menu

Boeken / Algemeen / wat is een kunstenaar/artiest?

zoeken in:
Ted Kerkjes (moderator)
Hier kunnen we praten over wat een kunstenaar (schrijver, regisseur, choreograaf, schilder, beeldhouwer, etc.) is. En wat haar of zijn eventuele taken zijn. En dat soort dingen.

Maakt een kunstenaar primair iets voor zichzelf of bedoelt hij/zij het te delen met anderen?

Omdat ie niet anders kan, lijkt me.

Als ik beloof dat ik me er niet meer mee bemoei, gaat de discussie dan weer door?

Je stelt hele goede vragen Pythia. Maar ik heb niet veel zin in een discussie. Soms laat ik mezelf er wel toe verleiden, maar daar kom ik dan meestal gehavend uit te voorschijn... Ik laat het liever aan anderen over.

...stilte... schreef:
Soms laat ik mezelf er wel toe verleiden, maar daar kom ik dan meestal gehavend uit te voorschijn...
Dat herken ik wel, dat overkomt mij ook altijd
Dan ga ik zelf maar een tijdje over het morele oordeel nadenken. Ik kan met jullie standpunten wel even vooruit, dankjulliewel

Ha, voor het morele oordeel zit je hier verkeerd

Dat had ik eigenlijk al wel begrepen. Dat is toch al een resultaat

the Cheshire cat schreef:
Omdat ie niet anders kan, lijkt me.

Ha, gij romanticus.

Ik zou zeggen: een kunstenaar is iemand die een deel van zijn of haar menselijke ervaring in een nieuwe vorm weergeeft.

eRCee schreef:
(quote)

Ha, gij romanticus.

Dat beschouw ik als een mooi compliment.

Pythia schreef:
Maakt een kunstenaar primair iets voor zichzelf of bedoelt hij/zij het te delen met anderen?
Ik zou mezelf niet een kunstenaar noemen, eerder een hobbyist. Als ik iets maak, doe ik dat op dat moment puur voor mezelf, maar positieve kritieken bleken zeer welkom, haast onmisbaar zelfs.

Een kunstenaar of artiest lijkt mij in den beginne dan wel werkelijkste kern essentie een wezen in de wereld.

Hoogdravende high in je hoofd daarnaast altijd een sterke start.

Dat kan geheel natuurlijk gaan neem de omgeving nou eens waar of kunstmatig opgewekt dat is aan jou.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:40 uur

geplaatst: vandaag om 18:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.