menu

Mijn Updates +
Boeken / Algemeen / Centraal stripboektopic

zoeken in:
Ik lees enorm veel strips: van manga tot comics en Europese (vooral franco-Belgische) strips. Zoals mijn avatar al duidelijk maakt ben ik gek op Guust. Verder lees ik ook veel Nederlandse strips, dmv stripblad Eppo blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de Nederlandse strip. Ik zou dan ook iedereen willen vragen om een abonnement op Eppo te overwegen aangezien het veel mogelijkheden biedt voor nieuwe Nederlandse stripmakers en stripverhalen. Sinds Eppo terug is gebeurt er duidelijk veel meer in de wereld van strips dus dat is alleen maar goed.

Mijn smaak is heel divers maar ik zal proberen een aantal favoriete titels te benoemen:

Strips:
Suske en Wiske (Vandersteen en Geerts), Asterix, Guust, Kuifje, Guus Slim, Blake en Mortimer, Lucky Luke, Blueberry, Comanche, Thorgal, Agent 327, Storm, Douwe Dabbert, De Generaal, Sjors en Sjimmie, De familie Doorzon, Gilles de geus, Dirkjan, Eric de Noorman en Tom Poes/Bommel.

Comics:

Marvel:
Spider-Man, Daredevil, Uncanny X-Men, Captain America, Avengers, The Punisher

DC:
Batman, The Flash, Green Lantern, Superman, Watchmen, Gotham Central

De rest (ook 'graphic novels'):
Bone, Preacher, Criminal, Box Office Poison, Walking Dead, Saga, Kill or be killed, Stray Bullets, Strangers in Paradise, Fear Agent, Parker, Scott Pilgrim, Lazarus, Hellblazer, Sandman, Daytripper

Manga:

Monster, Death Note, Akira, Dragonball, Naruto, Vinland Saga, Lone Wolf and Cub, Full Metal Alchemist, 20th Century Boys, Pluto, MW, Ode aan Kirihito

Vanavond heb ik het nieuwe album van Storm gelezen; De beul van Torkien. Mooi tekenwerk weer van Romano Molenaar!

Sol1 (crew)
Ik ben een principieel tegenstander van impulsaankopen, tenzij het een leuke impuls is.

De gelegenheid om zes van de tien vertaalde stripboeken uit de 'Russische reeks' van Kuifje mee te nemen, heb ik niet laten voorbijgaan. Geen gebruikssporen, (zo goed als) nieuw, € 5 per stuk.
Zie: Tintin (en russe) - BD, informations, cotes - bedetheque.com

Klein probleem: nu moet ik onverwacht op zoek naar de vier ontbrekende delen ... dat stond niet op mijn 'to do'-lijst ...

Eerste aantekening: er valt mij iets op aan de spelling op de voorkant van de Russische variant van "de krab met de gulden scharen".

Vanavond weer genoten van de nieuwste "Storm". Het verhaal gaat traditioneel weer van links naar rechts, maar de tekeningen zijn weer top en er komen weer tal van bizarre karakters langs. Oh ja, het album heet "Het gesticht van Krijs".

Gast
geplaatst: vandaag om 20:48 uur

geplaatst: vandaag om 20:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.