Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal
zoeken in:
2
geplaatst: 12 september 2021, 23:34 uur
En op mij natuurlijk
. Ik ben er inmiddels aan begonnen, dus dat ga ik makkelijk redden voor het eind van het kwartaal. Erg mooi, doet me wel wat denken aan Toibin en Banville.

2
geplaatst: 15 september 2021, 07:48 uur
dutch2.0 schreef:
Ik ben er inmiddels aan begonnen, dus dat ga ik makkelijk redden voor het eind van het kwartaal. Erg mooi, doet me wel wat denken aan Toibin en Banville.
Ik ben er inmiddels aan begonnen, dus dat ga ik makkelijk redden voor het eind van het kwartaal. Erg mooi, doet me wel wat denken aan Toibin en Banville.
Tóibín kan ik wel waarderen, dus ik heb dit kwartaalboek op de valreep gereserveerd.
0
geplaatst: 24 september 2021, 20:13 uur
Gaan we alweer stemmen voor het volgende kwartaalboek? Ik heb een voorstel:
Other Minds: The Octopus, the Sea, and the Deep Origins of Consciousness - Peter Godfrey-Smith (2016) - BoekMeter.nl
Other Minds: The Octopus, the Sea, and the Deep Origins of Consciousness - Peter Godfrey-Smith (2016) - BoekMeter.nl
0
geplaatst: 25 september 2021, 17:59 uur
Interessante suggestie, Lalage. Volgens mij hebben we nog nooit non-fictie gedaan. Mijn enige probleem is dat ik er niet aan kan komen via de bieb.
0
geplaatst: 25 september 2021, 20:16 uur
Ik wil ook wel een suggestie doen. Ben wel benieuwd naar deze West - Carys Davies (2018) - BoekMeter.nl
0
geplaatst: 25 september 2021, 22:10 uur
eRCee schreef:
Interessante suggestie, Lalage. Volgens mij hebben we nog nooit non-fictie gedaan. Mijn enige probleem is dat ik er niet aan kan komen via de bieb.
In de provincie Utrecht is het wel te leen, alleen ik vind het in de catalogus niet als ik alleen op 'Godfrey' zoek, wel op 'Godfrey-Smith' of de Nederlandse titel 'Buitengewoon bewustzijn'.
0
geplaatst: 28 september 2021, 19:11 uur
Iemand nog een andere suggestie of een stem op één van de twee tot nu toe aangedragen boeken?

1
...stilte...
geplaatst: 1 oktober 2021, 09:50 uur
Misschien is Over een vlakke, kalme zee van Donal Ryan een geschikt kwartaalboek... (er moet wel wat te kiezen zijn natuurlijk)
From a Low and Quiet Sea - Donal Ryan (2018) - BoekMeter.nl
From a Low and Quiet Sea - Donal Ryan (2018) - BoekMeter.nl
0
geplaatst: 1 oktober 2021, 11:31 uur
Zullen we maar een stemlijstje maken? Wordt tijd om een keuze te maken, het kwartaal is al begonnen.
Heb meteen afgetrapt met mijn stem:
Other Minds: The Octopus, the Sea, and the Deep Origins of Consciousness - Peter Godfrey-Smith (2016)
West - Carys Davies (2018) 1*
From a Low and Quiet Sea - Donal Ryan (2018)
Heb meteen afgetrapt met mijn stem:
Other Minds: The Octopus, the Sea, and the Deep Origins of Consciousness - Peter Godfrey-Smith (2016)
West - Carys Davies (2018) 1*
0
geplaatst: 2 oktober 2021, 12:32 uur
West - Carys Davies (2018) 2
West - Carys Davies (2018) 2
2
geplaatst: 2 oktober 2021, 15:15 uur
West - Carys Davies (2018) 3
Op zich ben ik het eens met Lalage dat we het eens over een andere genreboeg zouden moeten gooien, maar ik heb helemaal niks met nonfictie over dieren (ook al gaat het hier ook over bewustzijn en ook al lees ik wel boeken over mensen, die welbeschouwd ook dieren zijn).
Het boek van Stilte leek me best aardig, maar dan zouden we twee achtereenvolgende kwartalen een Iers boek hebben, die beide vergezeld gaan van een quote van Roddy Doyle op de voorkant. Leek me iets te veel van het goede.
West - Carys Davies (2018) 3
Op zich ben ik het eens met Lalage dat we het eens over een andere genreboeg zouden moeten gooien, maar ik heb helemaal niks met nonfictie over dieren (ook al gaat het hier ook over bewustzijn en ook al lees ik wel boeken over mensen, die welbeschouwd ook dieren zijn).
Het boek van Stilte leek me best aardig, maar dan zouden we twee achtereenvolgende kwartalen een Iers boek hebben, die beide vergezeld gaan van een quote van Roddy Doyle op de voorkant. Leek me iets te veel van het goede.
1
geplaatst: 2 oktober 2021, 18:25 uur
Drie stemmen en het kwartaal is al begonnen, dus wat mij betreft is dit m dan. 'West' dus. De cover is fraai maar verder weet ik niet of ik mee ga doen.
0
geplaatst: 2 oktober 2021, 20:47 uur
Ik wil in de toekomst ook wel een non-fictie boek lezen als kwartaalboek, maar moet ook bekennen dat deze me niet trok. Is ook een documentaire van op Netflix toch? Misschien kunnen we die nog kijken en op Moviemeter bespreken.
4
geplaatst: 6 oktober 2021, 13:27 uur
Ik doe ook eens mee dit kwartaal, heb West vast gereserveerd bij de bieb! 

