Boeken / Algemeen / Hoe lees jij boekenseries?
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2012, 13:08 uur
Ik ben liefhebber van series... Verhalen bestaande uit meerdere boeken. Bijvoorbeeld A Song of Ice and Fire, Wheel of Time, Hyddenworld,...
Echter, een serie in 1 keer lezen is zo'n eind leesvoer over hetzelfde. Ik hou wel van wat afwisseling. Maar meerdere series door elkaar lezen werkt ook niet echt super, dan raak ik dingen kwijt! Hoe doen jullie dit? Een serie in 1 keer uitlezen en dan pas weer een volgend boek? Of toch afwisselen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Echter, een serie in 1 keer lezen is zo'n eind leesvoer over hetzelfde. Ik hou wel van wat afwisseling. Maar meerdere series door elkaar lezen werkt ook niet echt super, dan raak ik dingen kwijt! Hoe doen jullie dit? Een serie in 1 keer uitlezen en dan pas weer een volgend boek? Of toch afwisselen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
0
geplaatst: 9 februari 2012, 13:59 uur
Ik lees niet zo vaak een serie of reeks. Maar als ik dat wel doe zitten er vaak lange periodes en veel boeken tussen. Niet alleen om af te wisselen, ook omdat de boeken uit de serie niet altijd voor het grijpen liggen.
0
geplaatst: 9 februari 2012, 21:33 uur
@RealTom, thx voor je reactie.
Hoe doe jij dat dan met onthouden van dingen? Ik heb nu hooguit 1 ander boek tussen twee boeken uit een serie en ben dan al gauw 3 hoofdstukken bezig om er weer in te komen en de belangrijke zaken uit het vorige deel weer min of meer boven water te hebben. Niet handig, en leest die eerste hoofdstukken dan ook echt niet prettig!
Hoe doe jij dat dan met onthouden van dingen? Ik heb nu hooguit 1 ander boek tussen twee boeken uit een serie en ben dan al gauw 3 hoofdstukken bezig om er weer in te komen en de belangrijke zaken uit het vorige deel weer min of meer boven water te hebben. Niet handig, en leest die eerste hoofdstukken dan ook echt niet prettig!
0
geplaatst: 9 februari 2012, 21:55 uur
Ik ben de meeste dingen ook al vergeten, maar tijdens het lezen komen de belangrijke dingen weer terug (of ik leid ze af uit de tekst). Vaak helpt de schrijver ook wel een handje.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 09:20 uur
Ik las ze altijd in 1 ruk door..Van The Wheel of Time weet ik nog dat ik heel lang op deel 8 moest wachten. Vervolgens ben ik er nooit meer mee doorgegaan 

0
geplaatst: 10 februari 2012, 10:07 uur
@centurion, ja, dat is so wie so lastig ja... bij Hyddenworld heb ik ook een jaar moeten wachten op deel 2, dan ga je in de tussentijd toch andere dingen lezen... ben het verhal voor een flink deel kwijt! Hopelijk komt dat weer terug als ik in deel 2 begin.
Wheel of time zit ik nu in deel 4... Vind het een super serie tot zover, maar ken de verhalen dat het verder op in de serie steeds langdradiger wordt. dus ben benieuwd. Het uitgebreid omschrijven van dingen hou ik op zich wel van.... Het is soms bijna of je een film zit te kijken. alleen dan je eigen interpretatie ervan.
Wheel of time zit ik nu in deel 4... Vind het een super serie tot zover, maar ken de verhalen dat het verder op in de serie steeds langdradiger wordt. dus ben benieuwd. Het uitgebreid omschrijven van dingen hou ik op zich wel van.... Het is soms bijna of je een film zit te kijken. alleen dan je eigen interpretatie ervan.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 23:47 uur
Nooit meer dan 1 keer. Er zijn al teveel mooie boeken om ze in hetzelfde mensenleven uit te lezen, laat staan dat ik blijf hangen in dezelfde reeksen.
0
geplaatst: 3 maart 2014, 23:20 uur
Ligt een beetje aan het soort serie. Zoals bv bij Sophie Kinsella niet zoveel uit, terwijl bij andere series wel belangrijk is om de volgorde aan te houden.
Ik ben nu bv een serie aan lezen van pink pocket romans. Dan maakt de volgorde niet zoveel uit.
Ik ben nu bv een serie aan lezen van pink pocket romans. Dan maakt de volgorde niet zoveel uit.
0
geplaatst: 4 maart 2014, 10:39 uur
Als ik een reeks lees doe ik dit gewoon na elkaar, mits ik de boeken zelf in bezit heb.
0
geplaatst: 4 november 2018, 13:59 uur
In Boeken > Algemeen > Volgorde de tandeloze tijd A.F.Th. van der Heijden:
Dag allen,
In welke volgorde kun je het beste de reeks " de tandeloze tijd" van AFTH van der Heijden lezen? In chronologische datum van uitgifte? (dus boek 1, 2, 4, 3.1, 3.2, 5 etc.) Of beter deel deel 3 na deel 2 ook al is deze uitgegeven na deel 4?
Tom
Dag allen,
In welke volgorde kun je het beste de reeks " de tandeloze tijd" van AFTH van der Heijden lezen? In chronologische datum van uitgifte? (dus boek 1, 2, 4, 3.1, 3.2, 5 etc.) Of beter deel deel 3 na deel 2 ook al is deze uitgegeven na deel 4?
Tom
* denotes required fields.