menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
avatar van PeterW
PeterW (crew)
Mookje schreef:
Dag allemaal,
ik zoek een boek dat gaat over een grot waarin uiteindelijk, in een soort verborgen gedeelte, een complete gemummificerrde stam indianen wordt gevonden. Met paarden.
Er is een legende dat die stam vanuit het niets tevoorschijn kwam om aan te vallen en dat had met die grot te maken.
Mezelf kennende is het een thriller of anderszins spannend boek.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Groeten Monica

Toevallig niet:
Thunderhead - Douglas Preston en Lincoln Child (1999) - BoekMeter.nl?

avatar van Mookje

Zou goed kunnen. Er staat me iets bij van dat een vrouw het ontdekt. Ik ga achter dit boek aan, bedankt!

avatar van n0rules
Iemand help me!

Ik zoek een boek over een meisje. Het gaat over WO II en iets in de titel was volgens mij met beer..
Een beetje vaag maar hopelijk kan iemand me helpen!


avatar van n0rules

Is die ook in het Nederlands? Want anders is 't hem niet.

avatar van HALVE TAMME.
Is die ook in het Nederlands? Want anders is 't hem niet.
Nope.

Dit moet hem zijn, kan niet anders

Alleen Beer Mocht Mee.

avatar van n0rules
HALVE TAMME. schreef:
(quote)
Nope.

Dit moet hem zijn, kan niet anders

Alleen Beer mocht Mee.

Ja dat is hem! Bedankt


Ik zoek ook al heel lang een boek! Het ging over een meisje en haar vrienden die een ongeluk hadden veroorzaakt, waardoor een auto in brand kwam te staan. Ze zijn toen met zn alle gevlucht.

Later zocht het meisje een bijbaantje en begon bijles te geven aan een (rijke?) jongen, waarvan het gezicht was verbrand. Ze kwam er later achter dat hij in die auto zat..

Ik hoop dat iemand me kan helpen ?

avatar van S.
S.
Hoi,

Ik zoek sinds kort een boek. Een vriendin vertelde over haar favoriete boek, maar ze wist de naam niet meer, en heeft het boek ook niet meer. Het klonk fascinerend. Ik heb er lang naar gezocht maar kan niks vinden wat in de buurt komt.

Het boek komt uit een Duitse boekenwinkel (volgens mij las ze het in het Duits), ik gok zo ergens vanaf 5 jaar geleden. Ze beschreef het als een geel boek met een afwijkende vorm, volgens mij vierkant, kan ook iets anders zijn geweest. Het is een soort autobiografie van een onsuccesvolle schrijver, en volgens mij gaat het daar ook over. Hij had wel een paar kleine successen geloof ik, voor of na zijn dood - zou allebei kunnen. Ik weet niet zeker of het boek geschreven is door diezelfde schrijver, of dat het een boek is over een fictieve schrijver.

Ik hoop dat iemand kan helpen Bedankt alvast!

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Vreemd dat iemand de titel van zijn of haar favoriete boek niet meer weet.

Hallo iedereen.
In 1974 of 1975 las ik een heerlijk jeugdboek : een verhaal over een jongen die, om één of andere reden die ik me niet meer herinner, aan boord was van een Nederlands koopvaardijschip tijdens WO II en een konvooi overtocht van de Atlantische Oceaan meemaakte.
Een ander boek, van waarschijnlijk dezelfde auteur, beschreef het leven als jongen aan boord van een koopvaardijschip na de oorlog. Ik herinner me één zin die me altijd is bijgebleven : de scheepskok die de kapitein een kop koffie aanbiedt :"Bakkie slobber, kap'tein".

Wie helpt me deze boeken te identificeren. Dank !

Ted Kerkjes
pietnest schreef:
Wie helpt me deze boeken te identificeren. Dank !

Dag pietnest,

Gaat het misschien heel toevallig om Kriebeltjes hoogtepunt van Willem van Iependaal?

avatar van S.
S.
PeterW schreef:
Vreemd dat iemand de titel van zijn of haar favoriete boek niet meer weet.


Ja, misschien, ik vind het ook wel jammer Maar ik denk dat dat heel erg per persoon verschilt. Ik kan het me wel voorstellen dat een boek je bij blijft maar je de naam en auteur niet meer weet. Zeker als de auteur je verder niks zegt en je op vakantie bent (en je je niet zo aan boeken hecht, misschien).

