menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
avatar van luigifort
Belgen falen altijd op het beslissende moment, zullen ook nooit een toernooi winnen. Beetje zoals Man City met de CL.

avatar van Pleun
H€yoka schreef:
Vreemd om te lezen dat jullie België in de 1/8ste finales zien stranden. Op basis waarvan?

Mijn contra-argumenten:
We zijn al jarenlang nummer 1 op de FIFA ranglijst (beetje artificieel maar goed)
Met Courtois, De Bruyne & Lukaku hebben we 3 spelers die top-5 vd wereld zijn op hun positie
Met Tielemans hebben we iemand die coming is en gisteren bv Modric van het veld speelde
We hebben een weergaloze dribbelaar met Jeremy Doku
Sinds de verloren halve finale van het WK hebben we dertig wedstrijden gespeeld en in alle dertig (!) minstens één keer gescoord.
In zijn laatste 13 interlands hield Courtois 8 keer de 0

Ik kan nog een tijdje doorgaan maar de toon lijkt me wel gezet. Ik kan er inkomen dat je Frankrijk nog hoger inschat, maar 1/8ste finale???


Zal wel een beetje jaloezie meespelen. België is al jaren beter dan Nederland en speelt ook veel aantrekkelijker voetbal.

avatar van H€yoka
luigifort schreef:
Belgen falen altijd op het beslissende moment, zullen ook nooit een toernooi winnen. Beetje zoals Man City met de CL.


Kan ik inkomen, helaas. Maar dan nog: 1/8ste finale... Dan moet je al bijna tegen Hongarije onderuit gaan. Onder Martinez gebeurt zoiets ons eigenlijk niet meer. Maar het kan uiteraard altijd, dat is voetbal.

Deze opmerking brengt me terug bij die vermaledijde wedstrijd tegen Frankrijk. Dat Belgische 'we zijn toch al zo ver geraakt' en die schrik voor de Fransen en meer bepaald Mbappé. We hadden hen gewoon bij de keel moeten grijpen en met een 3-0'etje naar huis sturen. Rusland 2018 had altijd onze titel moeten zijn. Maar je wordt heel raar bekeken als je zo'n uitspraak in mijn land doet.

avatar van luigifort
Het is denk ik vooral ingegeven door de haat naar de Belgen toe. Niet dat wij daarmee per se begonnen, juist niet. De Belgen hadden juist vaak een Calimero complex, 20 jaar niet op een toernooi bv. Als NL dan eens een toernooi miste zoals in 2002 en 2016 bv gingen ze ineens hatelijk lopen doen. Ja, daar zijn we niet van gediend...

avatar van Johan de Witt
H€yoka schreef:
Vreemd om te lezen dat jullie België in de 1/8ste finales zien stranden. Op basis waarvan?

Mijn contra-argumenten:
We zijn al jarenlang nummer 1 op de FIFA ranglijst (beetje artificieel maar goed)
Met Courtois, De Bruyne & Lukaku hebben we 3 spelers die top-5 vd wereld zijn op hun positie
Met Tielemans hebben we iemand die coming is en gisteren bv Modric van het veld speelde
We hebben een weergaloze dribbelaar met Jeremy Doku
Sinds de verloren halve finale van het WK hebben we dertig wedstrijden gespeeld en in alle dertig (!) minstens één keer gescoord.
In zijn laatste 13 interlands hield Courtois 8 keer de 0

Ik kan nog een tijdje doorgaan maar de toon lijkt me wel gezet. Ik kan er inkomen dat je Frankrijk nog hoger inschat, maar 1/8ste finale???

Ik vond de Belgen geweldig, maar ze hadden 3-5 jaar geleden moeten oogsten. Hazard is nu over de hill, De Bruyne geblesseerd en faalt ook vaak op beslissende momenten en Lukaku ben ik nooit kapot van geweest. Achterin lijken ze me ook minder geworden.

Ik zie ze zeker niet bij de 4-5 favorieten. Een beetje net als Nederland eigenlijk. Kunnen we ze treffen?

avatar van Abubakari
H€yoka schreef:
(quote)


Kan ik inkomen, helaas. Maar dan nog: 1/8ste finale... Dan moet je al bijna tegen Hongarije onderuit gaan.

