menu

Boeken / Algemeen / Websites

zoeken in:
Voor school maak ik een taak waar ik tal van boekenwebsites bespreek. Boekmeter en Boekenbank zijn goede voorbeelden van (grote) literatuurwebsites, maar kennen jullie er nog? Welke websites raadplegen jullie geregeld i.v.m. literatuur?

Geen, eigenlijk Of wil je het ook hebben over Google Books, daar kom ik wel regelmatig terecht - en erger me dan telkens weer aan het onvermijdelijke feit dat steeds het hoofdstuk dat ik wil lezen, uit het boek geknipt is

Ons Leeswereld boekenforum bestaat vandaag precies één jaar!

www.depapierenman.be[/url]
www.bookdepository.co.uk/live

Die eerste is een zeer interessante blog. De tweede is voor de voyeuristische boekenfans onder ons.

Halley23 (moderator)
The Neglected Book Page. Where forgotten books are remembered.

The Neglected Books Page - neglectedbooks.com

Interessante site waar allerlei (vooral Engelstalige) boeken aan de vergetelheid worden ontrukt.

Een nieuw, gezellig, uitgebreid en interessant boekenforum voor jong en oud!

Leeswereld Lectomunda • Forumoverzicht

In Boeken > Algemeen > Internationaall:

Bestaat er een grote Engelstalige site die vergelijkbaar is met Boekmeter? Voor Moviemeter hebben we imdb.com, voor Musicmeter is er allmusic.com, maar wat is een vergelijkbare Engelstalige site op gebied van literatuur?

DMF
Je zou eens een kijkje kunnen nemen op goodreads.com en librarything.com. Dat is qua idee hetzelfde als Boekmeter en hier en daar nog wat uitgebreider.

DMF schreef:
Je zou eens een kijkje kunnen nemen op goodreads.com en librarything.com. Dat is qua idee hetzelfde als Boekmeter en hier en daar nog wat uitgebreider.

Ik vind dat heel vervelende sites.

DMF
Ik gebruik ze eigenlijk alleen om wat recensies te lezen. Daar gebruik ik Amazon bijvoorbeeld ook voor. Als naslagwerk is het wellicht wat minder geschikt ja.

Ja, het zijn allemaal lege formulieren.

Ik vind lezen (en muziek) en schrijven over lezen (en muziek) zo leuk dat ik besloten heb al die schrijfsels te bundelen op een website. Er staat nu nog niet zoveel op, maar ik wil proberen om iedere week 1 of 2 nieuwe stukken online te zetten. Het lijkt me ook erg leuk om iets met videorecensies te gaan doen, maar daar heb ik nog wat meer voorbereidingstijd voor nodig. Neem vooral een kijkje en tips zijn natuurlijk altijd welkom.

www.boekuitroepteken.nl

Ted Kerkjes (moderator)
Wat leuk zeg, handsome_devil! Mooie site! Ik houd erg van essays/besprekingen/recensies in videovorm, dus ik ben erg benieuwd naar jouw video's

Heel leuk, veel succes handsome_devil!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.