menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
geplaatst:
Ja Azië heeft er standaard te veel, dat is toernooivulling. Noord-Amerika ook. 2 of 3 zou voldoende zijn.

Maar 48 landen, waar hebben we het over...

geplaatst:
luigifort schreef:
Mijn eerste toernooi was EK '88, meteen de beste
Al kan ik de Grün teleurstelling van '86 binnen mijn familie ook nog vaag herinneren...

Johan de Witt schreef:
Ja dat was 85, vreselijk.
Net als de 12-1 van Malta twee jaar eerder. Trauma’s

Zoveelste trauma als gevolg van de belachelijke uitgoalregel

Sowieso een lachwekkende opzet van de kwalificatie toen (niet dat ik er iets bewust van heb meegemaakt, bestond toen nog niet )
Wereldkampioenschap voetbal 1986 (kwalificatie UEFA) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Opzet
De 32 teams werden over 7 groepen verdeeld.

Groep 1, 5 en 7: Vier teams, de groepswinnaars kwalificeren zich. De nummers 2 van groep 1 en 5 spelen een barragewedstrijd voor een WK-ticket. De nummer 2 van groep 7 speelt een barragewedstrijd tegen de winnaar van de OFC-kwalificatie (Australië).
Groep 2, 3, 4 en 6: Vijf teams, de groepswinnaars en de nummers 2 kwalificeren zich.

Als je 32 teams hebt en 8 rechtstreekse tickets te verdelen maak je toch gewoon acht groepen van vier? En dan de beste nummer twee in de barrage.

Wel grappig dat landen als Andorra, Faröer en Liechtenstein toen nog nergens te bekennen waren in de kwalificatie.

geplaatst:
48 landen

geplaatst:

Tsja, alleen leuk voor de kleinere landen en voor de FIFA-bobo's die hun zakken nog verder gevuld zien worden. Het echte toernooi begint toch pas vanaf de achtste finales op z'n vroegst.

geplaatst:
Marten de Roon moet God op z'n blote knietjes bedanken dat Frank en eerder Ronald hem sympathiek genoeg vinden (vonden) om bij de selectie te zitten. Heeft nooit wat gepresteerd in Oranje en de veelzeggende statistiek dat NL nauwelijks doelpunten maakt wanneer hij binnen de lijnen staat ligt niet. Nul creativiteit. Past niet in ons systeem. Je kan alleen onbetwist basisspeler zijn met de functie balafpakker als je dezelfde kwaliteiten bezit als een Kanté of Alvarez (in perspectief).

Als je toch een middenvelder van een Italiaanse subtopper had willen oproepen had Frank beter voor Jerdy Schouten kunnen gaan. Is een stuk jonger (24) en heeft nog potentie om beter te worden. Terwijl bij De Roon de beste jaren er al af zijn.

Blind en De Roon bijten van zich af: 'Ze selecteren me niet op mijn uiterlijk' | NOS

geplaatst:
Met 48 landen gaan er straks 32 door naar de volgende ronde.

1/16 finale
1/8 finale
1/4 finale
1/2 finale
Finale

Waar je eerst 7 matches speelde tot en met de finale worden het er dan 8...

geplaatst:
Gretz schreef:
Marten de Roon moet God op z'n blote knietjes bedanken dat Frank en eerder Ronald hem sympathiek genoeg vinden (vonden) om bij de selectie te zitten. Heeft nooit wat gepresteerd in Oranje en de veelzeggende statistiek dat NL nauwelijks doelpunten maakt wanneer hij binnen de lijnen staat ligt niet. Nul creativiteit. Past niet in ons systeem.

Als je toch een middenvelder van een Italiaanse subtopper had willen oproepen had Frank beter voor Jerdy Schouten kunnen gaan. Is een stuk jonger (24) en heeft nog potentie om beter te worden. Terwijl bij De Roon de beste jaren er al af zijn.

Blind en De Roon bijten van zich af: 'Ze selecteren me niet op mijn uiterlijk' | NOS

Nee, ze selecteren Marten id niet op zijn uiterlijk

geplaatst:
luigifort schreef:
Met 48 landen gaan er straks 32 door naar de volgende ronde.

1/16 finale
1/8 finale
1/4 finale
1/2 finale
Finale

Waar je eerst 7 matches speelde tot en met de finale worden het er dan 8...

En maar drie Europese landen erbij, dus het gemiddelde niveau wat er allesbehalve beter op. En sowieso belachelijk dat Oceanië dan zo keihard wordt benadeeld t.o.v. de andere continenten. Zo maken Fiji, Tahiti en de Salomonseilanden nooit een serieuze kans om mee te doen

https://i.vgy.me/TpWn5n.jpg

geplaatst:
(Oranje) bommetje incoming....

