menu

Boeken / Algemeen / Historische boeken Middeleeuwen

zoeken in:
Wat vinden jullie de beste, avontuurlijke en/of spannende boeken voor volwassenen die zich afspelen ergens tussen 1100-1600?

In Boeken > Algemeen > Middeleeuwen 2:

Wat vinden jullie de beste, avontuurlijke en/of spannende boeken voor kinderen/tieners die zich afspelen ergens tussen 1100-1600?

avatar van Pageturner
Company of Liars van Karen Maitland is een absolute aanrader, net als de klassieker De naam van de roos van Umberto Eco. Notre-Dame de Paris van Victor Hugo is heel wat taaier, maar wel onnavolgbaar. Timeline van Michael Crichton is ook zeer goed. Jonkvrouw van Jean-Claude van Rijckeghem en Pat van Beirs is dan wel een jeugdboek, maar biedt ook nog heel wat voor volwassenen.

Geralt of rivia
Ben zelf 14 heb vanmorgen de eeste 3 delen van assasins creed gekocht
Er zijn vele delen over verschillende onderwerpen zoals de kruistochten piraten en de tijd van leonardo da vinci op bol.com zijn de boeken niet erg duur het is in het nederlands geschreven en leest makelijk weg en is zeker geschikt vanaf 12 13 jaar het is niet zo bloedig als je denkt dit vindt ik echt een aanrader ben zelf groot fan van de boeken games en strips va assasins creed vele dingen uit de boeken zijn waargebeurd
Martin de boeken van gladiator zijn ook wel goed voor die leeftijd denk ik en ik heb nog een andere tip voor pubers vanaf 13 jaar stephen king. geen geschidenis maar wel echt heel tof . zoals IT the stand de shining de donkere toren bezeten stad en 22-11-1963 dat wel over geschidenis gaat maar niet over de middeleeuwen heb ook wel eens een ander boek over de middeleeuwen gelezen van parcival tot beowulf een hervertelling van alle legende,s uit de middeleeuwen die kan wel vanaf 11 jaar gelezen worden en is ook nog heel erg mooi geilustreerd . Nou dit waren wel zo,n beetje de beste boeken ik denk dat assasins creed nog het beste in de smaak valt .

Geralt of rivia
Martin zoals ik in je andere topic over middeleeuwen zei de boeken van assasins creed zij zeker weten ook geschikt voor volwassenen en tieners deze boeken zijn heel erg leerzaam en spannend tegelijkertijd het hoofdpersoon Ezio in 3 assasins creed boeken is bevriend met leonardo da vinci en komt ook tussen de machtstrijd in rome van de borgia,s in assasins creed duistere kruistocht gaat het heel erg over altair een meester assasin die leeft in de kruistochten ook erg intresant assasins creed black flag gaat over de piratenassasin edward kenway die de baaien onveilig maakt in deze boeken gaat het over de assasijnen en de tempeliers die een oorlog voeren in de geschidenis . Dat boek waarover Pageturner het over had in naam van de roos vond ik een heel vervelend en ingewikeld boek uiteindelijk heb ik het wegegeven ik vondt het zo zwaar en ingewikeld het kan aan leeftijd liggen want ik ben 14 . The 13th warrior van michael crinchton zou je mischien ook wel kunnen proberen en als je ook van het oude eygypte houdt zou je de setne serie van christian jacq ook wel eens kunnen proberen .

avatar van Lalage
Binnenkort ga ik 'De naam van de roos' lezen, ben benieuwd!
Mijn tips:
Emo's Labyrint - Ynskje Penning (2010)
Het kasteel der fluisteringen - Carole Martinez (2011)
Illuminations - Mary Sharratt

En ik heb me ook goed vermaakt met The Pillars of the Earth - Ken Follett (1989)

Thanks. Keep them coming!!

avatar van eRCee
Don Quichot past zeker in de beschrijving.

Deze staat al een tijd op mijn lijst, maar het is nog niet gelukt om 'm te pakken te krijgen:
The Once and Future King - T.H. White (1958)

Verder heb je nog de boeken van Hélene Nolthenius, over bedelmonnik Lapo Mosca. Zie bijvoorbeeld deze.

avatar van the Cheshire cat
Toevallig net Company of Liars aan het (her)lezen.

avatar van apocrief
Het zwaard, de zee en het valse hart van Theun de Vries. Het waargebeurde relaas over de Friezen Hengist en Horsa, die de Engelse koning gaan helpen.


Gast
geplaatst: vandaag om 10:06 uur

geplaatst: vandaag om 10:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.