Er schiet me trouwens nog iets te binnen waar ik gisteren niet meer aan dacht. De schrijver schijnt een Italiaanse naam als pseudoniem te hebben gekozen, omdat hij dacht dat dat beter zou verkopen/mooier zou zijn, zoiets.

Tatlires schreef:
Ik zie dat een aantal mensen hier met jullie hulp hun jeugdboeken hebben kunnen vinden. Dat doet me goed. Ik ben zelf ook al jaren op zoek naar een prentenboek(je):

De laatste keer dat ik het boek moet hebben gezien was waarschijnlijk 16 jaar geleden. Het was een dun boekje, waarschinlijk uit de jaren 80 maar 60 en 70 zou ik niet uitsluiten. Het boekje heette "De Kleine Dappere Brandweermannen" of "Kleine Dappere Brandweermannen". Het was misschien maar 10 bladzijden dik. Het verhaal ging over een jongetje dat graag brandweerman wou worden en samen met zijn vriendjes (volgens mij allemaal dieren, waaronder een kraai) van hout een brandweerwagen maakt. Als ik het me goed herinner, neemt niemand hen in het begin serieus, maar dan wordt er door een zwerver perongeluk een brand gesticht door zijn sigarettenpeuk dat in een hooiberg terechtkomt. Het jongetje en zijn vrienden blussen de brand en mogen als beloning in een echte brandweerwagen meerijden.
Ik weet niet hoe de auteur heet en wat me vooral is bijgebleven waren de prachten prenten die het verhaal begeleidden. Het verhaal speelt zich buiten de stad af. Ik herinner me vooral weilanden.
Eens in de zoveel tijd google ik dit boek in de hoop dat iemand het online heeft gezet maar ik kom steeds weer op brandweerman Sam uit Kan iemand mij alsjeblieft helpen?


Met vreugde kan ik melden dat ik het boek inmiddels op marktplaats heb gevonden EN gekocht. De afgelopen 15 jaar heb ik (vooral online) stug gezocht en heb nooit opgegeven. En nu word ik ervoor beloond

PeterW schreef:
Vreemd dat iemand de titel van zijn of haar favoriete boek niet meer weet.


PS. Het bleek overigens om een "auteurloos" boek te gaan. Vandaar dat ik me de auteur dus niet kon herinneren want de titel wist ik nog wel.

Ik heb het vermoeden dat het een veretaling van een Amerikaans boek is en onderdeel is van een serie. Verder is er geen ISBN en geen enkele andere informatie. Enige identificatie is: A 14. 50 C. 14 33 2801. Iemand een idee wat het voorstelt?

https://postimg.org/image/tyfb2q79d/https://postimage.org/]free pic

[url=https://postimage.org/]image upload no compression

avatar van S.
S.
Ik heb het boek dat ik zocht ook gevonden Ik heb verteld aan de vriendin waarvan ik over het boek hoorde dat ik ernaar zocht, en toen heeft ze zelf ook gezocht en hem gevonden. Dat had ik dus misschien eerst moeten doen voor er hier naar te vragen, sorry daarvoor!

Het ging uiteindelijk om dit boek:

A life - Italo Svevo

Ted Kerkjes
S. schreef:
Ik heb het boek dat ik zocht ook gevonden
Fijn!
S. schreef:
sorry daarvoor!
Ben je gek! Je kunt hier altijd vragen.

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ook ik zoek een jeugd boek. Het ging over een kabouter die in een mensenhuis woonde. Ik dacht dat er ook dieren waren maar dat weet ik niet meer zeker. Wel weet ik dat de menselijke bewoner in het verhaal sterft. En dat hierdoor de kabouter moet verhuizen. Niet veel details maar ik hoop genoeg om bij iemand een belletje te doen rinkelen

Klinkt als Pinkeltje. Maar stierf de bewoner of het huis waar Pinkeltje woont? Hij was overigens geen kabouter.

Ted Kerkjes
BoekZoeken schreef:
Niet veel details maar ik hoop genoeg om bij iemand een belletje te doen rinkelen
Dag BoekZoeken,

Dat doet sterk denken aan Nachtverhaal van Paul Biegel.

Ted Kerkjes schreef:
(quote)
Dag BoekZoeken,

Dat doet sterk denken aan Nachtverhaal van Paul Biegel.


Ik denk dat dit hem is ja. Nu ik wat details van de cover lees. En de titel klinkt ook bekend. Super bedankt!

