menu

Mijn Updates +
Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
Beste,

Rond 2005-2007 die koers was ik verslingerd aan één boek en in een vlaag van nostalgie, wou ik het boek opnieuw lezen, maar helaas ben ik zowel de titel als de auteur kwijt.

Het betreft een kinderboek. Wat ik me nog kan herinneren is dat de jongen (hoofdpersoon) een zusje had en zich verveelde. Toen verhuisden er nieuwe mensen de straat in, een jongen en diens opa. Algauw werden ze dikke vrienden, tot het zusje aangereden werd door een auto. De jongen en de opa (wat een schildpad blijkt te zijn) zijn aliëns of zoiets en kunnen de tijd terugdraaien, maar dan moeten de twee jongens afscheid van elkaar nemen. Uiteindelijk komt het zusje terug tot leven en herinneren ze de jongen en de opa niet meer.

Weet iemand over welk boek dit gaat?

wie kan mij helpen aan een titel van een boek.

Het gaat over drie zusjes(felicia, imogen,??) die het verlies van hun vader niet kunnen verwerken, als hun moeder na verloop van tijd een nwe vriend krijgt gaan de zusjes heel ver om deze relatie te dwarsbomen, ze vermoorden zelfs per ongeluk hun moeder, waarna de vriend van hun moeder er voor zorgt dat de meisjes hulp krijgen.

Hoi! Ik ben op zoek naar een boek die ik zo'n 6 jaar terug heb gelezen. Ben de titel + schrijver van het boek vergeten en het plot weet ik ook niet helemaal. Hier even op een rijtje wat ik mij wel kan herinneren, wie weet kunnen jullie me helpen bij het vinden van het boek.
- Ging over een meisje dat is verhuis en bij haar nieuwe woonplaats een vriendengroep vormde met nog twee meisjes
- Iemand doet een poging tot moord op haar, waardoor ze in het ziekenhuis terechtkomt
- Het boek gaat eigenlijk over het uitvinden wie de poging tot moord heeft gedaan en waarom
- Uiteindelijk blijkt dat één van haar vriendinnen het heeft gedaan omdat ze een geheim achterhield
- Engelse auteur
- Niet een heel dik boek
- Korte titel!

Helpppppppp, alsjeblieft!

Hallo, ik ben op zoek naar een boek dat ik zo'n tiental jaar geleden heb gelezen. Ik weet er nog dit over:

Het gaat over een meisje dat 's avonds op café een jongen leert kennen. Ze worden verliefd. Als zij naar huis is, wil hij ook naar huis gaan op zijn motorfiets, maar hij krijgt een ongeval en sterft. Hij was liedjesschrijver en heeft een liedje voor haar geschreven. Het meisje wil dat liedje vinden en zelf zingen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Hoi,

Ik ben op zoek naar een boek dat ik jaren gelezen heb op de basisschool. Het gaat over een jongen met een rommelige thuissituatie die op school van een meisje uit zijn klas een muismat krijgt dat bij een spel hoort. Na het een tijdje links te hebben laten liggen gaat hij het spel toch maar eens bekijken en hij komt erachter dat het de bedoeling is dat je online een dierenei koopt en voor het diertje dat daar uit komt gaat zorgen.
Nadat hij dat doet verschijnt het ei echter in het echt op de muismat, eveneens als alle andere dingen die je in het spel kunt kopen. Hij zorgt dus in real life voor een draakje dat hij op het spel had gekocht.

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik zoek een boek dat ik jaren gelezen geleden heb, ik meen dat het over atlantis ging maar het kan ook een andere verdwenen stad/beschaving zijn geweest, mogelijk onder water. Er kwamen dwerg-stieren in voor, als ik het me goed herinner leefden die nog steeds in het heden van het boek. Het zal een thriller of iets dergelijks zijn geweest.
Iemand een idee?

