menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
geplaatst:
In De Site > Algemeen > op zoek naar een jeugdboek:

Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat over een jongen gaat die een trap afliep langs het water, en dan in een andere wereld kwam.
Ik hoop dat iemand het herkent.

geplaatst:
HELP IK ZOEK EN BOEK
Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat over een jongen gaat die een trap afliep langs het water, en dan in een andere wereld kwam.
Ik hoop dat iemand het herkent.

geplaatst:
In Overig > Algemeen > Delirium?! van schrijver Erick Overveen:

Weet iemand van jullie waar ik nog 'n exemplaar van delirium van Erick Overveen kan kopen? Het boek is nergens meer te krijgen. Het gaat over de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh begin deze eeuw.
Mijn collega's zijn er super enthousiast over vandaar.

groet

Stanley.

Heb ik weer, vind ik eindelijk eens een boek wat iemand zoekt, komt diegene daarna niet meer online.

geplaatst:
hay ik zoek een boek alleen kan niet op de tietel komen het gaat over 4 karakters die door dat ze door een poord gaan 4 ruiters worden en allerlij dingen bestrijden weet iemand de titel hier van?

WildeOscar (moderator)
geplaatst:
Chris Geurts schreef:
hay ik zoek een boek alleen kan niet op de tietel komen het gaat over 4 karakters die door dat ze door een poord gaan 4 ruiters worden en allerlij dingen bestrijden weet iemand de titel hier van?

Dit klinkt erg als
Raveleijn - Paul van Loon (2011) - BoekMeter.nl !
Daar zijn er echter vijf hoofdpersonen, allen broers en zussen. Maar wie weet bedoelde je dit boek

geplaatst:
ik bedoelde inderdaad dit boek hartstikke bedankt. weet jij medchien ook hoeveel delen er van zijn? dat is me nog steeds niet duidelijk.

Mug
geplaatst:
Er zijn 2 Raveleijn boeken verschenen. Een derde boek staat/stond in de planning voor 2022.

geplaatst:
In Boeken > Algemeen > HELP: Ik zoek een boek die Rutger Bregmans boek ontkracht!:

Hallo, mijn naam is Johan en ik heb een heel groot hekel aan Rutger Bregmans boek "De Meeste Mensen Deugen", aangezien dat gewoon opium voor het volk is! Ik zou graag een boek willen lezen over waarom de meeste mensen NIET deugen!

geplaatst:
De Bijbel.

geplaatst:
Bij Overig > Algemeen > Het help een andere gebruiker-topique:

Ik ben op zoek naar de titel van een boek dat ik heb gelezen. Ik zou het op mijn Goodreads willen zetten, maar ben te titel volledig kwijt en heb het ondertussen in een publieke boekenkast gezet.

Het boek gaat over een vrouw die op een avond thuiskomt en ziet dat er een man op haar bed vermoord is. Ik weet ook nog dat er een soort krant werd uitgegeven en dat de vermoorde man daar directeur van was. Voor de rest had de vrouw over wie het verhaal gaat een rare vriendin die ook nog bij dat krantenbedrijfje werkte. Ook krijgt de vrouw het buitenhuis van de vermoorde man.

De vermoorde man had 2 kinderen en een vrouw. De bedoeling was altijd dat de zoon van het gezin de krant op een dag zou over nemen, maar eigenlijk wil hij dat niet. Zijn zus zou het liefst van al directrice van de krant worden. De broer van de vermoorde man komt uiteindelijk af en helpt het hoofpersonage zoeken naar aanwijzingen in het buitenhuisje. Deze twee worden uiteindelijk verliefd.

Aan het einde van het boek is er nog een brand waardoor het hoofdpersonage en de broer van de vermoorde man bijna omkomen.

Iemand die het boek kent of gelezen heeft? Thanks!

mnope
geplaatst:
Hallo,
Ik zoek een prentenboek uit mijn jeugd (de jaren 70).
De titel is "Het verwisselde kind".
Ik weet dat de tekst een leestrainer is of was.
Het gaat mij om de prenten.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes
m

geplaatst:
Hoi!

Ik zoek naar een boek over een jong meisje dat werkte in een boerderij werkte met stekelige planten (weet niet meer welke planten helaas) waar ze opmerkt dat er een rode vlek op één van haar handen zit. Eerst dacht ze dat dit was van haar te steken aan één van deze planten maar dit lijkt dan niet zo te zijn.

