menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
Ik ben al heel lang op zoek naar een kinderboek/jeugdboek. Ik hoop dat jullie kunnen herkennen om wel boek het gaat.

Het gaat over 2 kinderen/pubers die met hun ouders mee moeten naar ??? Een saai stadje???

In de omgeving is een water met hoog gras en bomen. Als 1 van de kinderen door het hele hoge gras lopen hoort zij stemmen. Deze stemmen zijn vanuit het verleden.

Er was in het verleden een soort liefdesverhaal gebeurd en de stemmen (geesten) gaan via de kinderen verder met dat verhaal.

Dit is eigenlijk alles wat ik nog weet van dit boek. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

De periode waarin ik het boek heb gelezen zal zo tussen 1991 en 1995 geweest.

hallo.

ik ben opzoek naar een boek wat ik in de middelbare school heb gelezen.

het ging over een meisje die volgens mij een princes was. ze had alleen een arm die uit schubben bestond. deze schubben waren drakenschubbeen. toen het dorp werd aangevallen door draken kon ze bewijzen dat ze deels draak was en liet zich meenemen door de draken als gevangen in ruil voor dat het dorp niet verwoest zou worden. vervolgens moest ze als soort slaafje helpen om de drakenbaby's te verzorgen en kreeg ze uiteindelijk een band met de draken.
toen ze terug werd gebracht dachten mensen dat ze de "dode" princes nadeed en werd haar de doodstraf opgelegd. uiteindelijk voordat ze dood ging kwamen de draken haar redden en kon ze bewijzen dat ze de echte princes was en kwam alles goed.

het is wel een raar verhaal maar het zit al een tijdje vast in mijn hoofd.
alvast dankjewel al iemand weet hoe dit boek heet.

Ninsie schreef:
hallo.

ik ben opzoek naar een boek wat ik in de middelbare school heb gelezen.

het ging over een meisje die volgens mij een princes was. ze had alleen een arm die uit schubben bestond. deze schubben waren drakenschubbeen. toen het dorp werd aangevallen door draken kon ze bewijzen dat ze deels draak was en liet zich meenemen door de draken als gevangen in ruil voor dat het dorp niet verwoest zou worden. vervolgens moest ze als soort slaafje helpen om de drakenbaby's te verzorgen en kreeg ze uiteindelijk een band met de draken.
toen ze terug werd gebracht dachten mensen dat ze de "dode" princes nadeed en werd haar de doodstraf opgelegd. uiteindelijk voordat ze dood ging kwamen de draken haar redden en kon ze bewijzen dat ze de echte princes was en kwam alles goed.

het is wel een raar verhaal maar het zit al een tijdje vast in mijn hoofd.
alvast dankjewel al iemand weet hoe dit boek heet.
ten eerste welkom op boekmeter denk dat het deze is ooit aan begonne
Maar vind hem te meisjes achtig Talon - Julie Kagawa (2014)

Wat een fijn topic dit!

Ik heb ook een boek waar ik de titel niet meer van weet.

Het boek gaat over een meisje genaamd Simone die is verhuist en naar een nieuwe school gaat. Op school leest de leraar haar naam verkeerd voor en wordt ze 'Simon'. Omdat ze er op die dag heel erg jongensachtig uitziet, denkt iedereen dat ze eigenlijk 'Simon' is en zij gaat daarin mee.
Gedurende het boek wordt een meisje verliefd op haar en gebeuren er allemaal dingen waardoor ze moeite moet doen de schijn op te houden. Ondertussen wordt ze verliefd op een jongen en aan het eind van het boek geeft ze toe dat ze inderdaad een meisje is.
Volgens mij zijn haar ouders gescheiden en heeft ze een stiefvader die ze niet mag.

Ik hoop dat iemand het herkent en me kan helpen aan de titel en schrijver.
De kaft kan ik me nog herinneren en daar staat een getekend, woedend meisje met kort haar en een zwarte trui. Als ik aan de kaft denk komen alleen maar Carry Slee titels in me op, maar volgens mij was het boek van een heel andere schrijver.

