menu

De Site / Gebruikers / Statistieken van je boekencollectie

zoeken in:
Paardenmeisje
Ik ben best eens benieuwd naar de statistieken van anderen hun collectie. Heb je vooral hardcover/softcovers in je boekenkast staan? Ik persoonlijk heb een app waarin ik alles mooi heb ingegeven, dus ik kan het exact zeggen. Ik heb momenteel 581 publicaties, waarvan 338 softcovers, 178 boeken met harde kaft, 42 hardcovers met stofcover, 19 strips en 3 manga's.

En jullie? Mag ook een (ruwe) schatting zijn als je het niet hebt bijgehouden. Dus concreet:

Hoeveel softcovers?
Hoeveel hardcovers?
Hoeveel hardcovers met stofomslag?
Hoeveel stripverhalen?
Hoeveel manga's?

Och ja, voor de mensen die willen weten welke app ik gebruik kunnen mij een privébericht sturen, omdat ik niet wil dat deze post als reclame wordt gezien.

Edit: mijn boekenapp weet me ook te vertellen dat ik 89711 pagina's in totaal heb. Niet dat dit echt belangrijk is, maar ik wilde, nu ik het toch over statistieken heb, het jullie ook even mee delen voor de volledigheid.

avatar van Sammael
Ruwe schatting: ik heb ongeveer 150 - 200 boeken in de kast staan. Verder liggen in de kelder nog een aantal dozen met voornamelijk studieboeken. Daarnaast heb ik denk ik nog een stuk of 30 stripalbums, her en der verspreid door het huis.

Van de boeken in de kast heb ik er denk ik maximaal 10 met hardcover. Het ziet er mooi uit maar het is vaak zoveel duurder dan softcover (soms scheelt het echt tientallen euro's) dat de keuze voor mij altijd snel gemaakt is. Voor die prijs koop ik over het algemeen liever méér softcovers, dan één hardcovereditie. Al maak ik hier ook wel eens uitzonderingen op.

Sowieso ben ik vrij selectief met wat ik in de kast wil hebben. Het gaat dan om boeken die ik erg goed vind èn later verwacht nog eens te gaan herlezen. Aan boeken die daar niet aan voldoen ben ik liever geen kostbare kastruimte kwijt, en die leen ik dus liever gewoon uit de bibliotheek.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.