menu

De Site / Gebruikers / Boekjaar 2022 met leesvoornemens richting 2023

zoeken in:
Ik had ook heel goeie voornemens, maar alles liep anders.
Eerst heerlijk genoten van een paar maanden Oost-Duitsland waar we zoveel gezien hebben en gewandeld hebben dat er van lezen geen sprake meer was.

Bij thuiskomst wilde ik echt weer gaan lezen, ik had er zin in.
Maar toen moest ik met schoonvader naar spoed. Opname, ingreep geslaagd.
Schoonvader weer thuis.

Een paar dagen later koorts en ontstekingen. Weer opname, toen deden ze ontdekkingen, gevolgd door een langere opname en uiteindelijk een alles of niets operatie. Die lukte wonderwel, de artsen waren heel tevreden en gunden het die 88-jarige man die bezig was met zin fitbit-horloge en zat te facebooken op zijn smartphone terwijl hij op intensieve lag.
Maar hoe goed artsen ook hun best doen en hoe graag ze iemand er ook willen door halen. Als de natuur niet mee wil werken dan lukt ook dat niet. Schoonvader zijn nieren wilden niet meer opstarten en uiteindelijk moesten we een beslissing nemen. Schoonvader is uiteindelijk op 20 december in onze armen heel rustig ingeslapen.

Maar ondertussen waren we ook bezig met een serviceflat (assitentiewoning) voor schoonouders. Dit stond nog maar in zijn beginfase. Maar schoonmoeder wilde absoluut niet alleen in het bos blijven wonen. Dus werd met de serviceflat afgesproken dat we vroeger zouden huren en dat we dan zelf ook zouden schilderen en behangen. En zo gingen we aan de slag, doordat het snel moest gaan hebben we dat onder ons tweetjes gedaan, mijn man en ik dus.
Het was vreselijk vermoeiend want ze waren ook toe aan nieuwe meubeltjes. Maar het is gelukt, schoonmoeder heeft de nacht van oud op nieuw voor het eerst in haar nieuwe flatje doorgebracht.

Nu moet hun huisje nog leeggemaakt worden, maar dat gaan we stilletjes aan doen zodat we weer wat energie krijgen voor leuke dingen zoals wandelen en lezen.

En hopelijk zal 2023 dus een goed leesjaar worden, dat is al wat op mijn verlanglijstje staat voor het komende jaar.

Sterkte Arkan!

Halley23 (moderator)
Heftig Arkan. Veel sterkte.

Ik zie dat ik wat laat ben, maar wilde toch nog iets neer pennen over mijn leeservaringen van 2022. Om te beginnen twee boeken waar ik door omver werd geblazen: Het Geluid en de Drift en Jevgeni Onegin. Daar onder enkele zeer goede boeken en klassiekers die ik voor het eerst las, zoals Madame Bovary, De Put en de Slinger, De Antichrist, Het Rood en het Zwart en de Buddenbrooks. Onder de indruk was ik ook van Het Schemeren van de Wereld en de Sneeuwpanter, wat betreft meer recente boeken. Tenslotte heb ik ook dit jaar weer het nodige van Freud gelezen, waarin Het Ik en het Es het meest tot de verbeelding sprak. Ik kijk uit naar opnieuw een mooi leesjaar!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:06 uur

geplaatst: vandaag om 04:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.