menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
Ted Kerkjes
cilori schreef:
Iemand enig idee welk boek dit is?
Volgens mij is dat 'Klem!' van Mirjam Oldenhave

Ik hoop dat dit forum nog een beetje actief is. Ik ben al een tijd op zoek naar een boek die ik ongeveer 10 jaar geleden gelezen heb.

Het gaat over een jongen (denk ik) die een video game speelt. Hij moet levels halen en als laatste een eind baas verslaan. Hij raakt redelijk verslaaft aan het spel en besluit (al dan niet gedwongen) met het spel te stoppen. De dagen/weken erna vervagen de grenzen tussen realiteit en het spel en moet hij nog eenmaal het spel spelen, alleen alles wat hij nu doet voelt hij in het echte leven. Als hij dood gaat is hij ook in het echt dood. Hij weet een shortcut te vinden naar een van de lastigere levels waar hij een spin moet verslaan?
Uiteindelijk haalt hij natuurlijk alles en is het verhaal afgelopen.

In Overig > Algemeen > Ik zoek een tienerboek:

Goedendag allemaal! Ik zoek een boek uit mijn tienerjaren. Wat ik nog weet van het boek is dat het vrij groot was en dat de kaft een Amerikaanse schoolbus was en als je hem open deed je een zoenend stelletje zag hij was blond zij roodharig met sproeten. Het verhaal gaat over de jongen die erg goed kan voetballen en een hattrick maakt en een goede band heeft met zijn opa. Hij krijgt een vriend via de voetbal en leert zo een meisje kennen dat voor haar verjaardag een schoolbus heeft gekregen.

Ik weer de naam van de auteur en het boek niet meer ik hoop dat iemand het herkend zodat ik het boek mogelijk kan gaan zoeken. Bent u nu zelf in het bezit ervan en wilt u het overdragen hoor ik dit natuurlijk ook graag!

Groeten

Bij Boeken > Algemeen > Verhaal over een eend:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een boek wat ongeveer als volgt ging:

Het verhaal ging over een eend die in een park woonde, mensen gaven die eenden eten maar die hoofdpersoon-eend die nogal dik was pakte bijna alles voor zichzelf.

Toen werd die eend op den duur verstoten en ging die naar een kasteeltuin. De eigenaar of eigenaren wilden die eend vangen, dat was dacht ik mislukt. En hij is later in het verhaal teruggegaan naar het park en toen werd hij wel geaccepteerd. Op het eind is die slanker geworden.
Wie weet hoe dit boek heet? Het was een simpel boek, maar geen kleuterboek ofzo.

Groeten,

Ralph

Help! ik ben opzoek naar een boek die ik jaaaaren terug gelezen heb.

Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel de moeder en in de tweede deel de perspectief van de dochter. Wat ik weet is dat de moeder ongelukkig getrouwd is met haar man. Ze wonen in een kasteel en ze krijgt niet de liefde die ze eigenlijk wilt. Op een nacht komt er een storm (ofzo) en komt er een andere, vreemde vrouw bij hun in huis wonen. Haar man wordt verliefd op die vrouw. Op gegeven moment heeft die moeder een dochter gekregen en die andere ook.
Dan is er een feest op het kasteel en valt die moeder van de toren af / of wordt geduwd, dat weet ik niet meer.
Vervolgens springt er verhaal naar voren en wordt er geschreven vanuit het perspectief van de dochter. Haar stiefmoeder leeft nog met haar vader, maar die is zeer onder de invloed van haar stiefmoeder.
Wie weet over welk boek dit gaat?

jebi schreef:
Bij Overig > Algemeen > Gezocht !! Jeugdverhaal jaren 70:

Ik zoek een boek, uitgebracht in de (late) jaren 70. Het is een jeugdverhaal, schrijver/uitgever onbekend helaas. Boek gaat over jongeren in de toekomst ( jaar 2000 ? ) Auto's met begrenzing, verbod op roken ( een opa die een geheime sigarettenopslag had). Waar iedereen altijd en overal te volgen was.
Ik hoop dat iemand hier een idee heeft over welk boek dit zou kunnen gaan. Ik heb het toen gelezen en ben er al langere tijd naar op zoek.


Hallo Jebi,
Ik denk dat je zoekt naar Vechten voor overmorgen van Evert Hartman.
Groetjes, Inke

Ik zoek ook een boek, dus ik waag in dit forum maar de gok !!
Het valt me op dat veel mensen de TITEL niet meer weten van het boek dat ze zoeken, maar gekgenoeg ik wel.........

