menu

Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal

zoeken in:
avatar van Shaky
Voor de overzichtelijkheid. Huidige stand:

Cadáver Exquisito - Agustina Bazterrica 3
Ellevte Roman, Bok Atten - Dag Solstad 2*
The Silence - Don DeLillo 2



(* is mijn eigen reeds toegekende stem)

avatar van Pecore
Het laatste kwartaalboek staat helaas al een paar weken in reservering bij de bieb. Ik ga het nog lezen, maar niet binnen dit kwartaal.

Lastig kiezen tussen de nieuwe gegadigden. Solstad lijkt me een veilige keuze in mijn geval.

Cadáver Exquisito - Agustina Bazterrica 3
Ellevte Roman, Bok Atten - Dag Solstad 3*
The Silence - Don DeLillo 2

avatar van Pleun
Ik kies voor The Silence overigens

Cadáver Exquisito - Agustina Bazterrica 3
Ellevte Roman, Bok Atten - Dag Solstad 3*
The Silence - Don DeLillo 3

Lastige keuze, ze spreken mij alle drie niet erg aan en ze zijn ook niet in de plaatselijke bibliotheek te leen. Ik kies dan toch maar voor Solstad.

Cadáver Exquisito - Agustina Bazterrica 3
Ellevte Roman, Bok Atten - Dag Solstad 4*
The Silence - Don DeLillo 3

avatar van eRCee
Goed zo, ik kan er vooralsnog ook niet aankomen, maar van die andere twee krijg ik heel slechte vibraties, dus doordrukken maar:

Cadáver Exquisito - Agustina Bazterrica 3
Ellevte Roman, Bok Atten - Dag Solstad 5*
The Silence - Don DeLillo 3

...stilte...
Mooie keuze... (maar alle drie spreken ze me wel aan deze keer)

avatar van Lalage
eRCee schreef:
Goed zo, ik kan er vooralsnog ook niet aankomen

Dat boek van Solstad is vrij nieuw, dus niet alle bibliotheken hebben het al. In de provincie Utrecht is het alleen in de hoofdstad al te leen. Voor het boek van DeLillo geldt trouwens hetzelfde.

Ik kan Solstad bij andere bibliotheken lenen, maar dat kost wat meer tijd.

avatar van eRCee
De verkrijgbaarheid is nog niet optimaal inderdaad, maar uitgave dateert wel van 2020 en als er zelfs op Literair Nederland al een recensie staat, dan moeten de bibliotheken gewoon aan de bak (in mijn ervaring kan je vrij makkelijk een verzoek tot aanschaf indienen).

Dus in principe is Roman 11, Boek 18 van Dag Solstad dan het nieuwe kwartaalboek.

avatar van eRCee
Goedemorgen,

Deze titel is besteld voor bibliotheek [...] en staat nu ook voor u gereserveerd, zodra het boek binnen is zal het aan u worden uitgeleend.

Met vriendelijke groet,

Collectieteam Biblionet [...]


Hup Bieb!

Het boek staat sinds 31 maart gereserveerd, nog steeds in behandeling. Ik hoop dat, nu de bibliotheken open zijn, er weer wat boeken worden ingeleverd. Anders wordt het St Juttemus

In geen enkele van mijn bibliotheken te krijgen en men wenst het ook niet aan te kopen.
Spijtig , ik moet passen.

avatar van Mug
Mug
Eindelijk binnen, kijken of het me nog lukt voor de 1e juli.

Iemand een suggestie voor het volgende kwartaalboek?

avatar van Mug
Mug
Laat ik zelf dan maar het bal openen.

Ik nomineer El Gueto Interior - Santiago H. Amigorena (2020)



avatar van Jason82
3 mooie opties, ik denk er nog even over na...

avatar van misterfool
The Speckled People (1)

avatar van eRCee
Ik denk dat ik me als lezer dit kwartaal afzijdig houd.

avatar van eRCee
gart en anna, helpen jullie mee?

avatar van dutch2.0
Ik ga ook voor The Speckled People. Volgens mij is de tussenstand:

El Gueto Interior - Santiago H. Amigorena (1)
The Speckled People - Hugo Hamilton (3)
Salam Europa! - Kader Abdolah (1)

Ik heb degenen die een boek hebben voorgedragen een stem bij hun eigen boek gegeven.

Ik heb Solstad op het nippertje uitgelezen. Heb nu geen tijd om er iets over te zeggen, want ik ben op vakantie.
Nu ga ik voor Salam Europa

El Gueto Interior - Santiago H. Amigorena (1)
The Speckled People - Hugo Hamilton (3)
Salam Europa! - Kader Abdolah (2)

avatar van eRCee
Nou, volgens vroeger opgestelde regels is 3 stemmen voldoende en veel enthousiasme voor iets anders bespeur ik ook niet. Dus dan is hierbij het kwartaalboek verkozen:

The Speckled People - Hugo Hamilton (2003) - BoekMeter.nl

avatar van liv2
super goede keuze!

avatar van eRCee
Ik zie tot nu toe alleen een stem van Finn. Iemand anders al vorderingen? (ik ben het boek zelf vergeten bij mijn recente bieb-spree)

avatar van dutch2.0
eRCee schreef:
Ik zie tot nu toe alleen een stem van Finn. Iemand anders al vorderingen? (ik ben het boek zelf vergeten bij mijn recente bieb-spree)
Ben nu nog bezig met een tamelijk fors uitgevallen boek (The Age of Football, een boek dat de relaties tussen politiek, maatschappij en voetbal blootlegt. Chinese stadions in Afrika, Zuid-Amerikaanse drugshandel aan de basis van de vele misstanden in het voetbal aldaar, dat soort zaken dus. Beetje droevig allemaal, maar wel heel boeiend). Daarna is het kwartaalboek aan de beurt, mits een beetje makkelijk verkrijgbaar.

avatar van Mug
Mug
Alhier niet te verkrijgen helaas...

avatar van Jason82
eRCee schreef:
Ik zie tot nu toe alleen een stem van Finn. Iemand anders al vorderingen? (ik ben het boek zelf vergeten bij mijn recente bieb-spree)

Same here

Ik kon het ook niet via de bieb reserveren, nergens beschikbaar. Maar ik heb het als verjaardagscadeau gekregen. Ik moet nog beginnen.

avatar van eRCee
Onze hoop is gevestigd op anna.

Voor mij wordt het 'm niet, ben nog niet erg ver gekomen in mijn bieb-stapel en sowieso ga ik al over het Engelstalige rantsoen van dit jaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.