Ik zoek een boek dat gaat over een gepleegde moord, en de zoektocht naar de dader. Die zoektocht leidt uiteindelijk naar een huis met een boomgaard (?). De dader blijkt meerdere persoonlijkheden te hebben, 1 van die persoonlijkheden heeft het gedaan.

Ik ben op zoek naar een boek over een meisje dat verbannen is uit het dorp waar ze woonde.
Ze woont in een boom en is erg eenzaam.
Aan het eind van het boek gaat ze het moerasgebied in waar volgens haar dorpsbewoners mysterieuze dingen gebeuren.
Het is een jeugdboek genre mysterie.
De titel is de naam van het meisje

Bij Night Shift - Stephen King:

hallo, ik ben op zoek naar de nederlandse vertaling van een aantal korte verhalen van stephen king, the boogeyman, harvey's dream, the ledge en quitters inc. wie kan me daar aan helpen? ik kan ze nergens vinden in het nederlands, anders moet ik ze vanuit het engels gaan vertalen, dat gaat hem dus niet worden..........

Jack Hendrix schreef:
Bij Night Shift - Stephen King:

hallo, ik ben op zoek naar de nederlandse vertaling van een aantal korte verhalen van stephen king, the boogeyman, harvey's dream, the ledge en quitters inc. wie kan me daar aan helpen? ik kan ze nergens vinden in het nederlands, anders moet ik ze vanuit het engels gaan vertalen, dat gaat hem dus niet worden..........

De Satanskinderen moet toch wel ergens te krijgen zijn.
Satanskinderen

PeterW schreef:
(quote)

De Satanskinderen moet toch wel ergens te krijgen zijn.
Satanskinderen

Klopt, die heb ik vorig jaar nog via Marktplaats aangeschaft

En volgens mij is hij nieuw ook gewoon te krijgen.

Correct

Mag
In Boeken > Algemeen > Ik zoek een boek:

Hoi,
Ik zoek een boek thriller/horror het is 10 jaar geleden dat het verhaal voorgelezen werd in de klas ik kan me vaag herinneren waar het over ging.
Het ging over een eenzame jongen die werkt in een slachthuis en vervolgens vlees meebrengt voor een groot mysterieus slang/krokodil/monster hij hield het geheim voot zichzelf en voede het beest vaak.
Meer weet ik niet want heb het boek nooit af kunen luisteren.
Ik hoop dat iemand mij kan zeggen hoe dit boek heet.
Mvg mag.

Hoi, hier ook een titel & schrijver/schrijfster zoeker..
Het gaat om een kinderboek, het speelt zich af in een dorp met een uiterst hellende straat, bovenaan is een winkel leeg, welke op een dag verhuurd wordt aan een nieuweling. Zonderlinge man met een kist. De man wordt leermeester (boekdrukkunst als ik mij niet vergis) ve jongen, de hoofdrolspeler. Iedereen in het dorp huurt bij een uiterst rijke en invloedrijke man, welke eigenlijk iedereen leegperst omdat hij ook nog eens veel juiste roddels kent en hen chanteert. De zonderlinge man heeft een uiterst vriendelijk voorkomen en mensen gaan bij hem langs. De jongen merkt op dat dit ook 's nachts gebeurd, dan worden er verhalen gedeelde van schaamte, welke worden neergeschreven in een speciaal boek.. Hiermee valt de zwaarte ervan opeens weg en iedereen in het dorp verlost zich langzaam v allerlei last..

geplaatst:
Hallo iedereen, ik zoek een boek dat ik nog vaag kan herinneren van vroeger. Het ging over een meisje die op een gegeven moment ergens wakker wordt en dan bezocht wordt door een of andere jager gast. Dan laat hij haar het leven van een meisje zien die ocd heeft en heel erg gepest wordt. Uiteindelijk pleegt dit meisje zelfmoord. Het meisje komt erachter dat zijzelf de pester is en omdat ze spijt had had ze voorgesteld de taak van de gast over te nemen. Die baan was iets van mensen die slechte keuzes hebben gemaakt in hun leven een opdracht ofzo te geven en als ze die goed doen wordt hun leven gespaard en anders kunnen ze dood gaan.

