menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
Halley23 (moderator)
Jufke schreef:
In De Site > Algemeen > Prentenboek:

Ik ben al jaren op zoek naar een prentenboek ,die ik voor mijn eigen kids ( ondertussen 27 en 25 jaar) eens ontleend heb in de bibliotheek ,wanneer ze angstige dromen hadden.
Ondertussen ben ik al oma van 3 schattige kleinkinderen waarvan eentje 2 jaar is en zou ik het graag eens voorlezen.
Het prentenboek ging over een meisje (heksje?) die met haar stofzuiger alle slechte dromen kwam opzuigen ,zodat ze weer rustig konden slapen. Ik dacht dat de naam : Nana Brunilda of iets in die aard in voor kwam.
Meer info weet ik niet meer, het is te lang geleden.
Mocht dit bericht hier niet thuishoren, verwijder maar gerust.

Groetje,
Jufke
Waarschijnlijk is dit Nana bunilda en turbo-droomzuig-bezem .

Ja, zou wel eens goed kunnen!! Bedankt!
Nu het nog ergens proberen te bemachtigen!

Halley23 (moderator)
Jufke schreef:
Ja, zou wel eens goed kunnen!! Bedankt!
Nu het nog ergens proberen te bemachtigen!

Zo te zien is het boek tweedehands verkrijgbaar, klik maar op de link.

Ik heb ook een langverloren boek voor jullie (wat zijn jullie goed!)

Het verhaal speelt zich af tijdens een slaapfeestje in (ik dacht) een boomhut met drie jongens en twee meisjes, het wordt verteld door de ogen van een van de jongens die verliefd is op een van de meisjes. Er worden die avond heel wat verhalen verteld en het andere meisje vertelt over haar jeugd in afrika waar ze opgegroeid is en veel geweld mee heeft gemaakt. Ze is heel vrij en krijgt de rest ook zo ver dat ze zich vrijer gaan gedragen, de jongen en het meisje delen hun eerste zoen. Ik meen me te herinneren dat het boek eindigt met dat het Afrikaanse meisje wordt teruggestuurd naar haar land en daar al vechtend de dood vindt, maar omdat het al 20 jaar geleden is dat ik het boek heb gelezen weet ik het niet meer helemaal zeker..
Wie kan me verder helpen??

Halley23 schreef:
(quote)

Zo te zien is het boek tweedehands verkrijgbaar, klik maar op de link.

Ik vind het niet direct terug...‍♀️

Goedemorgen,

Ook ik ben op zoek naar oude kinderboeken!
1. Een jongetje heeft een oude hoed op waarin een spin woont. Zijn moeder/tante (heks) gooit de hoed weg. Hij krijgt een nieuwe hoed, maar wil alleen de oude hoed terug. Dit omdat zijn vriendje de spin er in woont. Uiteindelijk vindt hij hem terug.
2. Een jongen heeft een magneet in zijn broekzak en trekt hiermee allemaal voorwerpen aan al lopend op straat... Meer weet ik hier niet meer van...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

geplaatst:
Goedemiddag,

Misschien is er hier iemand die dit verhaal bekend voorkomt. Het boek is geschreven door een vrouw en van de titel herinner ik me dat het een zinnetje uit een inheemse taal uit het verhaal was. Het verhaal gaat over een vrouw, een zakenman (prototype parachute) en een baby die een vliegtuigramp overleven. Ze kennen elkaar alle drie niet. Ze zitten eerst op een onbewoond eilandje met kokosnoten maar komen na een tijdje terecht op een ander eiland bij een groep mensen die nog onaangetast zijn door de buitenwereld. Men heeft de gewoonte om vanaf baby af aan het voorhoofd vlakker te laten groeien met een soort van plank. In eerste instantie lijkt het een vredig volk maar er zijn bloederige rituelen waardoor het drietal uiteindelijk ontsnapt en weer terecht komt in de westerse wereld (amerika).

Een paar losse details. Bij de inboorlingen(?) was het de gewoonte een bepaalde groet te geven als de man thuiskwam. Iets van 3-4 woorden met het woord komo er in? Het vertaalde naar iets in de richting van "je man is thuis".
Er was een medicijnvrouw die heel wijs was en begreep dat er een ziekte als kanker was.
En er is iets met een schelp...