Het boek heet "De Gloed", En is NIET geschreven door Stephen King. (Daarom is het dus niet te vinden !!)
Op de voorkant zie je een gloeiende sleutel......

Het boek gaat over een stel (Een van de hoofdpersonen heet Phoebe) dat in een flatgebouw gaat wonen waar ze direct heel hartelijk ontvangen worden door de rest van de bewoners. Men leeft daar heel gezond en doet heel erg veel aan sport. Uiteindelijk wordt de sfeer steeds beklemmender, En blijken de buren veel ouder te zijn dan gedacht ........ Ze lijken zelfs het eeuwige leven te hebben. Het is een jaren 80 boek dat ik gelezen heb toen ik 12 was. (Ben nu 42)
Het is ook verfilmd, en ik hoef alléén de SCHRIJVER maar te weten ! ([email protected])

Alvast bedankt !! JP, Rotterdam

avatar van eRCee
Ik heb even wat zoekwerk voor je gedaan, en kom uit op Brooks Stanwood.

Zie bijvoorbeeld:
The Glow (TV Movie 2002) - IMDb

en
The Glow: Brooks Stanwood: 9780070608795: Amazon.com: Books

In De Site > Algemeen > Help ik zoek een boek:

Ik zoek een boek geschreven door Gustaaf Adolf van den Bergh van Eysinga in 1930. "Leeft Jesus of heeft hij geleeft". Ik zou dit boek graag vertalen naar het Engels daar verschillende mensen mij dit gevraagd hebben . Idiaal zou een digitale versie zijn daar ik niet in Europa woon maar een harde versie zou natuurlijk ook welkom zijn. Elke tip is welkom .

pauldiani ik kom de volgende resultaten:

Delpher Boeken - Leeft Jezus of heeft Hij alleen maar geleefd? Bergh van Eysinga, G.A. van den 1930

En als ik op google 'Gustaaf Adolf van den Bergh van Eysinga Leeft Jezus of heeft hij alleen maar geleefd' intoets, zijn er tenminste twee downloadsites.

avatar van eRCee
Blijf me erover verbazen dat er doorgaans geen bedankje af kan, of dat mensen zelfs überhaupt niet meer kijken of er een antwoord komt. Zal er wel bij horen?

Hi!

Ik heb geen idee of dit gaat werken, maar ook ik zoek een boek dat ik jaaaren geleden heb gelezen en op zoek ben naar de titel en schrijver.

- Het boek ging over een seriemoordenaar/ontvoerder, en de hoofdpersoon werkte bij de politie/fbi/ging zelf op onderzoek uit om deze persoon te pakken te krijgen.
- Je kreeg in het eerste hoofdstuk al een scene te lezen van verderop in het boek, als een soort preview.
- De hoofdpersoon (een man geloof ik) komt op een gegeven moment in contact met een vrouw die door pijn visioenen of iets dergelijks krijgt. Op een gegeven moment wil ze dat, en legt ze haar handen op een gloeiende kookplaat.
- De moordenaar wordt niet gepakt, en op het einde wordt één van de kinderen van de hoofdpersoon ook ontvoerd (volgens mij stond dit ook in de preview). Het was nogal een open einde dus.

Geen idee of iemand deze beschrijving herkent, maar zo ja, ik hoor het graag!
Groetjes Charlotte

Ik ben ook op zoek naar een boek, al jaren.

Het enige wat ik er nog van weet is dat een jongen ergens vast zat, in een droom/boek/of iets anders. Alles was heel goed en leuk tot het moment dat hij weg wilde.

Ik weet dat er een moment was dat er taarten waren die ineens tot stof vergingen omdat hij weg wilde en volgens mij veranderden de leuke personen ineens in monsters o.i.d.

Wat me het meest is bijgebleven is dat hij naar zijn oude huis ging en daar zijn moeder aantrof die nu al oud was. Hij was zelf nog net zo oud als toen hij ''verdween''.

Supervage omschrijving maar ik hoop echt dat iemand weet hoe dit boek heet.

Paar jaar geleden (toen ik 11/12/13 jaar was) heb ik een historisch boek gelezen voor kinderen (volgensmij voor mijn leeftijd toen of iets ouder).
Ik kan er echt vrij wieinig van herinneren, behalve dat het over nog vroeg in de historie ging, over een meisje van 10 jaar ofzo. Ik kan alleen het begin vrij precies herinneren: ze wordt wakker in een huisje/tent achtig waar ze woont met haar familie en ze moet plassen, dus ze loopt ergens het bos in. En haar oma heeft gezegd dat je ochtendurine goed is voor je tanden, dus dat doet ze iedere ochtend. Ook zijn er hele rituelen daar in dat dorpje, op iets van een steen ofzo. Voor zover ik me kan herinneren moet ze al vrij snel vluchten, maar geen idee wat er daarna gebeurd.

