menu

Boeken / Algemeen / Boekenhumor

zoeken in:
In navolging van MusicMeter en MovieMeter maak ik dit topic aan: Just a joke . Grappen hoeven niet boek-gerelateerd te zijn uiteraard, maar zou wel leuk zijn. Oke, dan bijt ik het spits maar af:
https://s15.postimg.org/62a8o9q23/13872823_519615228238968_2902607656112407863_n.jpg

Geweldig alle twee

Sol1 (moderator)
... en hij was al vaker het slachtoffer van een afwijzingspsychose op literair gebied... ... gelukkig was daar toen ook de meest bekende psychiater van de vorige eeuw: Lucy.

psyche (crew)
Groeten uit Zuid-Spanje: zie vóor afbeelding 7
(ik lees De Gebroeders Karamazov)
met name afbeelding 6

http://www.volkskrant.nl/foto/stefan-verwey~p3848503/

Qua temperatuur is het hier ook een beetje Zuid-Spanje, lekker puh!

Sol1 (moderator)
Uit een onderzoekje van begin deze eeuw, over de manier waarop de menselijke geest bij het lezen woorden waarneemt en registreert. Voor wie het toen gemist heeft, of nu al weer vergeten is.
In het Engels (?) weliswaar, maar uiteraard tevens van toepassing op het Nederlands, volgt hier:

Aoccdrnig to a rseearch at Cmabrigde Uinervtisy,
it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are,
the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae.
The rset can be a tatol mses and you can sittl raed it wouthit porbelm.
Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.
Amzanig, huh?

psyche (crew)
@Gerard Reve

Ik geloof niet dat ik dit heel grappig vind, zegt wat over mij; maar belangrijk (misschien wel belangrijker om het niet off topic te maken) ik zie niet wat dit met grappen en literatuur te maken heeft, al hoeft dat niet persé.

Ik vind 'm ook op/net over het randje.

Ik vind hem wel grappig, vreemd genoeg. Maar ben het verder wel met psyche eens dat dit niet echt hier hoort.

psyche schreef:
@Gerard Reve

Ik geloof niet dat ik dit heel grappig vind, zegt wat over mij; maar belangrijk (misschien wel belangrijker om het niet off topic te maken) ik zie niet wat dit met grappen en literatuur te maken heeft, al hoeft dat niet persé.
Gisteren heb ik hier ook al even naar gekeken; de site waar dit vandaan komt (www.wakkereburgers.nl) lijkt me wel kosher - ik vermoed dat die naam ironisch is bedoeld - maar dit heeft verder niets met boeken te maken. En dit ondanks het feit dat de man op het podium wel degelijk een publicatie op zijn naam heeft staan. Wat mij betreft kan deze post naar BM's eeuwige datavelden, maar ik wacht nog even het oordeel van meer mensen af.

Ted Kerkjes
Ik vind het ook misplaatst.

Misplaatst of niet, humor is zo ontzettend subjectief.
Ik zie er de humor wel van, hoewel ik er niet echt om kan lachen.
Voor mij mag de afbeelding blijven staan, want Hitler stond er om bekend dat hij niet echt geïnteresseerd was naar andermans mening.

Ted Kerkjes
Ik vind het in ieder geval ook misplaatst, los van het feit of ik de grap kan waarderen of niet.

Wat ik naar of verontrustend vind, is dat de eerste niet-boekgerelateerde grap meteen een grap van dit kaliber is. Als het gelijk die kant opgaat, vind ik het ietwat bedenkelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:59 uur

geplaatst: vandaag om 04:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.