menu

Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal

zoeken in:
Dan stem ik officieel op Chaesikju-uija - Han Kang (2007) - BoekMeter.nl.

Het ligt wel niet op mijn NTL, maar wat op mijn NTL ligt, is tegenwoordig nogal volumineus.

Prima, goede keuze! Maar ik heb het al gelezen.
Nu lees ik van Han Kang Ik zeg geen vaarwel. Ook een mooie roman.

ik heb 'De vegetariër' ook al gelezen, zoals je ziet.

en petermotte ik begrijp niet waarom je over knutselvoer begint, want dat staat in principe totaal los van veganisme. Zelf eet ik 100% plantaardig en 98% onbewerkt. Maar het is inderdaad totaal off topic, dus we houden er wel over op, je staat er blijkbaar toch niet voor open.

Wie zegt dat ik er niet open voor sta? Maar dat is weer een andere discussie.

Gaan we weer terug naar het te kiezen boek, voordat we aan die andere discussie beginnen...
(ikzelf eet geen vlees maar wel af en toe een haring als geboren Leidenaar)

Juist, wil ik ook doen.
Zoals ik zei, was mijn reeks commentaren erg lang, omdat ik me er niet oppervlakkig vanaf wou doen, en het sloot toevallig samen bij iets anders dat we hadden gezegd.

Ja dat hebben we inmiddels wel begrepen...

misterfool schreef:
Naamloos, Pythia, Lalage, ook mee eens? Zo ja dan kunnen we van start. (3 personen/meerderheid die voor hetzelfde boek stemt/stemmen).
Ik doe wel mee. (Het probleem is, dat veel vaste users het al gelezen hebben.)

Wanneer ik het ga herlezen, zijn er dan drie stemmen?

Er zijn reeds drie stemmen van users die het nog niet hebben gelezen: Pythia, Misterfool en Petermotte. We hebben dus een kwartaalboek . Ik laat er zelfs één boek lang mijn biefstuk voor staan.

De mijne is gereserveerd. Iedereen lijkt erop te springen. Onlangs stond een artikel in een krant waarin enkele boekhandelaren zegden dat over het algemeen kort na de uitreiking van een nobelprijs literatuur de belangstelling piekt, maar dat het niet altijd blijft duren. Wat Kang betreft, merkten ze op dat haar boeken in de Nederlanden al een tijdje tamelijk populair zijn.
Over het algemeen bestelde die handelaar maar 5 exemplaren van zulke boeken, omdat de belangstelling kan tanen, en dan blijf je met een onverkocht voorraad zitten.

Mijn kwartaalboek is binnengekomen, maar ik heb het al teruggebracht wegens tijdgebrek.
Bovendien heb ik onlangs vernomen dat de vertalingen eigenlijk niet goed zijn: sommige stukken werden gewoon weggelaten, andere niet goed vertaald omdat er het moeilijk is de Koreaanse cultuur om te zetten.
Bovendien lijkt er al bij al ook niet zo veel animo te zijn voor het lezen van het kwartaalboek, dus ik geef het deze keer op.

Ja het is vanuit het Engels vertaald en dan ben je al twee stappen van het origineel verwijderd. Alleen haar laatste roman Ik zeg geen vaarwel is rechtstreeks uit het Koreaans vertaald. Maar er blijft veel te genieten over... ik vind haar boeken fantastisch!

Ik heb het gereserveerd bij de bieb maar het kan even duren.

Oei. Ik zou graag meedoen, maar heb nog zoveel te lezen. Tegen de tijd dat ik eraan toe kom...

Ja, dat is ook mijn probleem. Ik heb vroeger te veel gekocht, en ik koop om te lezen, niet om in de kast te zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.