menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
geplaatst:
luigifort schreef:
Engeland speelde wel het 5-3-2 zoals wij dat hadden moeten spelen, degelijk.
Maar wat ik dan zo jammer vind, is dat ze geweldige spelers op de bank hebben (Grealish, Foden (vandaag geblesseerd), Sancho, Rashford) waarmee je aantrekkelijk kunt spelen én kunt winnen. Maar goed, dat is de keuze van de coach.

geplaatst:
Ja, dan ben je wat mij betreft een mongool net als FdB. De Cruijffs van deze wereld zouden die wel opstellen.

geplaatst:
dutch2.0 schreef:
3 doelpogingen tussen de palen van Engeland. En dat is dan inclusief verlenging én strafschoppen. Dan kun je ook niet winnen toch?

De statistiek 'doelpogingen tussen de palen' vind ik vaak nogal onzinnig. Malen die vrij op de keeper afloopt telt ook niet mee in dit soort statistiek. Je kan best kansrijke situaties creëren die een doelpunt hadden kunnen zijn, zonder dat het telt als schot op doel.

geplaatst:
dutch2.0 schreef:
3 doelpogingen tussen de palen van Engeland. En dat is dan inclusief verlenging én strafschoppen. Dan kun je ook niet winnen toch?

Zeker wel, met 1-0 of 0-0 + WNS

geplaatst:
Zo'n penalty als van Rashford zouden ze eigenlijk per Fifa reglement moeten verbieden, al was het alleen maar om die silly jongens in bescherming te nemen...

geplaatst:
luigifort schreef:
Engeland speelde wel het 5-3-2 zoals wij dat hadden moeten spelen, degelijk.

Precies dit. Ik snap dat gehaat op Engeland niet, die presteren al twee toernooien op rij boven verwachting. We hebben het niet over FC Barcelona in het Guardiola-tijdperk he?

geplaatst:
Nee, maar het is wel oersaai en ze hebben betere spelers op de bank. Niemand gaat zich dit elftal later herinneren zoals bv de NL teams in het verleden of zelfs Engeland zelf in '96, dat was wel een leuk team.

geplaatst:
eRCee schreef:
(quote)

De statistiek 'doelpogingen tussen de palen' vind ik vaak nogal onzinnig. Malen die vrij op de keeper afloopt telt ook niet mee in dit soort statistiek. Je kan best kansrijke situaties creëren die een doelpunt hadden kunnen zijn, zonder dat het telt als schot op doel.
Nou, het zegt toch wel iets. De verhouding 'gewone' doelpogingen was trouwens 20 tegen 6 voor Italie.

geplaatst:
luigifort schreef:
Zo'n penalty als van Rashford zouden ze eigenlijk per Fifa reglement moeten verbieden, al was het alleen maar om die silly jongens in bescherming te nemen...

Er zijn maar heel weinig spelers bij wie de scoringskans omhoog gaat als ze een aanloop met onderbrekingen nemen en wachten op wat de keeper gaat doen. De meeste goede keepers zien op tijd of de speler voor een normale of een silly aanloop gaat en passen daar hun eigen plan op aan. En een schot vanuit stilstand (zoals Rashford) is zelden hard genoeg om onhoudbaar te zijn.

geplaatst:
dutch2.0 schreef:
(quote)
Nou, het zegt toch wel iets. De verhouding 'gewone' doelpogingen was trouwens 20 tegen 6 voor Italie.

