Boeken / Algemeen / Boek van het kwartaal
zoeken in:
3
geplaatst: 8 oktober 2022, 15:51 uur
...stilte... schreef:
Keegan lijkt me de moeite waard, maar ik zie weinig enthousiasme voor het kwartaalboek.
Op Boekmeter is 'weinig enthousiasme' een relatief begrip Keegan lijkt me de moeite waard, maar ik zie weinig enthousiasme voor het kwartaalboek.

3
geplaatst: 8 oktober 2022, 20:26 uur
Keegan mee uit de bib en ligt bovenop mijn stapel. Ik doe natuurlijk mee.
4
geplaatst: 29 december 2022, 09:24 uur
Eind van het jaar, eind van het kwartaal. Iemand moet de aftrap geven voor het volgende boek van het kwartaal. Mijn voorstel heeft het nadeel dat sommigen het al gelezen hebben, voordeel is o.a.een mooie recensie van Lalage:
Passagiers / Achterblijvers - Thomas Heerma van Voss (2022) - BoekMeter.nl
1
geplaatst: 29 december 2022, 13:14 uur
ik heb nog genoeg op de stapel, dus vind dit een uitstekend idee. Ook leuk om eens een verhalenbundel in de schijnwerpers te zetten 

2
geplaatst: 29 december 2022, 13:27 uur
Dus dit is EN een verhalenbundel EN Thomas Heerma van Voss? Ik stem voor deze, ongeacht welke er nog genoemd gaan worden. No disrespect naar andere boeken die ingebracht gaan worden, maar hey,... kom op... no brainer dit 

0
geplaatst: 29 december 2022, 15:03 uur
Ja, leuk. (Ik heb bovendien een Das Mag e-boekenabo dus lekker makkelijk want hij staat al in mijn inbox.)

2
...stilte...
geplaatst: 29 december 2022, 16:15 uur
Jammer, er is al gekozen... (zonder dat er iets te kiezen valt)
Ik was van plan om deze in te brengen:
Seryje Ptsjely - Andrej Koerkov (2018) - BoekMeter.nl
Misschien iets voor het volgende kwartaal?
Ik was van plan om deze in te brengen:
Seryje Ptsjely - Andrej Koerkov (2018) - BoekMeter.nl
Misschien iets voor het volgende kwartaal?
1
geplaatst: 29 december 2022, 17:44 uur
Nee joh, gewoon deze keer al inbrengen. Zijn nog wel meer deelnemers. Dan valt er wat te kiezen en wie weet welke kant het dan nog op valt.
0
geplaatst: 29 december 2022, 19:07 uur
Pythia schreef:
Eind van het jaar, eind van het kwartaal. Iemand moet de aftrap geven voor het volgende boek van het kwartaal. Mijn voorstel heeft het nadeel dat sommigen het al gelezen hebben, voordeel is o.a.een mooie recensie van Lalage:
Ik doe weer mee

4
geplaatst: 2 januari, 20:40 uur
Volgens mij is hier lichte stagnatie opgetreden, dus ik zal een poging doen de boel vlot te trekken. Op dit moment zijn er 2 boeken genomineerd, waarbij er op een van die boeken al meerdere stemmen zijn uitgebracht. Ik zal voor de vorm zelf ook maar een boek inbrengen, hebben we in ieder geval de benodigde drie opties. Is trouwens wel een heel aardige. Dan hebben we nu dus:
Passagiers / Achterblijvers - Thomas Heerma van Voss 6*
Seryie Ptsjely - Andrej Koerkov 1*
El Rey Recibe - Eduardo Mendoza 1*
Degene die al min of meer op Thomas' boek hebben gestemd zijn Pythia, Shaky, Robsessie, Lalage, Jason en handsome. Stilte heb ik een stem meegeven voor zijn eigen nominatie en dat geldt ook voor mij en mijn nominatie (al heb ik die al gelezen, maar ik sla sowieso deze kwartaalboekronde over). Tot het eind van de week om eventueel te stemmen/ stemmen te wijzigen?
Passagiers / Achterblijvers - Thomas Heerma van Voss 6*
Degene die al min of meer op Thomas' boek hebben gestemd zijn Pythia, Shaky, Robsessie, Lalage, Jason en handsome. Stilte heb ik een stem meegeven voor zijn eigen nominatie en dat geldt ook voor mij en mijn nominatie (al heb ik die al gelezen, maar ik sla sowieso deze kwartaalboekronde over). Tot het eind van de week om eventueel te stemmen/ stemmen te wijzigen?
1
geplaatst: 3 januari, 16:08 uur
Naar aanleiding van de hoge waarderingen op Boekmeter en omdat ik wel van korte verhalen hou doe ik ook (weer eens) een keer mee. Passagiers/Achterblijvers ligt reeds op me te wachten op de plank met reserveringen bij de biep, mijn stem gaat dus naar dat boek.
Passagiers / Achterblijvers - Thomas Heerma van Voss 7*
Passagiers / Achterblijvers - Thomas Heerma van Voss 7*
1
geplaatst: 3 januari, 16:32 uur
Ik wil dat boek ook weleens proberen dan gezien die scores, al heeft THVV mij nooit echt weten te raken of interesseren tot op heden, maar dat is al wel jaren terug.
2
geplaatst: 3 januari, 17:06 uur
dutch2.0 schreef:
Tot het eind van de week om eventueel te stemmen/ stemmen te wijzigen?
Tot het eind van de week om eventueel te stemmen/ stemmen te wijzigen?
Zeven of zelfs acht stemmen nu, dat hebben we volgens mij nog nooit gehaald. Wat mij betreft is het kwartaalboek verkozen. thomzi50 bedank me later maar.

