Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart, 06:57 uur
Halley23 schreef:
Gezien jouw oproep stel ik een ander boek voor nl. Polina van Takis Würger
Gezien jouw oproep stel ik een ander boek voor nl. Polina van Takis Würger
Dit komt pas deze week uit
0
geplaatst: 2 maart, 12:12 uur
Ik stem natuurlijk op De Tijd van de Oligarchen - Aldous Huxley
Die heeft dus toch al één stem
Die heeft dus toch al één stem

0
geplaatst: 2 maart, 17:45 uur
Oorspronkelijk was het idee toch dat we bij het kwartaalboek kiezen voor een boek dat al een tijdje uit is, maar om één of andere reden nog weinig stemmen heeft hier. Daar voldoet 1793 overigens ook niet aan. En over de klassiekers valt te twisten, want die zijn net heruitgegeven.
1
geplaatst: 2 maart, 17:55 uur
omdat ik vind dat er ook een vrouwelijke schrijver te kiezen moet zijn, draag ik ‘De kraanvogels vliegen naar het zuiden' voor:
Tranorna Flyger Söderut - Lisa Ridzén (2025) - BoekMeter.nl
Tranorna Flyger Söderut - Lisa Ridzén (2025) - BoekMeter.nl
1
Halley23 (moderator)
geplaatst: 2 maart, 18:20 uur
@Lalage ik heb niet kunnen vinden dat het een boek moet zijn dat al een tijdje uit is, maar om één of andere reden nog weinig stemmen heeft hier. Maar misschien heb ik niet goed gezocht.
Hier de 1e post voor dit topic (van eRCee):
"De bedoeling is dat we met elkaar per kwartaal een boek uitkiezen dat in die periode door meerdere gebruikers gelezen kan worden. Geheel vrijblijvend uiteraard. Het is natuurlijk het mooist als iedereen vervolgens ook een recensie plaatst!
In dit topic kunnen we discussieren over het te kiezen boek, kan je aangeven waarom je wel of niet meedoet en hoeveel bladzijden je nog moet."
Overigens ben ik met je eens dat een vrouwelijke schrijver ontbreekt...
"De bedoeling is dat we met elkaar per kwartaal een boek uitkiezen dat in die periode door meerdere gebruikers gelezen kan worden. Geheel vrijblijvend uiteraard. Het is natuurlijk het mooist als iedereen vervolgens ook een recensie plaatst!
In dit topic kunnen we discussieren over het te kiezen boek, kan je aangeven waarom je wel of niet meedoet en hoeveel bladzijden je nog moet."
0
geplaatst: 2 maart, 19:47 uur
Ik zou De Tijd van de Oligarchen kiezen omdat hij heel goed bij onze tijd past.
Sterker nog: de inleiding noemt mensen zoals Trump, Putin en Netanyah boy-gangsters, een term die door Huxley in het boek wordt geîntroduceerd, en die sinds dit weekend plots doel lijkt te schieten (ahum).
Sterker nog: de inleiding noemt mensen zoals Trump, Putin en Netanyah boy-gangsters, een term die door Huxley in het boek wordt geîntroduceerd, en die sinds dit weekend plots doel lijkt te schieten (ahum).
1
geplaatst: 2 maart, 21:14 uur
Halley23 schreef:
@Lalage ik heb niet kunnen vinden dat het een boek moet zijn dat al een tijdje uit is, maar om één of andere reden nog weinig stemmen heeft hier. Maar misschien heb ik niet goed gezocht.
Beschikbaarheid in bibliotheken is altijd wel een criterium geweest. Maar niks is in steen gebeiteld.
1
geplaatst: 2 maart, 21:39 uur
De tijd van de oligarchen is in sommige biebs al aanwezig, maar doordat het boek nieuw is, is het nogal vaak uitgeleend.
0
psyche (crew)
geplaatst: 4 maart, 19:19 uur
Mij spreekt Für Polina het meest aan (al doet het me direct denken aan Schlafes Bruder - Robert Schneider (1992) - BoekMeter.nl maar vast totaal ander verhaal)
1
geplaatst: 6 maart, 23:08 uur
Mijn voorkeur gaat uit naar Für Polina of Tranorna Flyger Söderut. Ik vind het een beetje flauw om voor mijn eigen nominatie te stemmen
.
.
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 20:17 uur
Voor mij is alles goed. Hopelijk beter dan het vorige kwartaalboek.
* denotes required fields.