menu

Boeken / Algemeen / Contemporaine poëzie

zoeken in:
Ted Kerkjes (moderator)
Donkerwoud schreef:
Sowieso Ellen Deckwitz, Delphine Lecompte, Jonathan Griffioen, Lieke Marsman, Ester Naomi Perquin, Hannah van Binsbergen.
Wat een leuk lijstje, inderdaad! Perquin en Deckwitz doe ik sowieso wel graag met je mee! Van Perquin heb ik Meervoudig afwezig in mijn bezit. Van Deckwitz ben ik wel benieuwd naar Hoi feest, maar het ligt ook een beetje aan wat er beschikbaar is. (Het poëzie-aanbod in bibliotheken valt vaak tegen.)
Zelf heb ik ook nog Vruchtwatervuurlinie klaarliggen - daar ben ik ook nog wel benieuwd naar, na al die aandacht op deze site
Ik wil ook sowieso nog eens een keer De grom uit de hond halen van Iduna Paalman lezen, maar ik moet nog kijken of ik die ergens kan lenen.
Verder heb ik dit jaar (dankzij Wim Helsen) het werk van Herman de Coninck leren kennen, dus dat wil ik ook nog wel eens doorspitten. Wat ik ondertussen van hem ken, vond ik ge-wel-dig.
Van Vasalis heb ik dit jaar al twee bundels gelezen en besproken, dus misschien dat ik ook nog haar andere twee bundels dit jaar probeer te lezen.
En ik heb natuurlijk altijd nog Ted van Lieshout en Willem Wilmink bij wie ik altijd terecht kan
...stilte... schreef:
Oh wat erg...ik ken alleen Marsman
Ken je Perquin (voormalig Dichter des vaderlands) ook niet?

Ted Kerkjes schreef:
Het poëzie-aanbod in bibliotheken valt vaak tegen.

Dat is zo! Soms valt er nog wel wat te reserveren uit andere vestigingen, maar ik kom veel vaker dan bij andere genres titels tegen die niet bij de bieb te leen zijn. Vermoedelijk wordt poëzie erg weinig gelezen en dus ook weinig geleend. Dus altijd extra fijn als iemand hier er iets over schrijft.

Wel een linkje gevonden naar het gedicht van K. Schippers:
Cultureel Brabant Jan de Jong - cubra.nl

Ted Kerkjes schreef:
Ken je Perquin (voormalig Dichter des vaderlands) ook niet?

Wel voorbij zien komen, maar niet gelezen.

...stilte... schreef:
Oh wat erg...ik ken alleen Marsman

Haha, als je nou vaker en sneller dichtbundels had gelezen. (Grapje hoor!)

Hendrik Marsman...ik loop alleen maar wat achter.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:07 uur

geplaatst: vandaag om 08:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.