menu

Boeken / Algemeen / Boos op een boek

zoeken in:
Ebenezer Scrooge
Oh, en Innerlijke Wijsheid van Char.

De Dollartekens In Mijn Ogen zal ze bedoelen.

avatar van centurion81
Survivre avec les Loups - Misha Defonseca

Kwam er halverwege achter dat dit als waargebeurde verhaal neergezette boek één groot verzinsel was om sales te boosten.

Bah bah bah

avatar van Donkerwoud
Tahrir van Barry Smit. Alles in huis om een wervelende roman over de Egyptische revolutie te schrijven, maar het hoofdpersonage ligt 3/4e van de roman met zijn geslacht te spelen...

avatar van metalfist
Niet kwaad op het volledige boek, maar het einde van Het Oude Nieuws van Deze Tijden - Herman Brusselmans (1994) irriteerde mij echt gigantisch.

avatar van liv2
metalfist schreef:
Niet kwaad op het volledige boek, maar het einde van Het Oude Nieuws van Deze Tijden - Herman Brusselmans (1994) irriteerde mij echt gigantisch.


En waarom metalfist@, laat ons mee genieten

avatar van metalfist
Mijn recensie licht al een tipje van de sluier op.

Zit momenteel op mobiel omdat ik naar de voorbeschouwing AA Gent - Wolfsburg ben aan het zien met niemand minder dan.. Brusselmans als centrale gast

Zal morgen meer uitleg geven over Het Oude Nieuws van Deze Tijden!

avatar van metalfist
Bij deze: Het Oude Nieuws van Deze Tijden gaat over Brusselmans (in een alter ego natuurlijk) die een hondje koopt en heel het plot gaat over de interactie tussen hem en zijn hond. Op letterlijk de voorlaatste pagina besluit Brusselmans opeens de hond te laten sterven op een redelijk gruwelijke manier. Dat ik dat soort dierengeweld sowieso al niet kan appreciëren mag duidelijk zijn, maar het slaagt nergens op & ligt compleet niet in de lijn van de personages. Vond het in ieder geval een serieuze stijlbreuk die ik niet van hem had verwacht. Het einde liet me dan ook redelijk gedegouteerd achter. Dit terwijl het voor de rest wel een leuk boek is.

Maar even spoilers gebruikt, wil het boek nu ook niet voor iedereen gaan verpesten

avatar van Donkerwoud
Ik had iets soortgelijks met Ik, Jan Cremer. Meldt hij steeds hoeveel het ik-personage van honden houdt, maar dan beschrijft hij ergens dat hij een Duitse Herder in de neus bijt.

avatar van Snuifdoos
Ik vond 1984 niet geweldig.

avatar van Donkerwoud
Snuifdoos schreef:
Ik vond 1984 niet geweldig.


1985 was meer mijn jaar, maar toen kwam ik zelf ter aarde.

avatar van Snuifdoos
Dat klinkt wel erg zelfingenomen.

avatar van Donkerwoud
Baby's hebben dat voorrecht...;)

MarianneDeVries
boos zijn op een boek is kinds. Het is als een tv-bekendheid een middelvinger toewerpen tijdens de uitzending - hij/zij ziet het niet, hoor.

MarianneDeVries
MarianneDeVries schreef:
boos zijn op een boek is kinds. Het is als een tv-bekendheid een middelvinger toewerpen tijdens de uitzending - hij/zij ziet het niet, hoor.


Wat je wel kan doen is het boek herschrijven i.p.v. het af te zeiken.

avatar van Donkerwoud
MarianneDeVries schreef:
boos zijn op een boek is kinds. Het is als een tv-bekendheid een middelvinger toewerpen tijdens de uitzending - hij/zij ziet het niet, hoor.


Zo is het óók weer.

Mein Kampf

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.