Boeken / Algemeen / Boos op een boek
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 03:07 uur
Ik heb iets nieuws in mezelf ontdekt...boos zijn op een slecht boek. Die boosheid zit diep. Het komt zelfs naar boven als ik hier het boek toegevoegd zie (+/- 2 jaar na het uitlezen ervan) en ik weer geconfronteerd wordt met de irritatie die het toen opriep. 
Hebben jullie dit ook wel eens? En welk boek zouden jullie het liefst verscheuren en door de WC spoelen?
Ik nomineer Vals van Sasha Otten.

Hebben jullie dit ook wel eens? En welk boek zouden jullie het liefst verscheuren en door de WC spoelen?
Ik nomineer Vals van Sasha Otten.

1
geplaatst: 26 augustus 2010, 14:06 uur
Een Italiaans gezegde luidt: Geen erger dief dan een slecht boek
0
PeterW
geplaatst: 26 augustus 2010, 17:04 uur
The Island van Peter Benchley is een van de boeken waarvan ik zou wensen dat het nooit geschreven was. (of althans, dat ik het nooit gelezen had)
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 17:29 uur
Ik vond 'De Celestijnse Belofte' behoorlijk enerverend. Dit boek werkte me zodanig op de zenuwen dat ik ervan begon te zweten uit ongemak en van zenuwachtigheid, echt waar 

0
geplaatst: 26 augustus 2010, 19:44 uur
Go Ask Alice. Het was dat ik er een toets nog over moest maken, maar om echt de kriebels van te krijgen.
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 07:23 uur
"Paddy Clarke Ha Ha Ha". Weinig "ha ha ha" aan dit boek. Ik moest me door het boek worstelen, pagina per pagina. (Ik was er wel uiteindelijk door voor de toets)
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 21:08 uur
liv2 schreef:
Ik vond 'De Celestijnse Belofte' behoorlijk enerverend.
Ik vond 'De Celestijnse Belofte' behoorlijk enerverend.
I agree.
Het boek waar ik het meest kwaad op ben geweest is denk ik wel De eenzaamheid van priemgetallen door Giordano. Ik las overal goede rescensies, maar het boek stelde me echt héél erg teleur.
Kga het binnenkort wel eens verkopen op een rommelmakrt, heb ik tenminste een deel van mijn geld terug:-P
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 00:55 uur
Dat zijn meestal boeken die je moest lezen. In mijn geval (wat zo één twee drie in me opkomt), Postcards from No Man's Land en Joe Speedboot. Irritant slechte boeken.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 20:28 uur
Bij het lezen van dit boek heb ik behoorlijk wat zitten steunen:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry into Values - Robert M. Pirsig (1974)
Ik betrapte me erop dat ik vaak echt hardop zei: "Nee jongen", "Ow gast", "Waar slaat dat op?" Dat was wel weer eens een nieuwe ervaring
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry into Values - Robert M. Pirsig (1974)
Ik betrapte me erop dat ik vaak echt hardop zei: "Nee jongen", "Ow gast", "Waar slaat dat op?" Dat was wel weer eens een nieuwe ervaring

