menu

Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal

zoeken in:
psyche (crew)
dutch2 schreef:
Prima voorstellen, alleen McEwan liever niet omdat die voorlopig erg stevig geprijsd is. Bibliotheekboeken genieten in mijn geval de voorkeur.

Ik heb liever ook boeken die ik in de bibliotheek kan lenen. Verder alle voorstellen voor mij o.k..

psyche (crew)
Ik wil nog aan mijn berichtje toevoegen, al zijn alle voorstellen wat mij betreft o.k., als ik zou moeten kiezen zou ik in eerste instantie gaan voor Kader Abdollah om dat ik, schande, nog niets van hem gelezen heb.
Ook heb ik wel zin in 'Kathy's Dochter'. Ik ken alleen 'Het Gouden Ei' van Krabbé en ben wel benieuwd naar ander werk van hem.

dutch2
De zomer is inmiddels begonnen en we hebben nog altijd geen boek van het kwartaal.

Tin Krabbe - Kathy's dochter lijkt me eigenlijk ook wel een prima keus. Lijkt me ook makkelijk bij de bieb te krijgen

Zullen we dan maar afspreken dat die het wordt?

Vanaf juli hebben we een nieuw kwartaalboek 'nodig', beter gezegd: dan hebben we er weer recht op.

Ga ik even vervelend doen en stemmen op Kader Abdollah, Het Huis van de Moskee (hoewel ik het op zich met lezert eens ben wat betreft de dikte). Waarschijnlijk kom je er toch niet onderuit dat een keer te lezen, dan zo maar.

Officieel:
Tim Krabbe - Kathy's Dochter.
Voor: lezert, dutch2.

Kader Abdollah - Het huis van de Moskee
Voor: dexter, psyche, eRCee, (gart?)

Meer stemmers?

Ik vind het onterecht dat lezert (en dutch2?) afgeschrikt worden door het feit dat 'Het huis van de Moskee' meer dan 300 bladzijden telt. Het boek leest als een trein, want Kader Abdollahs verteltrant getuigt van grote klasse. Een nederlandstalig auteur die je moet gelezen hebben, zo denk ik erover.

Ik ben ook voor Het Huis van de Moskee.

lezert
Dan ga ik ook voor Het Huis van de Moskee. (Want dat ken ik nog niet. )

Er moet toch ergens concensus ontstaan.

Dan maar even doorbijten.

Ik ben ook voor Het Huis van de Moskee

Dan kan ik ook een keertje meedoen

lezert
Dimara schreef:

Dan kan ik ook een keertje meedoen

Maar je kunt die andere boeken toch ook lezen?

Goed, dan wordt het nieuwe kwartaalboek (juli-september) dus:

Kader Abdollah - Het Huis van de Moskee.

Een breed gedragen keuze, dus ik ben benieuwd!

lezert schreef:
(quote)

Maar je kunt die andere boeken toch ook lezen?

Kan wel, maar of ik dat wíl is een tweede

ojee, ik ben er helemaal uit! Nou, begin maar met Kader en daarna maar wat ik heb gemist!

lezert
Nou, dit gaat nog wel even duren.

Bij Bibliotheek Hengelo hebben ze 5 exemplaren (van Het Huis van de Moskee), allemaal uitgeleend.
En ik sta nummer 12 op de lijst van reserveerders.

In Antwerpen zijn ze ook alledrie uitgeleend .

dutch2
In Leiden ook voorlopig uitgeleend, en aangezien ik toch al weinig zin had in dit boek sla ik fijn een rondje over

psyche (crew)
Ik schaam me dood vanweg de stapel ongelezen roman aanschaffen , vandaar mijn voorkeur voor de bieb.
Nog een week werken en dan heb ik mijn eerste vakantie dit jaar: dan wil ik een ander boek lezen dan Het Huis van de Moskee. Gelukkig had ik een boekenbon en heb hem al in huis.
Morgen ofzo aan beginnen...

Ik zal hem in augustus of september nog wel te pakken krijgen, de vakantie is nog lang...

psyche (crew)
Ik ben begonnen, de roman leest prettig. Vervelend dat ik hem af en toe weg 'moet' leggen, omdat ik nu eenmaal niet 24 uur per dag kan lezen.

lezert
psyche schreef:
Vervelend dat ik hem af en toe weg 'moet' leggen, omdat ik nu eenmaal niet 24 uur per dag kan lezen.

Dát zijn goede boeken!

Is het zo'n dik boek dat je het op 24 uur nog niet uit hebt?

psyche (crew)
Freud schreef:

Erger, heb hem nog niet uit en het is al een paar dagen verder

psyche (crew)
Freud schreef:

Ik weet eigenlijk niet wat nu de bedoeling is, afgelopen week heb ik mijn mening over Het Huis van de Moskee op de betreffende boekpagina gezet. Zo o.k.?

dutch2
Helemaal okay. In dit topic besluiten we alleen welk boek het gaat worden, de opmerkingen over het boek kunnen dan bij het boek zelf.

psyche (crew)
Het is nu bijna eind augustus en ik moet zeggen dat ik met 2843 gebruikers nog niet zo heel veel stemmen/berichten bij Het Huis van de Moskee zie. Het zou leuk zijn als er in september wat meer meningen de revue passeren .

Het zou ook leuk zijn als ik het boek eens te pakken zou krijgen .

psyche (crew)
Freud schreef:
Het zou ook leuk zijn als ik het boek eens te pakken zou krijgen .

Op marktplaats kost hij €15 en bij Bol 2e hands €19,50 daar komen dan ook nog de verzendkosten bij. Dus nòg duur ...

Kun je hem niet reserveren in de bieb (of laten komen vanuit een andere)? Of van iemand lenen? Hem stelen ?

Ik heb mij taak volbracht (met oneindige dank aan psyche voor het ter beschikking stellen van het boek!), en met veel plezier. Zijn er eigenlijk nog mensen die (van plan zijn) het boek (te) lezen?

Jazeker, maar ik heb hetzelfde probleem: het boek is voortdurend uitgeleend in de bieb (en ik koop zelden wat). De kwartaaltermijn ga ik dus waarschijnlijk niet halen.

psyche (crew)
Freud schreef:
Ik heb mij taak volbracht (met oneindige dank aan psyche voor het ter beschikking stellen van het boek!), en met veel plezier. Zijn er eigenlijk nog mensen die (van plan zijn) het boek (te) lezen?

Graag gedaan hoor

Het is alweer tijd voor een nieuw kwartaalboek. Onze vorige keuze was wellicht te bekend, waardoor er problemen waren met de beschikbaarheid. Misschien volgen er in de komende maanden daarom nog wat 'kwartaalstemmen' op Het Huis van de Moskee, ik hoop in ieder geval dat die van mij erbij zit.

Heeft iemand een nieuw voorstel? Wie is die ene fantastische auteur wiens boeken altijd onuitgeleend op de planken van de bibliotheek staan?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.