menu

Boeken / Algemeen / Literatuur en boeken op TV

zoeken in:
Iedere dinsdagavond kijk je op Cultura (het digitale themakanaal met non stop kunst- en cultuurprogramma's van de Publieke Omroep) naar alles wat van doen heeft met literatuur. Altijd is er een actuele aanleiding voor de programmering.

Vanaf dinsdag 4 december kijk je iedere week naar Hier is ... Adriaan van Dis; het legendarische boekenprogramma van de VPRO. Van Dis heeft de 100 leukste gesprekken uitgekozen en van nieuwe inleidingen voorzien. Kijk op http://cultura.nps.nl/page/literatuur voor meer info!

avatar van Bassievrucht
YouTube - Herman Brusselmans - Toos - Wereld draait door

Brusselmans, zoals zoveel, te zien bij DWDD. Op het eind noemt hij de top drie schrijvers van Belgie. Vekeman, De Coster en Verhulst. Iedereen denkt dat hij een grapje maakt, maar hij is eigenlijk serieus hier.


YouTube - Tim Krabbé over Haruki Murakami

Als fan van Tim Krabbé ging ik ruim een jaar geleden het internet op, om te kijken of er iets van hem te vinden was. Toen kwam ik dit filmpjes tegen, toevallig ook in DWDD. Eigenlijk schrok ik van de spraakwaterval die er uit zijn mond kwam, maar toch bleef het in mijn hoofd malen. Een week later bestelde ik twee boeken van de auteur die hij hier aanprijst, en sindsdien heb ik zeven boeken gelezen en zal de rest snel volgen. Voor de nieuwsgierigen, kijk zelf maar eens.

avatar van Donkerwoud
Bassievrucht schreef:



[url=http://www.youtube.com/watch?v=ydyj94mL9Ic]YouTube - Tim Krabbé over Haruki Murakami


Als fan van Tim Krabbé ging ik ruim een jaar geleden het internet op, om te kijken of er iets van hem te vinden was. Toen kwam ik dit filmpjes tegen, toevallig ook in DWDD. Eigenlijk schrok ik van de spraakwaterval die er uit zijn mond kwam, maar toch bleef het in mijn hoofd malen. Een week later bestelde ik twee boeken van de auteur die hij hier aanprijst, en sindsdien heb ik zeven boeken gelezen en zal de rest snel volgen. Voor de nieuwsgierigen, kijk zelf maar eens.


Het was voor mij de eerste kennismaking met Murakami en het is me zeer goed bevallen. Ze zouden meer Nederlandse auteurs moeten laten vertellen over ''obscure'' schrijvers.

avatar van Donkerwoud
Bij Herman Brusselmans:

Brusselmans over de liefde en zijn erectieproblemen (en een reprimande van schooljuffrouw Jinek): Herman Brusselmans wijdt uit over zijn erectieproblemen Jinek Gemist - YouTube

avatar van eRCee
Iemand al eens gekeken naar Eus' boekenclub? Is het wat? Wel een beetje frisser van opzet dan eerdere boekenprogramma's lijkt me.

avatar van Raspoetin
Enkel het eerste seizoen. Te veel items en bijzonder oppervlakkig. Not my cup of tea.

avatar van eRCee
Ah, zie dat het ook niet echt aanslaat: Tzum | Nieuws: Kijkcijfers Eus' Boekenclub (met Alex Boogers) zakken verder weg, 125.000 kijkers over - Tzum

Hier ook nog een berichtje over het einde van Brommers op zee: Boekenprogramma mocht toch doorgaan - volkskrant.nl.

Ach, ik kijk het allemaal niet moet ik eerlijk zeggen.

avatar van Abubakari
Ik keek bij de boekenweek wel eens naar dat programma van Eus, maar er zit zoveel nutteloos gedoe in, een muzikaal intermezzo na elk item, veel gebazel met iemand die dan een zogenaamde seizoenkaarthouder is wat echt helemaal nergens over gaat. Dat ontneemt mij de lust om het ook te gaan kijken nu het wekelijks is.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:30 uur

geplaatst: vandaag om 13:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.