Boeken / Algemeen / Centraal stripboektopic
zoeken in:
2
Bilal030
geplaatst: 23 september 2017, 08:37 uur
Ik lees enorm veel strips: van manga tot comics en Europese (vooral franco-Belgische) strips. Zoals mijn avatar al duidelijk maakt ben ik gek op Guust. Verder lees ik ook veel Nederlandse strips, dmv stripblad Eppo blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de Nederlandse strip. Ik zou dan ook iedereen willen vragen om een abonnement op Eppo te overwegen aangezien het veel mogelijkheden biedt voor nieuwe Nederlandse stripmakers en stripverhalen. Sinds Eppo terug is gebeurt er duidelijk veel meer in de wereld van strips dus dat is alleen maar goed.
2
Bilal030
geplaatst: 23 september 2017, 09:59 uur
Mijn smaak is heel divers maar ik zal proberen een aantal favoriete titels te benoemen:
Strips:
Suske en Wiske (Vandersteen en Geerts), Asterix, Guust, Kuifje, Guus Slim, Blake en Mortimer, Lucky Luke, Blueberry, Comanche, Thorgal, Agent 327, Storm, Douwe Dabbert, De Generaal, Sjors en Sjimmie, De familie Doorzon, Gilles de geus, Dirkjan, Eric de Noorman en Tom Poes/Bommel.
Strips:
Suske en Wiske (Vandersteen en Geerts), Asterix, Guust, Kuifje, Guus Slim, Blake en Mortimer, Lucky Luke, Blueberry, Comanche, Thorgal, Agent 327, Storm, Douwe Dabbert, De Generaal, Sjors en Sjimmie, De familie Doorzon, Gilles de geus, Dirkjan, Eric de Noorman en Tom Poes/Bommel.
0
Bilal030
geplaatst: 23 september 2017, 10:12 uur
Comics:
Marvel:
Spider-Man, Daredevil, Uncanny X-Men, Captain America, Avengers, The Punisher
DC:
Batman, The Flash, Green Lantern, Superman, Watchmen, Gotham Central
De rest (ook 'graphic novels'):
Bone, Preacher, Criminal, Box Office Poison, Walking Dead, Saga, Kill or be killed, Stray Bullets, Strangers in Paradise, Fear Agent, Parker, Scott Pilgrim, Lazarus, Hellblazer, Sandman, Daytripper
Marvel:
Spider-Man, Daredevil, Uncanny X-Men, Captain America, Avengers, The Punisher
DC:
Batman, The Flash, Green Lantern, Superman, Watchmen, Gotham Central
De rest (ook 'graphic novels'):
Bone, Preacher, Criminal, Box Office Poison, Walking Dead, Saga, Kill or be killed, Stray Bullets, Strangers in Paradise, Fear Agent, Parker, Scott Pilgrim, Lazarus, Hellblazer, Sandman, Daytripper
0
Bilal030
geplaatst: 23 september 2017, 10:17 uur
Manga:
Monster, Death Note, Akira, Dragonball, Naruto, Vinland Saga, Lone Wolf and Cub, Full Metal Alchemist, 20th Century Boys, Pluto, MW, Ode aan Kirihito
Monster, Death Note, Akira, Dragonball, Naruto, Vinland Saga, Lone Wolf and Cub, Full Metal Alchemist, 20th Century Boys, Pluto, MW, Ode aan Kirihito
1
geplaatst: 18 december 2017, 22:21 uur
Vanavond heb ik het nieuwe album van Storm gelezen; De beul van Torkien. Mooi tekenwerk weer van Romano Molenaar!
2
Sol1 (moderator)
geplaatst: 24 februari 2018, 22:15 uur
Ik ben een principieel tegenstander van impulsaankopen, tenzij het een leuke impuls is.
De gelegenheid om zes van de tien vertaalde stripboeken uit de 'Russische reeks' van Kuifje mee te nemen, heb ik niet laten voorbijgaan. Geen gebruikssporen, (zo goed als) nieuw, € 5 per stuk.
Zie: Tintin (en russe) - BD, informations, cotes - bedetheque.com
Klein probleem: nu moet ik onverwacht op zoek naar de vier ontbrekende delen ... dat stond niet op mijn 'to do'-lijst ...
Eerste aantekening: er valt mij iets op aan de spelling op de voorkant van de Russische variant van "de krab met de gulden scharen".
De gelegenheid om zes van de tien vertaalde stripboeken uit de 'Russische reeks' van Kuifje mee te nemen, heb ik niet laten voorbijgaan. Geen gebruikssporen, (zo goed als) nieuw, € 5 per stuk.