Je speelt twee uitwedstrijden, Denemarken en Rusland uit. Denemarken speelt 3x thuis, kun je zomaar tweede worden en Italië treffen in de achtste finales. En zelfs als je eerste wordt kun je de nummer 3 uit F treffen, Duitsland, Frankrijk of Portugal dus.

Ik zie België wel verder komen dan de achtste finales, heb ook niks tegen de Belg, kijk graag voetbal bij Canvas, tenminste geen 12 minuten reclame in de rust. Maar wat eerder al gezegd werd, België kon in Nederland altijd op veel sympathie rekenen maar dat is een stuk minder geworden sinds het enorme leedvermaak nadat Oranje een paar eindrondes miste.
Ver komen en dan in schoonheid sterven, we kennen het hier maar al te goed. Denk dat dat noodlot ook de Belgen treft, net niet killer genoeg om de geslepen landen af te troeven. Of je komt het Wales van 2021 tegen.

avatar van Jason82
H€yoka schreef:
(quote)


Kan ik inkomen, helaas. Maar dan nog: 1/8ste finale... Dan moet je al bijna tegen Hongarije onderuit gaan. Onder Martinez gebeurt zoiets ons eigenlijk niet meer. Maar het kan uiteraard altijd, dat is voetbal.

Deze opmerking brengt me terug bij die vermaledijde wedstrijd tegen Frankrijk. Dat Belgische 'we zijn toch al zo ver geraakt' en die schrik voor de Fransen en meer bepaald Mbappé. We hadden hen gewoon bij de keel moeten grijpen en met een 3-0'etje naar huis sturen. Rusland 2018 had altijd onze titel moeten zijn. Maar je wordt heel raar bekeken als je zo'n uitspraak in mijn land doet.

De Belgen hebben een paar keer pech gehad. In 2016 hadden ze het EK zeker kunnen winnen, maar hadden ze in mijn herinnering erg veel pech met blessures in de defensie. Toen moest Denayer ineens opdraven en die Lukaku op rechtsback (of ben ik het spoor nu bijster?). Dat was qua niveau echt veel minder dan bijvoorbeeld de in mijn ogen geweldige Thomas Vermaelen. Het moet ook gewoon meezitten in zo'n toernooi.

Ik schat de Belgen hoger in dan Nederland, zeker ook omdat de bondscoach het beter neerzet. Gun ze de titel, maar ik schat dit keer enkele landen net wat hoger in. Zou wel prachtig zijn als ze het toch een keer redden, een soort afscheidsprijs voor een prachtige generatie!

avatar van luigifort
Ik weet niet, ik heb niet het idee dat we Duitsland, Italië of Frankrijk kunnen verslaan. Bij België heb ik dat idee juist wel, gewoon geniepig door de klasse van Frenkie en Memphis erdoorheen wurmen en scoren...

avatar van Johan de Witt
Frenkie en Memphis spelen bij ons

avatar van luigifort

Tegen België uiteraard

avatar van Johan de Witt
Ik zou graag eens tegen België spelen, daarom vroeg ik ook of dat mogelijk was gezien het schema.

Lijkt me dat de Belgen het beste in ons boven zullen halen

avatar van luigifort
Haha ja dat zeker, ik heb geen enkel benul van het schema eigenlijk, zal ns kijken...

avatar van luigifort
Evt vanaf de kwartfinale, maar is lastiger zo ook met beste nrs 3 erbij enzo... bij steeds de top 2 door is het schema feitelijk bekend.

avatar van Johan de Witt
Doe maar de finale dan

avatar van H€yoka
luigifort schreef:
Ik weet niet, ik heb niet het idee dat we Duitsland, Italië of Frankrijk kunnen verslaan. Bij België heb ik dat idee juist wel, gewoon geniepig door de klasse van Frenkie en Memphis erdoorheen wurmen en scoren...


