menu

Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal

zoeken in:
avatar van DvonGeem
Radicaal breken met het vertrouwde - NRC
Ik probeer jullie absoluut niet te beïnvloeden...

avatar van eRCee
Oke, ik ga dan maar voor Te Gussinklo. Dit is de stand:

Hemel die nergens ophoudt - Marlen Haushofer
De weergekeerde bloem - Wessel te Gussinklo (1)
Diepe aarde - Maria Vlaar (1)

avatar van misterfool
Ik ga het spannend maken. Ik hou wel van natuurbeschrijvingen.

Hemel die nergens ophoudt - Marlen Haushofer (1)
De weergekeerde bloem - Wessel te Gussinklo (1)
Diepe aarde - Maria Vlaar (1)

avatar van Donkerwoud
Ik wilde tegen mijn eigen boek stemmen maar dat is ook weer zo suf.

Hemel die nergens ophoudt - Marlen Haushofer (2)
De weergekeerde bloem - Wessel te Gussinklo (1)
Diepe aarde - Maria Vlaar (1)

avatar van DvonGeem
Ik ga natuurlijk ook voor te gussinklo

avatar van Pecore
Ik ga voor Vlaar.

...stilte...
...en ik voor Marlen.

avatar van Shaky
Ik ga voor Wessel.

Hemel die nergens ophoudt - Marlen Haushofer (3)
De weergekeerde bloem - Wessel te Gussinklo (3)
Diepe aarde - Maria Vlaar (2)

DvonGeem, Pecore en ...stilte...: ik heb jullie stemmen in het overzicht verwerkt zodat het wat overzichtelijker blijft.

Ik ga voor Wessel te gussinklo maar voor de eerder gekozen titel “zeer helder licht” . De weergekeerde bloem is hier niet te vinden. Ben alvast begonnen.

avatar van psyche
psyche (crew)
Ik ga ook voor Marlen Haushofer

Hemel die nergens ophoudt - Marlen Haushofer (4)
De weergekeerde bloem - Wessel te Gussinklo (4)
Diepe aarde - Maria Vlaar (2)

gart ik heb jouw stem meegenomen maar betwijfel of dat juist is omdat je een andere titel leest? ?

avatar van eRCee
Haha, het wordt wel heel interessant zo. 3,5 stem voor Te Gussinklo zou ik zeggen. De volgende gebruikers hebben al wel interesse uitgesproken voor een van de boeken maar nog niet gestemd: liv2, Pythia. Help ons uit de brand a.u.b.

...stilte...
Eerlijk gezegd zie ik de stem van Donkerwoud ook als een halve stem

avatar van Pythia
Het spreekt mij allemaal niet aan. Ik heb wel een tip:
De twee boeken met meer dan 3 stemmen zouden opnieuw in stemming gebracht kunnen worden

avatar van liv2
Ik volg pythia bij deze ....

avatar van eRCee
Maar ik niet. Lalage, die op Vlaar stemde, heeft in het topic aangegeven dat beide andere titels haar ook aanspreken. Dan zou het alsnog weer van 1 persoon afhangen (Pecore). Ik ga dus DvonGeem teleurstellen en verander mijn stem naar Haushofer. Dat was ook degene die het eerst 3 stemmen bereikte. We kunnen Te Gussinklo doorschuiven naar volgend kwartaal (in de zin van die opnieuw in stemming nemen).

Het kwartaalboek van april-juni 2019 is: Hemel die nergens ophoudt - Marlen Haushofer

avatar van liv2
Ok.

avatar van misterfool
Boekje gelijk besteld.

avatar van liv2
Wel even moeilijk die homepage... Moet ik er iets aan veranderen? Ik ben zelf er niet content over maar vond echt niets beter.... Ik zit te veel over 'die wand' te zwammen vind ik. Maar soit. Give me a clue, en hij wordt geplaatst

avatar van Donkerwoud
Oef, nu moet ik toch echt weer eens meedoen. Maar leuk dat 'mijn' kwartaalboek weer eens is gekozen.

Ted Kerkjes
liv2 schreef:
Moet ik er iets aan veranderen?
Wat mij betreft niets meer aan doen - ik vind het perfect zo!

avatar van Shaky
Ik moet helaas skippen. Een bibliotheek is hier nergens in de buurt en zelfs dat bekende bedrijf met de blauwe mannetjes heeft het boek niet te koop. Niet aan te komen voor mij. Ik haak, hopelijk, de volgende keer weer aan.


avatar van Shaky
Ik haak dus alsnog aan bij het kwartaalboek, bedankt voor de tip ...stilte...! Boek is besteld.

Goed, ik doe ook mee.

avatar van Lalage
Ik ben erin bezig...

avatar van eRCee
Was al aan het aarzelen, maar de recensie van Shaky overtuigt me ervan dat het beter is om deze over te slaan. Moet me sowieso nog door een 900-pagina dikke pil worstelen de komende maand.

avatar van Shaky
Wanneer je het mij vraagt zou ik het boek inderdaad niet aanraden.... Psyche en Misterfool denken daar echter weer anders over. Love it or hate it boek. (maar inderdaad, ik zou 'm skippen ).

900 pagina's? , welke pil is dat dan?

avatar van eRCee
Deze.

De punten die je noemt zijn een beetje waar ik al voor vreesde, gebaseerd op dat andere boek van Haushofer (Die wand) en het gegeven van een biografische insteek.

avatar van Shaky
Succes met Tokarczuk; kan, zoals je schrijft, inderdaad alle kanten op.

avatar van Shaky
Hopelijk spreek ik niet voor mijn beurt.

We zijn over de helft van deze maand, de laatste maand van het huidige kwartaal. Tijd om een nieuwe ronde te starten eRCee?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:54 uur

geplaatst: vandaag om 07:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.