Ja en deze competitie had Engeland waarschijnlijk gewonnen als Italië na 2 minuten de 1-0 scoorde en het vervolgens tot (zeker) halverwege de tweede helft had geduurd voordat Engeland de gelijkmaker had.

geplaatst:
Ik zit wat reacties van fans te lezen op de BBC site en die zijn vaak wel realistisch

England fan here. No complaints. Italy were far better then us. I'm more disappointed in the way the vocal minority of English football fans have behaved. We've done ourselves no favours by booing national anthems and laser pens. Maybe it's karma.

geplaatst:
Mijn persoonlijke conclusie na dit EK

Na de afgang van Oranje verloor ik mijn interesse, maar die afgang was logisch helaas want we waren niet goed genoeg. Geen echt collectief en weinig strijd.
Op dit toernooi miste ik de echte sterren die het verschil maken. Veel ploegen zijn aan elkaar gewaagd en geluk speelt een grote factor. Het toernooi heeft een verdiende winnaar, maar tevens een winnaar die na de groepsfase ook nauwelijks zijn wil kon opleggen aan de tegenstander.

geplaatst:
Gretz schreef:
(quote)

Er zijn maar heel weinig spelers bij wie de scoringskans omhoog gaat als ze een aanloop met onderbrekingen nemen en wachten op wat de keeper gaat doen. De meeste goede keepers zien op tijd of de speler voor een normale of een silly aanloop gaat en passen daar hun eigen plan op aan. En een schot vanuit stilstand (zoals Rashford) is zelden hard genoeg om onhoudbaar te zijn.

Hij wilde met zijn silly walk de keeper in verwarring brengen, hij bracht alleen zichzelf in verwarring

geplaatst:
Ik zit opeens aan de pingel van Japie Stam te denken. Zou NASA die bal inmiddels hebben gelokaliseerd buiten onze dampkring?

geplaatst:
Pleun schreef:
Mijn persoonlijke conclusie na dit EK

Na de afgang van Oranje verloor ik mijn interesse, maar die afgang was logisch helaas want we waren niet goed genoeg. Geen echt collectief en weinig strijd.
Op dit toernooi miste ik de echte sterren die het verschil maken. Veel ploegen zijn aan elkaar gewaagd en geluk speelt een grote factor. Het toernooi heeft een verdiende winnaar, maar tevens een winnaar die na de groepsfase ook nauwelijks zijn wil kon opleggen aan de tegenstander.

Een beetje als de Copa America wat ook al jaren geen bal aan is, zeker ook deze 2 finalisten die al jaren erg weinig brengen.

geplaatst:
Pleun schreef:
Ik zit opeens aan de pingel van Japie Stam te denken. Zou NASA die bal inmiddels hebben gelokaliseerd buiten onze dampkring?

Ja, Richard Branson heeft 'm net opgehaald

geplaatst:
Ik vond het al met al wel een aardig toernooi, met een paar memorabele wedstrijden en momenten. Helaas niet allemaal positief.

1) Eriksen
2) 28 juni 2021 (Spanje - Kroatie en Frankrijk - Zwitserland)
3) De comeback van het Deense elftal
4) De goal van Schlick
5) Een paar wedstrijden in de poulefase die retespannend waren (bv Duitsland - Hongarije)

geplaatst:
Ms wordt het toernooivoetbal steeds minder door de steeds groter worden belasting op de spelers als je naar de speelkalender kijkt. In die zin wordt het winter WK volgend jaar in Qatar ms leuker, aangezien spelers dan fitter zullen zijn dan aan het einde van een seizoen...

geplaatst:
Het toernooi was beter dan in 2016 denk ik, al moet ik bekennen dat ik zowel van 2016 als 2018 weinig heb gezien vanwege o.a. vakantie in Verweggistan

geplaatst:
luigifort schreef:
(quote)

Een beetje als de Copa America wat ook al jaren geen bal aan is, zeker ook deze 2 finalisten die al jaren erg weinig brengen.

Maar wel leuk voor Leo dat ie eindelijk een beker heeft gepakt met zijn land. Die had intussen ook aardig wat trauma's opgelopen van verloren finales.

geplaatst:
Pleun schreef:
Het toernooi was beter dan in 2016 denk ik, al moet ik bekennen dat ik zowel van 2016 als 2018 weinig heb gezien vanwege o.a. vakantie in Verweggistan

Sowieso veel meer goals dit EK dan in 2016 (was een historisch laagtepunt volgens mij)

geplaatst:
luigifort schreef:
Ms wordt het toernooivoetbal steeds minder door de steeds groter worden belasting op de spelers als je naar de speelkalender kijkt. In die zin wordt het winter WK volgend jaar in Qatar ms leuker, aangezien spelers dan fitter zullen zijn dan aan het einde van een seizoen...

