menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Traore voor 10M naar Shakhtar, schijnt.
Zou een mooie deal zijn.

Grote strik eromheen doen....

geplaatst:
luigifort schreef:
(quote)

Ja Ajax nr.1 ja Oranje is gewoon een heel lekker toetje erbij
Volgens mij ben ik wel een week zwaar chagrijnig geweest na de WK finale 2010...
Maar of je wordt ouder, of het interesseert je minder of we spelen gewoon steeds slechter en dan boeit het je ook minder

Je moet echt iets hebben met een team wil het je ook raken. Met 2010 had ik niet zoveel, dus daar kon ik me snel overheen zetten. 2000 of 1992 vond ik erger. Bij Ajax vind ik het bijna altijd erg, tot nu Roma aan toe

geplaatst:
1998 vond ik ook wel een traumaatje hoor, die halve finale tegen Brazilie...die Ronaldo raakte eigenlijk dat hele toernooi geen knikker, maar tegen Nederland speelde ie ineens de pannen van het dak.
En wij hadden natuurlijk weer een topscheids uit een echt voetballand die van Hooijdonck geel gaf ipv een strafschop mee.

geplaatst:
Ja vond ik ook erg, zeker met die finale daarna...

Maar dat was nog redelijk gelijkwaardig, dus dan kun je er enigszins vrede hebben.
2000 was een beetje zoals Ajax-Spurs twee jaar geleden, echt zo onnodig en eeuwig zonde.

geplaatst:
Ja, je moet id iets met het team hebben. Ik was helemaal idolaat van het '92 team. Van Basten en Bergkamp Duitsland wegvegen onderuit tegen VakantieDenen

Tis dat we de WK finale haalden in 2010, maar tegen Brazilië had het met de rust al afgelopen kunnen zijn met ons en die Uruguay match boeide me ook maar matig.

Ja, met Ajax is het veel erger id. Al had ik het nu met Roma ook, we verdienden het niet, deden er te weinig aan. In de Ajax wilderness years (Adriaanse/Blind/Wouters etc) ging 't me wel ff minder boeien ook in Europa. Tegen Kopenhagen, Lausanne etc eruit. Toen had ik 't ook wel ff gehad...
Al was dat magisch kwartiertje tegen Bochum thuis (verder was het een zaadpot) wel erg lekker en konden we toen ook goed gebruiken. Dat Bochum had van die foeilelijke shirts weet ik nog

geplaatst:
2000 heb ik verdrongen...wat gebeurde er toen?
Ajax - Spurs?? daar heb ik ook geen actieve herinnering meer aan

geplaatst:
Ja 1992 is ook eeuwig zonde. Had je gewoon twee keer Europees kampioen op rij kunnen en moeten zijn. Dat elftal was misschien nóg wel beter dan 1988.

geplaatst:
El Ninjo schreef:
2000 heb ik verdrongen...wat gebeurde er toen?
Ajax - Spurs?? daar heb ik ook geen actieve herinnering meer aan

Als ik daar weer aan terugdenk ga ik zo weer met een rotgevoel slapen.

geplaatst:
Ja, dat elftal liep als een trein, heel swingend ook. Veel beter dan het '88 elftal, dat was wel wat stroef bij tijd en wijle. Ms qua feel nog een beetje vergelijkbaar met het '98 team dat '92 team.

geplaatst:
El Ninjo schreef:
(quote)

Als ik daar weer aan terugdenk ga ik zo weer met een rotgevoel slapen.

Ik had lange tijd niet meer aan de Spurs match gedacht en toen stond ik een maand terug onder de douche ofzo en kwam het ineens allemaal terug en toen voelde ik me weer een partij kut

geplaatst:
luigifort schreef:
Ja, dat elftal liep als een trein, heel swingend ook. Veel beter dan het '88 elftal, dat was wel wat stroef bij tijd en wijle. Ms qua feel nog een beetje vergelijkbaar met het '98 team dat '92 team.

Ja met Dennis als gemene deler. Briljante voetballer, maar net niet zo’n winnaarstype als Van Basten was. Misschien is dat het.

geplaatst:
Id ja, Dennis...flying without wings

geplaatst:
Johan de Witt schreef:

Ja met Dennis als gemene deler.

Dennis kon op z'n tijd ook wel heel gemeen zijn trouwens, tegen wie was dat ook weer dat ie ergens aan de zijlijn expres op een been stapte of belandde....

geplaatst:
De Belgen?

geplaatst:
El Ninjo schreef:
(quote)

Dennis kon op z'n tijd ook wel heel gemeen zijn trouwens, tegen wie was dat ook weer dat ie ergens aan de zijlijn expres op een been stapte of belandde....