Beiden zitten bij België gewoon lekker op het bankje. De enige die bij ons in de basis staat, is Virgil. Dat maakt het niet onmogelijk om van ons te winnen, maar toont toch de ietwat misplaatste inschatting van Oranje supporters. Naar aloude gewoonte kijken jullie al wie jullie in de kwartfinale zullen treffen, terwijl er objectief niet zo veel argumenten zijn om jullie boven Oostenrijk en Oekraïne te plaatsen.

Dit is overigens geen leedvermaak naar de mindere generatie van Nederland toe, zoals hierboven aangehaald. Dat was inderdaad om je dood aan te ergeren, ook als Vlaming. Tijdens de rust van een Rode Duivels wedstrijd steevast de tussenstand van Oranje meegeven, natuurlijk om makkelijk te scoren en omdat Jan Mulder altijd van de partij was, op een bepaald ogenblik vergezeld van én Boskamp én de Mos. Tijdens een wedstrijd van België was de enige Belg in de studio de presentator. Maar goed, minstens 40% van België heeft dit geen enkele keer gedaan want in Wallonië geven ze niet zoveel om Nederland.

avatar van H€yoka
luigifort schreef:

Je speelt twee uitwedstrijden, Denemarken en Rusland uit....


Kolkende stadions verwacht ik met Covid nu niet meteen. Of je zou naar de verplaatsingen moeten verwijzen? Dat kan misschien nog een invloed hebben, maar Denemarken en Rusland... tja, de laatste matchen tegen hen gingen wel erg vlot onze richting uit, telkens zonder de Bruyne, om maar wat te zeggen.

luigifort schreef:
... Italië treffen in de achtste finales. En zelfs als je eerste wordt kun je de nummer 3 uit F treffen, Duitsland, Frankrijk of Portugal dus.


Tegen Italië zijn wij favoriet. Tegen de andere drie minus Frankrijk ook.

luigifort schreef:
Of je komt het Wales van 2021 tegen.


Die wedstrijd zullen we inderdaad opnieuw hebben. Tegen Wales kwamen we een aantal keer op enkele centimeters van een gelijkmaker. Dan gaan we erover hoor. Als en dan, ik weet het wel. Maar elk toernooi heeft zo'n "dode" wedstrijd waar je op basis van meer geluk dan kunde moet doorsukkelen. Japan 2018 lukte bijvoorbeeld wel.

avatar van Johan de Witt
H€yoka schreef:
(quote)


Beiden zitten bij België gewoon lekker op het bankje. De enige die bij ons in de basis staat, is Virgil. Dat maakt het niet onmogelijk om van ons te winnen, maar toont toch de ietwat misplaatste inschatting van Oranje supporters. Naar aloude gewoonte kijken jullie al wie jullie in de kwartfinale zullen treffen, terwijl er objectief niet zo veel argumenten zijn om jullie boven Oostenrijk en Oekraïne te plaatsen.

Dit is overigens geen leedvermaak naar de mindere generatie van Nederland toe, zoals hierboven aangehaald. Dat was inderdaad om je dood aan te ergeren, ook als Vlaming. Tijdens de rust van een Rode Duivels wedstrijd steevast de tussenstand van Oranje meegeven, natuurlijk om makkelijk te scoren en omdat Jan Mulder altijd van de partij was, op een bepaald ogenblik vergezeld van én Boskamp én de Mos. Tijdens een wedstrijd van België was de enige Belg in de studio de presentator. Maar goed, minstens 40% van België heeft dit geen enkele keer gedaan want in Wallonië geven ze niet zoveel om Nederland.

Wat een overschatting
Jullie hebben nog steeds Vermaelen, Jan en Toby achterin lopen. Geweldige spelers vroeger, maar niet van het niveau De Ligt en De Vrij nu, die Juve en Inter op sleeptouw nemen.
En Frenkie zou overal spelen, zeker ook bij Belgie.