Hopelijk gaat er bij iemand anders een belletje rinkelen. In elk geval bedankt!

geplaatst:
In Overig > Algemeen > Vierling:

Hallo medezoekers!
Ik ben al jaren op zoek naar de titel van een roman over een vierling. Het ging over drie zusjes die in een kasteel of iets dergelijks wonen en een verborgen zusje dat ergens in het boek verschijnt. Volgens mij speelde het af in Engeland. Ik heb het ongeveer 25 jaar geleden gekregen en helaas kwijtgeraakt.

geplaatst:
Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een prentenboek, ik weet precies waar het verhaal over gaat, maar ik kan niet op de titel komen. Kan het ook nergens online vinden.
Het boek gaat over een héle grote beer met een heel klein (volgens mij rood) hoedje op z'n hoofd. Hij gaat op reis met de trein naar een heel ver land (ik dacht China). Daar denkt hij dat de mensen allemaal erg aardig tegen hem zijn, hij kan ze natuurlijk niet verstaan, en hij denkt dat hij gratis mag eten in een restaurant. Als hij dan zonder te betalen het restaurant verlaat, wordt hij opgepakt en moet hij in de gevangenis. Aan het eind van het verhaal wordt hij weer op de trein gezet, terug naar huis. Voor zover ik me kan herinneren staat op de voorkant een illustratie van hem in de trein. Ik ben echt al heel lang op zoek naar dit boek, ik hoop dat een van jullie me kan helpen aan de titel (en evt. schrijver)!

geplaatst:
danglingbells28 schreef:
Ik ben op zoek naar een boek. Wat ik een paar jaar terug gelezen heb zo’n 7 jaar geleden of zo

maar het boek was ouder want ik had het toen tweede hands gekocht via marktplaats.
Ik weet helaas geen titel of auteur. Dus ik hoop dat iemand dit herkend.

Het gaat over een hotel eigenaar van een Italiaans hotel (denk ik) en het hotel heeft financiële problemen. Op een dag gaat de hotel eigenaar/manager met zijn vrouw berg beklimmen maar zijn vrouw verongelukt dan op het nieuws krijgt de man te horen dat zijn vrouw zwanger was. Dat wist hij niet, zijn vrouw zat in een dans groep voor kinderen en ze moesten dan ook pakken aan.
De zoon van de eigenaar had zelf ook wat probleempjes waarschijnlijk gewoon wat opstandigheid.

De hoteleigenaar had na de dood van zijn vrouw zijn oog laten vallen op een secretaresse maar toen hij op een avond probeerde om haar te versieren op haar appartement kwam ze ten val en overleed ook, er was dan ook een rechercheur die de zaak dan ook onderzoekt.

Ergens in het verhaal was er ook een man dus een gast die omkwam in zijn hotel kamer omdat hij paddo’s had gegeten en volgens mij door het raam was gesprongen. Op het einde was er een vrouw ik denk een baas of zo iets die door had wat de hotel manager deed met de secretaresse en ze wou hem dan chanteren ermee maar op het einde gooit de zoon van de hotel manager de vrouw naar beneden, en de hotel manager besloot maar eerlijk te zijn tegen de rechercheur want wat er met de secretaresse gebeurde was maar een ongeluk. En met de dood van die vrouw die de zoon naar beneden had gegooid had hij niks mee te maken.

Dit is wat ik er van kan herinneren van het boek. Ik weet dat het misschien vaag is maar zo ging het wel. Het boek had voor mijn smaak te veel cliffhangers maar ik wil het boek wel weer hebben.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft hoe het boek heet en wie de auteur is.

Alvast bedankt voor de antwoorden

update: ik heb de titel en auteur al gevonden het boek is van René appel en de titel is weerzin

geplaatst:
Boudewijnboek schreef:
Ik zoek een kinderboek uit de jaren 70 of 80, waar een meisje voor haar verjaardag een pop krijgt. Het meisje wil de jurk van de pop hebben en de krulletjes. Ze krijgt ze ook al weent ik niet meer hoe. Ze veranderd langzaam in de pop. Ik weet niet meer hoe het eindigt, het was een beetje een raar verhaal met mooie tekeningen. Ik weet alleen verder nog dat ze viel, misschien was het een droom.

