de Noren, de rest is sowieso kat in het bakkie...

Vind ik altijd wel mooi, jouw positiviteit en vertrouwen!

Gretz schreef:
(quote)

Nou ja, Turkije in deze vorm kan prima nog een keer onderuit gaan. Echt niet uit te sluiten dat ze klop krijgen van Noorwegen in deze neerwaartse spiraal. Alleen als we zelf alles winnen hebben we in de laatste wedstrijd tegen Noorwegen aan een gelijkspel genoeg.

Precies.. We moeten gewoon alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen

Tering, die Marco Pantelic is echt onherkenbaar

El Ninjo schreef:
Tering, die Marco Pantelic is echt onherkenbaar

Hij ziet er goed uit, voor zover ik daar verstand van heb haast ik me te zeggen

Als Frys om utens (Fries buiten Friesland) een seizoenkaart gekocht bij Cambuur, geen spijt van, gister weer een geweldige avond. Supersfeer, leuk voetbal, veel doelpunten ook nog deze keer. Daar kun je de tegelijk gespeelde 2 vingers in de neus wedstrijd van mijn grote liefde Ajax wel voor laten schieten cq met een samenvatting volstaan.

Abubakari schreef:
Als Frys om utens (Fries buiten Friesland) een seizoenkaart gekocht bij Cambuur, geen spijt van, gister weer een geweldige avond. Supersfeer, leuk voetbal, veel doelpunten ook nog deze keer. Daar kun je de tegelijk gespeelde 2 vingers in de neus wedstrijd van mijn grote liefde Ajax wel voor laten schieten cq met een samenvatting volstaan.
ik leerde van een teamgenoot uit Leeuwarden en tevens fan van Cambuur dat tot mijn verbazing de aanhang van de club een grafhekel heeft aan het Friese regionalisme, niets wil weten van de Friese taal en het volkslied, er Nederlandse vlaggen in het stadion hangen met de slogan "100% anti-Fries", en de rivaal in Heerenveen steevast wordt aangeduid met '30km verderop'. Hoe zie jij dat?

Raspoetin schreef:
(quote)
ik leerde van een teamgenoot uit Leeuwarden en tevens fan van Cambuur dat tot mijn verbazing de aanhang van de club een grafhekel heeft aan het Friese regionalisme, niets wil weten van de Friese taal en het volkslied, er Nederlandse vlaggen in het stadion hangen met de slogan "100% anti-Fries", en de rivaal in Heerenveen steevast wordt aangeduid met '30km verderop'. Hoe zie jij dat?

Cambuur noemt Heerenveen DKV (Dertig Kilometer Verderop) en andersom noemt Hveen Cambuur dus ook DKV. Dat op zich is al humor om te lachen, vind ik dan, er zijn ook mensen voor wie het een bloedserieuze zaak is..

Heerenveen dweept natuurlijk enorm met alles wat Fries is (van shirt tot volkslied voor thuiswedstrijden etc), bij Cambuur hebben de echte Camburistas een bloedhekel aan Heerenveen. En dus zetten ze zich enorm af tegen dat Friese gedoe. Komt nog bij dat de Liwwadder zich sowieso geen Fries voelt, STAD vs Boer zeg maar. Ja, raar maar waar.

Dat gaat bij Cambuur vooral op voor de mensen achter de goal (de MI Side), maar ook op de lange zijdes zijn er veel die een hekel aan Heerenveen hebben.
Maar de Cambuur supporters komen niet allemaal uit Leeuwarden, er zitten ook zat mensen uit steden en dorpen uit de rest van Friesland. Die spreken thuis gewoon Fries, zijn niet 110% anti Fries, dus het ligt wat dat betreft best ingewikkeld.

Ik ben ook geen Leeuwarder, kom uit een andere stad in NO Friesland, sprak thuis Fries en spreek thuis nog steeds Fries, ook nu ik er niet meer woon. Ik ben nooit 100% anti Fries, ik ben ook niet 100% Pro Fries, ik ben daar wat te nuchter voor, zoals een groot deel van de Friezen die ik ken. Vrijwel iedereen eigenlijk. Maar omdat ik vanaf mijn tiende ofzo al bij Cambuur kom (in de Opel met mijn broer op zaterdagavond naar Cambuur-Telstar of Cambuur-Wageningen enzo, dezelfde broer waar ik nu 40 jaar later naast zit in het stadion, heeft ook een seizoenkaart, net als zijn zoon) is Cambuur mijn (betaald voetbal) club in Friesland. Maar een hekel aan Heerenveen heb ik dan weer niet, ik ben daar niet zo fanatiek in. Tenzij het Cambuur-Heerenveen is natuurlijk. Maar ook dan gezonde rivaliteit wat mij betreft. Maar dat ligt bij veel mensen die voor Cambuur zijn anders, die hebben een bloedhekel aan Heerenveen, zie ook de reacties op de overgang van Dwight Lodeweges van Cambuur naar Heerenveen destijds. Werd in de slotfase van het seizoen bekend en Lodweges werd het werken bij Cambuur prompt onmogelijk gemaakt, bedreigingen enzo. Belachelijk natuurlijk.

Het zijn ook twee compleet verschillende clubs, Heerenveen gemoedelijk (thermoskan publiek noemen ze hen ook wel) en Cambuur... ja, tikkeltje opgefokt en rete fanatiek wat vaak voor een heftige sfeer zorgt en waarin je meegesleept wordt. Zodra Cambuur richting de Noord Tribune speelt komen er extra krachten vrij.
Altijd een prima belevenis, een avondje Cambuur. Dicht op het veld, vol stadion, midden in de volkswijk, bloedfanatiek publiek, lekker op de aanval, zo fanatiek het publiek is, zo kritisch zijn ze ook. En geen enorm verwend publiek, dus al gauw enthousiast als het gaat lopen.
Kortom: Aanrader, een thuiswedstrijd van Cambuur.

