menu

Mijn Updates +
Boeken / Algemeen / Ik zoek... een soortgelijk boek (zelfde genre/onderwerp)

zoeken in:
Hallo,

Graag zou ik boektitels van 'coole' thrillers willen leren kennen, met (zwarte) humor in dezelfde lijn als de misdaadfilms (of indien van toepassing de originele boekversies) Fargo, No country for old men, American Beauty, Blynkende Lygter, Falling Down etc. etc. Iemand leuke tips? Bedankt!

Nog een paar voorbeelden: Ik haal je op, ik neem je mee, en de series Breaking Bad en Twin Peaks. Het mag overigens ook wel wat spannender/enger worden dan de meeste van de bovenstaande voorbeelden hoor.

Dead Famous van Ben Elton zou je dan wel kunnen liggen. Shutter Island van Dennis Lehane bevat niet zoveel zwarte humor, maar wel de sfeer van Twin Peaks. It van Stephen King komt ook wel in de buurt.

Dead Famous kende ik nog niet, tof, bedankt!

Memoirs of an Invisible Man - Harry F. Saint
Es muss nicht immer Kaviar sein - Johannes Mario Simmel

Ik ben op zoek naar boeken die vergelijkbaar zijn aan de volgende twee titels:

Gevangen in Nepal - Annemiek van Kessel (2016)

&

American Sniper - Chris Kyle e.a. (2012).

Ik ben goed in Engels, dat gezegd te hebben vind ik het totaal niet relaxed om
een boek met 300 a 500 pagina's in het Engels te lezen (ik ervaar dat als zwaar
vermoeiend). Dus graag ontvang ik suggesties die van nature in het Nederlands
zijn en of naar het Nederlands zijn vertaalt.

Gaarne zie ik jullie berichten tegemoet.

Bvd,

H. T.

Lastige vraag, ik heb niks met autobiografieën en ik ben in principe óók geen fan van oorlogsverhalen.

Twee autobiografische werken over het reconstrueren van verhalen uit WOII:
HhhH - Laurent Binet (2010)
De Vergelding: Een Dorp in ...

Twee fictieromans over oorlog als de waanzinnige chaos zoals we die kennen uit Apocalypse Now en Full Metal Jacket:

De Smalle Weg naar het Ver...
Slaughterhouse-Five - Kurt ...

Deze schiet me ook nog te binnen (ook omdat ik weet dat jij Generation KIll hoog hebt zitten. De Russische variant. )

Asan- Vladimir Makanin (2008)

liv2 (crew)
Deze raad ik ook zeker aan, fantastisch boek:

(afbeelding)

Staat genoteerd, bedankt liv2 .

Seven - Anthony Bruno (1995)

Seriemoordenaar grauw/donker New York onvoorspelbaar!

Simpel:

Ik zoek boek(en) die zich in de hemel afspelen/afterlife boeken. Waarin er voornamelijk aandacht wordt besteed aan de plek waar je heengaat na je dood.

Ben niet tot Christenen bekeerd. Zoek ook absoluut geen sprookjesboeken... Het mag zowel luchtig als rauw zijn.

Ted Kerkjes (moderator)
sinterklaas schreef:
Ik zoek boek(en) die zich in de hemel afspelen/afterlife boeken. Waarin er voornamelijk aandacht wordt besteed aan de plek waar je heengaat na je dood.
The lovely bones speelt zich volgens mij in het hiernamaals af.
(Ik heb het boek overigens zelf niet gelezen en ik ben het ook niet van plan.)

Ted Kerkjes schreef:
(quote)
The lovely bones speelt zich volgens mij in het hiernamaals af.
(Ik heb het boek overigens zelf niet gelezen en ik ben het ook niet van plan.)
Ik ken alleen de verfilming, en daarin speelt de hemel maar een kleine rol. Het is het perspectief van waaruit het vermoorde meisje neerkijkt op de wereld.

Ik ken eigenlijk alleen het verhaal The Dream, uit de bundel A History of the World in 10,5 Chapters van Julian Barnes. Is een enigszins filosofisch verhaal over een man die in de hemel terechtkomt en ontdekt dat de hemel één groot minpunt kent. Mooi verhaal, mooie bundel ook.

Ted Kerkjes (moderator)
dutch2.0 schreef:
Ik ken alleen de verfilming, en daarin speelt de hemel maar een kleine rol. Het is het perspectief van waaruit het vermoorde meisje neerkijkt op de wereld.
Ik ken (helaas) de verfilming ook, en daarin speelt het hiernamaals inderdaad niet zo'n grote rol, maar naar het verluidt is dat in het boek anders. ZIe ook de plotomschrijving: "De veertienjarige Susie Salmon is al in de hemel als ze haar verhaal vertelt.(...) Susie (...) beschrijft de gebeurtenissen rond haar dood, en de vreemde nieuwe wereld waarin ze zich bevindt.".