De Joego's

geplaatst:
Klopt

geplaatst:
Bergkamp- Mihaljlovic incident

Je ziet het pas goed tegen het einde vd video in de herhaling.

geplaatst:
Goed dat er toen geen VAR was

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Hoeveel van die 56 wedstrijden waren tegen toplanden? Hoeveel punten hebben ze daartegen gepakt?
Je lijdt echt aan een gevoel van zelfoverschatting, iets waar je Belgen zelden op kunt betrappen.
Gaat Wout van Aert ook de Tour winnen

Twee, beide in Rusland, gewonnen tegen Brazilië, verloren tegen Frankrijk. Dat zijn er ... twee meer dan Italië, met wie ik de vergelijking wou maken. Want tuurlijk spelen we veel te veel interlands en zeggen deze cijfers niet alles. En dan verlies je al eens interesse, zoals de 1-1 tegen Nederland en Tsjechië. Het maakt dat cijfer des te hallucinanter. Vergelijk het met Ajax, zij hadden dit seizoen toch ook 14 verliespunten in 34 wedstrijden, terwijl ze duidelijk twee maten te groot waren voor de rest.

Merk op dat ik onze overwinning tegen Kroatië van zondag niet meetel. Want oefeninterland en Kroatië is in mijn ogen geen topland, ondanks hun status van vice-wereldkampioen.

Goed, ik ga het hierbij laten, de toekomst zal uitwijzen wie gelijk had. Ik wou vooral aantonen dat de top-16 inschatting van sommigen onterecht was. Nu lijkt het alsof ik ons tot topfavoriet bombardeer, wat ook niet zo is, de contra argumenten zijn valabel.

En o ja, ook op wielervlak ben ik een atypische Vlaming/katholiek: koers interesseert me geen bal. Maar om op de vraag te antwoorden (en te laten zien dat ik niet naïef nationalistisch ben): Wout van Aert gaat de Tour niet winnen, hij is eerder een ééndagsrenner en zelfs daar is hij de mindere van vd Poel.

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Ja idd vroeger volgde ik alles, maar allang niet meer, zeker de groepsfase niet, waar toch bijna iedereen doorgaat tegenwoordig Ik zie dat als veredelde oefenwedstrijden.
Vanaf de knock-outfase vind ik het wel leuk.

luigifort schreef:
Evt vanaf de kwartfinale, maar is lastiger zo ook met beste nrs 3 erbij enzo... bij steeds de top 2 door is het schema feitelijk bekend.

Copa América 2021 dan, daar spelen ze met twee poules van vijf landen waarvan de bovenste vier doorgaan naar de kwartfinale. Gewoon het grootste deel van het toernooi zijn dan gewoon oefenpotjes
En dan ook nog alle wedstrijden afwerken zonder publiek Bovendien mag elk land dat is aangesloten bij de CONMEBOL meedoen.).

Noord- en Zuid-Amerika zouden beter gewoon kunnen fuseren tot één organisatie imo

Copa América 2021 - Wikipedia - nl.wikipedia.org

geplaatst:
Sowieso nooit begrepen dat Zuid Amerika 4 of 5 tickets krijgen voor het WK met zo weinig landen...

geplaatst:
Ze hebben alleen al 3 WK-winnaars, met 8-9 wereldtitels. Dus lijkt me wel redelijk.

Europa heeft er 16 of zo toch?

geplaatst:
11 of 13 dacht ik...

geplaatst:
luigifort schreef:
Sowieso nooit begrepen dat Zuid Amerika 4 of 5 tickets krijgen voor het WK met zo weinig landen...

Qua sterkte van de landen (posities op de wereldranglijst en gemiddelde prestaties op de WK's) klopt het op zich wel. Meeste Zuid-Amerikaanse landen (op Bolivia en Venezuela na) zijn nog altijd beter dan het grootste deel van de Afrikaanse, Aziatische en Noord-Amerikaanse landen.

geplaatst:
luigifort schreef:
11 of 13 dacht ik...

13 nu, in 2026 worden het er 16 als het totale aantal WK-deelnemers naar 48 gaat.

geplaatst:
Na Europa heeft Zuid-Amerika ook de meeste WK-titels. Ook de enige twee continenten trouwens

geplaatst:
Tijdens het WK van 1998 en 2002 waren het nog 14 tickets voor Europa. In 2006 deden er ook nog 14 Europese landen mee omdat Duitsland als gastland automatisch geplaatst was

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Na Europa heeft Zuid-Amerika ook de meeste WK-titels. Ook de enige twee continenten trouwens

Ik zie liever landen als Chili, Colombia, Ecuador standaard op het WK spelen dan bijvoorbeeld een Qatar, Oezbekistan of de Democratische Republiek Congo.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:24 uur

geplaatst: vandaag om 11:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.