menu

Mijn Updates +
Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
cilori schreef:
Iemand enig idee welk boek dit is?
Volgens mij is dat 'Klem!' van Mirjam Oldenhave

geplaatst:
Ik hoop dat dit forum nog een beetje actief is. Ik ben al een tijd op zoek naar een boek die ik ongeveer 10 jaar geleden gelezen heb.

Het gaat over een jongen (denk ik) die een video game speelt. Hij moet levels halen en als laatste een eind baas verslaan. Hij raakt redelijk verslaaft aan het spel en besluit (al dan niet gedwongen) met het spel te stoppen. De dagen/weken erna vervagen de grenzen tussen realiteit en het spel en moet hij nog eenmaal het spel spelen, alleen alles wat hij nu doet voelt hij in het echte leven. Als hij dood gaat is hij ook in het echt dood. Hij weet een shortcut te vinden naar een van de lastigere levels waar hij een spin moet verslaan?
Uiteindelijk haalt hij natuurlijk alles en is het verhaal afgelopen.

geplaatst:
In Overig > Algemeen > Ik zoek een tienerboek:

Goedendag allemaal! Ik zoek een boek uit mijn tienerjaren. Wat ik nog weet van het boek is dat het vrij groot was en dat de kaft een Amerikaanse schoolbus was en als je hem open deed je een zoenend stelletje zag hij was blond zij roodharig met sproeten. Het verhaal gaat over de jongen die erg goed kan voetballen en een hattrick maakt en een goede band heeft met zijn opa. Hij krijgt een vriend via de voetbal en leert zo een meisje kennen dat voor haar verjaardag een schoolbus heeft gekregen.

Ik weer de naam van de auteur en het boek niet meer ik hoop dat iemand het herkend zodat ik het boek mogelijk kan gaan zoeken. Bent u nu zelf in het bezit ervan en wilt u het overdragen hoor ik dit natuurlijk ook graag!

Groeten

Bij Boeken > Algemeen > Verhaal over een eend:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een boek wat ongeveer als volgt ging:

Het verhaal ging over een eend die in een park woonde, mensen gaven die eenden eten maar die hoofdpersoon-eend die nogal dik was pakte bijna alles voor zichzelf.

Toen werd die eend op den duur verstoten en ging die naar een kasteeltuin. De eigenaar of eigenaren wilden die eend vangen, dat was dacht ik mislukt. En hij is later in het verhaal teruggegaan naar het park en toen werd hij wel geaccepteerd. Op het eind is die slanker geworden.
Wie weet hoe dit boek heet? Het was een simpel boek, maar geen kleuterboek ofzo.

Groeten,

Ralph

Help! ik ben opzoek naar een boek die ik jaaaaren terug gelezen heb.

Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel de moeder en in de tweede deel de perspectief van de dochter. Wat ik weet is dat de moeder ongelukkig getrouwd is met haar man. Ze wonen in een kasteel en ze krijgt niet de liefde die ze eigenlijk wilt. Op een nacht komt er een storm (ofzo) en komt er een andere, vreemde vrouw bij hun in huis wonen. Haar man wordt verliefd op die vrouw. Op gegeven moment heeft die moeder een dochter gekregen en die andere ook.
Dan is er een feest op het kasteel en valt die moeder van de toren af / of wordt geduwd, dat weet ik niet meer.
Vervolgens springt er verhaal naar voren en wordt er geschreven vanuit het perspectief van de dochter. Haar stiefmoeder leeft nog met haar vader, maar die is zeer onder de invloed van haar stiefmoeder.
Wie weet over welk boek dit gaat?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.