menu

Boeken / Algemeen / Help! Ik zoek een boek!

zoeken in:
geplaatst:
Hallo!
Ik zoek een boek wat ik ooit heb gelezen. Tenminste dat denk ik, het kan dus ook een droom zijn geweest xD

Maar er was in iedere geval een meisje ze was nog geen 20. Ze woonde denk ik bij haar moeder en had twee vriendinnen. Ze had allemaal shady contact met mensen, mogelijk over drugs, ze had minder contact met haar vriendinnen toen het slecht ging. Ze ging nog naar school. Ze werd zwanger en beviel in een speeltuin van een tweeling. Een van haar kinderen werd ontvoerd? Verder was er nog een creepy man in een camper en iets met een mes, dus misschien stak ze die kerel.

Maar misschien heb ik het dus gedroomd en was het geen boek, maar ik heb er nog meerdere keren aan dit verhaal gedacht, dus wilde ik het toch proberen.

geplaatst:
In Boeken > Algemeen > ik zoek een boek dat al meer als 20 jaar oud is!:

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een boek die ik op de basisschool in groep 8 heb gelezen. In 1998 het boek ging over een meisje die in haar puberteit was, haar lichaam ging zich veranderen en ze voelde ze heel erg ongemakkelijk. Ze was bevriend met een meisje die breed was en zij werd toen gepest, de hoofdrol speelster wou niet ook gepest worden dus toen ging ze haar vriendin achterlaten en haar vriendin ging toen proberen zelfmoord te plegen toen ze dat hoorde ging ze naar haar huis om sorry te zeggen, ze leefde nog op het einde maar ik denk ze waren niet meer bevriend. Ik weet de titel en de auteur niet maar de titel was iets van 3 worden met een komma ertussen dus: woord,woord,woord. Maar echt ik zoek dit boek nu al zo lang weet echt niet meer hoe ik het kan vinden heeft iemand een idee? Alvast bedankt Lisa

geplaatst:
Ik heb ooit een verhaal gelezen over 4 mensen die een waterfiets huren en dan besluiten door te waterfietsen. Het wordt een hele wereldreis, ze gaan eerst naar het noorden, langs siberie en dan steeds verder door. Het was een humoristisch boek (of kort verhaal in een boek, dat weet ik niet meer). Ik vond het geloof ik geen goed boek, niet zo goed geschreven, maar ik wil het toch terugvinden. Het was volgens mij een Nederlandse schrijver of schrijfster. Iemand een idee?

Ik ben op zoek naar de titel van een prentenboek die ik vroeger als kind had maar ik kan hem nergens meer vinden.

Ik weet nog dat ik de sfeer en beetje griezelig vond een dat een van de prenten een gemaskerd bal was. Ook kan ik mij van iets herinneren dat er een plaat was van een zilveren camper of caravan. De platen waren volgens mij een beetje surrealistisch maar heel mooi getekend. Ik weet dat het een beetje een vage omschrijving is maar wellicht dat er bij iemand een lichtje gaat branden.

Ik zoek een kinderboekje. Het boekje ging over een jongen en zijn hond sam.

Eerst werd er een situatie geschetst waarin de hond (sam) alles betekende voor de jongen. Er worden gewoontes beschreven (zoals de hond dat op de jongen zit te wachten als hij thuiskomt van school).

Sam (de hond) sterft en het jongetje blijft verdwaasd achter. Het boekje was geïllustreerd en ik herinner me nog enkele zinnen als in "Sam is er niet meer. Sam is dood", samen met een illustratie van het jongetje dat naar een leeg mandje kijkt.

Ik ben al jaren op zoek naar dit boekje, daar waar het voor mij veel betekende in mijn jonge jaren.

Alvast bedankt!

bas.wardt schreef:
Ik ben op zoek naar de titel van een prentenboek die ik vroeger als kind had maar ik kan hem nergens meer vinden.

Ik weet nog dat ik de sfeer en beetje griezelig vond een dat een van de prenten een gemaskerd bal was. Ook kan ik mij van iets herinneren dat er een plaat was van een zilveren camper of caravan. De platen waren volgens mij een beetje surrealistisch maar heel mooi getekend. Ik weet dat het een beetje een vage omschrijving is maar wellicht dat er bij iemand een lichtje gaat branden.

Bedoel je de stripserie over Trigië?
Het keizerrijk Trigië - trigie.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.