2
geplaatst: 9 oktober 2021, 22:27 uur
Ik ga het octopusboek in elk geval zelf lezen en zal dan vertellen hoe ik het vind.
West staat genoteerd.
West staat genoteerd.
4
geplaatst: 15 oktober 2021, 19:07 uur
Heb 'm uit trouwens, las lekker weg. Ik zal kijken of ik van de week iets kan schrijven over het boek.
2
geplaatst: 18 oktober 2021, 18:42 uur
Hm. Dit prikkelt toch wel erg mijn interesse. Ook een lekker dun boekje.
2
geplaatst: 25 december 2021, 23:22 uur
Ik heb West ook nog binnen gekregen vorige week, denk dat het net een paar dagen na het kwartaal wordt 

1
geplaatst: 28 december 2021, 14:58 uur
Qua stemaantallen gaat het goed met het kwartaalboek!
We moeten ook weer aan de slag voor volgend kwartaal. Dit is mijn suggestie:
Weg met Eddy Bellegueule - Edouard Louis
We moeten ook weer aan de slag voor volgend kwartaal. Dit is mijn suggestie:
Weg met Eddy Bellegueule - Edouard Louis
0
geplaatst: 28 december 2021, 15:58 uur
Da's weird... Ik ben nu bezig met Shuggie Bain, en die lijkt qua verhaalomschrijving echt sprekend op dit voorgedragen boek. Anyway, na 4 keer een Europees kwartaalboek ben ik nu wel toe aan iets spannenders. Dus ik ga voor Miramar van Nagieb Mahfouz.
0
geplaatst: 29 december 2021, 07:58 uur
Vind ik ook prima. Louis zette zich bij Buitenhof neer als een buitenbeentjes-schrijver, dus het is wel grappig om te zien dat hij nu als gewoon weer een Europese schrijver wordt afgeserveerd. 

0
geplaatst: 29 december 2021, 09:05 uur
De twee voorgestelde titels trekken mij niet zo, dus dan nomineer ik een derde. Ik zou graag eens een boek van Bertram Koeleman lezen en ik zie dat hij nog maar een paar stemmen heeft op deze site. Mijn voorstel is deze:
Het Dreigbed - Bertram Koeleman (2020)
Het Dreigbed - Bertram Koeleman (2020)
0
geplaatst: 30 december 2021, 07:28 uur
Stemmen maar, en als iemand nog een boek wil toevoegen mag dat ook. Ik heb alleen garts stem voorlopig geteld:
Weg met Eddy Bellegueule (1)
Miramar
Het dreigbed
Weg met Eddy Bellegueule (1)
Miramar
Het dreigbed
0
geplaatst: 30 december 2021, 20:29 uur
Als ze 'm in onze bieb hebben dan ga ik voor Eddy.
Weg met Eddy Bellegueule (2*)
Miramar (1)
Het dreigbed (1)
Weg met Eddy Bellegueule (2*)
Miramar (1)
Het dreigbed (1)
* denotes required fields.