Boeken / Algemeen / wat is een kunstenaar/artiest?
zoeken in:
0
Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst: 14 augustus 2020, 15:07 uur
Hier kunnen we praten over wat een kunstenaar (schrijver, regisseur, choreograaf, schilder, beeldhouwer, etc.) is. En wat haar of zijn eventuele taken zijn. En dat soort dingen.
1
geplaatst: 14 augustus 2020, 16:42 uur
Maakt een kunstenaar primair iets voor zichzelf of bedoelt hij/zij het te delen met anderen?
0
geplaatst: 14 augustus 2020, 21:42 uur
Als ik beloof dat ik me er niet meer mee bemoei, gaat de discussie dan weer door?
1
geplaatst: 14 augustus 2020, 22:04 uur
Je stelt hele goede vragen Pythia. Maar ik heb niet veel zin in een discussie. Soms laat ik mezelf er wel toe verleiden, maar daar kom ik dan meestal gehavend uit te voorschijn... Ik laat het liever aan anderen over.
1
geplaatst: 14 augustus 2020, 22:20 uur
...stilte... schreef:
Soms laat ik mezelf er wel toe verleiden, maar daar kom ik dan meestal gehavend uit te voorschijn...
Dat herken ik wel, dat overkomt mij ook altijd Soms laat ik mezelf er wel toe verleiden, maar daar kom ik dan meestal gehavend uit te voorschijn...

Dan ga ik zelf maar een tijdje over het morele oordeel nadenken. Ik kan met jullie standpunten wel even vooruit, dankjulliewel

1
geplaatst: 14 augustus 2020, 22:29 uur
Dat had ik eigenlijk al wel begrepen. Dat is toch al een resultaat 

2
geplaatst: 15 augustus 2020, 09:22 uur
the Cheshire cat schreef:
Omdat ie niet anders kan, lijkt me.
Omdat ie niet anders kan, lijkt me.
Ha, gij romanticus.
Ik zou zeggen: een kunstenaar is iemand die een deel van zijn of haar menselijke ervaring in een nieuwe vorm weergeeft.
0
geplaatst: 15 augustus 2020, 11:49 uur
1
geplaatst: 15 augustus 2020, 15:15 uur
Pythia schreef:
Maakt een kunstenaar primair iets voor zichzelf of bedoelt hij/zij het te delen met anderen?
Ik zou mezelf niet een kunstenaar noemen, eerder een hobbyist. Als ik iets maak, doe ik dat op dat moment puur voor mezelf, maar positieve kritieken bleken zeer welkom, haast onmisbaar zelfs.Maakt een kunstenaar primair iets voor zichzelf of bedoelt hij/zij het te delen met anderen?
0
geplaatst: 5 februari, 11:28 uur
Een kunstenaar of artiest lijkt mij in den beginne dan wel werkelijkste kern essentie een wezen in de wereld.
Hoogdravende high in je hoofd daarnaast altijd een sterke start.
Dat kan geheel natuurlijk gaan neem de omgeving nou eens waar of kunstmatig opgewekt dat is aan jou.
Hoogdravende high in je hoofd daarnaast altijd een sterke start.
Dat kan geheel natuurlijk gaan neem de omgeving nou eens waar of kunstmatig opgewekt dat is aan jou.
* denotes required fields.