menu

Boeken / Algemeen / Wat bepaalt de prijs van een eerste druk?

zoeken in:
Paardenmeisje
Lang geleden kreeg ik het eerste Harry Potter boek als geschenk. Omdat het absoluut mijn ding niet is, ben ik hier nooit in begonnen. Het is echter wel een eerste druk (van het eerste boek van Harry Potter, hardcover, Nederlandse vertaling). Nu wil ik hem graag van de hand doen, maar heb geen idee van de prijs... Wat bepaalt de prijs van een eerste druk? De oplage? De staat waarin het boek zich bevind? De populariteit van een boek? Zou de prijs van dit Potter boek nog stijgen? Zou ik dan niet beter nog even afwachten? Wat lijkt jullie een redelijke prijs op dit moment? Het boek ziet er overigens als nieuw uit.

Alvast bedankt voor de reacties.

...stilte...
De zeldzaamheid bepaald de prijs van het boek. Verder is het handig om te zoeken naar dezelfde titel en te kijken wat er voor gevraagd wordt. Op boekwinkeltjes.nl bijvoorbeeld. Het hangt ook af van de staat van het boek.
Toevallig weet ik dat er pas een half miljoen is betaald voor een eerste druk van De steen der wijzen. Maar dat is natuurlijk de orginele Engelse uitgave. Wat de gek er voor geeft in dit geval.

...stilte...
Uit nieuwsgierigheid even gekeken Paardenmeisje en er staat er één voor 69,50. Of het dat waard is weet ik niet. Succes ermee!

Paardenmeisje
Bedankt voor je reacties. Ik heb besloten om hem nog even achter de hand te houden, hopende dat de prijs nog stijgt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.