menu

Boeken / Algemeen / Boeken en je leeftijd

zoeken in:
Geralt of rivia
Ben zelf 14 heb net tweeduister en de beproeving en werk in uitvoering gelezen is het boek IT geschikt voor een 14 jarige graag snel antwoorden moet overmorgen naar boekenmarkt dordrecht

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Als je een stabiele psyche hebt dan is dit boek zeker goed te lezen voor een 14-jarige in het huidige tijdsgewricht. Veel leesplezier want het is zonder meer een klassieke King.

Geralt of rivia
In Boeken > Algemeen > Welke leeftijd IT boek:

Hallo ik ben geralt van rivia en ik ben net 14 jaar oud ik ben helemaal weg van stephen king ik heb de hele donkere toren serie gelezen
De beproeving werk in uitvoering en tweeduister wil graag snel antwoord want overmorgen is het boekenmarkt en ik wil IT heel graag lezen heb er veel over gehoord maar weet niet welke leeftijd dit boek is dank voor elk antwoord ben al veel gewend op mijn vijfde leesde ik al kippenvel en op mijn 12 al game of thrones ouders vragen lukt niet want die lezen geen boeken

Geralt of rivia
Dankje halley23 dus dit boek is prima te lezen dank u ik zal zeker naar dit boek op de boekenmarkt op zoek gaan

Geralt of rivia
In Boeken > Algemeen > Welke leeftijd het boek de shining:

Ben 14 een groote king fan is dit een boek voor een 14 jarige heb tweeduister werk in uitvoering en de beproeving net gelezen graag snel antwoord is overmorgen boekenmarkt

avatar van Donkerwoud
Sowieso begrijp ik dat je The Dark Tower al hebt gelezen, daar zaten enkele heftige verkrachtingsscènes in. Ik geloof dat die serie wel zo ongeveer alles heeft aan grafisch geweld wat je bij King kunt verwachten.

Geralt of rivia
Ik wil cujo en christine en de bezeten stad ook nog kopen zijn die ook geschikt ik ben 14

Geralt of rivia
Halley23 schreef:
Als je een stabiele psyche hebt dan is dit boek zeker goed te lezen voor een 14-jarige in het huidige tijdsgewricht. Veel leesplezier want het is zonder meer een klassieke King.
zijn cujo de bezeten stad en christine ook al voor mij te lezen en is er een verfilming van IT en vanaf welke leeftijd zou die dan zijn

avatar van handsome_devil
Geralt of rivia schreef:
(quote)
is er een verfilming van IT en vanaf welke leeftijd zou die dan zijn

De IT-verfilming uit 1990 is voor 12 jaar en ouder.
De IT-verfilming uit 2017 (let wel, dit is alleen het eerste deel, het tweede deel komt geloof ik volgend jaar uit) is volgens de kijkwijzer voor 16 jaar en ouder.

Ted Kerkjes
Geralt of rivia schreef:
ik zal zeker naar dit boek op de boekenmarkt op zoek gaan
Sowieso is het altijd een optie om een boek te kopen om het te bewaren voor het juiste moment

Geralt of rivia
Dankje voor de antwoorden ik ben er erg blij mee

Geralt of rivia
Is er een ook een verfilming van de shining en vanaf welke leeftijd zal die dan zijn ben 14

Geralt of rivia
Welke boeken van king zijn nog meer geschikt voor een 14 jarige heb er al een paar gelezen en welke zijn niet geschikt voor een 14 jarige . Groet geralt van rivia

avatar van Jason82
Geralt of rivia schreef:
Is er een ook een verfilming van de shining en vanaf welke leeftijd zal die dan zijn ben 14

Wellicht een bruikbare tip: als je googelt op dit soort zaken krijg je binnen no time de informatie dat er inderdaad verfilmingen van The Shining zijn. Qua leeftijd zou ik op mn 14e niet te bang zijn, je kan The Shining gerust kijken hoor ?

avatar van eRCee
Ligt een beetje aan je ervaring met film zou ik zeggen. Als je niet veel films kijkt dan lijkt 14 me tamelijk jong voor The shining.

Geralt of rivia
En vanaf welke leeftijd is cujo het boek dan kan ik die ook lezen

Geralt of rivia
Hoe gruwelijk is misery het boek volgens mensen die ik erover hebt gehoord heel erg maar ik betwijfel of dat waar is groet geralt of rivia

avatar van Jason82
eRCee schreef:
Ligt een beetje aan je ervaring met film zou ik zeggen. Als je niet veel films kijkt dan lijkt 14 me tamelijk jong voor The shining.

Is ook wat je gewend bent. Ik keek dat soort films wel op mijn 14e ?

Op zich wel een gruwelijk idee als je daar wat ligt zoals in Misery aan de genade van een psychopaat overgelaten, maar pas echt eng vond ik Pet Sematary. Vallen die boeken eigenlijk niet onder 16 jaar en ouder? Weet niet hoor, ik las vroeger ook wel wat boven mijn leeftijdsgrens lag.