Maar fijn dat je zo overtuigd bent van je land. Dat zie je niet vaak bij jullie.

avatar van luigifort
Kan me niet herinneren dat ik die dingen gezegd heb H€yoka. Ws iemand anders zijn quotes...

avatar van Gretz
Geen Donny Geblesseerde Van de Beek mist EK, bondscoach De Boer roept geen vervanger op | NOS

Frank had beter gewoon El Ghazi kunnen oproepen

avatar van Johan de Witt
Donny was toch derde keus op die positie, na Gini en Davy. Hopelijk vindt hij een andere club.

avatar van dutch2.0
Ik heb zelf België voor de allereerste keer in mijn bestaan als winnaar van een eindtoernooi in mijn poultje gezet. Niet omdat ze kwalitatief de beste zijn (want dat zijn ze niet) maar ze zijn wel hongerig. Ik vermoed dat dit het toernooi wordt van de uitgebluste spelers, de vermoeide teams, het gebrek aan ambitie (en misschien ook wel de vele blessures). Daarom denk ik dat hongerige teams hier komen bovendrijven. Oranje is misschien ook wel hongerig, maar ik vrees dat bij ons het gebrek aan kwaliteit ons gaat nekken.

Overigens hoor ik hier niemand over Engeland. Misschien wel het jongste team van allemaal, hongerig, en met veel kwaliteit. Die zie ik ook nog wel ver komen.

Afijn, mijn voorspelling:
Halve finales: België, Engeland, Portugal, Duitsland.
Kampioen: België
Oranje: achtste finales (maar hopelijk kwartfinales).

avatar van luigifort
Jammer van Donny Maar zou denk ik geen minuut aan spelen toe komen...
Maar triest dat Frank geen vervanger oproept, ook met Corona enzo...

avatar van Johan de Witt
Hem zo observerend gaat hij maar 16-17 spelers maximaal gebruiken. Dus zo’n nummer 26 zou toch nooit aan spelen toekomen. In die zin wel consistent.

avatar van luigifort
Sinds gister heb ik de EK koorts echt te pakken, laat t maar beginnen
Vroegah toen ik jong was keek ik elke match, zelfs Oostenrijk - Kameroen bv, op een WK. Die dagen liggen al lang achter me, ik ga niet meer alles kijken. Alleen NL en de toppers zoals Duitsland - Frankrijk.

Hoe staat de rest van de mensen hier daarin?

avatar van Johan de Witt
Ja idd vroeger volgde ik alles, maar allang niet meer, zeker de groepsfase niet, waar toch bijna iedereen doorgaat tegenwoordig Ik zie dat als veredelde oefenwedstrijden.
Vanaf de knock-outfase vind ik het wel leuk.

avatar van luigifort
Ja, vanaf de knock-outfase kijk ik dan ms ook wel meer.
Met deze groepsfase hadden we id net zo goed Georgië en Schotland kunnen laten zitten
Frank zegt trouwens dat we 3-1 winnen van Oekraïne

avatar van luigifort
Maar Gibraltar en Andorra verdienen het ook om eens op een EK te spelen, dus ik vind dat we het deelnemersveld weer verder moeten uitbreiden, van 24 naar 36 of 48

avatar van Johan de Witt
luigifort schreef:
Ja, vanaf de knock-outfase kijk ik dan ms ook wel meer.
Met deze groepsfase hadden we id net zo goed Georgië en Schotland kunnen laten zitten
Frank zegt trouwens dat we 3-1 winnen van Oekraïne

Ja dat zou best kunnen. Ik zeg 2-0

avatar van luigifort
Memphis en Wout?

avatar van mjk87
luigifort schreef:
Sinds gister heb ik de EK koorts echt te pakken, laat t maar beginnen
Vroegah toen ik jong was keek ik elke match, zelfs Oostenrijk - Kameroen bv, op een WK. Die dagen liggen al lang achter me, ik ga niet meer alles kijken. Alleen NL en de toppers zoals Duitsland - Frankrijk.

Hoe staat de rest van de mensen hier daarin?


Ik herinner me nog Algerije - Slovenië, WK 2010. Toen keek ik ook alles. Is wel minder geworden, maar op zo’n toernooi staat de tv wel vaak aan, soms gewoon op de achtergrond ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.