menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
geplaatst:
Dick schreef:
In Boeken > Algemeen > Wie helpt mij zoeken...:

Ik ben op zoek naar een boek wat ik ooit heb gelezen. Gaat over een Italiaanse amerikaan die volgens mij Angelo heet. Hij ontwikkelt een electrische auto. Daarom heen gebeurt er heel veel in zijn familie. Hij reist ook nog af naar Japan voor de aandrijving van de auto. Het boek heeft een rode kaft met een auto er op. Wie herkend hier iets in?

Graag hoor ik.

The Betsy - Harold Robbins (1971) - BoekMeter.nl

geplaatst:
Goedendag! Heb in mijn middelbare schooltijd (2005 - 2011) een boek gelezen dat ik echt geweldig vond, maar ben uiteraard titel en schrijver volledig vergeten... Het is een fictie/avonturenboek. Hopelijk herinner ik me het verhaal juist en komt het iemand bekend voor:

De hoofdpersonage is een scholier en wordt midden in de nacht gebeld. Hij/zij is de enige die de telefoon over kan horen gaan, de ouders horen het niet. Aan de andere kant van de lijn blijkt een bedrijf te zitten dat toegang biedt tot een alternatieve wereld. Een uitstap/wandeling naar deze wereld had volgens mij ook een specifieke naam, maar herinner me dat niet goed meer (majaka of zo?). Doel van deze wandelingen is om voorwerpen terug te brengen naar de echte wereld, maar daar moet je een gave voor hebben.

De hoofdpersonage heeft ook vrienden die meegaan op deze wandelingen. Allemaal hebben ze een specifieke gave om deze alternatieve wereld te manipuleren, zo herinner ik dat één van de vrienden een drummer is en om met de reiseffecten om te gaan, helpt het om een melodie in gedachten te houden. De hoofdpersonage kon volgens mij 'omkijken': voorwerpen een vorm geven die ze in gedachten hebben. De laatste vriend had de gave van 'ompraten'.

(Spoiler) Dit komt allemaal samen in het slot: De drummer brengt een storm tot bedaren door muziek te spelen, vervolgens krijgt de storm een gezicht door deze 'om te kijken' en tot slot praten ze deze om.

Iemand een idee?

geplaatst:
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat ik rond 2015-2017 las. Nederlandstalig, maar mogelijk vertaald. De hoofdpersoon (een jongen) kreeg een hele rare nieuwe jongen in de klas. Ik weet nog dat de nieuwe jongen beschreef hoe hij de gezichten van bepaalde mensen op dieren vond lijken: de hoofdpersoon vond hij op een paard lijken en iemand anders op een koe. Volgens mij hadden de ogen van de nieuwe jongen twee verschillende kleuren, of anders veranderden ze van kleur. Op een bepaald moment gedroeg de jongen zich heel anders, alsof hij een compleet ander persoon was. (Iets van schizofrenie, misschien?)
Ik geloof dat de nieuwe jongen aan het eind van het verhaal doodgaat. Ik weet in elk geval dat ik het einde heel schokkend vond als lezer van een jaar of 11.

geplaatst:
Hallo allemaal,

Ik zoek een voorleesboek uit de jaren '70 waarin één van de verhaaltjes ging over een Japans meisje, genaamd Kersenbloesem, dat door het bos loopt om haar grootmoeder te bezoeken. Ze draagt een prachtige kimono, witte tabi (sokjes) en hoge houten geta (die in het verhaal 'kleppers' genoemd worden) aan haar voeten. Het kost haar nogal wat moeite om de ingewikkelde kimono en de ornamenten in haar haar netjes op hun plek te houden terwijl ze op de hoge kleppers door het bos loopt. Ze is daar zo geconcentreerd mee bezig dat ze plotseling één van haar kleppers verliest en dreigt te struikelen. Al hupsend, om haar evenwicht niet te verliezen, is de verloren klepper buiten haar bereik gekomen en ze balanceert op haar andere voet, terwijl ze zich wanhopig afvraagt hoe ze haar klepper moet terug krijgen zonder haar sokje vies te maken. Dan ziet ze een groep mieren en wetende dat mieren heel sterk zijn, vraagt ze hen haar klepper naar toe te brengen. Aldus geschiedt en Kersenbloesem kan de klepper weer aan haar voet schuiven; ze bedankt de mieren hartelijk en vervolgt haar weg.
Komt iemand dit verhaaltje bekend voor? Het heet 'De Verloren Klepper' en ik zou heel graag willen weten hoe het voorleesboek heet waar het instond.

