menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
geplaatst:
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een geïllustreerd kinderboek dat ik een jaar of 10 geleden heb gelezen.
Het boek gaat over een meisje dat een knuffelbeer uit een etalage kiest/krijgt, deze blijkt een jongetje (?) te zijn dat betoverd is en haar hulp nodig heeft om terug een jongetje te worden. Samen gaan ze op weg naar een berg - dit speelt zich 's nachts af - maar op die berg is een van de twee bang voor de enge vogels die er rond vliegen.
Voor zover ik het mij goed herinner is er ook een stukje waar de knuffelbeer/betoverde jongen en het meisje in een park aan een fontein staan en er een raaf tegen hen spreekt? Hier ben ik niet zeker van.
In het algemeen is het kleurenpalet van het boek redelijk donker, en vooral veel donkerblauw.

Iedereen hier in huis denkt dat ik dit gewoon heb gedroomd, maar de tekeningen die ik voor me zie zijn daarvoor te professioneel .
Ik hoop dat iemand het verhaal herkent en me de titel kan vertellen!

geplaatst:
Hoii,

Ik ben opzoek naar een kinderboekenserie. Odette had eerder deze twee verhalen geplaatst:
De naam van de jongen was geloof ik christoff of christoffel.

Eentje was van een jongen, die als ie ging slapen, wakker werd, en door een scheur in de muur naar een andere wereld kon. Op den duur wist iemand dat ie dat kon en toen moest ie materialen smokkelen voor zijn oom volgens mij. 1 onderdeel is me heel goed bijgebleven en dat is dat ie een keer bij zeemeerminnen op bezoek ging en ze waren erg vriendelijk en later in het boek had ie stinkende vis pakketjes afgeleverd en later bleek dat de zeemeerminnen dood(?) waren en toen at ie net een zalm toastje en werd ie misselijk. Hij moest ook drakenbloed smokkelen en dat was erg duur en gevaarlijk. Hij ging ook op bezoek bij een prinses met katten met wie hij bevriend raakte.

Ander verhaal is dat er kinderen in een kasteel werden vastgehouden en Jan Klaassen en Katrijn werden. De kinderen werden deze poppen en hadden niks meer te zeggen over zichzelf, en ze moesten in opdracht van de tovenaar elkaar slaan zoals poppen dat doen. En als de voorstelling over was waren ze weer zichzelf, maar nog steeds opgesloten.

Derde verhaal:

Een machtige tovenaar nam twee kinderen in huis een broer en zus. De zus heet volgens mij Kat en heeft 9 levens. Ze hebben allebei speciale krachten en leren deze te gebruiken door de rijke en machtige tovenaar. Op een gegeven moment gaat er iets mis en brengt kat de wereld in gevaar.

Dit is helaas het enige wat ik mij kan herinneren

geplaatst:
In Boeken > Koop en Ruil > Libris glossy "Vol van boeken" delen 1 en 2 gezocht:

Beste mensen,

Zoals velen van jullie weten geeft Libris (ik meen) 2x per jaar een leuke glossy uit, gratis af te halen in de plaatselijke boekhandel. De delen 3 t/m 7 heb ik thuis liggen en met veel plezier blader ik er regelmatig doorheen. Ik vind het vooral leuk om inspiratie op te doen.

Vraag: als iemand de delen 1 en/of 2 thuis heeft liggen en er niks meer mee doet, gooi ze dan niet weg. Ik neem ze graag van je over en betaal uiteraard de verzendkosten .

Ik hoor graag via een privé bericht (niet geschoten is altijd mis ).

Hartelijke groeten!

geplaatst:
Bedoel je dit met glossys?

Libris | Zoeken

geplaatst:
Hoii ik zoek een kinderboek over een meisje of konijn (sorry weet niet meer welke van de 2 het was) die op een wolkje rondreisde met haar koffer en telefoon. Toen crashte ze bij een huisje waar een ander wezen woonde (volgens mij een konijn) daar mocht ze blijven logeren op de zolder en kreeg ze chocomelk, de vingen een vis en dekten de tafel en aten toen de vis. Na een tijdje ging ze weer weg en op het laatst zie je een plaatje waarop ze weer op haar wolkje zit en zit te bellen met het wezen waar ze was blijven logeren.

Sorry ik weer dat het niet veel detail is maar hopenlijk herkent iemand dit.
Xx Roosje

geplaatst:
Dank voor het meedenken! Nee, het is een tijdschrift die Libris gratis uitgeeft.

geplaatst:
hallo, ik ben, voor mijn moeder, op zoek naar een boek waarvan ik de titel of uitgever niet ken. het verhaal speelt zich af in de toekomst. er breekt een zware epidemie/pandemie uit en men moet terug naar de middeleeuwen omdat daar de oplossing voor de epidemie zou liggen. meer info heb ik niet.
herkent iemand dit?
grtjs
Spydergirl

In Boeken > Algemeen > Wie kan mij helpen??:

Hallo iedereen, ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een boek. Ik heb Dit jaren geleden eens gelezen en ik vond het zo een prachtig boek dat ik het graag nog eens zou lezen...
Het gaat over een koppel waarvan de vrouw in coma geraakt en blijkt dat ze zwanger is. De kans dat de vrouw nog zal ontwaken is heel klein quasi onbestaande. De man moet dan beslissen of hij de machines laat ontkoppelen en dus zowel vrouw als kind laat sterven, ofwel de vrouw laat 'leven' aan de beademingsapparatuur tot dat het kind geboren kan worden.
Iemand een idee??

Gast
geplaatst: vandaag om 17:07 uur

geplaatst: vandaag om 17:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.