Alvast bedankt voor het meedenken!

kosachan, volgens mij is dat:

Darfinkar och dönickar van Ulf Stark
(“Doldwazen en druiloren” in het Nederlands)

Toen ik in groep 5 zat (2007/2008 ong) Las ik een boek over een jongen die groente (en fruit?) Tot leven bracht door er hersenen van dode dieren in te stoppen. Volgens mij heette hij Frank en was het hele verhaal geïnspireerd op Frankenstein. Ik wil hem heeeel graag nog eens lezen maar ik heb dus geen idee hoe het heet of wie de schrijver is!! Alvast bedankt voor jullie meedenken en hulp enzo !

In Boeken > Algemeen > Kinderboek gezocht:

Hallo,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een kinderboek wat ik in mijn jeugdjaren gelezen heb of voorgelezen werd. Het moet rond 1986 geweest zijn. Het is een boek dat gaat over een boompje wat in een voortuin staat met allemaal andere soorten, vormen bomen erbij. Deze boompjes gaan allemaal zwemmen. Verder weet ik er echt niks meer van alleen dat ik dit boek geweldig vond en dat ik dit graag aan onze tweelingzoontjes voor wil lezen. Hopelijk herkent iemand zich iets. groetjes carla

Bij Knikkertje Lik - Daan Zonderland:

ik ben al jaren op zoek naar dit boek.
Als negenjarige was ik verknocht aan dit boek.
Tijdens een verhuizing ben ik het kwijtgeraakt.
Waar kan ik dit boek nog krijgen?

Tel. 0614605900

Op boekwinkeltjes.nl staat een aantal exemplaren.

klik

Ik zoek een jeugdboek over een jongen die met zijn moeder in een huis boven een stadspoort woont. Er komt een meisje in voor die haar vader in een oliebollenkraam helpt en een toiletjuffrouw. Ik heb het ongeveer 11 jaar geleden voorgelezen aan mijn dochter. Zij denkt dat het boek of de serie het huis in (of op) de poort heet.

Ik heb hem gevonden. De poort van Selma Noort.

Shaky schreef:
kosachan, volgens mij is dat:

Darfinkar och dönickar van Ulf Stark
(“Doldwazen en druiloren” in het Nederlands)

Geweldig! Dat is 'm inderdaad.

Heel erg bedankt, Shaky.

Ted Kerkjes (moderator)
kosachan schreef:
Heel erg bedankt, Shaky.
En niet alleen dit topic is fijn, maar de hele site is minstens net zo leuk!
Doldwazen en druiloren staat nu ook op de site!

Hallo allemaal,

Ook ik ben al tijden op zoek naar een serie jeugdboeken die ik in de jaren 90 gelezen heb. Het gaat (in mijn herinnering) over een jongen (en wellicht zijn vrienden) die als hij zich verveelt een pilletje neemt (die hij, meen ik, van zijn oom heeft gekregen?) en dan allerlei avonturen beleeft, waarbij hij volgens mij zelf ook verandert in bijvoorbeeld een soort van hagedissenras etc. Verder weet ik nog iets met mijnkarretjes, en dat is het wel zo’n beetje...

Niet veel om op te zoeken, dat realiseer ik me, maar misschien weet iemand per ongeluk toch wat ik bedoel? Zou fantastisch zijn!

Ik ben al een paar jaar op zoek naar een boek waarvan ik geen titel of auteur van weet.

Onderwerp: horoscoop? esoterie?

Een informatief boek over dat geboortedag van kinderen van invloed zijn op de realtie met hun ouders (en hun geboortedag) In mijn herinnering moest je dus op twee verschillende data zoeken waarna in het kort verteld werd hoe de verhouding kind-ouder zou zijn/worden.

Het boek heb ik een jaar of 10 gezien en toen was het - denk ik - heel nieuw. Het boek was dik en groot. (en duur)

Wie weet over welk boek ik het heb? Met alleen een titel zou ik ook al heel blij zijn...