Veel dank alvast!!

geplaatst:
GewoonIk schreef:
Hallo allemaal,

Wie kan mijn HELPEN ik zoek een boek die is gewoon nergens te vinden in de winkel of boekhandel, dus Help Help Help!!!!

Naam boek: tarot 'De grote arcana'
Naam auteur: hanneke beekmans
Kleur van boek: oranje
Extra text links voorkant: symbolen van de ziel.

Wie heeft het boek of kent iemand met het boek en zou hem aan mijn willen verkopen?

Je zou me zeer blij maken en goed helpen.
Alvast hartelijk bedankt.

Met Vriendelijke Groetjes

Roy de Bruijn.

Hallo Roy,

Ze hebben het bij Bol. Maar de naam is Beeckmans (met ck) vandaar dat je misschien niet gevonden hebt.

groet
rjoostra

geplaatst:
rjoostra schreef:
Hallo allemaal,

Ik zoek een voorleesboek uit de jaren '70 waarin één van de verhaaltjes ging over een Japans meisje, genaamd Kersenbloesem, dat door het bos loopt om haar grootmoeder te bezoeken. Ze draagt een prachtige kimono, witte tabi (sokjes) en hoge houten geta (die in het verhaal 'kleppers' genoemd worden) aan haar voeten. Het kost haar nogal wat moeite om de ingewikkelde kimono en de ornamenten in haar haar netjes op hun plek te houden terwijl ze op de hoge kleppers door het bos loopt. Ze is daar zo geconcentreerd mee bezig dat ze plotseling één van haar kleppers verliest en dreigt te struikelen. Al hupsend, om haar evenwicht niet te verliezen, is de verloren klepper buiten haar bereik gekomen en ze balanceert op haar andere voet, terwijl ze zich wanhopig afvraagt hoe ze haar klepper moet terug krijgen zonder haar sokje vies te maken. Dan ziet ze een groep mieren en wetende dat mieren heel sterk zijn, vraagt ze hen haar klepper naar toe te brengen. Aldus geschiedt en Kersenbloesem kan de klepper weer aan haar voet schuiven; ze bedankt de mieren hartelijk en vervolgt haar weg.
Komt iemand dit verhaaltje bekend voor? Het heet 'De Verloren Klepper' en ik zou heel graag willen weten hoe het voorleesboek heet waar het instond.

Veel dank alvast!!

Ik heb het boek gevonden. Het heet 'Kinderbedtijdboek vol Twee-minutenverhalen en verrukkelijke illustraties' van de schrijfster Patricia Taylor.

geplaatst:
Volgens mij gaat het om Holland onder Hakenkruis van Piet Prins

Hallo allemaal,

Ik ben al jaren op zoek naar een prentenboek dat ik begin jaren 90 (ik gok rond 1993) graag leende bij de bibliotheek maar helaas de titel van ben vergeten. Het ging over een jongentje die met zijn moeder en kleine broertje (in een buggy) op stap was. Het jongetje had zijn lievelingsknuffel bij zich. Ik geloof een papegaaiduiker of een pinguïn knuffel. Het jongere broertje stopte de knuffel in de capuchon van een onbekende meneer en zo begint de reis om de knuffel weer terug te krijgen.

Ik hoop dat iemand dit verhaal herkent en toevallig de titel weet. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Hartelijke groet,
Annelike

Hallo allemaal,
ik zoek een jeugdboek dat ik las ergens eind jaren 70. Het verhaal ging over kinderen, vakantie, en een
geheimzinnig kasteel in Limburg. Een van de kinderen sliep een nacht in het kasteel, en er was een geheimzinnig figuur dat geloof ik Roodkapje heette... Iemand een idee?

Doet mij denken aan een boek uit de Snuf de hond serie van Piet Prins

Gast
geplaatst: vandaag om 16:26 uur

geplaatst: vandaag om 16:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.