menu

Mijn Updates +
Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal

zoeken in:
Als er een stem van je verschijnt bij Een wereld valt uiteen, dan overweeg ik deze nominatie te steunen.

hahahaha...dat is wel een puntje

Goed nieuws van het noordoostelijk front: mijn vader heeft het huidige kwartaalboek in een bieb uit Overijssel voor me geleend. Ik hoop het dit weekend in de handen te mogen sluiten.

Nou ik zie nog geen stem van Kaj bij het vorige kwartaalboek, dus ik ga keiharde oppositie voeren voor de nieuwe keuze:

Het geheime leven van Henri Pick - Foenkinos

eRCee schreef:
Nou ik zie nog geen stem van Kaj bij het vorige kwartaalboek, dus ik ga keiharde oppositie voeren voor de nieuwe keuze:

Het geheime leven van Henri Pick - Foenkinos
Mmm, lastig kiezen, maar omdat de Duitse literatuur er een beetje bekaaid afkomt qua kwartaalboekkeuze, ga ik toch maar voor Ein Ganzes Leben. Waarbij ik er maar even vanuit ga dat er al mag worden gestemd

De strijd is bloedstollend spannend, zijn er nog anderen die een suggestie of voorkeur hebben?

Nou, ik word keihard in de steek gelaten door de andere gebruikers hier, dus vooruit, we zullen Donkerwoud toch maar belonen voor slecht gedrag. Overigens kan ik het argument van dutch2.0 wel waarderen.

Het 2e kwartaalboek wordt dan:
Een heel leven - Seethaler

(Ben benieuwd of er meer dan twee stemmen worden uitgebracht.)

Toevallig een boekje dat al een lange tijd op m'n leeslijst staat, eens kijken of ik er de komende weken tijd voor weet te vinden.

Moederschap is een vitaal literair thema, zo betoogde Xandra Schutten in de discussie over het thema van de boekenweek 2019. Een van de schrijfsters die ze noemde is Valeria Luiselli, geboren Mexicaanse.

Mijn voorstel voor het nieuwe kwartaalboek is daarom: De gewichtlozen.

(Ps. 4 stemmen voor het vorige kwartaalboek, niet slecht.)

eRCee schreef:
Moederschap is een vitaal literair thema, zo betoogde Xandra Schutten in de discussie over het thema van de boekenweek 2019. Een van de schrijfsters die ze noemde is Valeria Luiselli, geboren Mexicaanse.

(Ps. 4 stemmen voor het vorige kwartaalboek, niet slecht.)

Ik sluit dit kwartaal weer een keertje aan

eRCee schreef:

Leuk! Ik heb nog nooit iets van een Mexicaan (m/v) gelezen, dus ik ben benieuwd (mocht dit boek het worden).

Bueno. Ik moet toch eens aanhaken bij dit topic.

Mooi, met drie stemmen (vier met mezelf erbij) zijn we er in principe al. Wie wil aanhaken, hake aan!

Mocht er ooit een boek voorbijkomen in het boek van het kwartaal dat op KoboPlus staat (hint, hint ), dan haak ik met alle liefde aan. Veel plezier met de huidige keuze; klinkt als een meer dan interessant boek.

Als papier-aanhanger zucht ik hééél diep...

Als papier-aanhanger zucht ik hééél diep...

Zo was ik ooit ook.... en gek genoeg met muziek ben ik nog zo, mensen die alleen digitaal luisteren begrijp ik niet, maar the times they are a changin' Donkerwoud

“De gewichtloze” had ik reeds gelezen, dus geen kwartaalboek voor mij deze keer.

Inmiddels wordt het stilaan weer tijd om naar een nieuw kwartaalboek te kiezen, nietwaar?
Ik stel Ostatnie ┼╗yczenie - Andrzej Sapkowski (1993) voor. Wordt vaak gezien als het beste startpunt voor The Witcher-serie, waar inderdaad de gelijknamige videogameserie losjes op gebaseerd is.

We hebben nog een hele maand. Maar op zich vind ik het wel leuk om eens dit genre in te gaan. En volgens mij moet ik het wel kunnen bemachtigen.

Ik lees graag af en toe fantasy, maar dit boek over monsters doden spreekt me niet zo aan.

Lalage schreef:
Ik lees graag af en toe fantasy, maar dit boek over monsters doden spreekt me niet zo aan.

Als de videogames een indicatie zijn, heeft het verhaal waarschijnlijk meer diepgang dan dat. Ik verwacht i.i.g enig sociaal engagement. Ben verder- op Tolkien/Harry Potter na- ook niet de grootste fantasyfan.

Lijkt me ook wel een keer leuk, alleen is dit boek misschien wat lastig te krijgen. Goede verkrijgbaarheid is geloof ik een must bij Kwartaalboeken (vraag ik met een schuin oog op chief Kwartaalboek eRCee)

Klopt, maar is een subjectief criterium. Ik kan hem via de bieb wel verkrijgen. Jij?

Ik wil best meestemmen, maar ik lees niet eens mee als 'mijn' boek gekozen wordt. Ben een te grillige lezer, vrees ik.

eRCee schreef:
Klopt, maar is een subjectief criterium. Ik kan hem via de bieb wel verkrijgen. Jij?
Voor de bieb mis ik het geduld. Ik kijk meestal even op Bol of hij voor een redelijke prijs te koop is. Dit boek is in Nederlandse vertaling alleen te krijgen als ebook. Hij is er wel in de Engelse vertaling, dus mocht deze keuze het worden dan koop ik die Engelse vertaling wel.
Donkerwoud schreef:
Ik wil best meestemmen, maar ik lees niet eens mee als 'mijn' boek gekozen wordt. Ben een te grillige lezer, vrees ik.
Volgens mij staat nergens in het grote regelboek dat stemmen verplicht tot lezen, dus...

Welke twee gekken hebben in Apeldoorn al een exemplaar geleend bij de bieb, blijkbaar populair dat boek. Ik zal eens kijken of ik er tijd voor kan vrijmaken komende tijd als deze gekozen wordt.

dutch2.0 schreef:
Volgens mij staat nergens in het grote regelboek dat stemmen verplicht tot lezen, dus...

Dat is zo, maar ooit heb ik als chef kwartaalboek toch moeten ingrijpen vanwege een "teveel aan ideeen en gebrek aan commitment".

eRCee schreef:
Dat is zo, maar ooit heb ik als chef kwartaalboek toch moeten ingrijpen vanwege een "teveel aan ideeen en gebrek aan commitment".
Ha ha, dat is waar ook. Maar goed, ik heb ooit als plaatsvervangend chef kwartaalboek besloten om twee kwartaalboeken te kiezen in één kwartaal, en daarna is de wereld nooit meer hetzelfde geworden. Het kan dus altijd erger.

Ik stel voor om David Foenkinos te lezen...

Halley23 (moderator)
gart schreef:
Ik stel voor om David Foenkinos te lezen...
En welke titel van hem?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.