Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal
zoeken in:
1
geplaatst: 1 januari 2022, 19:33 uur
Iemand? Want anders stem ik Eddy naar drie.
Hier trouwens een podcast van Boeken FM over Edouard Louis, wel aardig om erbij te luisteren.
Hier trouwens een podcast van Boeken FM over Edouard Louis, wel aardig om erbij te luisteren.
2
geplaatst: 3 januari 2022, 21:04 uur
1
geplaatst: 9 januari 2022, 16:27 uur
Ben er al in begonnen, voor de verandering eens vroeg in het kwartaal!
0
geplaatst: 9 januari 2022, 21:05 uur
eRCee schreef:
Ik zal 'm ook vast reserveren!
0
geplaatst: 9 januari 2022, 21:36 uur
Morgen begin ik weer op werk, ik zal dan kijken of ze 'm daar in de bibliotheek hebben en 'm reserveren.
1
geplaatst: 19 januari 2022, 15:05 uur
Ik wilde Miramar ook alsnog lezen, om m'n mattie dutch2.0 te steunen, maar het ene exemplaar dat in de provincie beschikbaar zou zijn blijkt toch niet beschikbaar. Je staat er dus alleen voor dutchie. In dat opzicht lijk je wel een beetje op Eddy Bellegueulle, die stond er ook alleen voor.
0
geplaatst: 19 januari 2022, 15:39 uur
eRCee schreef:
Ik wilde Miramar ook alsnog lezen, om m'n mattie dutch2.0 te steunen, maar het ene exemplaar dat in de provincie beschikbaar zou zijn blijkt toch niet beschikbaar. Je staat er dus alleen voor dutchie. In dat opzicht lijk je wel een beetje op Eddy Bellegueulle, die stond er ook alleen voor.

Dank voor de solidariteit in ieder geval, da's allicht al meer dan waar Eddy Bellegueulle op kon terugvallen. Ik ga waarschijnlijk bij Bol shoppen voor Miramar en hebben ze die niet, dan ga ik iets anders in die hoek zoeken. Eddy sla ik in ieder geval over, maar volgend kwartaal ben ik er vast weer bij.
2
geplaatst: 29 januari 2022, 14:40 uur
0
geplaatst: 3 april 2022, 20:16 uur
Robsessie schreef:
Mogen we alweer? Iemand een suggestie?
Mogen we alweer? Iemand een suggestie?
1e kwartaal alweer voorbij!
0
geplaatst: 3 april 2022, 22:01 uur
0
geplaatst: 4 april 2022, 08:13 uur
op mijn lijstje staat deze titel, waarvan ik nu al denk dat iedereen het zou moeten lezen:
De Man van Veel - Karin Amatmoekrim (2013) - BoekMeter.nl
1
geplaatst: 4 april 2022, 20:53 uur
Lalage schreef:
op mijn lijstje staat deze titel, waarvan ik nu al denk dat iedereen het zou moeten lezen:
Kijk, zo verkoop je een kwartaalboek op mijn lijstje staat deze titel, waarvan ik nu al denk dat iedereen het zou moeten lezen:

1
geplaatst: 5 april 2022, 09:21 uur
Beide kan ik aankomen via de bieb.
Een Nederlandstalige biografische roman (toegegeven, wel over een interessante man, Anton de Kom) heeft dan niet mijn voorkeur. Vesaas is een auteur die ik wel een keer zou willen proberen, hoewel ik eigenlijk denk dat het niks voor me is. Maar toch mijn stem voor Vesaas.
De stand:
Amatmoekrin (2)
Vesaas (3)
Een Nederlandstalige biografische roman (toegegeven, wel over een interessante man, Anton de Kom) heeft dan niet mijn voorkeur. Vesaas is een auteur die ik wel een keer zou willen proberen, hoewel ik eigenlijk denk dat het niks voor me is. Maar toch mijn stem voor Vesaas.
De stand:
Amatmoekrin (2)
Vesaas (3)
0
geplaatst: 5 april 2022, 10:17 uur
Ik lees mee dit keer als het Vesaas wordt.
De stand:
Amatmoekrin (2)
Vesaas (4)
De stand:
Amatmoekrin (2)
Vesaas (4)
0
geplaatst: 7 april 2022, 19:47 uur
Er heeft al twee dagen niemand meer gestemd, dus ik denk dat we de knoop wel kunnen doorhakken...
1
geplaatst: 7 april 2022, 21:29 uur
Ik hoop altijd dat gart nog langskomt om aan alle onzekerheid een eind te maken.
0
geplaatst: 7 april 2022, 22:53 uur
Was het niet zo dat het eerste boek met 3 stemmen het nieuwe boek van het kwartaal wordt?
0
geplaatst: 8 april 2022, 07:14 uur
Dat is zo, maar die regel passen we niet strikt toe (en er zijn nu bijvoorbeeld ook meer stemmers dan een paar jaar terug het geval was). Dus in formele zin is Vesaas er al, maar omdat het zo dicht bij elkaar ligt kunnen we iets meer tijd nemen. Morgen de knoop doorhakken?
0
geplaatst: 8 april 2022, 09:32 uur
Ho, is het weer zover? Ik sluit uiteraard aan.
De stand:
Amatmoekrin (3)
Vesaas (5)*
De stand:
Amatmoekrin (3)
Vesaas (5)*
0
geplaatst: 8 april 2022, 11:41 uur
eRCee schreef:
Morgen de knoop doorhakken?
Prima. De ene lees ik toch wel, de andere lees ik toch niet. Hoe interessant Anton de Kom ook is, biografieën hebben me nooit kunnen bekoren (autobiografieën nog veel minder).Morgen de knoop doorhakken?
1
geplaatst: 8 april 2022, 12:12 uur
Oke, met de stem van Shaky erbij is er een verschil van twee stemmen, dus dan is de winnaar duidelijk:
Iets met Noorse boten van Vesaas
Iets met Noorse boten van Vesaas
0
geplaatst: 8 april 2022, 15:24 uur
Zal maandag mijn bieb weer eens raadplegen.
Lalage, als je van plant bent jouw suggestie ook nog te lezen dan kijk ik of ze die ook hebben. Ik weet niets van Anton de Kom.
Lalage, als je van plant bent jouw suggestie ook nog te lezen dan kijk ik of ze die ook hebben. Ik weet niets van Anton de Kom.
0
geplaatst: 8 april 2022, 16:59 uur
Robsessie die staat wel op mijn planning voor ergens in de komende maanden
Ik lees juist wel graag af en toe een biografie
Ik lees juist wel graag af en toe een biografie
1
geplaatst: 8 april 2022, 17:00 uur
* denotes required fields.