Ik zoek dit boek nog steeds, en volgens mij heet het meisje Annabel of bella. Kan ook de naam van de pop zijn. Aan het einde zit ze in de poppen doos geloof ik, en valt ze eruit en uit haar kamer de ruimte in. Met mooie droom achtige tekeningen. Ik denk dat ze daarna wakker wordt en niet meer de pop wil zijn.

geplaatst:
tesjuuh schreef:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een boek dat ik jaren gelezen heb op de basisschool. Het gaat over een jongen met een rommelige thuissituatie die op school van een meisje uit zijn klas een muismat krijgt dat bij een spel hoort. Na het een tijdje links te hebben laten liggen gaat hij het spel toch maar eens bekijken en hij komt erachter dat het de bedoeling is dat je online een dierenei koopt en voor het diertje dat daar uit komt gaat zorgen.
Nadat hij dat doet verschijnt het ei echter in het echt op de muismat, eveneens als alle andere dingen die je in het spel kunt kopen. Hij zorgt dus in real life voor een draakje dat hij op het spel had gekocht.

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Het is drie jaar geleden gevraagd, maar mocht iemand het nog willen weten, dit is Hoe Verzorg Ik Mijn Draak van Tim Kennemore.

geplaatst:
Ik ben op zoek naar een boek met een aantal verhalen over draken. Ik kan me er twee herinneren.
Een verhaal gaat over een draak die woont in een kasteel. Iedereen is bang voor hem en ze roepen Nee help als ze hem zien, dus de draak denkt dat Nee help zijn naam is.
Een ander verhaal gaat over een klein draakje dat slaapt in een kussen van een kind en bang is voor water. Het wil zich niet wassen en het kussen begint te stinken. De moeder van het kind gooit het kussen weg en doet de sloop in de wasmachine. Het kind vindt het draakje later terug in een afvalbak.

Op zoek naar een jeugdboek ergens gelezen in de jaren 80:
een koning is stervende en zijn drie kinderen (een jongen en zijn 2 zusjes) worden de de oom (?) opgesloten en krijgen lompen te dragen. Op een nacht is de jongen getuige dat zijn twee zusjes worden doodgestoken (er was hier ook een tekening, waarbij hij zijn zusje vasthoudt). Daarna komt hij op de ene of andere manier vrij in lompen.
Dat is zowat het enige wat ik me er nog van herinner.
Iemand een idee?

In De Site > Algemeen > Jeugdboek over bomen:

Hallo allemaal,

Alvast mijn excuses voor de ontelbare fouten die ik ongetwijfeld heb gemaakt tijdens het schrijven van dit bericht: ik heb nog nooit van mijn leven iets in een online forum gepost.

Ik zoek al maanden een jeugdboek over een hele kleine jongen die in een boom leeft samen met een volk van heel veel andere kleine mensen. Ik kan me het precieze verhaal niet herinneren (gezien ik acht was toen ik het voor het laatst las), maar ik weet redelijk zeker dat het ging over een corrupte overheid, slavernij en overleven in de wildernis. Ik geloof niet dat het een erg nieuw boek is (ik vermoed jaren ‘70 of daaromtrent) maar ook dit kan ik niet zeker zeggen.
Er was ook een tweede deel in de serie, hierin valt de jongen uit z’n boom, waarna hij ontdekt dat er nog een ander volk in het gras leeft.
Sorry voor de vage details, laat me alsjeblieft weten als je weet waar ik het over heb!
Dankje!

Drawingbirb schreef:
In De Site > Algemeen > Jeugdboek over bomen:

Hallo allemaal,

Alvast mijn excuses voor de ontelbare fouten die ik ongetwijfeld heb gemaakt tijdens het schrijven van dit bericht: ik heb nog nooit van mijn leven iets in een online forum gepost.

Ik zoek al maanden een jeugdboek over een hele kleine jongen die in een boom leeft samen met een volk van heel veel andere kleine mensen. Ik kan me het precieze verhaal niet herinneren (gezien ik acht was toen ik het voor het laatst las), maar ik weet redelijk zeker dat het ging over een corrupte overheid, slavernij en overleven in de wildernis. Ik geloof niet dat het een erg nieuw boek is (ik vermoed jaren ‘70 of daaromtrent) maar ook dit kan ik niet zeker zeggen.
Er was ook een tweede deel in de serie, hierin valt de jongen uit z’n boom, waarna hij ontdekt dat er nog een ander volk in het gras leeft.
Sorry voor de vage details, laat me alsjeblieft weten als je weet waar ik het over heb!
Dankje!

Met wat zoeken kom ik uit op Tobie Lolness, geschreven door Timothée de Fombelle. Het is uit 2007, maar bevat wel een boomvolk en een grasvolk. Kan dat het zijn?