Dat toernooivoetbal minder wordt is niet echt nieuw denk ik.. het moderne voetbal is snel..fysiek..vaak erg behoudend.. tsja daar is geen reet aan, of je moet een fetisj hebben voor tactiek. Wanneer ik beelden uit de oude doos zie, bijvoorbeeld van Oranje 1974..dan denk ik dat voetbal toen toch wel leuker was.

geplaatst:
EINDSTAND:

Pleun 102
Johan de Witt 94
luigifort 94
Gretz 87
Jason82 86
mjk87 79
Rudi S 79
Abubakari 77
dutch2.0 72
H€yoka 60
El Ninjo 32

We hebben een overduidelijke winnaar. Van harte gefeliciteerd Pleun met je overwinning van de BoMe EK pool!

Bij de eerstvolgende BoMe meeting ontvang jij als ras-Feyenoorder de biografie van Jari Litmanen uit handen van ras-Ajacied Johan de Witt

geplaatst:
Mijn eerste prijs wil ik overigens doneren aan een goed doel.. als Feyenoorder maak je mij niet blij met een biografie van Litmanen die een score krijgt op Boekmeter van 1.5 ofzo. De eer is voldoende

geplaatst:
luigifort schreef:

Bij de eerstvolgende BoMe meeting ontvang jij als ras-Feyenoorder de biografie van Jari Litmanen uit handen van ras-Ajacied Johan de Witt

Oké, wanneer gaan we de boel op stelten zetten in Katwijk Aan Zee? Doe jij even een datumprikker droppen luigi

Grats Pleun, hier kun je in ieder geval 16 maanden op teren

geplaatst:
De boel op stelten zetten in het strenge Katwijk

geplaatst:
Pleun schreef:

Dat toernooivoetbal minder wordt is niet echt nieuw denk ik.. het moderne voetbal is snel..fysiek..vaak erg behoudend.. tsja daar is geen reet aan, of je moet een fetisj hebben voor tactiek. Wanneer ik beelden uit de oude doos zie, bijvoorbeeld van Oranje 1974..dan denk ik dat voetbal toen toch wel leuker was.
Ha ha, grapjas! Dat voetbal uit de jaren 70 was absoluut niet om aan te zien (vergeleken met nu). Veel trager, veel harder, veel verdedigender, de keeper mocht toen terugspeelballen nog oppakken en een half uur in zijn handen houden. Echt, ik heb het allemaal mogen aanschouwen en ik word er nog verdrietig van.

geplaatst:
luigifort schreef:
De boel op stelten zetten in het strenge Katwijk

Bij jullie stranden moet ik altijd aan dit clipje + nummer denken, al gaat die zanger / tandarts eigenlijk naar Noordwijk toe

Ben je bekend met het paviljoen Los Tios?

geplaatst:
Pleun schreef:
(quote)

Vroeger was voetbal heen en weer, nu is het schuiven van het ene team en een gaatje vinden in de hechte defensie van het andere team en aan de overkant van het veld hetzelfde verhaal. Het spel zit id potdicht vergeleken met vroeger. In die zin is NL meestens wel te prijzen vanwege zijn aanvalsspel en vleugels, al is dat ook weer even geleden.

geplaatst:
Gretz schreef:
(quote)

Bij jullie stranden moet ik altijd aan dit clipje + nummer denken, al gaat die zanger / tandarts eigenlijk naar Noordwijk toe

Ben je bekend met het paviljoen Los Tios?

(embed)

Los Tios zegt me helemaal niks
Of is dat Noordwijk?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:22 uur

geplaatst: vandaag om 11:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.