Als Frank verstandig was geweest had ie Promes nooit opgeroepen en had hij de buitenspeler die excelleerde bij Aston Villa gewoon een verdiende plek in de selectie gegeven

Advocaat vermeend slachtoffer Promes wil vóór EK besluit over strafvervolging | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Neef van 'arrogante' Promes doorbreekt stilte: "Dat redde denk ik mijn leven" | VoetbalPrimeur.nl

geplaatst:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen de prestaties van België bagatelliseren. De Belgen halen al jaren een hoog niveau en spelen aantrekkelijk voetbal, zoals je Oranje graag zag spelen vroeger. De laatste leuke wedstrijd van Oranje kan ik me niet heugen, we hebben gewoon niet meer de attractieve spelers die dat kunnen

geplaatst:
Ik was paar jaar geleden bij Nederland-Duitsland, was toch best leuk. 3-0.
Uit ook. En Frankrijk verslaan was ook niet slecht.
Ik zou op De Bruyne na met geen speler van de Belgen willen ruilen.

geplaatst:
Nations League?

T zal wel aan mij liggen, maar ik vond de Rode Duivels altijd een beetje generic spelen, niks speciaals verder ofzo. Ok, dan haalden ze een kwart of halve finale en dan? Deze generatie heeft nooit alles eruit gehaald wat erin zit, komt ook deels door deze coach denk ik.

geplaatst:
Gretz schreef:
(quote)

En maar drie Europese landen erbij, dus het gemiddelde niveau wat er allesbehalve beter op. En sowieso belachelijk dat Oceanië dan zo keihard wordt benadeeld t.o.v. de andere continenten. Zo maken Fiji, Tahiti en de Salomonseilanden nooit een serieuze kans om mee te doen

(afbeelding)

Conmebol heeft 60 %, hoe oneerlijk is dat...

luigifort schreef:
Nations League?

T zal wel aan mij liggen, maar ik vond de Rode Duivels altijd een beetje generic spelen, niks speciaals verder ofzo. Ok, dan haalden ze een kwart of halve finale en dan? Deze generatie heeft nooit alles eruit gehaald wat erin zit, komt ook deels door deze coach denk ik.

Oranje heeft ook zelden eruit gehaald wat erin zit. Kan alleen maar zeggen dat ik België wel graag zie spelen als één van de weinige landenploegen. Italië is ook wel aardig. Een ploeg met topspelers als Frankrijk is daarentegen zelden leuk

Als wij gewoon normaal doen zijn wij altijd het leukste team op elk toernooi!

luigifort schreef:
Als wij gewoon normaal doen zijn wij altijd het leukste team op elk toernooi!

1998 en 2000 en 2008 zeer zeker. Maar helaas niet ieder toernooi waar wij bij zijn.

Welke 4 landen halen de halve finales? België, Frankrijk, Portugal, Engeland
Wie wordt Europees kampioen? België
Waar strandt Oranje? Achtste finale
Waar strandt Duitsland? Achtste finale
Waar strandt België? Titel

Want we komen tot de achtste finale

Hebben jullie de Snollebollekes juichcape al?

luigifort schreef:
Hebben jullie de Snollebollekes juichcape al?

Neen. Wat valt er te juichen dan?

Dit is ons niveau

Ik hoop dat we een moeilijke groepsfase krijgen tot de laatste match. Anders gaat Frank zijn B elftal opstellen in de laatste match en zijn we het ritme kwijt voor de 1/8 finale. Van Basten deed dat ook geloof ik na Frankrijk en Italië...

Die 88-outfit is mooi in al z’n lelijkheid

Schorsing Onana teruggebracht tot 9 maanden.
Kun je er nog een aardig bedrag aan overhouden

Geweldige outfit id
3 maanden eraf is wel een beetje een dooie mus...

Johan de Witt schreef:

Schorsing Onana teruggebracht tot 9 maanden.
Kun je er nog een aardig bedrag aan overhouden

Onana mag nu echt niet klagen met 9 maanden, relatief lichte straf voor een dopingovertreding van deze orde.

Hopelijk wil een flutclub als Arsenal nu een paar miljoen extra betalen.

Ben wel klaar met Onana, hij heeft niks meer naar Ajax toe, of ik merk er niks van...

Nee hij wilde sws al weg, net als Nico.
Ook zonder dopingverhaal was hij deze zomer vertrokken. Maar nu kun je wel paar miljoen extra vragen ipv dat hij gratis de deur uitloopt.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.