Drakenfan schreef:
(quote)

Met wat zoeken kom ik uit op Tobie Lolness, geschreven door Timothée de Fombelle. Het is uit 2007, maar bevat wel een boomvolk en een grasvolk. Kan dat het zijn?

Ja, dat is ‘m!! Hartstikke bedankt! [/quote]

Hoi, ik ben op zoek naar een kinderboek van ca. begin jaren 90.
Het was een vrolijk en kleurrijk prentenboek en het ging zo'n beetje over de dag van een meisje (en jongetje?)
Iets in de trant van, ze stond op, naar school, spelen met vriendje/broertje, badderen en uiteindelijk weer naar bed. Er stonden op elke pagina vrolijke prenten in van deze dagelijkse rituelen.

Ik heb vroeger mijn kinderboeken weggedaan en heb er helaas geen titels meer van.

Komt iemand dit verhaaltje bekend voor? Alvast bedankt!

helena schreef:
Hoi, ik ben op zoek naar een kinderboek van ca. begin jaren 90.
Het was een vrolijk en kleurrijk prentenboek en het ging zo'n beetje over de dag van een meisje (en jongetje?)
Iets in de trant van, ze stond op, naar school, spelen met vriendje/broertje, badderen en uiteindelijk weer naar bed. Er stonden op elke pagina vrolijke prenten in van deze dagelijkse rituelen.

Ik heb vroeger mijn kinderboeken weggedaan en heb er helaas geen titels meer van.

Komt iemand dit verhaaltje bekend voor? Alvast bedankt!

Niet te geloven, ineens heb ik hem toch zelf gevonden. Het klokje rond van Mulder Holland.

rob1965 schreef:
wie kan mij helpen aan een titel van een boek.

Het gaat over drie zusjes(felicia, imogen,??) die het verlies van hun vader niet kunnen verwerken, als hun moeder na verloop van tijd een nwe vriend krijgt gaan de zusjes heel ver om deze relatie te dwarsbomen, ze vermoorden zelfs per ongeluk hun moeder, waarna de vriend van hun moeder er voor zorgt dat de meisjes hulp krijgen.

Dat boek heet Steekspel van Hilary Norman.

rob1965 schreef:
wie kan mij helpen aan een titel van een boek.

Het gaat over drie zusjes(felicia, imogen,??) die het verlies van hun vader niet kunnen verwerken, als hun moeder na verloop van tijd een nwe vriend krijgt gaan de zusjes heel ver om deze relatie te dwarsbomen, ze vermoorden zelfs per ongeluk hun moeder, waarna de vriend van hun moeder er voor zorgt dat de meisjes hulp krijgen.

Steekspel Van Hilary Norman.

geplaatst:
In Boeken > Algemeen > Boek gezocht:

Hallo, ben op zoek naar een boek dat ik 35 a 40 jaar geleden gelezen heb, het gaat over een vrouwelijke onderzoekster die betrokken raakt bij een indiaans dorp waarbij erg veel miskramen en gehandicapte kinderen geboren worden, een aantal van deze gehandicapte kinderen worden door de moeders in het bos achtergelaten na de geboorte, een van deze kinderen overleeft dat en terroriseert de omgeving. De onderzoekster komt uiteindelijk achter de situatie en ook dat de miskramen en de handicaps die de kinderen hebben veroorzaakt worden doordat het drinkwater verontreinigd is doordat een lokale chemische fabriek zijn afvalwater loost in de fabriek, wie heeft er een idee welke titel dit zou kunnen zijn?
Arjan

geplaatst:
In De Site > Algemeen > Kind is moordenares:

Ha
Ik zoek een heel oud boek wat mijn oma mij ooit liet lezen.
Het gaat over een meisje , heel lief , die eigenlijk de moordenares is. Ik geloof van een ander meisje.
Weinig info helaas.

geplaatst:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben op zoek naar de titels van twee jeugdboeken en één volwassene boek. Wie kan mij helpen?

Boek 1
3-4 jongens ontdekken op de renbaan van Lemmer, dat er met steroïden gesjoemeld word

Boek 2
2-3 jongeren vinden een poes in het vondelpark die geopereerd is aan haar schedel. Ze ontdekken dat het beestje op afstand bestuurd wordt.

Boek 3
Is geschreven door Toon Kortooms.

Het enige wat ik mij herinner is dat de (oostenrijkse) huishoudster, stiekem de melk uit fles van de baby drinkt bij het voeden. Dit vanwege een trauma van honger dat zie had uit de oorlog.