0
PeterW
geplaatst: 29 augustus 2010, 23:29 uur
Roel van M schreef:
Komt een vrouw bij de dokter.
Die zeker.Komt een vrouw bij de dokter.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 12:29 uur
Roel van M schreef:
Zo slecht?
Hij staat bij mij op het "nog"te lezen lijstje" - lijstje
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 14:24 uur
0
lieven
geplaatst: 30 augustus 2010, 15:19 uur
De heks van Portobello van Coelho. Heeft me bijna zo ver gekregen om nooit geen boek meer te lezen.
0
PeterW
geplaatst: 30 augustus 2010, 16:42 uur
lieven schreef:
De heks van Portobello van Coelho. Heeft me bijna zo ver gekregen om nooit geen boek meer te lezen.
Hoe komt het?
0
lieven
geplaatst: 30 augustus 2010, 17:40 uur
Dit was het eerste boek in drie jaar of zo dat ik toen las en ik vond er werkelijk niets goed aan. Heel veel mensen hadden dit boek aangeraden, daarom dacht ik dat het aan mij lag en dat literatuur gewoon niets voor mij was. Niet veel later heb ik mijn arm gebroken waardoor ik plotseling veel tijd had om te lezen. Zo heb ik o.a. de alchemist van diezelfde Coelho gelezen en weet ik nu dat het niet aan mij ligt, maar dat Paulo Coelho gewoon een slechte schrijver is.
0
PeterW
geplaatst: 30 augustus 2010, 19:15 uur
Ik kan daar gen oordeel over vellen; ik heb er nog nooit wat van gelezen. Maar hij scoort hier inderdaad ook niet erg hoog.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 14:53 uur
"Suezkade" van Jan Siebelink.
Die irritante, rommelige, onzin schoot me meteen in het verkeerde keelgat.
Een boek over een gymnasium en een leraar, maar het gymnasium is geen gymnasium, en de leraar is geen leraar.
Ik heb het uitglezen omdat ik dit zo'n leuk topic vind.
(En natuurlijk "Komt een vrouw bij de dokter" en "De celestijnse belofte")
Die irritante, rommelige, onzin schoot me meteen in het verkeerde keelgat.
Een boek over een gymnasium en een leraar, maar het gymnasium is geen gymnasium, en de leraar is geen leraar.
Ik heb het uitglezen omdat ik dit zo'n leuk topic vind.
(En natuurlijk "Komt een vrouw bij de dokter" en "De celestijnse belofte")
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 15:26 uur
Ik las ook je recensie bij Suezkade, ben er ineens benieuwd naar. Geen idee waarom, heb je soms. Maar wat ik me wel afvroeg, stel dat een Kafka dit werk had geschreven, was je er dan ook zo tegen tekeer gegaan? Ook hij heeft zeer vreemde situaties in zijn werken die als normaal worden beschouwd. De vraag waarom Samsa een insect is geworden, waarom K is opgepakt etc. Of is dit gewoon een slecht geschreven prul? Anders lijkt het me best eens interessant.
0
geplaatst: 1 september 2010, 16:42 uur
Ik begin aan mezelf te twijfelen, maar had je gister een ietwat langer en verhelderend stuk staan en vanochtend FC Apeldoorn ipv FC Velp?
0
geplaatst: 26 december 2010, 18:55 uur
Na "Glamorama" van Bret Easton Ellis (een titel als een soa notabene! "Dokter, mijn penis druipt de hele dag langs sinds ik laatst bij die prostituee ben geweest." "Dat lijkt me een ernstig geval van glamorama, jongen.") uitgelezen/gescand te hebben en er niets, maar dan ook niets interessants gebeurde, behalve dat een van de hoofdpersonen twijfelachtig van zowel Blur en Oasis hield (een Blur-fan zou goede muziek toch wel moeten herkennen?) kreeg ik zin om een fles wodka leeg te drinken, over het boek te kotsen en daarna mijn blaas er op te legen. Heb ik toch maar niet gedaan, omdat ik de volgende dag heel wat uit te leggen zou hebben aan mijn ouders.
En als ik yuppies zie, wil ik ze wurgen.
En als ik yuppies zie, wil ik ze wurgen.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 12:38 uur
lieven schreef:
Dit was het eerste boek in drie jaar of zo dat ik toen las en ik vond er werkelijk niets goed aan. Heel veel mensen hadden dit boek aangeraden, daarom dacht ik dat het aan mij lag en dat literatuur gewoon niets voor mij was. Niet veel later heb ik mijn arm gebroken waardoor ik plotseling veel tijd had om te lezen. Zo heb ik o.a. de alchemist van diezelfde Coelho gelezen en weet ik nu dat het niet aan mij ligt, maar dat Paulo Coelho gewoon een slechte schrijver is.
Ach, een slechte schrijver waarschijnlijk niet echt. Voor zover ik me kan herinneren, heb ik De Alchemist en Veronica besluit te sterven hier ook wel in de Top-250 gezien. Maar het is geloof ik bij alle kunstenaars - in de muziek bijvoorbeeld ook - belangrijk dat je je blijft ontwikkelen, toch? Dat doet Paulo Coelho niet, die herhaalt elke keer hetzelfde kunstje, en verkoopt elke keer weer als een idioot...
Dat is iets waar ik persoonlijk niet per se boos van word, maar wat me toch wel verbaast. Ik kan me niet indenken dat er heel veel mensen zijn die alle boeken van Paulo Coelho hebben gelezen, in ieder geval niet vrijwillig of met een positieve mening achteraf.
Daarnaast ben ik overigens nogal een fan van Kluun, en hoort Komt een vrouw bij de dokter bij een van de mooiste boeken die ik gelezen heb (ik weet het, ik ben nog jong, ik heb nog geen verstand). Maar nadat De weduwnaar een vervolg was op Komt een vrouw bij de dokter, en zijn nieuwe (overigens ergens eind januari in de winkels) beschrijft wat er aan Komt een vrouw bij de dokter vooraf ging, ben ik ook bang dat Kluun een beetje hetzelfde kunstje gaat herhalen. En ik ben ook niet echt overtuigd dat zijn boeken nog zo goed zijn als hij zichzelf vernieuwt en over andere onderwerpen gaat schrijven...
0
lieven
geplaatst: 6 januari 2011, 13:29 uur
Bij Coelho gaat het er mij niet om dat hij steeds hetzelfde kunstje opvoert. Het gaat er mij om dat zijn boeken (zeer) slecht geschreven zijn. Het kan best zijn dat zijn andere boeken best wel goed zijn, doch volgens de meeste van zijn fans zijn dit twee van zijn beste boeken. Hierdoor durf ik afleiden dat de rest ook te mijden valt. Ik zou zelfs bijna oproepen tot het verbranden van zijn boeken. Of toch op zijn minst tot het verbranden van de auteur zelf.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 13:43 uur
Dat ze slecht geschreven zijn, is mij dan ontgaan. Ik heb ook meegekregen dat De alchemist en Veronica besluit te sterven zijn beste zijn, maar toch, die staan wel in de Top-250. Ik zou dan ook willen zeggen dat je zijn boeken verbrandt, maar niet die twee. En hemzelf misschien ook, maar dat laat ik aan jou over... 

0
geplaatst: 12 januari 2011, 14:17 uur
De Aanslag van Mulisch. Moeten lezen en daarna kapotgeanalyseerd. Ik geloof dat ik er zelfs eens een analyse van het gezien die dikker was dan het boek zelf!
0
Ebenezer Scrooge
geplaatst: 12 februari 2013, 02:07 uur
Dat boek van Yomanda, Kom Naar Het Licht of zo iets.
Kreeg er moordneigingen van.
Kreeg er moordneigingen van.
0
Ebenezer Scrooge
geplaatst: 12 februari 2013, 14:33 uur
Yomanda heet eigenlijk Joke, maar die alledaagse naam vond Mevrouw
het Medium niet rendabel genoeg.
Wel een goede titel voor een nieuw Suske & Wiske-album:
De Jokkende Joke
het Medium niet rendabel genoeg.
Wel een goede titel voor een nieuw Suske & Wiske-album:
De Jokkende Joke