Zie: Tintin (en russe) - BD, informations, cotes - bedetheque.com
Klein probleem: nu moet ik onverwacht op zoek naar de vier ontbrekende delen ... dat stond niet op mijn 'to do'-lijst ...
Eerste aantekening: er valt mij iets op aan de spelling op de voorkant van de Russische variant van "de krab met de gulden scharen".
0
geplaatst: 22 december 2018, 21:40 uur
Vanavond weer genoten van de nieuwste "Storm". Het verhaal gaat traditioneel weer van links naar rechts, maar de tekeningen zijn weer top en er komen weer tal van bizarre karakters langs. Oh ja, het album heet "Het gesticht van Krijs".
0
Bilal030
geplaatst: 28 februari 2019, 00:30 uur
Invincible (Kirkman en Walker)
Voor superheldenliefhebbers die een beetje superheldenmoe zijn omdat je alles al eens gezien hebt. Invincible van de schrijver van de succesvolle comic en tv serie Walking Dead, is een originele en frisse kijk op het superheldengenre. Uitgegeven door Image hoeven de makers geen rekening te houden met decennialange status quo zoals bij Marvel en DC het geval is. Niemand is dus zijn leven zeker. Aanrader!
Voor superheldenliefhebbers die een beetje superheldenmoe zijn omdat je alles al eens gezien hebt. Invincible van de schrijver van de succesvolle comic en tv serie Walking Dead, is een originele en frisse kijk op het superheldengenre. Uitgegeven door Image hoeven de makers geen rekening te houden met decennialange status quo zoals bij Marvel en DC het geval is. Niemand is dus zijn leven zeker. Aanrader!
0
Geralt of rivia
geplaatst: 21 september 2019, 21:27 uur
In Boeken > Algemeen > Welke stripboeken heb je voor het laatst aangeschaft of komen er binnenkort uit:
Ben dit begonnen om de strip/comic fans die op de forums zwerven een huisje te geven . Hier kan je je hart luchten over alle soorten strips welke je hebt aangeschaft en welke en binnenkort uitkomen en welke je echt moet lezen kortom.een plek op boekmeter voor strips !.
Ben dit begonnen om de strip/comic fans die op de forums zwerven een huisje te geven . Hier kan je je hart luchten over alle soorten strips welke je hebt aangeschaft en welke en binnenkort uitkomen en welke je echt moet lezen kortom.een plek op boekmeter voor strips !.
0
Geralt of rivia
geplaatst: 21 september 2019, 21:30 uur
Asterix de roos en het zwaard
Assasins creed brahman
Dat wordt weer lachen !
Assasins creed brahman
Dat wordt weer lachen !
2
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 06:31 uur
Ga een actie beginnen iedereen die vind dat strips ook op boekmeter moeten komen . Je moet een duimpje achterlaten want zo ga ik stemmen verzamelen en ze uiteindlijk naar jordy toe sturen . Dus als je ook strips op de site wil
Ja? nee?
Ja? nee?
2
Halley23 (moderator)
geplaatst: 22 september 2019, 13:12 uur
Geralt of rivia schreef:
Ga een actie beginnen iedereen die vind dat strips ook op boekmeter moeten komen . Je moet een duimpje achterlaten want zo ga ik stemmen verzamelen en ze uiteindlijk naar jordy toe sturen . Dus als je ook strips op de site wil
Ja? nee?
Ja? nee?
Hoi Geralt, bij de oprichting van BoekMeter is er uitgebreid overleg geweest of er ook stripboeken en/of graphic novels op de site toegelaten zouden moeten worden. De mensen die destijds bij de inrichting van de site betrokken waren hebben toen in al hun wijsheid besloten om geen stripboeken toe te laten (helaas vielen daarmee bijvoorbeeld ook de Bommelboeken af). In die opstelling is niets veranderd. Ik denk dat het zoveel extra werk zou betekenen voor Jordy en de huidige crew dat het einde helemaal zoek is. mvg Halley23
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 13:23 uur
Halley23 schreef:
Hoi Geralt, bij de oprichting van BoekMeter is er uitgebreid overleg geweest of er ook stripboeken en/of graphic novels op de site toegelaten zouden moeten worden. De mensen die destijds bij de inrichting van de site betrokken waren hebben toen in al hun wijsheid besloten om geen stripboeken toe te laten (helaas vielen daarmee bijvoorbeeld ook de Bommelboeken af). In die opstelling is niets veranderd. Ik denk dat het zoveel extra werk zou betekenen voor Jordy en de huidige crew dat het einde helemaal zoek is. mvg Halley23
ik zou de actie om er strips op te zetteb zelf willen ondernemen verandert dat de zaak . (quote)
Ik zou dit echt heel graag willen en heel veel mensen zullen het met mij eens zijn . Jordy heeft ook nog niet geantwoord dus hopelijk kan ik hem nog van gedachten veranderen .