Ik dacht dat één van de boeken over Dokter Angelino was, maar daar vind ik het niet terug.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Frankie
geplaatst:
In Boeken > Algemeen > Op zoek naar een boek:

Goede morgen,
Ik ben al lang op zoek naar een boek dat ik ooit es gelezen heb in de late jaren 90, misschien begin 2000
maar waarvan ik de titel noch auteur weet.
Het was een misdaadverhaal, dat zich grotendeels afspeelde in Zuid-Afrika.
Wat ik nog weet is dat er een scène was met een Mercedes SLK die voorzien was van vlammenwerpers als beveiliging.
Aangezien de SLK op de markt kwam in 1996 moet het boek van rond die tijd zijn.
En het boek begon met jongelui die een inbraak deden maar op landmijnen botsten, waardoor er één in een rolstoel belande.
Ik weet dat het zoeken is naar een naald, maar wie weet…?
Heeft er iemand bij jullie een idee hoe ik dit boek kan vinden, of weet er iemand uit ervaring/geheugen welk boek dit is??

Alvast hartelijke dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

Frankie

geplaatst:
In Boeken > Algemeen > Ik zoek 2 kinderboeken...:

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van de volgende 2 kinderboeken:

1. Dit is een kinderboek, misschien een prentenboek, rond 1991 heb ik het volgens mijn moeder gelezen.
Ik weet het niet meer precies hoe het verhaal loopt maar volgens mijn moeder gaat het ongeveer zo:
Een boekje over oa een molen. Er moet brood gebakken worden, maar de molen is stuk. Daarvoor moet de molenaar naar de smid, maar die heeft ook weer een defect, waardoor er steeds verder in de keten vertraging komt.

2. Een prentenboek over een vrouw op een fiets.
Op bladzijde 1 fietst zij op een normale fiets, zonder gekkigheid. Op blz 2 regent het en komt er een paraplu op de fiets. Zo komt er elke bladzijde iets bij, waardoor ze op de enelaatste bladzijde een hele zware fiets had met veel gewicht/weerstand/... Ze kon er in elk geval niet lekker op fietsen. En op de laatste bladzijde is alle gekkigheid weer losgemeubeld en fietst ze weer op de doodnormale fiets zoals op de eerste bladzijde. Er zit dus nog best wel een moraal in voor kleine kinderen. Rond 1991-1996 heb ik het ongeveer doorgebladerd, het zal wellicht ouder zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast heel erg bedankt voor het meedenken en suggesties geven!

Groet,

Sandra

geplaatst:
Hoi allemaal,

Ben al erg lang naar een prentenboek op zoek en vond toen dit forum .

Ik zoek een prentenboek over een man (Maurice?) die gaat fietsen. Hij komt onder andere langs vogelhuisjes, lantaarnpalen, vreemde wezens? Het is een rustige sfeer, en er gebeurt eigenlijk niet zoveel. Er is ook maar weinig of geen tekst. Alle platen zijn in zachte koele kleuren. Het komt uit de jaren 80 (toen las ik het) of daarvoor.

Het is vooral de sfeer van het boek dat me bij is gebleven, heel kalm en lichtelijk surreeel.

Heeft iemand een idee?

Dank jullie wel,
Jessica

geplaatst:
Hoi allemaal, ik ben al een tijdje opzoek naar een boek dat ik een aantal jaren geleden heb gelezen. Het was een kind/jeugdboek.
Het boek ging over een jongen die in een nieuw (geheimzinnig/groot/landgoed-achtig) huis gingen wonen met zijn vader en moeder. Zijn moeder had ooit een visioen/droom dat ze in een mooie hal was met 2 (hazewinden) honden en omdat dit huis zo erg leek op het huis uit haar visioen/droom moest ze het huis hebben. De vrouw die het huis verkoopt woonde daar vroeger ook en verplicht de nieuwe bewoners om niks aan de tuin te doen/te verbouwen. Vervolgens ziet de jongen een spook (ofzoiets) in het huis en is bang. Uiteindelijk blijkt de 'spook' een meisje te zijn dat de dochter was van de vorige bewoners (van de man van die oude vrouw). Het meisje was overleden op de trap. Uiteindelijk komt de jongen erachter dat het meisje door de oude vrouw van de trap geduwd was en zo was overleden. De jongen vindt het meisje begraven in de tuin bij een meertje waar ook waterlelies groeien. In het verhaal komt ook een zonnewijzer voor die in de tuin staat. Daarnaast gaat de jongen ook ergens in het verhaal met zijn moeder naar een school voor speciale kinderen (die ook bepaalde krachten hebben zoals de hoofdpersoon die dus dode mensen kan zien) om te kijken of hij ook naar die school kan. Het verhaal eindigde op zo'n manier dat ik het idee had dat er misschien ook meerdere delen van zijn geschreven. Als iemand de titel weet van dit boek zal ik ontzettend dankbaar zijn!
Alvast bedankt,
Eva