Door deze vlek kan ze magische krachten gebruiken waarover later dan getoond wordt dat deze krachten te maken hebben met de maan.

Heb het boek een paar jaar geleden gelezen en herinner me er niet al te veel van, hopelijk herinner ik me genoeg om het boek tevoorschijn te krijgen.

geplaatst:
Hoi!
Ik zoek een boek wat ik op de basisschool ooit heb gelezen (eind jaren 80, dus lang geleden...).

Het ging over een aantal kinderen die op schoolreis of kamp gingen. Ze overnachtten in een hotel. De volgende dag werd ieder kind wakker als volwassene met een beroep wat ze graag wilden, bijv. voetballer of actrice/zangeres. Uiteindelijk werd iedereen toch weer wakker als kind en wisten ze niet of het nou echt gebeurd was.

Het is al lang geleden, dus ik weet niet meer precies hoe het ging. Maar wie weet herkent iemand dit?

geplaatst:
Ik ben op zoek naar een boek wat ik vroeger op de basisschool heb gelezen.

Op de voorkant van het boek staat het gezicht van een meisje afgebeeld, erg bleek met rood haar en een bos op de achtergrond.

In het boek was het meisje op vakantie en er was ook een meertje bij en ze vonden een touw onder het zand waar een tas aan vast zat onder water in het meertje. Heleboel gebeurt er tussen en dan was ze opgesloten/ontvoerd? ze zat ergens waar ze niet hoorde, iets met een kettinkje. en op het einde werd ze bevrijd.

Meer weet ik eigenlijk niet, ik hoop dat er bij iemand een lichtje gaat branden..

geplaatst:
Ik ben op zoek naar een Nederlandse oorlogsroman. Er komt een jongeman in voor die, denk ik, verzetsstrijder wordt. Hij krijgt een verhouding met een meisje dat fout blijkt te zijn. Na de oorlog zoekt hij dat meisje op en vermoordt haar.

geplaatst:
In Boeken > Algemeen > Kinderboek WO II:

Hoi ik ben op zoek naar de titel van een kinderboek dat ik als kind ergens begin jaren 90 gelezen heb. Het speelt zich af in WO II . Ik vermoed dat het een boek is dat destijds via christelijke boekhandels werd verkocht. Titel en schrijver zijn me onbekend
Ik weet dat op de voorkant volgens mij o.a. duitse soldaten stonden getekend. Verder volgens mij een gele rug(?) En ik gok een omnibus bestaande uit drie delen. Iemand een idee?

geplaatst:
Je omschrijving geeft niet veel aanknopingspunten, Danman81. Waar ik desondanks meteen aan moet denken is 'Reis door de nacht' van Anne de Vries dat hier in drie aparte delen op de site staat en ik denk dat het een gele rug had.

Reis door de Nacht: De Duisternis In - Anne de Vries (1951) - BoekMeter.nl.

Reis door de Nacht: De Storm Steekt Op - Anne de Vries (1952) - BoekMeter.nl

Reis door de Nacht: Ochtendgloren - Anne de Vries (1952) - BoekMeter.nl

WildeOscar (moderator)
geplaatst:
Pobby schreef:
Hoi!
Ik zoek een boek wat ik op de basisschool ooit heb gelezen (eind jaren 80, dus lang geleden...).

Het ging over een aantal kinderen die op schoolreis of kamp gingen. Ze overnachtten in een hotel. De volgende dag werd ieder kind wakker als volwassene met een beroep wat ze graag wilden, bijv. voetballer of actrice/zangeres. Uiteindelijk werd iedereen toch weer wakker als kind en wisten ze niet of het nou echt gebeurd was.

Het is al lang geleden, dus ik weet niet meer precies hoe het ging. Maar wie weet herkent iemand dit?

Ha Pobby,

Ik heb van iemand een tip gekregen, die jou hopelijk in je zoektocht kan helpen
Volgens diegene zoek je waarschijnlijk het boek 'Een tijdje later':
Een Tijdje Later - Paul Biegel en Willem Wilmink (1984) - BoekMeter.nl
wat een boekenweekgeschenk van Willem Wilmink en Paul Biegel is.