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 15:41 uur
Jason82 schreef:
Stripmeter.nl? ?
bestaat nog niet . Vind ik wel een goed idee maar ik denk dat dat weer te veel geld gaat kosten .Stripmeter.nl? ?
Het is goedkoper als ze wel op boekmeter mogen .
3
geplaatst: 22 september 2019, 16:07 uur
Ik zou het absoluut een goede evolutie vinden mocht het er ooit van komen, maar ik vrees dat je het moeilijk gaat kunnen integreren met Boekmeter. De manier waarop de data wordt getoond is gewoon niet verenigbaar met strips dus een aparte Stripmeter zou de ideale situatie zijn.
2
geplaatst: 22 september 2019, 16:14 uur
Bij bepaalde Graphic Novels, zoals Watchmen of Maus, zie ik niet zo snel waarom dit niet op de site zou kunnen. Ik snap daarentegen wel dat niet elke Suske en Wiske en Donald Duck vermelding verdient. Er zijn weliswaar wat grensgevallen, maar wellicht zou een goede tussenoplossing gevonden kunnen worden?
Misschien zou je de regel kunnen stellen dat de gehele serie in een boekwerk moet zijn gepubliceerd ? Je zou daar wellicht de vergelijking kunnen maken met verhalen die eerst in feuilletons verschenen en later als boek zijn gepubliceerd.
Misschien zou je de regel kunnen stellen dat de gehele serie in een boekwerk moet zijn gepubliceerd ? Je zou daar wellicht de vergelijking kunnen maken met verhalen die eerst in feuilletons verschenen en later als boek zijn gepubliceerd.
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 16:18 uur
misterfool schreef:
Bij bepaalde graphic Novels, zoals bijvoorbeeld Watchmen of Maus, zie ik niet zo snel waarom dit niet op de site zou kunnen. Ik snap daarentegen wel dat niet elke Suske en Wiske en Donald Duck vermelding verdient. Er zijn weliswaar wat grensgevallen, maar wellicht zou een goede tussenoplossing gevonden kunnen worden?
suske en wiske komen echt niet op deze site de graphic novels van assasins creed a game of thrones watchmen percy jackson .dat soort graphic novels heb ik het meer over .Bij bepaalde graphic Novels, zoals bijvoorbeeld Watchmen of Maus, zie ik niet zo snel waarom dit niet op de site zou kunnen. Ik snap daarentegen wel dat niet elke Suske en Wiske en Donald Duck vermelding verdient. Er zijn weliswaar wat grensgevallen, maar wellicht zou een goede tussenoplossing gevonden kunnen worden?
3
geplaatst: 22 september 2019, 16:23 uur
Daar heb ik het evenzeer over; ik neem aan dat bij de oprichting de vrees was dat bij comics lastiger te achterhalen is wie de auteur is en er bovendien meer publicaties zijn; wat meer werk zou opleveren. Die vrees zal zich minder snel voordoen bij graphic novels. Vandaar dat ik die twee situatie's met elkaar vergeleek. Zeker ook omdat de twee namen die ik noem, Maus en Watchmen, een zeker literair gehalte hebben, wat het ook interessant maakt om over te discussiëren op boekmeter.
Edit:
Bij deze dan
Edit:
Bij deze dan
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 16:32 uur
misterfool schreef:
Daar heb ik het evenzeer over; ik neem aan dat bij de oprichting de vrees was dat bij comics lastiger te achterhalen is wie de auteur is en er bovendien meer publicaties zijn; wat meer werk zou opleveren. Die vrees zal zich minder snel voordoen bij graphic novels. Vandaar dat ik die twee situatie's met elkaar vergeleek. Zeker ook omdat de twee namen die ik noem, Maus en Watchmen, een zeker literair gehalte hebben, wat het ook interessant maakt om over te discussiëren op boekmeter.
ben het er zeker weten met je over eens geef je nog een ? dan telt jouw stem ook !Daar heb ik het evenzeer over; ik neem aan dat bij de oprichting de vrees was dat bij comics lastiger te achterhalen is wie de auteur is en er bovendien meer publicaties zijn; wat meer werk zou opleveren. Die vrees zal zich minder snel voordoen bij graphic novels. Vandaar dat ik die twee situatie's met elkaar vergeleek. Zeker ook omdat de twee namen die ik noem, Maus en Watchmen, een zeker literair gehalte hebben, wat het ook interessant maakt om over te discussiëren op boekmeter.