Alvast bedankt!
Esther

Ik zoek een boek die ik in mijn jonge jaren gelezen heb.
Het boek ging over een lichamelijk- en mobiel beperkt kind die de wereld aanschouwt vanuit zijn bed. Dit is de grote lijn die is blijven hangen. Verder weet ik niet veel meer van het verhaal.

Wie kan mij helpen aan de titel of schrijver?

Uit de oude doos: Peerke en z'n kameraden?

Dank je wel eRCee!!!

In Boeken > Koop en Ruil > Op zoek naar een kinderboek (jaren 70 of 80?):

Ik ben (al lang) op zoek naar een kinderboek dat ik in de jaren 80 regelmatig leende uit de bibliotheek in Laren. Het ging over wezentjes die met een auto over een weg rijden en allerlei obstakels langs gaan, waaronder water, en steeds de auto verbouwen. Uiteindelijk blijkt de weg geen weg maar een tong van een “Slokop” die de wezentjes wil opeten...maar in mijn herinnering loopt het goed af. Ik weet de titel niet meer en ook de tekenaar/schrijver niet. Is er een van u die dit kinderboek kent. Alvast veel dank.

Halley23 (moderator)
Marnix Ritmeester schreef:
In Boeken > Koop en Ruil > Op zoek naar een kinderboek (jaren 70 of 80?):

Ik ben (al lang) op zoek naar een kinderboek dat ik in de jaren 80 regelmatig leende uit de bibliotheek in Laren. Het ging over wezentjes die met een auto over een weg rijden en allerlei obstakels langs gaan, waaronder water, en steeds de auto verbouwen. Uiteindelijk blijkt de weg geen weg maar een tong van een “Slokop” die de wezentjes wil opeten...maar in mijn herinnering loopt het goed af. Ik weet de titel niet meer en ook de tekenaar/schrijver niet. Is er een van u die dit kinderboek kent. Alvast veel dank.
Dit is Waar gaat dat heen? van Yasuko Kimura. Moet nog te vinden zijn in de bibliotheek zie: Waar gaat dat heen? - bibliotheek.nl

In Boeken > Algemeen > Jeugdboek jaren 80:

Ik ben op zoek naar een jeugdboek uit de jaren 1980: het gaat over twee broertjes die een groene stip aan de binnenkant van een vinger, waarme ze een avontuur konden beleven ( hadden ze gekregen van een oom dacht ik) er zaten ook een paar zwart-wit tekeningen in

Beste Lezers,

Ik zoek twee boeken uit mijn jeugd ('70-90)

Van 1 weet ik helemaal niets meer, behalve dat de hoofdpersoon, een jongen, Elisha heet. Volgens mij een afro Amerikaan. Vast een spannend boek want ik las niet veel anders. Ik denk dat ik dit in de jaren 80 las. Volgens mij ging het over een getto., maar dat denk ik, weet ik niet zeker.

Een ander kinderboek waarvan ik ook nog maar weinig weet.
Het ging over katten, een onheilspellend boek. Ik vond het erg eng, misschien was ik te jong om het te lezen?
Een kind keek televisie en katten die op tv kwamen, kwamen tot leven in het leven van het kind. Katten beheersten het leven van dat kind en die tv speelde daar een rol in.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor het mee denken!

Ik vraag wel heel veel maar ik zoek nog een boek, ik denk een geschiedenisboek. Onze leraar gaf het in elk geval tijdens een geschiedenisles aan ons. begin jaren 80.

Het moraal van het verhaal was dat archeologen het niet altijd juiste eind hebben met wat zij denken te hebben ontdekt.

Het boek ging over een opgraving in de toekomst waarbij uitleg werd gegeven over objecten (bijvoorbeeld een wc) uit de huidige tijd. Heel serieuze uitleg, die ook heel logisch klonk als je niet wist waarvoor het object diende, maar omdat de uitleg helemaal niet klopte, heel humoristisch.

Iemand een idee?

Goede avond,
Ik ben op zoek naar een trilogie van jeugdboeken verschenen in de jaren negentig. Er heerst een soort pest en een groep heeft zich afgezonderd ergens in bergachtig gebied er is ook een soort "gestapo" en als je hard werkt kan je als beloning een soort cruise bekomen.