Ook is er een ander historisch jeugdboek die ik rond die tijd heb gelezen. Een meid komt daar in een soort klein kasteel terecht en want ze is uitgehuwelijkt, maar haar familie is eigenlijk niet zo rijk dacht ik. Maar op een gegeven moment vlucht ze de bossen in.

Sorry voor deze niet do duidelijke beschrijvingen, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen...

Ik zoek dus ook een boek.. Ik heb m gelezen toen ik jonger was ong 12 jaar geleden. Ik weet niet meer helemaal precies waar het over ging maar het was iets met een meisje die een schilderij had gemaakt volgens mij en op een gegeven moment ging ze terug in de tijd, door dat schilderij. Heeft iemand enig idee waar ik t over heb?

Ik zoek een boek wat volgens mij de toverboom heet, ik las het zo'n 25 jaar geleden, maar kan het nergens vinden. Het had volgens mij een donkerblauwe kaft en op de voorkant stond een grote oude boom met allemaal raampjes en dieren erin. Ik vind wel een aantal boeken genaamd de toverboom, maar die zijn niet degene die ik zoek. Het was mijn favoriete boek en ik zou het zo graag voor mijn kindje willen hebben.

Ted Kerkjes
Miekmuis schreef:
Ik zoek een boek wat volgens mij de toverboom heet
Dag Miekmuis!
Ik ken geen Toverboom, maar wel De Toverhoed. Die voorkant is in ieder geval donkerblauw met allemaal raampjes en diertjes en zo.
Is dit het misschien?

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Ejonker20 schreef:
Ik zoek dus ook een boek.. Ik heb m gelezen toen ik jonger was ong 12 jaar geleden. Ik weet niet meer helemaal precies waar het over ging maar het was iets met een meisje die een schilderij had gemaakt volgens mij en op een gegeven moment ging ze terug in de tijd, door dat schilderij. Heeft iemand enig idee waar ik t over heb?
Misschien Julia's Reis van Finn Zetterholm?

Hallo iedereen, ik zoek een boek.
Ik weet er heel weinig van, want ik heb maar heel even in het boek gelezen.
Een kleine jongen was aan het spelen. Mogelijk in de gang, of in de woonkamer.
Hij speelde op een kleed met felle kleuren (ik meen een perzisch tapijt of tegeltapijt).
Het jongetje had een verhaal verzonnen. Als hij op de kleuren groen en blauw bleef staan, was hij veilig. Als hij op rood zou gaan stappen, zou hij door een draak opgegeten worden, of in een ravijn vallen.
Ik weet niet meer zeker welke kleuren hij als veilig beschouwde, en of het een draak was, of een demon, of ravijn.
Het ging erom, dat wanneer hij op de desbetreffende kleur zou stappen, zijn leven in gevaar zou zijn.
Er wordt omschreven hoe het jongetje, gespannen en gefocust op het kleed liep, waarbij het puntje van zijn tong uit zijn mond stak en het zweet op zijn voorhoofd stond. Hij liep voorzichtig, met trillende benen.
Op een bepaald moment raakte hij een stukje rood.
Vervolgens wordt er niets meer over het jongetje verteld, behalve dat zijn moeder hem op dit moment riep. Het eten was klaar, maar toen hij niet tevoorschijn kwam nadat ze hem had geroepen, ging ze hem in de tuin zoeken. Het jongetje was nergens te bekennen...misschien dan toch in het ravijn gevallen?
Ik heb in het boek zo'n 20 jaar geleden gelezen, toen ik bij de thuiskapper in de wachtruimte zat.
De dochter van de kapster had een paar boeken op de trap liggen, verplichte literatuur van school.

