menu

Overig / Algemeen / Taalvragen

zoeken in:
avatar van eRCee
Dat is een terechte associatie natuurlijk.

Rds staat voor rijksdaalder, en f werd gebruikt voor gulden (komt dat van florijn ofzo?).
De uitdrukking " 's maands" staat voor "des maands" wat betekent zoveel als "in de maand" of "per maand".

Wat vond jij trouwens van het nieuwste boek van Murakami?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
gast__ schreef:
In Overig > Algemeen > Hulp Nodig:

Hoi Allemaal,

Ik ben een tekst aan het vertalen. ik vind iets dat ik niet ken. weten jullie misschien wat het is?
- wat betekent "Rds."
b. v. tegen betaling van 53.000 Rds.
- wat betekent " f 12 's maands?"

Dank jullie wel!


Rds zijn volgens mij rijksdaalders, en dat andere is 12 gulden per maand.

avatar van Donkerwoud
eRCee schreef:
Wat vond jij trouwens van het nieuwste boek van Murakami?



avatar van gert_r
eRCee schreef:
Wat vond jij trouwens van het nieuwste boek van Murakami?

Hartelijk welkom op de site, ook namens eRCee!

avatar van eRCee
Een bedankje kan er bij dergelijke figuren, no offence, ook zelden vanaf.

avatar van liv2
Kijk nou toch!



Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaatst wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:21 uur

geplaatst: vandaag om 13:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.