menu

Boeken / Algemeen / Centraal stripboektopic

zoeken in:
Ted Kerkjes
Jason82 schreef:
Ik vermoed dat Sol1 ook een grapje maakte ?
Ah, gelukkig
Het blijft toch lastig, die ironie

Ik had ‘m niet door, nee. Maar dat komt omdat op boekensites als Hebban je wel kunt stemmen op kookboeken.

chris reifert (crew)
De Officieuze Strippagina - Stripboeken

Naslagwerk voor stripboeken, niet bedoelt als zoethoudertje maar om het onder de aandacht brengen van. Heb al even gekeken naar Philèmon delen die de laatste jaren uitgegeven zijn. Sta zelf neutraal in de discussie en de opmerking van Ted Kerkjes over de 50% regeling was een pak van mijn hart.

Geralt of rivia
chris reifert schreef:
De Officieuze Strippagina - Stripboeken

Naslagwerk voor stripboeken, niet bedoelt als zoethoudertje maar om het onder de aandacht brengen van. Heb al even gekeken naar Philèmon delen die de laatste jaren uitgegeven zijn. Sta zelf neutraal in de discussie en de opmerking van Ted Kerkjes over de 50% regeling was een pak van mijn hart.
thanks reifert

Heb hier een beetje rond gekeken en gelezen dat er bij sommigen behoefte is aan het bespreken van strips. Als stripliefhebber lijkt het mij een leuk idee. Het zou hier in dit draadje plaats kunnen vinden wat mij betreft. Ik weet dat ik hier regelmatig zou kijken en iets plaatsen over door mij gelezen strips, mocht er gebruik van gemaakt worden.

Alhoewel ik liefhebber ben van strips in al haar verschillende vormen, denk aan Europese strips, Japanse manga en Amerikaanse Comics, lees ik voornamelijk Amerikaanse comics. Dit kunnen zowel superhelden zijn als realistische graphic novels. Mooie boeken die ik de afgelopen weken heb gelezen:

Assassin Nation (Kyle Starks en Erica Henderson)
Grappige comic vol actie over huurmoordenaars. Bruut geweld op een cartoony manier getekend. Het leest snel en heb gelachen om de leuke karakters. Het is met 5 hoofdstukjes een afgerond verhaal maar de potentie om een langere serie van te maken is er zeker. Jammer dat Image hier niet voor gekozen heeft. De makers laten dmv een cliffhanger de mogelijkheid in ieder geval open.

Paper Girls volume 1 (Brian K. Vaughan en Cliff Chang)
Weet nog niet wat hiervan vind. Goed genoeg om volume 2 te kopen, dat wel. De art van Cliff Chang en de inkleuring is erg mooi, de setting van tieners in de jaren 80 gemengd met Sci-fi en mysterie is geweldig. Een soort van Stranger Things vibe heeft het. Maar na 5 issues weet ik nog niet goed wat ik aan het lezen ben. Eigenlijk geen probleem maar ik hoop niet dat het de hele serie door onduidelijk blijft.

G.I. Joe: Cobra (Christos Gage, Mike Costa en Antonio Fuso)
Als ik de naam GI Joe zie denk ik niet van: dat moet ik lezen. Sterker nog, het doet mij niks. Als klein kind keek ik de cartoons maar al zeker 30 jaar heb ik er geen interesse meer in. Daarom verbaast het mij hoe goed dit is. Een zeer duister en hard verhaal over het infiltreren in terreurorganisaties. Hoe ver ga je om de missie te volbrengen? Verlies je onderweg je menselijkheid? Een afgerond verhaal bestaande uit 4 issues en een special.

Sol1 (crew)
In januari 2021 bracht de Fransman Xavier Coste zijn stripboek '1984' uit, gebaseerd op een zeker boek met dezelfde naam: - xaviercoste.com (Franstalig)

Dat leverde hem op 19 oktober 2021 de 'Prix Albert Uderzo' 2021 in de categorie 'Meilleure contribution au 9ème Art' op: Les lauréats du Prix Albert Uderzo 2021 - ligneclaire.info (Franstalig)

Inmiddels is op 15 februari 2022 de Nederlandse vertaling verschenen bij uitgever Concertobooks.
Met 240 pagina's ligt de prijs echter wel tussen de € 30 à € 35.

Het Nederlandse plot is als volgt:
In het Engeland van na de Koude Oorlog werkt Winston Smith, continu bewaakt door camera’s, spionnen en buren, aan het herschrijven van de geschiedenis. Maar hij voelt zich daar niet prettig bij en besluit op een dag om een dagboek bij te houden op een plek waar hij niet in de gaten gehouden wordt.

geplaatst:
Kennen jullie de stripboeken van Barbara Stok? Ik vind ze geweldig!

Haar nieuwste boek 'De filosoof, de hond en de bruiloft' gaat over Hipparchia, één van de weinige vrouwelijke filosofen uit de Griekse oudheid.

Barbara Stok heeft alles gedaan om het verhaal en de afbeeldingen te laten kloppen. Alles wat je op de tekeningen ziet, van kruiken en kleding tot voedsel en gebouwen, is dus gebaseerd op historisch onderzoek.
Hipparchia durft kritische vragen te stellen en Crates vindt haar daarom erg interessant. Hun opvattingen zijn verrassend actueel.
Dit boek is weer briljant bedacht, geschreven en getekend.

Lees meer op De filosoof, de hond en de bruiloft – Barbara Stok | Lalagè leest - lalageleest.nl

geplaatst:
Hier heb ik zeker wel interesse in. Haar boek over Vincent van Gogh is ook fantastisch. Ook omdat ik veel heb met het onderwerp maar ook de ‘simpele’ tekeningen van Barbara Stok zijn direct en helder waardoor de essentie overblijft, zonder poespas.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:48 uur

geplaatst: vandaag om 08:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.