menu

Boeken / Algemeen / Welk boek zou jij verfilmd willen zien?

zoeken in:
avatar van eRCee
Voor mij: Opstanding van Tolstoj. Met veel nadruk op het laatste deel, liefst met een hoop lange takes. Bela Tarr was de gedroomde regisseur hiervoor maar aangezien die gestopt is kan ik ook leven met Gus van Sant.

avatar van eRCee
misterfool: grappig, ik schreef deze zomer nog dat de film Mektoub, my love (canto uno) me aan The sun also rises deed denken. Maar dan als moderne adaptatie.

Ted Kerkjes
eRCee schreef:
Voor mij: Opstanding van Tolstoj. Met veel nadruk op het laatste deel, liefst met een hoop lange takes. Bela Tarr was de gedroomde regisseur hiervoor maar aangezien die gestopt is kan ik ook leven met Gus van Sant.
Dat zou dan een mooie, 'Gerry'-achtige film op kunnen leveren, ja!

avatar van eRCee
Zeker, en/of Elephant-achtig.

Geralt of rivia
Het rad des tijds robert jordan als 9 delige film serie de ogen van de draak van stephen king als dragonheart achtige film
donkere toren stephen king als horror film serie van 7 delen
De grijze jager als hbo serie

eRCee schreef:
Voor mij: Opstanding van Tolstoj. Met veel nadruk op het laatste deel, liefst met een hoop lange takes. Bela Tarr was de gedroomde regisseur hiervoor maar aangezien die gestopt is kan ik ook leven met Gus van Sant.

Een mede Bela Tarr-liefhebber, zo te zien. Heel goed. Eventueel ook een liefhebber van Aleksey German?


Ik wil graag een boek van Heleen van Royen bewerkt zien door Lars von Trier. Naar eigen inzicht mag van het boek worden afgeweken in de naam van artistieke vrijheid. Dat moedigen we zelfs aan.

avatar van Pecore
Liever andersom. Met dat pretentieuze gefilosofeer weet Heleen wel raad.

Heleen van Royen een film van Lars von Trier verschrijven?

avatar van Pecore
Precies.

Wat betreft het "pretentieuze gefilosofeer": kunt u met voorbeelden werken?

avatar van Pecore
Eigenlijk niet. Ik kan me niet herinneren ooit een film van Von Trier gezien te hebben. Ik kon alleen de neiging het voor Heleen op te nemen niet weerstaan.

Maar dan is het toch juist een mooi gegeven? Allebei iets manisch, depressiefs, zwartgalligs, provocerends (al dan niet geslaagd, dat is een tweede) enz.


Daarnaast natuurlijk een verfilming van 'De Avond Is Ongemak', van Marieke Lucas Rijneveld. Niet omdat ik dat nou zo graag wil, maar omdat dat in dit huidige Nederlandse filmklimaat welhaast onvermijdelijk is. Kon nog even duren, maar gaat gebeuren.

(Tenzij M.R. Rijneveld dat zelf pertinent niet wil natuurlijk)

avatar van apocrief
Het zwaard, de zee en het valse hart van Theun de Vries. Het waargebeurde verhaal over Hengist en Horsa uit Leeuwarden, die de Englese koning helpen. En dan het liefst door Ridley Scott.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:33 uur

geplaatst: vandaag om 13:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.