menu

Boeken / Algemeen / Vakantieboeken

zoeken in:
avatar van Nicolage Rico
Wie kan mij vertellen wat echt goede vakantieboeken zijn? Boeken die lekker weglezen, terwijl je in de zon ligt met een lekker drankje erbij. Lezen, af en toe een slokje nemen, weer lezen, af en toe naar het moois in het zwembad kijken, en weer lekker lezen.

avatar van Adaveke
Ik vertrek over twee weken op vakantie en ik neem de black magician trilogy van Trudy Canavan mee.
Fantasy moet je natuurlijkwel aanspreken...

avatar van Nicolage Rico
Adaveke schreef:
Ik vertrek over twee weken op vakantie en ik neem de black magician trilogy van Trudy Canavan mee.
Fantasy moet je natuurlijkwel aanspreken...


Ik houd van fantasie, maar op vakantie lees ik liever iets anders. Desalniettemin, bedankt voor de tip.

lezert
Luchtige lichte dingen, die je als het niet bevalt makkelijk weg kunt leggen, en ook niet erg zijn als ze beschadigt of weg raken.


Een voorkeur heb ik voor verhalenbundels.

avatar van Nicolage Rico
lezert schreef:
Luchtige lichte dingen, die je als het niet bevalt makkelijk weg kunt leggen, en ook niet erg zijn als ze beschadigt of weg raken.


Een voorkeur heb ik voor verhalenbundels.


Heb je ook goede titels voor me?

lezert
Nicolage Rico schreef:
(quote)


Heb je ook goede titels voor me?



Nee, eigenlijk niet, ik onthoud dit soort dingen niet zo goed.

Voor minder luchtig werk is 'De Laatste Roker' van Hermans wel aan te bevelen. Aangenaam leeswerk.

(Overigens zijn korte verhalen over het algemeen wel wat luchtiger dan dikke pillen.)

Umberto Eco doet het bij mij altijd erg goed op vakantie

Boeken van Carl Hiaassen.

Onlangs 'Skinny Dip' uit na eerder 'Basket Case' gelezen te hebben.
Eigentijds, luchtig en vol grappige karakters en situaties.
(Meestal lichte speurderswerk met alle gevolgen van dien)

De hoofdfiguur in 'Basket Case' is bv. een tot-overlijdensberichten-gedegradeerde journalist, die een fixatie heeft met de leeftijd bij sterfte.

avatar van Nicolage Rico
Nog meer mensen met luchtige vakantieboeken?

(De rest: bedankt).

dutch2
De Godenzonen van Ajax

Maar als muziekliefhebber vind je misschien The Commitments van Roddy Doyle wel leuk. Ierse humoristische roman over opkomst en ondergang van een (fictieve) blanke soulband. Errrrrg grappig en leest heerlijk weg. Je kunt dit boek waarschijnlijk ook gebundeld vinden in de Barrytown Trilogy, waarin de al even komische romans The Snapper en The Van staan.

Zeker een aanrader Dutch, die had ik ook op vakantie gelezen . Hele trilogie voor 12,5o gekocht geloof ik.

avatar van psyche
psyche (crew)
Ik neem op vakantie altijd verschillende boeken mee, het lekkerst lezen dan toch wel de 'populaire' boeken weg, Saskia Noort, Nicci French, Dan Brown, of een verzameling columns van die of gene. Ter variatie meestal ook nog romans die al een tijdje op me lagen te wachten èn een 'moeilijker' boek. Zo heb ik tijdens een verregende vakantie in de Jura (o daarom was het er zo groen) Dante's Goddelijke Komedie zitten lezen. Die regen paste natuurlijk goed bij de sfeer van het boek...
Ik denk dat ik dit jaar 'de man zonder eigenschappen' of poging 6759437: Ulysses, eens probeer.
Maar de wat mij betreft echt flutromannen (ik heb eens in een hotel zo'n boek met op de omslag een smachtende dame aan een half ontblote herenborst van de leestafel meegenomen): daar kom ik werkelijk niet (meer) doorheen, zelfs niet tijdens een vakantie. Genoeg mooi volk om me heen dan

avatar van Nicolage Rico
dutch2 schreef:
De Godenzonen van Ajax


Die wil ik niet eens lezen in een Bassie en Adriaan-caravan, tijdens een zware onweerstorm.

avatar van Sir Spamalot
Op vakantie deze boeken gelezen:
Emperor: The Gates of Rome - Conn Iggulden (2003)
Emperor: The Death of Kings - Conn Iggulden (2004)
Emperor: The Field of Swords - Conn Iggulden (2005)
Emperor: The Gods of War - Conn Iggulden (2006) (bijna uitgelezen)

Volgende in de planning:
Emperor: The Blood of Gods - Conn Iggulden (2013)

avatar van apocrief
Voor 1 euro 20 heb ik bij de kringloop Het goud van de waarheid van Iain Pears gekocht, uitsluitend vanwege de dikte en de cover. Gelukkig word het op boekmeter goed gewaardeerd (4.31). Het staat nu stof te happen totdat ik dit jaar op vakantie ga.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.