menu

Boeken / Algemeen / Wat zijn andere goede boeken(database)sites naast boekmeter?

zoeken in:
Matahari
Beste lezer,

Ik vroeg me af welke andere goede boeken(database)sites er bestaan naast boekmeter. Wellicht heb ik geen weet van een zeer goede.

Vriendelijke groeten,

Matahari

avatar van DMF
DMF
Goodreads.com en Librarything.com zijn vergelijkbaar met BoekMeter.

Matahari
Dank DMF!


avatar van Pythia
Van Harte Gefeliciteerd, PeterW

Ik hoop dat je voor Boekmeter nog wat tijd overhoudt

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Pythia schreef:
Van Harte Gefeliciteerd, PeterW

Ik hoop dat je voor Boekmeter nog wat tijd overhoudt

Ik zal moeten delen.

Ik heb recent een nieuwe website gemaakt waar nu toch bijna 25 fantasyboeken op staan en waar ik nog geregeld nieuwe fantasy zal toevoegen. Bekijk hier mijn beste fantasy boeken.

avatar van Donkerwoud
reginald schreef:
Ik heb recent een nieuwe website gemaakt waar nu toch bijna 25 fantasyboeken op staan en waar ik nog geregeld nieuwe fantasy zal toevoegen. Bekijk hier mijn beste fantasy boeken.


Leuk zeg, maar ik zou je toch een tip willen geven. Probeer de lay-out wat minder te laten vloeken met die zuurstokkleurige letters. Het doet pijn aan mijn ogen. Als je het zelf mooi/stijlvol vindt moet je het vooral laten staan, maar misschien kun je meer lezers trekken als je zeurpieten zoals ik tegemoet komt.

Ted Kerkjes
Een goede recensiesite voor jeugdliteratuur is jaapleest.nl. Het is de website van kinderboekenliefhebber Jaap Friso. Hij bespreekt nieuwe kinder- en jeugdboeken, variërend van 1+ tot 15+. Vanaf 2012 is Jaap Friso jurylid van de Woutertje Pieterseprijs en hij zat in de jury van de Brabantse Jeugdliteratuurprijs 2010.
Jaap recenseert de boeken op een goede en serieuze manier. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar het zijn in ieder geval serieuze recensies met een goede onderbouwing.
Bij mijn weten is jaapleest.nl de enige boekensite specifiek voor jeugdliteratuur.

avatar van handsome_devil
Ik heb gisteren The StoryGraph ontdekt. Je krijgt er aanraders op basis van de kenmerken van de boeken die je hebt gelezen (zelf kun je ook een uitgebreide lijst vragen invullen zodat de boekentips nog meer op maat zijn en je kunt je gegevens van Goodreads importeren, als je dat gebruikt). Je kunt zelf ook boeken beoordelen en aangeven wat de algemene kenmerken van dat boek zijn waardoor andere gebruikers weer een beter beeld van het desbetreffende boek krijgen. Ik moet zeggen dat ik best overtuigd ben. Voor mij als statistieknerd is dit ook echt de hemel. Wat ik ook leuk vind, is dat je je eigen leesuitdagingen kunt toevoegen. Zo heb ik bijvoorbeeld nu het lezen van de longlist voor de Booker Prize toegevoegd aan mijn profiel.

Linkje naar mijn profiel:

Sign In | The StoryGraph - app.thestorygraph.com

"Mainly reads fiction books that are reflective, dark, and challenging.

Typically chooses slow-paced books that are < 300 pages long."

avatar van misterfool
Sign In | The StoryGraph - app.thestorygraph.com

Eveneens:"Mainly reads fiction books that are reflective, dark, and challenging.
Typically chooses slow-paced books that are < 300 pages long"

Wat ik wel mis bij deze site is het kunnen zoeken op literaire stromingen : modernisme, naturalisme etc.

avatar van handsome_devil
misterfool schreef:
Sign In | The StoryGraph - app.thestorygraph.com

Eveneens:"Mainly reads fiction books that are reflective, dark, and challenging.
Typically chooses slow-paced books that are < 300 pages long"

Wat ik wel mis bij deze site is het kunnen zoeken op literaire stromingen : modernisme, naturalisme etc.


Dat zou een goede toevoeging zijn inderdaad!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:47 uur

geplaatst: vandaag om 13:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.