Geralt of rivia
Kan ik christine ook al lezen groet geralt van rivia

Geralt of rivia
chris reifert schreef:
Op zich wel een gruwelijk idee als je daar wat ligt zoals in Misery aan de genade van een psychopaat overgelaten, maar pas echt eng vond ik Pet Sematary. Vallen die boeken eigenlijk niet onder 16 jaar en ouder? Weet niet hoor, ik las vroeger ook wel wat boven mijn leeftijdsgrens lag.
boeken hebben geen leeftijds grens of boeken zijn voor volwassenen of kinderen ik heb al wat stephen king boeken gelezen tweeduister de beproeving en werk in uitvoering hele donkere toren serie

Dachten mijn ouders vroeger anders over, die leeftijdsgrens. Toen ik ergens op de grens van de door de bibliotheek ingedeelde B / C boeken zat, was ik genoodzaakt pa's boeken verstopt onder het huiswerk te lezen.

Goed op weg met Stephen King, Werk in Uitvoering net even nagezocht: die hoofdrol speler koopt en geniet van The Rolling Stones' Let It Bleed. Crosby, Stills, Nash & Young is 'm wat te sentimenteel. Van TweeDuister vind ik vooral The Langoliers goed. The Stand is een heel dikke pil en die serie ken ik niet. Met Christine zit je wel goed.

Geralt of rivia
Heb effe gezocht de noodzaak cujo silver bullet en de bezeten stad leken me ook wel leuke boeken is iemand hier bekend mee

Geralt of rivia
Jason82 schreef:
(quote)

Wellicht een bruikbare tip: als je googelt op dit soort zaken krijg je binnen no time de informatie dat er inderdaad verfilmingen van The Shining zijn. Qua leeftijd zou ik op mn 14e niet te bang zijn, je kan The Shining gerust kijken hoor ?
welke bedoel je dan de miniserie of de film van ene stanley kubrick werkelijk nog nooit van gehoord

avatar van Jason82
Geralt of rivia schreef:
Heb effe gezocht de noodzaak cujo silver bullet en de bezeten stad leken me ook wel leuke boeken is iemand hier bekend mee

Dat zijn inderdaad mooie boeken ?

Geralt of rivia
chris reifert schreef:
Dachten mijn ouders vroeger anders over, die leeftijdsgrens. Toen ik ergens op de grens van de door de bibliotheek ingedeelde B / C boeken zat, was ik genoodzaakt pa's boeken verstopt onder het huiswerk te lezen.

Goed op weg met Stephen King, Werk in Uitvoering net even nagezocht: die hoofdrol speler koopt en geniet van The Rolling Stones' Let It Bleed. Crosby, Stills, Nash & Young is 'm wat te sentimenteel. Van TweeDuister vind ik vooral The Langoliers goed. The Stand is een heel dikke pil en die serie ken ik niet. Met Christine zit je wel goed.

Mijn moeder hebt weinig idee wat is lees ze is er ook niet echt door geintreseerd ik zei vanmiddag dat ik IT ging lezen dat vond ze goed want die kende ze van de film van haar jeugd en als het te extreem is vertrouwd ze me er wel op dat ik stop met lezen een keer gebeurd met game of thrones op mijn twaalfde op mijn dertiende de hele serie uitgelezen want toe was ik er klaar voor ken je de donkere toren niet het is een kruising van the stand lord of the rings en western echt een aanrader als je van western/horror/fantasy/scifi houdt
Groet geralt van rivia

Geralt of rivia
Zijn de gloed carrie de talisman
En doctor sleep ook al geschikte boeken dankje voor het beantwoorden voor de vele vragen ik ben jullie heel erg dankbaar
En is carrie ook voor mij leuk ben een jongen of is het meer een meidenboek ik heb geen idee namelijk groet geralt van rivia

Geralt of rivia
eRCee schreef:
Ligt een beetje aan je ervaring met film zou ik zeggen. Als je niet veel films kijkt dan lijkt 14 me tamelijk jong voor The shining.
kijk veel films en series net game of thrones afgeken en heb gladiator en kingdom of heaven al gezien en thrillers inferno the da vinci code angels and demons en ik lees veel griezelboeken

Carrie is meer psychologische horror en lijkt me voor zowel jongens als meisjes geschikt. Dolores Claiborne is ook een boek van hem met vrouwen in de hoofdrol. De Gloed heeft wat meer SF-horror trekjes en heeft wel eens wat pagina's teveel; wat ook voortkomt uit een subjectief ongeduld naar actie. Bezeten Stad zie ik je hier in het begin ook noemen; dat is prima leesvoer.

Geralt of rivia
Ga vandaag naar de boekenmarkt dankje voor alle tips en hulp die jullie me hebben gegeven bij het lezen van deze boeken

Gast
geplaatst: vandaag om 09:48 uur

geplaatst: vandaag om 09:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.