Weet er iemand welke reeks dit is?

Bedankt!

In Overig > Algemeen > Ik weet de naam niet van het boek:

Hallo Allemaal

Ik ben op zoek naar een boek maar weet de naam niet meer.

Het gaat over een SS officier die werkzaam is in een concentratiekamp.
Hij krijgt te horen dat de russen er aan komen en laat zich een tatoeage met serienummer aanbrengen om zich als jood voort te doen.
Hij laat zich verschepen naar een ander concentratiekamp om daar de bevrijding tegen moet te komen.
Echter duurt de oorlog nog een jaar langer en zit hij dus vast als een jood.
Hij haat echter de joden, maar omdat hij een leidersfiguur is hebben de echte joden een plan om hem te ontvoeren naar jeruzalem
Hij wil echter al zijn goud na de oorlog in oosterijk gaan halen
De joden ontvoeren hem toch naar jeruzalem en omdat hij zijn goud niet meer aan kan wordt hij een groot militair man in jeruzalem.
Hij wordt verliefd en krijgt een zoon.
Deze zoon groeit op en wordt journalist en ziet op een gegeven ogenblijk een manke SS ooficier in een film
Deze manke officier lijkt verdacht veel op zijn vader die ook mank is.

Wie weet hoe dit boek heet..
Groet Pjotter

Ik zoek een kinderboek uit de jaren 70 of 80, waar een meisje voor haar verjaardag een pop krijgt. Het meisje wil de jurk van de pop hebben en de krulletjes. Ze krijgt ze ook al weent ik niet meer hoe. Ze veranderd langzaam in de pop. Ik weet niet meer hoe het eindigt, het was een beetje een raar verhaal met mooie tekeningen. Ik weet alleen verder nog dat ze viel, misschien was het een droom.

hoi! ik ben op zoek naar een sprookjesboek van vroeger (jeugdsentiment!) ik weet er alleen vrij weinig meer van. In mijn herinnering was het een vrij groot donkerblauw boek met sneeuwitje (niet disney) op de voorkant met een hele mooie soort diamanten kist leek wel. Verder stond volgens mij de gelaarsde kat ook in het boek maar dit weet ik niet meer zeker. Hoop dat iemand me kan helpen!

Enma457 schreef:
hoi! ik ben op zoek naar een sprookjesboek van vroeger (jeugdsentiment!) ik weet er alleen vrij weinig meer van. In mijn herinnering was het een vrij groot donkerblauw boek met sneeuwitje (niet disney) op de voorkant met een hele mooie soort diamanten kist leek wel. Verder stond volgens mij de gelaarsde kat ook in het boek maar dit weet ik niet meer zeker. Hoop dat iemand me kan helpen!

Enig idee hoe oud? Jaren 60, 70, 80?

Hai, ik ben op zoek naar een boek uit de late jaren ‘80, begin jaren ‘90. Het is een soort sf- achtige stijl dacht ik.
Het gaat over een meisje dat in een put duikt en juist op dat moment gebeurt er iets op aarde waardoor (bijna) de hele mensheid wordt uitgeroeid. Zij gaat op zoek naar anderen en vindt een jongere jongen van wie ze aan het einde van het boek ook zwanger raakt (voortzetten van de soort)
Graag zou ik bet boek nog eens lezen, maar ben helaas de titel vergeten. Misschien herkent iemand van jullie dit verhaal. Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast dank

Hi allen,

Superleuk om te zien dat er een forum is om boeken terug te vinden!
Mijn familie is op zoek naar een kinderboek uit onze jeugd. Het boek zal zo’n 25 tot 30 jaar oud zijn en ging over een stel piraten. Alle piraten hadden een bepaalde specialiteit en dat werd in rijm beschreven. Zo kan ik me nog de volgende zin herinneren:
Pestkop Robbie en pesten is zijn hobby.
Heeft iemand een idee over welk boek dit zou kunnen gaan? Hopelijk kan iemand ons helpen!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.