geplaatst:
Agneshill schreef:
Ik ben op zoek naar een boek over een meisje dat verbannen is uit het dorp waar ze woonde.
Ze woont in een boom en is erg eenzaam.
Aan het eind van het boek gaat ze het moerasgebied in waar volgens haar dorpsbewoners mysterieuze dingen gebeuren.
Het is een jeugdboek genre mysterie.
De titel is de naam van het meisje

geplaatst:
Bij Moskva-Petoesjki - Venedikt Jerofejev:

Hoi, ik ben naarstig op zoek naar deze titel. Is er hier misschien iemand die hem aan me wil verkopen?
Dat zou super zijn! Alvast bedankt

Ted Kerkjes (crew)
geplaatst:
Laura van den Berg schreef:
Hoi, ik ben naarstig op zoek naar deze titel. Is er hier misschien iemand die hem aan me wil verkopen?
Dat zou super zijn! Alvast bedankt
Er komt een einde aan uw naarstige zoektocht: dit boek is tweedehands te bestellen via bol.com en volgens mij staat er ook een herdruk op de planning van uitgeverij Van Oorschot. Deze staat gepland op juli 2018.

Dag allemaal
Ik heb hierover al eerder geschreven.
Ook ik zoek nog steeds een kinderboek, waaruit ik een paar pagina's had gelezen, en waar meerdere kinderen in mijn klas erg enthousiast over waren, vanwege de verfilming ervan. Het is wel een tijd geleden, het moet zo rond 1982/1983 zijn geweest.
De scene weet ik nog goed.

Een jongen kijkt naar een foto op een kast, waarop een meisje op een galerij van een flat staat afgebeeld. Dezelfde plek waar ze later zou verongelukken.
De jongen gaat daarna oefenen met schermen. Terwijl hij in een spiegel kijkt, ziet hij een persoon met een vreemd masker de trap af sluipen, om vervolgens in het niets op te lossen.
De plek waar die persoon verdwijnt/heen wilde gaan is dezelfde als die waar het meisje was verongelukt.

Er stond ook een pentekening in het boek van het moment dat de jongen met verbazing in de spiegel kijkt.
Doet dit een belletje rinkelen? Laat het s.v.p. weten!
groeten

Ted Kerkjes (crew)
Mij zegt het helaas niets. Sorry, bolletjeislief.

ik zoek een boek, een serie zelfs als ik mij goed herinner.

Heel eerlijk ik weet er nog weinig van af, boeken gelezen ergens vroeg in mijn tienerjaren. Dus denk begin '00. Maar het was een serie griezelkinderboeken.

Het ging over een groep kinderen die getraind werden dmv een computerprogramma. Hun docent wilde hiermee de wereld overnemen. Op een bepaald punt vinden ze een meisje, die niet helemaal menselijk was. deels een reptiel. Samen proberen zij deze enge docent te verslaan. Het reptielenmeisje blijkt niet goed gemaakt te zijn en overlijdt op een bepaald punt in de serie.

Ik weet het is niet veel om uit te werken. Maar ik ben echt wanhopig op zoek naar deze boeken. Ik heb er alleen maar warme gevoelens bij en wil ze graag vinden en kopen

geplaatst:
Hallo ben nieuw in dit forum, ik zoek een titel van een boek.
Het verhaal gaat kort weg : Rusland heeft een te kort aan grondstoffen olie en wil een land bezetten die hier in kan voldoen. Maar er wordt verwacht dat het westen dit niet zat tolereren.
Dus er zal een snelle aanval op het westen gedaan worden om dat het westen niet eensgezind is wordt verwacht dat dit snel zal gebeuren en Rusland kan dan het land met de nodige grondstoffen bezetten.
Maar het westen geeft te veel verweer waardoor de derde wereldoorlog uitbreekt.
Hoop dat iemand de titel weet en de naam van de schrijver, alvast dank.