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide verhaal. Zulke supporters sentimenten ontgaan mij helaas als verstokte randstedeling en inderdaad had ik begrepen dat het pakken van een thuiswedstrijd van Cambuur zo'n ervaring op zich is, dat je een voetbaltrip naar Engeland of Duitsland ervoor kan laten schieten. Dat ze dit seizoen boven Heerenveen mogen eindigen.

Nou, die randstedelingen kunnen er anders ook wat van, zie de sentimenten in Rotterdam, Den Haag of Utrecht richting Ajax en andersom. Zelf ben ik meer van de gezonde rivaliteit, ik kan als Ajacied prima de klassieker kijken met een Feyenoorder of de Friese derby met een Fean fan. Zoals het in mijn ogen hoort. Wordt straks op 19 december een mooie voetbalmiddag, 12.15 de derby, 14.30 de klassieker.

Als ze dit seizoen boven Heerenveen eindigen voelt dat voor veel Cambuur supporters minimaal net zo goed als het kampioenschap van vorig seizoen. Zo niet beter.

Abubakari schreef:
Nou, die randstedelingen kunnen er anders ook wat van, zie de sentimenten in Rotterdam, Den Haag of Utrecht richting Ajax en andersom. Zelf ben ik meer van de gezonde rivaliteit,
same here. Ik bedoelde te zeggen dat de emoties tussen de clubs binnen de randstad me al meer dan bekend zijn. In tegenstelling tot wat er buiten speelt.

Raspoetin schreef:
(quote)
same here. Ik bedoelde te zeggen dat de emoties tussen de clubs binnen de randstad me al meer dan bekend zijn. In tegenstelling tot wat er buiten speelt.

Ach so, ik was net wakker.

Pasveer en Berghuis basis dus…

Weelde

Zonde van Remko…

Maar verder geweldig, ja!

1. Fantastic game
2. Die Portugezen zijn irritant
3. Nee, die Haller is id geen CL niveau
4. Andere keeper aub!

Johan de Witt schreef:
Zonde van Remko…

Ja, je zou toch niet zeggen dat het de zenuwen zijn op zijn leeftijd. Gewoon een beroerde actie van een keeper die max. subtop is, met af en toe een wereldpartij

Vind sowieso dat Onana vanaf november weer basis moet staan. Of ie nu wel of niet gaat bijtekenen. Het verschil met de andere keepers is gewoon te groot. Bovendien geeft het de verdedigers ook veel meer vertrouwen als er een topkeeper achter hen staat.

luigifort schreef:

3. Nee, die Haller is id geen CL niveau

Hehe. Voordat we nu allemaal de opportunist gaan uithangen: gewoon essentieel hoe je Sébastien gebruikt, heb ik al wel eens eerder geroepen. Bij strakke lage voorzetten vanaf de achterlijn of de vijfmeter is zijn positionering meestal fantastisch. Hele slimme spits (goaltjesdief aka de Ivoriaanse Inzaghi). De twee goals tegen Sporting laten dit perfect zien. Hoge voorzetten pompen in principe ook prima, want Haller is kopsterk genoeg.

Je moet met hem alleen niet oeverloos willen combineren, want dat is niet zijn sterkste eigenschap. En als je puur op de counter speelt (wat Ajax gelukkig zelden hoeft te doen) heb je ook niks aan zijn topsnelheid.

Het is geen voetballer, maar wel een afmaker inderdaad. Vandaag dus perfect. Zeker met Antony in deze vorm

Johan de Witt schreef:
Het is geen voetballer, maar wel een afmaker inderdaad. Vandaag dus perfect. Zeker met Antony in deze vorm

Inderdaad. We moeten hem ook absoluut niet afrekenen op aantal balcontacten of aantal geslaagde passes. Daarvoor staat hij niet op het veld. Het enige wat telt is zijn goalmoyenne en hoeveel schoten hij gemiddeld nodig heeft voor een doelpunt. Tot nu toe is dat zowel in de Eredivisie als in Europa ruim voldoende. En zo af en toe levert hij ook een assist

Denk nog steeds dat we met Haller die wel was ingeschreven in de EL een goede kans hadden gemaakt op de finale.

Berghuis ook een held btw, een ander had die bal opzij gelegd en dan was ie mis gegaan...

Onana had deze kopbal gehad...

luigifort schreef:
Onana had deze kopbal gehad...

inderdaad! Zag het totaal niet aankomen dat ie werd afgekeurd, hele opluchting.

Met een aansluitingstreffer die zo vroeg valt in de tweede helft zie je zo vaak dat de thuisploeg toch nog langszij komt...

Haller Hattrick Hero http://www.musicmeter.nl/images/smilies/icon_worship.gif

Met z'n belangrijke bijdrage aan het kampioenschap 20/21 heeft al zijn halve transfersom terugverdiend. Wanneer dit resultaat in Lissabon beslissend gaat zijn voor wel/niet doorgaan naar de 8e finales heeft ie de andere helft ook hoogstpersoonlijk binnen gehaald

Haller ✅

luigifort schreef:
Haller ✅

De voorzitter van West Ham vraagt zich intussen af waarom ie z'n recordaankoop van €50 miljoen na slechts anderhalf jaar heeft doorverkocht voor niet eens de helft van het oorspronkelijke bedrag

Nu van Besiktas winnen en je bent al half door, wat een weelde!

Johan de Witt schreef:
Nu van Besiktas winnen en je bent al half door, wat een weelde!

Kan toch niet misgaan? Heerlijk gevoel, nu alleen nog een goeie keeper want dat is nog wel een dingetje hoor...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.