8
geplaatst: 6 januari, 15:49 uur
eRCee schreef:
Zeven of zelfs acht stemmen nu, dat hebben we volgens mij nog nooit gehaald. Wat mij betreft is het kwartaalboek verkozen. thomzi50 bedank me later maar.
(quote)

Bij dezen! Wat een leuke verrassing. Ik voel me - echt - een beetje vereerd. Dat klinkt meteen zo theatraal, en ik ben ook minder (aanwezig) op deze site dan vroeger, maar BoekMeter is wel - samen met mijn vaders boekenkast - de plek waar ik literatuur als scholier een beetje ontdekte. En waar ik via psyche voor het eerst een bemoedigende reactie kreeg op wat ik schreef. En waar ik nog steeds heerlijk grasduin, leestips vandaan haal, recensies lees. Dank eRCee.

2
geplaatst: 6 januari, 17:25 uur
Het erge is dat ik er eigenlijk helemaal niks aan gedaan heb.

Maar wel extra leuk en ook een unicum dat een kwartaalboek afkomstig is van een gebruiker van de site. Ik zou zeggen aan alle deelnemers: ga los en fakkel dat boek eens even goed af.

3
geplaatst: 6 januari, 17:56 uur
De knoop doorgehakt! Me hierop geattendeerd!
En nu kan het affakkelen inderdaad gerust beginnen.
2
psyche (crew)
geplaatst: 6 januari, 18:51 uur
Ik ben benieuwd, je weet dat ik de verhalenbundels van THvV minder waardeer dan zijn romans. De meningen tot nu toe maken me benieuwd.
Ik hou die aansteker nog even in mijn zak nu ik de meningen bij deze bundel lees

1
geplaatst: 6 januari, 21:28 uur
thomzi50 schreef:
ik vermoed dat je dit ook niet zo veel zal vinden, maar leuk dat ik een herkansing krijg.
ik vermoed dat je dit ook niet zo veel zal vinden, maar leuk dat ik een herkansing krijg.
Nou ja m'n smaak is ook wel iets veranderd de afgelopen jaren, en het is echt een hele tijd terug sinds het laatste boek. De titel in ieder geval vind ik oprecht heel mooi. Heel veel gevoel en beeldende kracht spreekt daar uit voor mij, Doet me ergens denken aan U2's cover foto van All that you can't leave behind (vraag me niet hoe ik erop kom, inhoudelijk hoeft het niets met elkaar te maken te hebben en ondanks dat dat een matig album is vind ik het altijd mooi als iets beelden oproept bij mij).
Geinig, ik vermoedde wel dat je op deze site zat maar dat je ThomasVV was

1
geplaatst: 7 januari, 17:53 uur
mjk87 schreef:
Nou ja m'n smaak is ook wel iets veranderd de afgelopen jaren, en het is echt een hele tijd terug sinds het laatste boek. De titel in ieder geval vind ik oprecht heel mooi. Heel veel gevoel en beeldende kracht spreekt daar uit voor mij, Doet me ergens denken aan U2's cover foto van All that you can't leave behind (vraag me niet hoe ik erop kom, inhoudelijk hoeft het niets met elkaar te maken te hebben en ondanks dat dat een matig album is vind ik het altijd mooi als iets beelden oproept bij mij).
(quote)

Haha. Nostalgie is ook mij niet vreemd, maar afgaande op zijn stemmen leeft ThomasVV wel erg in het verleden.
0
geplaatst: 11 januari, 14:22 uur
H€yoka schreef:
Gisteren uit de bibliotheek gehaald, ik lees mee!
Gisteren uit de bibliotheek gehaald, ik lees mee!
Ik heb hem zojuist bij de bibliotheek gehaald. Ik doe ook mee!
2
geplaatst: 11 januari, 17:09 uur
Het loopt de spuigaten uit qua deelnemers. Misschien moeten we een numerus fixus instellen. Ik ga daar eens over nadenken.
1
geplaatst: afgelopen vrijdag om 21:21 uur
Ik realiseer me dat ik haast moet maken met het 1e kwartaalboek...
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 08:45 uur
ik heb wel een idee, namelijk een boek waar ik net in begonnen ben:
Alles onder Controle: Leven in de Kieren van de Chinese Dictatuur - Eva Rammeloo (2023) - BoekMeter.nl
Of moet het per se fictie zijn?
Alles onder Controle: Leven in de Kieren van de Chinese Dictatuur - Eva Rammeloo (2023) - BoekMeter.nl
Of moet het per se fictie zijn?
* denotes required fields.