Groetjes,
Mihaela

Geralt of rivia
Mihaela schreef:
Hallo iedereen, ik zoek een boek.
Ik weet er heel weinig van, want ik heb maar heel even in het boek gelezen.
Een kleine jongen was aan het spelen. Mogelijk in de gang, of in de woonkamer.
Hij speelde op een kleed met felle kleuren (ik meen een perzisch tapijt of tegeltapijt).
Het jongetje had een verhaal verzonnen. Als hij op de kleuren groen en blauw bleef staan, was hij veilig. Als hij op rood zou gaan stappen, zou hij door een draak opgegeten worden, of in een ravijn vallen.
Ik weet niet meer zeker welke kleuren hij als veilig beschouwde, en of het een draak was, of een demon, of ravijn.
Het ging erom, dat wanneer hij op de desbetreffende kleur zou stappen, zijn leven in gevaar zou zijn.
Er wordt omschreven hoe het jongetje, gespannen en gefocust op het kleed liep, waarbij het puntje van zijn tong uit zijn mond stak en het zweet op zijn voorhoofd stond. Hij liep voorzichtig, met trillende benen.
Op een bepaald moment raakte hij een stukje rood.
Vervolgens wordt er niets meer over het jongetje verteld, behalve dat zijn moeder hem op dit moment riep. Het eten was klaar, maar toen hij niet tevoorschijn kwam nadat ze hem had geroepen, ging ze hem in de tuin zoeken. Het jongetje was nergens te bekennen...misschien dan toch in het ravijn gevallen?
Ik heb in het boek zo'n 20 jaar geleden gelezen, toen ik bij de thuiskapper in de wachtruimte zat.
De dochter van de kapster had een paar boeken op de trap liggen, verplichte literatuur van school.

Groetjes,
Mihaela
hallo welkom Mihaela op boekmeter ken het boek niet zal wel even voor je gaan googelen was het een kinderboek voor kleuters of voor zon 7 of 8 jaar . Leuk dat je hebt ingeschreven bij boekmeter
groet geralt of rivia

Dankje Geralt of Rivia.
Volgens mij was het verplichte literatuur voor middelbare onderwijs.

Help, ik ben al eventjes opzoek naar een boek. Ik heb het zo een 10jaar geleden gelezen. Ik herriner nog dat het een blauwe kaft was met een meisje op. Ze was een wees die via de kerk “geadopteerd” werd door een boer. Het verhaal speelt zich af in Nebraska.

Iemand ideetjes?? ?

Ted Kerkjes
Kyara_ schreef:
Iemand ideetjes?? ?
Dag Kyara_! Het is geen blauwe kaft met een meisje erop, maar wel iets met Nabraska: gaat het heel misschien om het boek Naar Nebraska?

avatar van allmodcons
Kyara_ schreef:
Help, ik ben al eventjes opzoek naar een boek. Ik heb het zo een 10jaar geleden gelezen. Ik herriner nog dat het een blauwe kaft was met een meisje op. Ze was een wees die via de kerk “geadopteerd” werd door een boer. Het verhaal speelt zich af in Nebraska.

Iemand ideetjes?? ?


Misschien deze?

Anne of Green Gables - Lucy Maud Montgomery (1908)

In Overig > Algemeen > Op zoek naar een jeugdboek van vroeger:

Eind jaren 70/begin jaren 80 las ik via de bibliotheek heel vaak een boek over een verlaten huis met hoofdpersoon Deirdre (en Daphne?) als ik me goed herinner. In het verhaal gebeurde iets met een baby. Het boek was een categorie c-boek als ik me goed herinner, het zou ook -b- kunnen zijn. De titel ben ik helaas vergeten. Wellicht weet iemand welk boek ik bedoel?

Ted Kerkjes schreef:
(quote)
Dat zou wel eens Troetelmuis kunnen zijn van Dick King Smith.

Ik was helemaal vergeten dat ik hier had gereageerd. Dus 3,5 jaar later: Bedankt, dit was het boek!
Je hebt geen idee hoe gelukkig dit me maakt, ik ben hier al zo lang naar op zoek!

Ted Kerkjes
Yanaichu schreef:
Ik was helemaal vergeten dat ik hier had gereageerd. Dus 3,5 jaar later: Bedankt, dit was het boek!
Je hebt geen idee hoe gelukkig dit me maakt, ik ben hier al zo lang naar op zoek!
Wat leuk om te horen! Graag gedaan!

...stilte...
Wie was die Italiaanse schrijver, tijdgenoot van Primo Levi (en wordt met hem vergeleken)? Hij was soldaat in het leger van Mussolini in de bergen van Noord Italië.
Zijn naam kwam pas geleden voorbij, maar ik kan hem niet meer terugvinden...

Geralt of rivia
...stilte... schreef:
Wie was die Italiaanse schrijver, tijdgenoot van Primo Levi (en wordt met hem vergeleken)? Hij was soldaat in het leger van Mussolini in de bergen van Noord Italië.
Zijn naam kwam pas geleden voorbij, maar ik kan hem niet meer terugvinden...
mario puzo ?

...stilte...
Bedankt, nee dat is hem niet.

Maar ik heb de schrijver al gevonden. Hij wordt genoemd in het nieuwe boek van Ton Lemaire "Met lichte tred":

Rigoni Stern

Gast
geplaatst: vandaag om 09:48 uur

geplaatst: vandaag om 09:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.