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 16:56 uur
metalfist schreef:
Ik zou het absoluut een goede evolutie vinden mocht het er ooit van komen, maar ik vrees dat je het moeilijk gaat kunnen integreren met Boekmeter. De manier waarop de data wordt getoond is gewoon niet verenigbaar met strips dus een aparte Stripmeter zou de ideale situatie zijn.
dat gaat wel veel geld kosten denk ikIk zou het absoluut een goede evolutie vinden mocht het er ooit van komen, maar ik vrees dat je het moeilijk gaat kunnen integreren met Boekmeter. De manier waarop de data wordt getoond is gewoon niet verenigbaar met strips dus een aparte Stripmeter zou de ideale situatie zijn.
6
geplaatst: 22 september 2019, 18:00 uur
Het is aan de crew wat er wel en niet op de site toegelaten wordt, ik heb daar (tenzij het erg bont wordt gemaakt) niet echt een mening over.
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 19:27 uur
Jordy schreef:
Het is aan de crew wat er wel en niet op de site toegelaten wordt, ik heb daar (tenzij het erg bont wordt gemaakt) niet echt een mening over.
oke top . dan zal ik effe gaan onderhandelen met de crewHet is aan de crew wat er wel en niet op de site toegelaten wordt, ik heb daar (tenzij het erg bont wordt gemaakt) niet echt een mening over.
De a game of thrones graphic novels komen er op als ik toesteming heb dus nog effe wachten
5
Sol1 (moderator)
geplaatst: 22 september 2019, 20:56 uur
Hoewel ik een liefhebber van strips ben en daarvan ettelijke honderden bezit, ben ik er geen voorstander van die op BoekMeter toe te laten.
Het medium is te verschillend.
Helaas Geralt of rivia:
Ik zou het misschien wel prima vinden als er een aparte StripMeter.nl zou komen, maar het is natuurlijk aan Jordy om uit te maken of hij daar wat in ziet, er tijd en moeite aan wil besteden.
Ik kom nu al tijd te kort in het echte en het digitale leven, dus ondanks duidelijke interesse zal er van mijn kant vermoedelijk geen tijd genoeg zijn om een stripsite te bezoeken.
Helaas Geralt of rivia:
Ik zou het misschien wel prima vinden als er een aparte StripMeter.nl zou komen, maar het is natuurlijk aan Jordy om uit te maken of hij daar wat in ziet, er tijd en moeite aan wil besteden.
Ik kom nu al tijd te kort in het echte en het digitale leven, dus ondanks duidelijke interesse zal er van mijn kant vermoedelijk geen tijd genoeg zijn om een stripsite te bezoeken.
0
Geralt of rivia
geplaatst: 22 september 2019, 21:06 uur
Sol1 schreef:
Hoewel ik een liefhebber van strips ben en daarvan ettelijke honderden bezit, ben ik er geen voorstander van die op BoekMeter toe te laten.
Helaas Geralt of rivia:
jouw mening is niet die van alle crew ledenHoewel ik een liefhebber van strips ben en daarvan ettelijke honderden bezit, ben ik er geen voorstander van die op BoekMeter toe te laten.
Helaas Geralt of rivia:
2
Sol1 (moderator)
geplaatst: 22 september 2019, 21:17 uur
Geralt of rivia schreef:
jouw mening is niet die van alle crew leden
jouw mening is niet die van alle crew leden
Dat is juist, maar dat heb ik ook niet beweerd ...
1
geplaatst: 22 september 2019, 22:56 uur
Is het niet mogelijk om (in het begin) op de homepage van bm een keuze te maken?
Als voorbeeld:
Proza Poëzie kinderboeken stripboeken thriller/fantasie.
Waarschijnlijk niet (tijd/kosten)
Maar als ik in de media lees dat "Ik ben pelgrim"
op nr. 1 in de top 1000 van hebban staat denk ik al snel aan appels en peren.
Zo heb ik ook bepaalde gedachtes bij "Wolf Hall"
Maar dat is een andere onderwerp ?
Als voorbeeld:
0
Geralt of rivia
geplaatst: 23 september 2019, 04:40 uur
Dr.Strangelove schreef:
Is het niet mogelijk om (in het begin) op de homepage van bm een keuze te maken?
Als voorbeeld:
dacht ik ook nog aanIs het niet mogelijk om (in het begin) op de homepage van bm een keuze te maken?
Als voorbeeld:
* denotes required fields.