Hopelijk is dit het boek dat je zoekt, laat maar weten!

geplaatst:
ik ben op zoek naar een boek dat ik begin jaren 70 heb gelezen, ik dacht dat het "De zoon van de generaal" heette. Het speelt af in de oorlog en gaat over een stel broers en vrienden die opeens in het leger komen te zitten maar vlakbij hun eigen dorp worden ingedeeld. De "simpelste" van het stel krijgt zijn zin om bij de motorbrigade ingedeeld te worden door "weet je wel wie mijn vader is?" te vragen, zinspeling op de generaal en verdedigt zich bij zijn vrienden door later erop te wijzen dat hij nooit exht heeft gezegd dat de generaal zijn vader is.
Aan het eind van het boek sneuvelt hij, de generaal is op de begrafenis aanwezig en wordt gevraagd of dat echt zijn zoon was, waarop die "hij was een van mijn vele zoons" antwoordt.

geplaatst:
EricD schreef:
ik ben op zoek naar een boek dat ik begin jaren 70 heb gelezen, ik dacht dat het "De zoon van de generaal" heette. Het speelt af in de oorlog en gaat over een stel broers en vrienden die opeens in het leger komen te zitten maar vlakbij hun eigen dorp worden ingedeeld. De "simpelste" van het stel krijgt zijn zin om bij de motorbrigade ingedeeld te worden door "weet je wel wie mijn vader is?" te vragen, zinspeling op de generaal en verdedigt zich bij zijn vrienden door later erop te wijzen dat hij nooit exht heeft gezegd dat de generaal zijn vader is.
Aan het eind van het boek sneuvelt hij, de generaal is op de begrafenis aanwezig en wordt gevraagd of dat echt zijn zoon was, waarop die "hij was een van mijn vele zoons" antwoordt.

Beekman en Beekman.
De vriend van Hendrik van Ham (de simpelste) overlijdt.

geplaatst:
Knap, ik had het niet herkend.

geplaatst:
eRCee schreef:
Knap, ik had het niet herkend.

Was echt niet zo moeilijk hoor, ik heb het namelijk eergisteren weer eens herlezen.

geplaatst:
Een vraagje: bestaan er eigenlijk goede boeken (non-fictie) over het belang van bronnenkritiek/het kritisch benaderen van bronnen in deze tijden van fake news en polarisering? Het onderwerp ligt me na aan het hart dus zou er best graag een goede non-fictie over lezen. Alvast bedankt!

geplaatst:
Op zoek naar een boek waarin elk hoofdstuk etzelde verhaal verteld maar vanuit het perspective van die persoon
Il dacht dat het een literair boek was en alweer wat ouder : jaren derig dacht ik
Wie ô Wie?

geplaatst:
The Sound and the Fury - William Faulkner (1929)

geplaatst:
Ik zoek een boek waarin in elk hoofdstuk dezelfde gebeurtenis door een andere persoon wordt verteld ; gelezn in de jaren 70 , waarschijnlijk ouder , en ik dacht dat het op de boekenlijst mocht ; nederlandse schrijver , schrijfster
Wie , o wie ?

geplaatst:
In Overig > Algemeen > Ik zoek een boek!:

Hi jongens! Ik zoek al ongelooflijk lang naar dit boek maar ben de titel kwijt!

Volgens mij was het een Engels boek - het speelde in ieder geval af in Londen (of een stad erom heen :/).
Het ging over een meisje die haar vriendinnen kwijtraakte op school en hierom online ging zoeke naar vrienden. Zij kwam een jongen online tegen (waarvan zijn naam begon met een Z) en zij spraken met elkaar af. Hij beweerde de baas te zijn van een groot bedrijf maar bleek daar aan het einde van het boek een schoonmaker te zijn.
Als zij afspraken stopte hij iets in haar drinken waardoor zij in slaap viel en er foto's van haar werden gemaakt. Omdat ze verder geen vrienden had besloot zij met een meisje uit haar klas te praten die zij in eerste instantie niet mocht. Die zag dat er inderdaad foto’s werden gemaakt en zij schakelde de politie in.

Ik hoop dat dit genoeg info is en iemand mij kan helpen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:41 uur

geplaatst: vandaag om 01:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.