menu

De Site / Gebruikers / Welke boeken heb je laatst aangeschaft?

zoeken in:

Had je al eerder iets van of over Susan Sontag gelezen? Ik kwam haar tegen in 'Welkom in het rijk der zieken' van Hanna Bervoets en dat maakt me nieuwsgierig.

Sol1 (crew)
Lalage schreef:
Had je al eerder iets van of over Susan Sontag gelezen? Ik kwam haar tegen in 'Welkom in het rijk der zieken' van Hanna Bervoets en dat maakt me nieuwsgierig.
Ik heb al een aantal boeken van haarzelf en het viel me al op dat ze ondanks haar 'status' hier weinig gelezen is. Over haar zijn naar mijn idee in ieder geval interessant Sempre Susan: A Memoir of Susan Sontag - Sigrid Nunez (2011) - BoekMeter.nl en ook het fraaie Dreaming in French: The Paris Years of Jacqueline Bouvier Kennedy, Susan Sontag, and Angela Davis - Alice Kaplan (2012) - BoekMeter.nl, dat ze echter moet delen met die twee andere dames (geen probleem). Er was één rancuneuze (?) biograaf die zich nogal negatief over haar uitliet, maar die zijn naam ben ik even kwijt.
Het interview met The Rolling Stone is legaal voor een deel terug te vinden op internet Susan Sontag: The Complete Rolling Stone Interview - Jonathan Cott (2013) - BoekMeter.nl

Niet gekocht (althans; niet rechtstreeks), wel gewonnen bij één van de grote loterijen

Later - Stephen King (2021) - BoekMeter.nl

James Joyce - Ulysses
Georges Simenon - De Getuigen
William Golding - The Inheritors

en een Peanuts stripboek ('Kop op, Charlie Brown').

Al in augustus pre-ordered en gisteren eindelijk met de post gekregen:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/97000/97950.jpg?cb=1636673354

A Lick and a Promise - Imelda May (2021) - BoekMeter.nl

Zelf heb ik de Exclusive Limited Edition in het groen, gesigneerd en genummerd. Helemaal happy , nu nog tijd maken om zo spoedig mogelijk te kunnen beginnen met lezen.

Ben weer eens langs de kringloop geweest.

Haruki Murakami - Dans Dans Dans
Jean-Paul Sartre - Walging (opnieuw gekocht aangezien ik mijn uitgeleende exemplaar waarschijnlijk nooit terug ga zien)
Karl Ove Knausgard - Vader
John Williams - Butcher's Crossing
Nagieb Mahfouz - Tussen Twee Paleizen
W.F. Hermans - Het Behouden Huis
Lieve Joris - Mali Blues

Yuval Noah Harari - Sapiens
Frank Herbert - Dune
Madeline Miller - The Song of Achilles
Bessel van der Kolk - The Body Keeps the Score
Lauren Groff - Matrix
Ryszard Kapuscinski - The Shadow of the Sun
Svetlana Alexievich - The Unwomanly Face of War
Svetlana Alexievich - Chernobyl Prayer
Carson McCullers - The Heart is a Lonely Hunter

Ik verwacht ook nog Blood River van Tim Butcher.

Ik verwacht deze of volgende week:
Het jaar waarin mijn vader stierf - Rob van Essen
Sinds gisteren zijn twee dagen verstreken - Rogi Wieg

https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/478.300.jpg

Een mooie nieuwe hardcover versie van dit heel bekende jeugdboek "Het oneindige verhaal". Kan niet wachten om het te lezen, zal ergens voorjaar 2022 worden.

Alejandro Zambra - Bijna een vader (Poeta chileno)
Eindelijk een nieuwe Zambra

Al aan het inslaan voor komend jaar:
- Jan Kjaerstad - De Verleider, De Veroveraar en De Ontdekker
- Rogi Wieg - Sinds gisteren zijn twee dagen verstreken
- en de derde is nog onderweg: Jon Fosse - Slapeloos

Iets anders wat ik zo af en toe tijdens vakanties lees: 7 exemplaren van de strip " De rode ridder" (via Marktplaats).

Jason82 schreef:
Iets anders wat ik zo af en toe tijdens vakanties lees: 7 exemplaren van de strip " De rode ridder" (via Marktplaats).

Strips lezen, heerlijke manier om te ontspannen.

Bilal030 schreef:
(quote)

Strips lezen, heerlijke manier om te ontspannen.

Dat klopt helemaal! Ik vind de sfeer in de Rode ridder strips ook altijd erg gaaf.

-Harlem Shuffle van Colson Whitehead (met boekenbon uit kerstpakket van werk)
En heb een prijsvraag van De Bezige Bij gewonnen! Binnenkort komen de volgende boeken mijn kant op:
-De ontdekking van de hemel (Harry Mulisch)
-Ik, Jan Cremer (alle drie in een)
-Mrs. Dalloway (Virginia Woolf)

Jason82 schreef:

Hihihi, ik heb mijn rode ridders (en nog andere strips) ook te koop staan, maar je zal ze vast niet van mij gekocht hebben, want die staan op 2de hands. Maar ik heb ze ook met plezier gelezen. Ze gaan hier weg omdat strips en boeken nogal stofvangers zijn en met de allergieën van mijn man wordt ons huis van alle stofvangers ontdaan.

Ik koop zelden een boek maar The Deep - Nick Cutter (2015) - BoekMeter.nl was in de bib niet te verkrijgen, auteur wordt blijkbaar niet vertaald. Bovendien een belachelijke 1.29 euro voor een eboek, kan niet mis dus.

Arkan schreef:
(quote)

Hihihi, ik heb mijn rode ridders (en nog andere strips) ook te koop staan, maar je zal ze vast niet van mij gekocht hebben, want die staan op 2de hands. Maar ik heb ze ook met plezier gelezen. Ze gaan hier weg omdat strips en boeken nogal stofvangers zijn en met de allergieën van mijn man wordt ons huis van alle stofvangers ontdaan.

Ik heb er nog 14 extra aangeschaft, 2e hands uit Terneuzen. Daarmee komt mijn collectie Rode ridder op circa 100 stuks inmiddels! Ik heb ze in een plastic box opgeslagen

Jason82 schreef:
(quote)

Ik heb er nog 14 extra aangeschaft, 2e hands uit Terneuzen. Daarmee komt mijn collectie Rode ridder op circa 100 stuks inmiddels! Ik heb ze in een plastic box opgeslagen

Ik heb er nog zo'n 96 te koop staan. wit/zwarte en kleur. Is ongeveer de helft van wat ik van Rode Ridders had.

7 Rode Ridders van Arkan

Jason82 schreef:
7 Rode Ridders van Arkan

Ze zijn in aantocht, vanmorgen in alle vroegte zijn ze aan hun emigratie-reis begonnen.

Nieuwe uitgave van Oriëntalisme van Edward W. Said. Met een mooi en uitgebreid voorwoord van Sinan Çankaya (schrijver van Mijn ontelbare identiteiten).

De bevroren Ander – De Groene Amsterdammer

Dagje shoppen in Utrecht heeft naast de nodige LP's ook deze boeken opgeleverd:

Vojna i Mir - Lev Tolstoj (1869)

Bratja Karamazovy - Fjodor Dostojevski (1880)

En een prachtige hardcover verzamelbundel uit de 90's met werken van Joseph Conrad:
The Nigger of the 'Narcissus': A Tale of the Forecastle
Lord Jim
Typhoon
Nostromo. A Tale of the Seaboard

Gast
geplaatst: vandaag om 16:58 uur

geplaatst: vandaag om 16:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.