Heb het boek van The Lovely Bones niet gelezen... Wel de film gezien. Zeker mooi! Alleen speelt deze zich voornamelijk op de aarde af.

In de christelijke hoek heb je nog De grote scheiding van C.S. Lewis en bijvoorbeeld het oeuvre van Randy Alcorn (ik heb alleen Deadline gelezen). Of, nog een graadje evangelischer, De uitnodiging van Paul W. Young.

En natuurlijk Dantes Goddelijke komedie. Succes.

sinterklaas schreef:
Simpel:

Ben niet tot Christenen bekeerd. Zoek ook absoluut geen sprookjesboeken... Het mag zowel luchtig als rauw zijn.

Gaat het om fictie of non-fictie? Op mijn boekenblog heb ik een paar keer over dit thema geschreven:
Bijna-dood-ervaringen
Na dit leven: een neurochirurg over zijn reis naar het hiernamaals
Boeken rondom het levenseinde

Lalage schreef:
Gaat het om fictie of non-fictie? Op mijn boekenblog heb ik een paar keer over dit thema geschreven:
Bijna-dood-ervaringen
Na dit leven: een neurochirurg over zijn reis naar het hiernamaals
Boeken rondom het levenseinde
Mooie blogs! Is inderdaad een fascinerend gegeven, al weet ik nooit helemaal zeker wat ik moet geloven en wat niet. Misschien ook maar eens zo'n boek lezen.

Dit onderwerp fascineert me mateloos Lalage. Ik wil ook wel eens zo'n boek lezen

Lalage Ik zoek inspiraties voor een aankomend boek van mezelf, genaamd: Vanuit het Seizoen.

dutch2.0 schreef:
Is inderdaad een fascinerend gegeven, al weet ik nooit helemaal zeker wat ik moet geloven en wat niet.

Daarom sprak het boek van Pim van Lommel mij het meest aan, omdat hij zelf nooit een BDE heeft gehad (dus objectief kan blijven) en het op een wetenschappelijke manier benadert. Dat wekt vertrouwen, meer dan een enkel verhaal. Toch is het ook boeiend om een heel uitgebreide beschrijving te lezen van zo'n ervaring. Als je eerst Van Lommel hebt gelezen, kan je dat beter plaatsen en in een context zetten.

sinterklaas schreef:
Lalage Ik zoek inspiraties voor een aankomend boek van mezelf, genaamd: Vanuit het Seizoen.

Ah interessant, houd ons maar op de hoogte!

Ik heb net Dark Matter en Thin Air van Michelle Paver gelezen en ben er volledig weg van. erg modern geschreven, maar toch ouderwets spannende boeken. Ook de periode en setting waar de verhalen zich afspeelden waren geweldig. Ik vond dat The Ritual van Adam Nevill ook een beetje in hetzelfde genre paste. Dus als iemand tips heeft in de trant van deze drie boeken, zou ik dit erg appreciëren. Alvast bedankt.

Er was er oorlog geweest en alle kinderen werkte in mijnen. Er waren 4 kinderen de een had phoenix en de ander een griffioen. En ergens in het boek kwamen ze naar een dorpje toe maar die was helemaal afgebrandt. En ze zaten op een berg in een grot te overnachten.

Heeft één van jullie een mooie tip voor een boek dat zich afspeelt in Rome? Heb I Claudius gelezen alsook Bernini Mysterie, Scharlaken stad! Nog een pareltje?

Bij De Site > Algemeen > Verlanglijst toevoegingen:

Ein Kampf um Rom - Felix Dahn

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mooi boek uit een genre dat niet bestaat: 'zomerboeken'.

Een roman (liefst door mannen, voor mannen), die lekker wegleest - à la Ik Ook Van Jou. Met liefdesaffaires - voor mijn apart - seks, drugs, drank, muziek, de hele rataplan, of simpelweg gewoon een meeslepend verhaal, niet te zoetsappig, voor tijdens zomerbries, cocktailtje, zon.

Kortom: een boek dat je vakantie een stukje mooier maakt.

Wie weet de titels? Dank vast.

(100 Gelukkige Dagen van Fauso Brizzi is ook een topper in dezen - al vind ik zijn 2e boek bijzonder matig.)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:22 uur

geplaatst: vandaag om 04:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.