Tatlires schreef:
Klinkt als Pinkeltje. Maar stierf de bewoner of het huis waar Pinkeltje woont? Hij was overigens geen kabouter.


De bewoner van het huis stierf. Tenminste dat dacht ik. Maar ik denk dat het inderdaad "het Nachtverhaal" is zoals Ted kerkjes schrijft. Bedankt voor het meedenken

BoekZoeken schreef:
(quote)


De bewoner van het huis stierf. Tenminste dat dacht ik. Maar ik denk dat het inderdaad "het Nachtverhaal" is zoals Ted kerkjes schrijft. Bedankt voor het meedenken


Graag gedaan!

Ted Kerkjes
BoekZoeken schreef:
Ik denk dat dit hem is ja. Nu ik wat details van de cover lees. En de titel klinkt ook bekend. Super bedankt!
Graag gedaan! Toevallig hoor: ik heb het boek precies vorige week uitgelezen!

ik zoek een kinderboek dat ik vroeger heb gelezen en ik wil het aanraden aan een vriend van me die iemand kent met kinderen die heel graag lezen. ik ben heel veel van het boek vergeten. dit is wat ik nog weet:

er is een groep vrienden die ergens op een veldje aan het spelen waren (voetballen ofzo) totdat een groepje bullebakken aankwamen en zeiden dat zei van het veld af moesten. en de leider van dat groepje dat aankwam bedreigde een van de vrienden.

dat groepje bestond uit drie dikke jongens en een lelijk meisje(weet ik ook niet echt precies). de leider was het dikst en had een shirt aan met iets van star wars erop (darth vader denk ik).

het boek is misschien een voetbalboek, anders is het gewoon een kinderboek.

de titel zou ik me misschien kunnen herrinneren als ik toevoegingen aan het verhaal krijg te zien of te horen want tijdens het schrijven van dit kon ik mee een illustratie uit het boek herrineren.

Hallo allemaal. Ook ik zoek een boek uit mijn jeugd. Het is een boek uit de jaren 80 en gaat over een jongetje dat een zelfbouwpakket toegestuurd krijgt van een speelgoedtreintje met bijbehorende rails en een tolhuisje inclusief tolgeld. In het treintje kan hij zelf rijden (traptreintje?). Met dat treintje komt hij vervolgens in een fantasiewereld terecht (nadat hij tol heeft betaald bij het tolhuisje). In die fantasiewereld komt hij onder andere in een deel waar alleen getallen leven. Zo leven er in een bepaald kasteel zowel het kleinste als het grootste getal. Ook komt hij in het land van de letters, waar (als ik het me goed herinner) koning Alfabet heerst.
Tevens staat me er iets van bij dat het jochie door een pratende Mercedes Benz (die met spijkerstof is bekleed?) wordt begeleid en dat er onderweg ook nog iets over tandhygiëne geleerd wordt. :-P
Wie-o-wie weet de titel van dit jeugdboek?

Ik heb inmiddels ook het antwoord op m'n vraag hierboven.

Het betreft dit boek: The Phantom Tollbooth - Norton Juster (1961)
In het nederlands bekend onder de titel: De verdwenen prinsessen of Milo's fantastische reis door het land van letters en cijfers.

Ted Kerkjes
Yuma schreef:
Ik heb inmiddels ook het antwoord op m'n vraag hierboven.
Proficiat! Erg fijn voor je!

In Boeken > Algemeen > Rusland, oorlog, twee vrienden:

Ik zoek het boek dat onze juf voorlas op de basisschool. Het ging over de oorlog, twee vrienden die in Rusland moesten vechten. Eén van de jongens had een Sint Bernardshond. Precies weet ik het niet mee, het is zo'n 50 jaar geleden. Maar weet iemand de titel van het boek?

Hoe ik ook zoek en google, ik kan dit boek niet vinden. Kan iemand mij helpen?

Het boek gaat over een heel erg knap meisje (11 jaar geloof ik) dat ziek is (volgens mij een hersentumor) haar moeder is een kunstenares en wil alles voor haar doen. Wanneer haar moeder een man mee naar huis neemt wil het meisje deze man hebben. Ondanks het leeftijdsverschil stemt haar moeder in. Een bizarre relatie ontstaat. Het meisje verliest haar schoonheid steeds meer en heeft in Disneyland een Micky Mouse masker gekocht, deze wil ze steeds op tijdens de sex. Een bizar maar leuk boek. Iemand die dit herkent?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.