menu

Overig / Algemeen / Kunst (en literatuur)

zoeken in:
avatar van slowgaze
Ook eens een Van Gogh als boekenvoorkant plaatsen:

(afbeelding)

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Dit schilderij is gebaseerd op 'The Hound' van H.P. Lovecraft.


(afbeelding)

avatar van slowgaze
Van wie is het, Peter?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
slowgaze schreef:
Van wie is het, Peter?

De moi.

avatar van slowgaze
Dan wil ik jou complimenteren met je schildertalent. (Ik neem aan dat je niet een eenmalige uitbarsting van kwaliteit had en de rest van je schilderijen kut met peren is.)

avatar van PeterW
PeterW (crew)
slowgaze schreef:
Dan wil ik jou complimenteren met je schildertalent. (Ik neem aan dat je niet een eenmalige uitbarsting van kwaliteit had en de rest van je schilderijen kut met peren is.)

Die zijn er wel bij, gelukkig niet allemaal.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
En dit is Meneer Barlow uit Stephen Kings Sale's Lot:


(afbeelding)

avatar van slowgaze
Hip werk jongen, hip werk.
Ik wou dat ik kon schilder, maar ja, dat kan ik niet. Daarom ben ik dichter.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
slowgaze schreef:
Hip werk jongen, hip werk.
Ik wou dat ik kon schilder, maar ja, dat kan ik niet. Daarom ben ik dichter.

Ja, dat kan ik dan weer niet.

avatar van Gizzmann
Erg gave schilderingen, peter!

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
Ook eens een Van Gogh als boekenvoorkant plaatsen

Kunst op de voorkant van een boek, komt natuurlijk heel vaak voor.
Wat dan weer wel apart is, is als dezelfde afbeelding vaker gebruikt wordt.


Een detail uit een schilderij uit 1892 van Edouard Manet, Berthe Morisot au bouquet de violettes, komt niet alleen terug bij de biografie van die schilderes zelf: Berthe Morisot: Le Secret de la Femme en Noir - Dominique Bona (2000),
maar wordt ook gebruikt bij een boek van Henry James.
Zie de huidige afbeelding bij: The Wings of the Dove - Henry James (1902)


(Het onderwerp "gelijke kaften voor verschillende boeken" hebben we hier overigens nog niet).

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
Erg gave schilderingen, peter!

Jammer dat er hier in de afgelopen jaren weer een aantal links zijn verbroken, ook op de voorgaande pagina.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Sol1 schreef:
Het onderwerp "gelijke kaften voor verschillende boeken" hebben we hier overigens nog niet.

Weet je dat zeker? Daar hebben we het wel eens over gehad.

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
Het zal dan ongetwijfeld ergens tussen staan, maar het was niet mijn eerste interesse.

avatar van the Cheshire cat
Street Art door Jan Is De Man en Deef Feed. Locatie: kruising Mimosastraat en Amsterdamsestraatweg in Utrecht. Buurtbewoners en betrokkenen hebben hun lievelingsboek mogen inleveren en deze zijn verwerkt in de muurschildering.
https://i.postimg.cc/KvdwSdGN/street-art-illusion-bookcase-jan-isdeman-4.jpg
https://i.postimg.cc/8cTW6kmH/street-art-illusion-jan-isdeman-1.jpg

Ted Kerkjes
Dat is best wel awesome!
Vraag me wel af wie het woordenboek gekozen heeft...

avatar van the Cheshire cat
Dat is raar inderdaad, maar waar zie jij zo gauw een woordenboek? Of maak je een grapje Ted?

Ted Kerkjes
Op de eerste foto, onderste rij, elfde boek vanaf rechts, zie ik geloof ik onder een raam 'Van Dale' staan (naast 'Lampje')

avatar van the Cheshire cat
Ah, nu zie ik het ook te staan. Wat flauw zeg.

Een woordenboek kan voor toekomstige generaties dezelfde of zelfs een grotere betekenis hebben als de steen van rosseta voor ons heeft betekent.

avatar van eRCee
Weet niet of het persé hier hoort, maar wie in de stemming wil komen om iets Russisch te lezen kan eens door deze fantastische foto-serie bladeren:

Soviet cities in the twilight (The Guardian)

avatar van mjk87
eRCee schreef:
Weet niet of het persé hier hoort, maar wie in de stemming wil komen om iets Russisch te lezen kan eens door deze fantastische foto-serie bladeren:

Soviet cities in the twilight (The Guardian)


Schitterend! Dit soort beelden ben ik echt enorme fan van, thanks!

avatar van -JB-
Heb toevallig afgelopen jaar ook een flink aantal Sovjet monumenten besproken op mijn website:

Indrukwekkende monumenten om de Tweede Wereldoorlog te herinneren – //Vensters - kunstvensters.com


Gast
geplaatst: vandaag om 11:48 uur

geplaatst: vandaag om 11:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.