Sol1 (crew)
geplaatst:
Bij Boeken > Algemeen > Titel:

Leesgek,
Dit doet denken aan het thema van de TV-serie Okkupert (Occupied), naar een idee van de Noorse schrijver Jo Nesbø. Maar of er van die serie ook een boek is uitgekomen ...

geplaatst:
Ik zoek een boek over een stel met kinderwens die geen kinderen kunnen krijgen. Adoptie schiet niet op en daarom gaan ze zelf naar midden Amerika om een kind te halen. Dit loopt mis en uiteindelijk komen ze thuis met een oude man.

geplaatst:
kim1989 schreef:
Bij De Site > Algemeen > Ik zoek een jeugdboek van ongeveer 15 jaar geleden:

Hey allemaal,
Ik heb al meerdere keren het internet afgespeurd naar een boek wat ik vroeger heb gelezen. Ik weet niet meer hoe het heet en helaas ook niet wie de auteur was. Ik kan me herinneren dat het ging over weeskinderen die op mars (volgens mij) in een ruimtestation (waar de rijke mensen tegenwoordig woonden) moesten werken. Ik kan me nog herinneren dat het een soort van lopend ruimtestation was dat altijd in beweging moest blijven om uit de zon te blijven, dan zou je leven verbranden. Is er iemand die dit bekend voor komt? Zou het heel leuk vinden als ik dan toch na al die jaren dat boek terug zou vinden. Het is ongeveer 13 tot 18 jaar oud

Hoi,

Je bericht van is van 3 jaar geleden en misschien heb je het reeds gevonden maar je was op zoek naar het boek: 400 graden in de schauw

Schrijver: Tais Teng

geplaatst:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een sci-fi boek waarvan ik mij alleen nog vlagen kan herinneren. Ik probeer het gewoon. Het gaat over een wereld na een grote ramp/oorlog waarin de hoofdrolspeler zich bevindt in een commune, woonzaam op een oud olieboorplatform in de zee. Er is een streng regime maar als je meewerkt was er zoiets als een plezierboot waar je dan kort heen mocht. Ze ontsnappen, gaan ook na een tijdje aan land maar weet niet meer zo goed wat erna gebeurde.

Weinig om mee te werken maar ik hoop dat iemand hier wellicht iets van herkent!

Halley23 (moderator)
geplaatst:
JaapError schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een sci-fi boek waarvan ik mij alleen nog vlagen kan herinneren. Ik probeer het gewoon. Het gaat over een wereld na een grote ramp/oorlog waarin de hoofdrolspeler zich bevindt in een commune, woonzaam op een oud olieboorplatform in de zee. Er is een streng regime maar als je meewerkt was er zoiets als een plezierboot waar je dan kort heen mocht. Ze ontsnappen, gaan ook na een tijdje aan land maar weet niet meer zo goed wat erna gebeurde.

Weinig om mee te werken maar ik hoop dat iemand hier wellicht iets van herkent!

Klinkt als Afterlight van Alex Scarrow

U96
geplaatst:
hallo allemaal,
ik heb ooit een griezelverhaal (of horror) gelezen uit de bib, het verhaal gaat als volgt, een gezin koopt een oud huis, snachts horen ze vreemde geluiden op zolder, wat ze later ontdekken is dat het huis ooit is bewoond door een dokter die nogal duistere methodes op na hield, is een boek met nogal wat spoken en geesten in
iemand die me verder kan helpen
ik ben de titel volledig vergeten

geplaatst:
Halley23 schreef:
(quote)

Klinkt als Afterlight van Alex Scarrow

Dank je wel voor je reactie. Net stukje gelezen over het boek, klinkt als dezelfde wereld. Dit boek komt uit 2010 en ik heb het zeker daarvoor ergens gelezen. Ik was wat jonger dus ik denk dat het een Nederlands boek is geweest. Had ik moeten vermelden wellicht.

Iemand nog een idee? Tnx!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:45 uur

geplaatst: vandaag om 22:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.