menu

Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal

zoeken in:
Iemand? Want anders stem ik Eddy naar drie.

Hier trouwens een podcast van Boeken FM over Edouard Louis, wel aardig om erbij te luisteren.

Mug
Ik heb Eddy meegenomen uit de bieb!

Ben er al in begonnen, voor de verandering eens vroeg in het kwartaal!

eRCee schreef:
Ben er al in begonnen, voor de verandering eens vroeg in het kwartaal!

Ik zal 'm ook vast reserveren!

Morgen begin ik weer op werk, ik zal dan kijken of ze 'm daar in de bibliotheek hebben en 'm reserveren.

Ik wilde Miramar ook alsnog lezen, om m'n mattie dutch2.0 te steunen, maar het ene exemplaar dat in de provincie beschikbaar zou zijn blijkt toch niet beschikbaar. Je staat er dus alleen voor dutchie. In dat opzicht lijk je wel een beetje op Eddy Bellegueulle, die stond er ook alleen voor.

eRCee schreef:
Ik wilde Miramar ook alsnog lezen, om m'n mattie dutch2.0 te steunen, maar het ene exemplaar dat in de provincie beschikbaar zou zijn blijkt toch niet beschikbaar. Je staat er dus alleen voor dutchie. In dat opzicht lijk je wel een beetje op Eddy Bellegueulle, die stond er ook alleen voor.

Dank voor de solidariteit in ieder geval, da's allicht al meer dan waar Eddy Bellegueulle op kon terugvallen. Ik ga waarschijnlijk bij Bol shoppen voor Miramar en hebben ze die niet, dan ga ik iets anders in die hoek zoeken. Eddy sla ik in ieder geval over, maar volgend kwartaal ben ik er vast weer bij.

Hoppa, 4 sterren van gart!

eRCee schreef:
Hoppa, 4 sterren van gart!

Daar sluit ik me graag bij aan

Mogen we alweer? Iemand een suggestie?

Robsessie schreef:
Mogen we alweer? Iemand een suggestie?

1e kwartaal alweer voorbij!

Mug
Suggestie (lees: meegenomen uit de bieb)

BaĚŠten om Kvelden - Tarjei Vesaas (1968) - BoekMeter.nl

op mijn lijstje staat deze titel, waarvan ik nu al denk dat iedereen het zou moeten lezen:
De Man van Veel - Karin Amatmoekrim (2013) - BoekMeter.nl

Lalage schreef:
op mijn lijstje staat deze titel, waarvan ik nu al denk dat iedereen het zou moeten lezen:
De Man van Veel - Karin Amatmoekrim (2013) - BoekMeter.nl
Kijk, zo verkoop je een kwartaalboek . Mijn stem heb je alvast.

Mijn stem gaat naar Vesaas

Beide kan ik aankomen via de bieb.
Een Nederlandstalige biografische roman (toegegeven, wel over een interessante man, Anton de Kom) heeft dan niet mijn voorkeur. Vesaas is een auteur die ik wel een keer zou willen proberen, hoewel ik eigenlijk denk dat het niks voor me is. Maar toch mijn stem voor Vesaas.

De stand:

Amatmoekrin (2)
Vesaas (3)

Ik lees mee dit keer als het Vesaas wordt.

De stand:

Amatmoekrin (2)
Vesaas (4)

De stand:

Amatmoekrin (3)
Vesaas (4)

Spann0nndddd!

Er heeft al twee dagen niemand meer gestemd, dus ik denk dat we de knoop wel kunnen doorhakken...

Ik hoop altijd dat gart nog langskomt om aan alle onzekerheid een eind te maken.

Was het niet zo dat het eerste boek met 3 stemmen het nieuwe boek van het kwartaal wordt?

Dat is zo, maar die regel passen we niet strikt toe (en er zijn nu bijvoorbeeld ook meer stemmers dan een paar jaar terug het geval was). Dus in formele zin is Vesaas er al, maar omdat het zo dicht bij elkaar ligt kunnen we iets meer tijd nemen. Morgen de knoop doorhakken?

Ho, is het weer zover? Ik sluit uiteraard aan.

De stand:

Amatmoekrin (3)
Vesaas (5)*

eRCee schreef:
Morgen de knoop doorhakken?
Prima. De ene lees ik toch wel, de andere lees ik toch niet. Hoe interessant Anton de Kom ook is, biografieën hebben me nooit kunnen bekoren (autobiografieën nog veel minder).

Oke, met de stem van Shaky erbij is er een verschil van twee stemmen, dus dan is de winnaar duidelijk:

Iets met Noorse boten van Vesaas

Zal maandag mijn bieb weer eens raadplegen.

Lalage, als je van plant bent jouw suggestie ook nog te lezen dan kijk ik of ze die ook hebben. Ik weet niets van Anton de Kom.

Robsessie die staat wel op mijn planning voor ergens in de komende maanden

Ik lees juist wel graag af en toe een biografie

eRCee schreef:
Iets met Noorse boten van Vesaas

ik ga die ook uit de bieb halen.

Ik heb 'm ook al aan mijn ereader toegevoegd.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.