geplaatst:
In Boeken > Algemeen > Ik zoek een boek!:

Hallohallo!

Ik ben me rot aan het zoeken naar een boek uit mijn jeugd. Omdat het zo lang geleden is weet ik er alleen nog stukjes van.. Het gaat volgens mij over een vervloekt bos (a la 'In The Tall Grass') waar de hoofdpersoon in verdwaald. Ik heb het gelezen toen ik een tiener was, dat is nu tussen de 10 en 15 jaar geleden, dus het zal wel een jeugdthriller zijn geweest (ik las ook boeken uit de jaren 80 dus geen idee van welk jaar het is.. ).
Ik weet dat het een zeer klein boekje was, kleiner dan een normale pocket. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb?? Help

geplaatst:
Pzter schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een prentenboek, ik weet precies waar het verhaal over gaat, maar ik kan niet op de titel komen. Kan het ook nergens online vinden.
Het boek gaat over een héle grote beer met een heel klein (volgens mij rood) hoedje op z'n hoofd. Hij gaat op reis met de trein naar een heel ver land (ik dacht China). Daar denkt hij dat de mensen allemaal erg aardig tegen hem zijn, hij kan ze natuurlijk niet verstaan, en hij denkt dat hij gratis mag eten in een restaurant. Als hij dan zonder te betalen het restaurant verlaat, wordt hij opgepakt en moet hij in de gevangenis. Aan het eind van het verhaal wordt hij weer op de trein gezet, terug naar huis. Voor zover ik me kan herinneren staat op de voorkant een illustratie van hem in de trein. Ik ben echt al heel lang op zoek naar dit boek, ik hoop dat een van jullie me kan helpen aan de titel (en evt. schrijver)!

Hoi!

Ik denk dat je het hebt het over Paddington beer. Een beer met een rode hoed die na een lange reis beland in een trein station. Er zijn meerdere boeken en verhalen maar diegene die jij beschrijft staat in:

Paddington Takes the Air (1970)
Chapter/Story 6.
PADDINGTON RECOMMENDED
He gets mistaken for a well-known food critic and much to his surprise is given the prime window seat in a newly-opened restaurant. He gamely tries everything on the menu but is surprised still further when he is presented with the bill.

Op de website Paddington Takes the Air
Kan je alle hoofdstukken van alle boeken kort doorlezen

Hopelijk is dit wat je zoekt.

geplaatst:
Gonzo8000 schreef:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben op zoek naar de titels van twee jeugdboeken en één volwassene boek. Wie kan mij helpen?

Boek 1
3-4 jongens ontdekken op de renbaan van Lemmer, dat er met steroïden gesjoemeld word
GEVONDEN: Het renbaanmysterie van Jan Martin Hanssen, de moeite waard om te lezen.

Boek 2
2-3 jongeren vinden een poes in het vondelpark die geopereerd is aan haar schedel. Ze ontdekken dat het beestje op afstand bestuurd wordt.
GEVONDEN: Het Nosja raadsel, ook zeer de moeite waard

Boek 3

Het enige wat ik mij herinner is dat de (oostenrijkse) huishoudster, stiekem de melk uit fles van de baby drinkt bij het voeden. Dit vanwege een trauma van honger dat zie had uit de oorlog.

Ik dacht dat één van de boeken over Dokter Angelino was, maar daar vind ik het niet terug.

Gonzo8000 schreef:

Boek 3

[/quote]

Help de dokter verzuipt?:

Trude heette zij en zij was van Oostenrijkse origine. Als pleegkind opgenomen in
een Nederlands gezin, was zij tegen Everhard van Dungen aangelopen en bij die
gelegenheid moet de Talmudgeleerde haar voor het eerst - en lange tijd ook voor het
laatst - hebben opgemerkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:01 uur

geplaatst: vandaag om 11:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.